AUTOR: TYLER DURDEN
Nowy raport Consumer Reports wykazał, że pojazdy elektryczne mają prawie 80% więcej problemów i są "ogólnie mniej niezawodne" niż konwencjonalne samochody z silnikami spalinowymi. Dobrze, że każdy większy rząd na całym świecie subsydiuje ich stosowanie w imię "zmian klimatycznych", prawda?
Jeszcze gorsze od pojazdów elektrycznych były hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in, które okazały się mieć o 150% więcej problemów niż tradycyjne pojazdy z silnikami spalinowymi.
Zwykłe hybrydy są najlepsze w swojej rasie, mają około 25% mniej problemów niż samochody na gaz.
Badanie obejmowało informacje z ponad 330 000 pojazdów wyprodukowanych w latach 2000-2023, w tym ograniczoną liczbę raportów na temat zupełnie nowych modeli z 2024 roku.
Niedawny raport niezawodności pojazdów z Consumer Reports zbiega się z czasem, w którym nabywcy samochodów mogą skorzystać z federalnej ulgi podatkowej w wysokości do 7500 USD przy zakupie pojazdu elektrycznego.
Jednak, jak zauważyła CBS w swoim podsumowaniu, przyjęcie pojazdów elektrycznych przez konsumentów było wolniejsze niż początkowo przewidywano.
Jednym z czynników przyczyniających się do tego wolniejszego wdrażania są wyższe koszty utrzymania związane z pojazdami elektrycznymi w porównaniu z pojazdami konwencjonalnymi, a także konieczność dodatkowego wyposażenia, takiego jak domowe stacje ładowania pojazdów elektrycznych.
Właściciele pojazdów elektrycznych najczęściej zgłaszali problemy związane z akumulatorem i systemami ładowania, a także problemy z dopasowaniem i wykończeniem paneli nadwozia pojazdu i elementów wnętrza.
Consumer Reports zaobserwował, że producenci pojazdów elektrycznych wciąż są w trakcie opanowywania nowych systemów zasilania i zasugerował, że w miarę zdobywania wiedzy specjalistycznej ogólna niezawodność pojazdów elektrycznych ulegnie poprawie.
Consumer Reports wskazał również, że utrzymujące się obawy dotyczące niezawodności prawdopodobnie spotęgują wyzwania, które zniechęcają wielu potencjalnych nabywców do przejścia na pojazdy elektryczne.
Obawy te dołączają do istniejących obaw dotyczących wyższych kosztów, ograniczonej dostępności infrastruktury ładowania i wydłużonego czasu ładowania związanego z pojazdami elektrycznymi.
CBS napisał:
"PHEV mogą mieć więcej problemów niż konwencjonalne samochody i pojazdy elektryczne, ponieważ łączą silniki spalinowe z napędem elektrycznym, co stwarza dodatkową złożoność" – powiedział Consumer Reports. Oznacza to, że nie może pójść źle".
"Consumer Reports ocenia pojazdy w 20 problematycznych obszarach, od piskliwych hamulców po problemy z ładowaniem pojazdów elektrycznych, a PHEV mogą doświadczyć każdego z nich".
Nie wszystkie PHEV były okropne. Według Consumer Reports, Toyota RAV4 Prime i Kia Sportage otrzymały ponadprzeciętne oceny niezawodności. Ponadto trzy hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in – BMW X5, Hyundai Tucson i Ford Escape – osiągnęły wyniki średnie.
Jake Fisher, starszy dyrektor ds. testów samochodowych w Consumer Reports, podsumował: "Ta historia jest naprawdę jedną z bólów wzrostowych. To opowieść o tym, jak po prostu rozpracowywać błędy i dziwactwa nowych technologii".