(Natural News) Brytyjczycy podobno wpadają w panikę kupując benzynę z powodu trwającego kryzysu energetycznego, który rozprzestrzenia się z Chin do Europy – a stamtąd potencjalnie do Stanów Zjednoczonych.
Wraz ze wzrostem cen gazu ziemnego w Europie i Azji, wszędzie wybuchają protesty. Historia jest taka, że zarówno Indie, jak i Chiny odnotowują niedobory węgla, co spowodowało racjonowanie energii w wielu chińskich prowincjach.
Wraz z nadejściem zimy jest to złowieszczy rozwój, który ma miejsce w czasie, gdy globalny łańcuch dostaw już balansuje na krawędzi załamania z powodu prawie dwóch lat narzuconej przez rząd tyranii koronawirusa Wuhan (Covid-19).
„Najpierw nastąpił wywołany przez COVID globalny kryzys w łańcuchu dostaw w transporcie kontenerowym” – donosi American Shipper.
„Teraz nadchodzi kryzys władzy w Azji i Europie. Zapasy surowców energetycznych – podobnie jak zapasy detaliczne w USA – nie rosły wystarczająco szybko, aby poradzić sobie z popytem po zamknięciu”.
Zapytasz, jak to wszystko wpływa na żeglugę morską? Ponieważ wiele towarów konsumpcyjnych sprzedawanych w Ameryce Północnej pochodzi z Azji, a zwłaszcza z Chin, to tylko dodaje kolejne „załamanie w łańcuchu dostaw”.
„W przypadku transportu towarów – suchych ładunków masowych, skroplonego gazu ziemnego (LNG) i ewentualnie tankowców – jest to przepis na wyższe stawki” – wyjaśnia dalej American Shipper.
Ceny kontenerów wysyłkowych rosną w zawrotnym tempie, podnosząc koszty, które są później przerzucane na konsumentów
Analityk Nomura, Ting Lu, powiedział agencji Bloomberg, że ograniczenia mocy w Chinach i Indiach „przebiją się i wpłyną na rynki światowe”.
„Wkrótce światowe rynki odczują niedobór dostaw od tekstyliów i zabawek po części maszyn” – dodał.
Zwiększone ograniczenia emisji w Chinach uderzają szczególnie mocno, zwłaszcza że najbardziej dotknięte regiony Chin to regiony silnie związane z sektorem produkcyjnym.
Obiekt Foxconn, w którym powstają iPhone'y, musiał zostać tymczasowo zamknięty z powodu braku zasilania. Inne dostawy, które produkują części i towary dla Tesli i innych firm technologicznych, musiały zrobić to samo.
Coraz droższe staje się również wysyłanie towarów przez ocean, co powoduje dalsze niedobory i zakłócenia łańcucha dostaw. W pewnym momencie coś musi się ustąpić.
„Zatrzymanie chińskich fabryk jeszcze bardziej opóźniłoby dostawy importu z USA, które już zostały powstrzymane przez ekstremalne zatłoczenie w portach w południowej Kalifornii, a ostatnio w portach w Chinach” – donosi American Shipper.
Kolejnym czynnikiem jest utrzymujący się brak kapitału na reinwestycję w sektorze energetycznym. Według analityka Clarksons Platou Securities, Omara Noktę, „w pierwszych miesiącach pandemii” stworzono „wielki zapas”, ale świat „przeszedł przez to, gdy tylko ucichły blokady, [i] kapitał nie został przesunięty”.
„Niezależnie od tego, czy był to węgiel, gaz ziemny czy ropa naftowa”, dodał Nokta, „był bardzo niski kapitał dostępny dla firm, aby kontynuować reinwestowanie [w produkcję] przez kilka lat, zmierzając do pandemii”.
Węgiel energetyczny, który jest wykorzystywany do wytwarzania energii, stoi w obliczu jednych z najbardziej restrykcyjnych ograniczeń wynikających z pekińskich przepisów dotyczących emisji. W konsekwencji podaż energii elektrycznej z czasem maleje, zwłaszcza w obliczu gwałtownego wzrostu zapotrzebowania na węgiel energetyczny.
„Ludzie spodziewali się pewnego odbicia popytu na węgiel energetyczny w 2021 r., ale wcale nie przewidywano wzrostu popytu” – mówi Nokta.
„To odrodzenie sprawia, że Panamaxy i Capes są bardzo zajęte, gdy nie mogą liczyć na ładunki, które normalnie by robiły – zboże dla Panamaxów i rudę żelaza dla Capes. Ziarno było stałe przez cały rok, a teraz Panamaxy mają ten dodatek węgla energetycznego. Peleryny stanęły w obliczu nieco niespójnego chińskiego rynku stali [produkcja spadła w sierpniu], ale nie miało to znaczenia ze względu na wszystkie te ładunki węgla energetycznego, które byli w stanie przewieźć”.
Przetlumaczyla GR przez translator Google
zrodlo:https://www.naturalnews.com/2021-10-03-chinese-energy-crisis-spilling-europe-us-next.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz