Co najmniej siedem osób, w tym noworodek i dwoje dzieci, zginęło na wyspie Ischia na południu Włoch poosunięciu się ziemispowodowanym ulewnym deszczem, które zniszczyło małe miasteczko.
Członek straży przybrzeżnej szuka dokumentów wewnątrz zniszczonego samochodu, po osunięciu się ziemi na włoskiej wyspie Ischia 28 listopada 2022 r. (Guglielmo Mangiapane/Reuters)
Pięć osób wciąż jest zaginionych - powiedział na konferencji prasowej prefekt Neapolu Claudio Palomba. Dziesiątki ratowników rzuciło się na wyspę, podczas gdy nurkowie ratownicy przeszukiwali wody u wybrzeży.
Fala błota, gruzu i kamieni oderwała się w sobotę od najwyższej góry wyspy i rozbiła się o domy i drogi w mieście Casamicciola Terme i okolicach.
Zdjęcia i wideo lotnicze pokazały budynki rozbite przez osunięcie się ziemi i kilka samochodów wepchniętych do morza przez to, co jeden z mieszkańców opisał jako "wodospad wody i błota".
Ulewny deszcz
Gęsto zaludniona Ischia to wulkaniczna wyspa, która leży około 30 km (19 mil) od Neapolu. Przyciąga turystów do łaźni termalnych i malowniczego wybrzeża.
Statystyki pokazują, że Ischia ma dużą liczbę domów, które zostały zbudowane nielegalnie, narażając mieszkańców na stałe ryzyko powodzi i trzęsień ziemi - które często nawiedzały pagórkowatą wyspę w ciągu ostatnich lat.
Fatalne osunięcie się ziemi ponownie wywołało kontrowersje polityczne dotyczące ułaskawień za nielegalne budynki udzielonych w ostatnich dziesięcioleciach i niechęci niektórych polityków do zajęcia się tą kwestią.
"Ludzie muszą zrozumieć, że nie mogą mieszkać w niektórych obszarach, a budynki w ryzykownych obszarach muszą zostać zburzone" - powiedział w niedzielę gubernator Kampanii Vincenzo De Luca w wywiadzie dla państwowego nadawcy RAI.
Nowy włoski rząd kierowany przez Giorgię Meloni odbył w niedzielę posiedzenie gabinetu i wydał dekret mający na celu zapewnienie szybkiej pomocy potrzebującym po katastrofie, w tym około 230 osobom, które zostały ewakuowane.
Dekret przeznaczył wstępny pakiet pomocowy w wysokości 2 milionów euro (2,08 miliona dolarów) i przewidywał zawieszenie płatności podatkowych dla mieszkańców do końca roku.
Te same organizacje, które dziś interesują się szczepieniami, miały również duży wpływ na położenie podwalin dziesiątki lat temu. Ludzie mają tendencję do myślenia o tych dużych i dobrze znanych organizacjach – takich jak Fundacja Rockefellera, Fundacja Billa i Melindy Gatesów, UNICEF; CDC, GAVI, USAID, Bank Światowy – jako niezależne od siebie, ale nie są. Są częścią infrastruktury szczepionkowej – globalnego reżimu szczepień. Albo, jak to opisująnarody w działaniu, architektura rządu cieni szczepionek.
Architektura jest kierowana przez bogatych inwestorów, którzy stworzyli fundusze i fundacje, które następnie angażują się w różne działania finansowe, a jednocześnie są odpowiedzialne za pomoc politykom w wyborze lub umieszczeniu na stanowiskach. Jednocześnie fundacje przekazują darowizny organizacjom międzynarodowym, dając fundacjom dostęp do określonych wniosków i umożliwiając im kierowanie organizacjami do określonych wniosków.
Krótko mówiąc, bogate organizacje i osoby prywatne zmuszają ciebie i twój rząd do płacenia i realizowania prywatnych interesów poprzez politykę publiczną. Polityka, która jest ukierunkowana na z góry określony wniosek, który jest korzystny dla tych bogatych interesów.
Czym jest Światowy Rząd Cieni?
Według francuskiego miliardera iprezydenta RDH Philippe'a Argilliera, rząd cieni jest faktycznym rządem, który wydaje oficjalne rozkazy wybranemu rządowi. Za kulisami znajduje się niezwykle potężny podmiot, który angażuje bardzo wpływowe osoby zarówno w finansach, jak i w polityce, w tym niektóre głowy państw.
"W sumie 38 osób prowadzi codzienne życie 8 miliardów ludzi na Ziemi... Administracja Bidena jest pod kontrolą gabinetu cieni. Mogę to potwierdzić bez wahania w oparciu o informacje, które posiadam" - powiedział Argillier wrozmowie z "Nations in Action".
Nations in Action: Philippe Argillier explains the Shadow Government and the dynamic power of the Databanks, 16 October 2021 (edytowane przez SGT News Network, 2 min)
Możesz obejrzeć pełny 20-minutowy wywiad "Global Leaders Strategise Ending the Shadow Government"Część I TUTAJ, w którym Philippe Argillier wyjaśnił rząd cieni i dynamiczną moc banków danych, które posiada.
Argillier wyjaśnił, że rząd cieni jest prawie jak korporacja z krótko-, średnio- i długoterminowym programem. W większości przypadków ich wpływ opiera się na ekonomii lub pieniądzach. Ale zazwyczaj ich wpływ jest skierowany na porozumienia geopolityczne, z interwencją wojskową w razie potrzeby, wraz z niektórymi z najpotężniejszych krajów. Na przykład USA, Chiny i Francja są najpotężniejszymi krajami współpracującymi z rządem cieni za kulisami.
Aby zrozumieć rząd cieni, musimy zrozumieć osoby stojące za rządem cieni, powiedział Argillier. "Ci ludzie [są tak bogaci, że] stracili wszelkie poczucie sumienia, wszelkie wartości... kiedy jesteś na szczycie, na samym szczycie, [jak] wierzą, że są, [mówią]: "stwórzmy nasz własny świat, zdecydujmy w imieniu 8 miliardów ludzi na Ziemi". To prawie jak gra w Monopoly, w której decydujesz, jaki będzie następny krok. Jak dotąd to działało, ponieważ za tego typu pieniądze możesz kupić wszystko, co chcesz. "
Wczęści II Argillier powiedział, że wie, kim była większość z 38 osób stojących za rządem cieni, ale nie ujawnił ich nazwisk.
Dlaczego amerykańska biurokracja bagatelizuje potencjał Covid jako wyciekającego z laboratorium, sztucznie stworzonego wirusa, skoro finansowała badania nad lekami / wirusami w USA i Chinach przez ponad dekadę przed rozpoczęciem "pandemii" Covid?
Dlaczego możliwość wycieku koronawirusa z laboratorium została zamknięta w dyskursie publicznym przez amerykańskie instytucje rządowe, media i Światową Organizację Zdrowia ("WHO"), podczas gdy na przykład amerykańskie Narodowe Instytuty Zdrowia ("NIH"), Agencja Redukcji Zagrożeń Obronnych ("DTRA"), Zdrowie i Opieka Społeczna ("HHS") oraz Departament Obrony ("DoD") od dziesięcioleci finansowały badania Petera Daszaka EcoHealth Alliance nad koronawirusami nietoperzy, w tym badania w Wuhan w Chinach?
W poniższym filmie badacz zNations in Actionprzedstawił dokumenty, które zebrane razem dają odpowiedź na te pytania.
Poniżej znajdują się notatki zaczerpnięte z powyższej prezentacji. Tam, gdzie to możliwe, dodaliśmy linki do dokumentów, o których mowa. Począwszy od znacznika czasu 21:25, narody w akcjiomawiały globalny reżim szczepień.
Historia harmonogramu szczepień CDC
Te same organizacje, które są dziś zainteresowane szczepieniami, miały również duży wpływ na stworzenie podstaw "sięgających dość daleko wstecz".
W okresie od 1940 roku do dziś nastąpił stały wzrost liczby zaleceń dotyczących szczepień z amerykańskich Centrów Kontroli i Zapobiegania Chorobom ("CDC"). Obecnie, przed Covidem, harmonogram szczepień CDC zaleca co najmniej 45 dawek w ciągu pierwszych 18 lat życia.
W 1980 roku rząd USA kupował od 52% do 55% szczepionek dziecięcych dystrybuowanych w USA. W ciągu dziesięciu lat między 1988 a 1997 rokiem koszt szczepionek podwoił się ze 100 do 200 dolarów na dziecko w wieku do 6 lat. Skumulowany koszt ponownie się podwoił, z 200 do prawie 400 dolarów na dziecko, w mniej niż pięć lat między 1997 a 2001 rokiem. Wprowadzenie skoniugowanej szczepionki przeciw pneumokokom do harmonogramu dla niemowląt spowodowało kolejne podwojenie wydatków publicznych, z 500 milionów dolarów do 1 miliarda dolarów, w latach 2000-2002.
Płatności te zostały dokonane z programu Vaccine for Children Entitlement Program. Ostatnie ustawodawstwo Covid stworzyło nowy program uprawnień, wzorowany na programie szczepień dla dzieci, zwany programem szczepień dla dorosłych, z początkowym finansowaniem w wysokości 25 miliardów dolarów.
Rockefellerowie ustanawiają grupę zadaniową
Lata 1980. były punktem zwrotnym dla systemu szczepień zainicjowanego przezGrupę Zadaniową ds. Przetrwania i Rozwoju Dzieci. Grupa zadaniowa została ustanowiona w celu koordynowania działań w zakresie szczepień głównych agencji międzynarodowych. Było to partnerstwo między kilkoma agencjami Organizacji Narodów Zjednoczonych ("ONZ") a Fundacją Rockefellera.
W 1983 roku w Kongresie wprowadzono ustawę o odszkodowaniach za szczepienia. W 1986 roku weszła w życieNational Childhood Vaccine Injury Act ("NCVIA"). Krótko mówiąc, prawo to sprawiło, że odpowiedzialność za szkody poszczepienne spoczywała na rządzie USA, podczas gdy zyski ze szczepionek trafiły do Big Pharmy. W rezultacie, co nie jest zaskoczeniem, w następnych dziesięcioleciach nastąpił ogromny wzrost liczby zalecanych szczepionek. W ramach NCVIA utworzonoNarodowy Program Odszkodowań za Powikłania Poszczepienne ("NVICP").
Po uchwaleniu NCVIA, w 1990 roku powstałaChildren's Vaccine Initiative. Wśród sponsorów znalazły się Bank Światowy, Fundacja Rockefellera, WHO, Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci ("UNICEF") i Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju ("UNDP"). Miał kilka celów, z których trzy to: mobilizacja znacznie większych środków na wprowadzenie szczepionek, zwłaszcza w krajach rozwijających się; bezprecedensowy poziom współpracy; oraz podnoszenie świadomości na temat wysokiej wartości szczepionek.
Reżim szczepień staje się globalny
W 2000 roku powstałGlobalny Sojusz na rzecz Szczepień i Szczepień ("GAVI"), kierowany przez Fundację Billa i Melindy Gatesów. Celem GAVI jest ułatwienie szczepień w krajach rozwijających się poprzez współpracę z WHO, UNICEF, Bankiem Światowym, przemysłem szczepionkowym, agencjami badawczymi i technicznymi, Fundacją Gatesów i innymi prywatnymi filantropami. Inni prywatni filantropi, z którymi współpracuje GAVI, są jak podkreślono na poniższym obrazku.
W 2003 roku Fundacja Gatesów opracowała raport pokazujący potrzebę tworzenia sojuszy publiczno-prywatnych w celu przyspieszenia programu szczepień. Raport został zatytułowany "Global Health Partnerships: Assessing Country Consequences" (Globalne partnerstwa w dziedzinie zdrowia: ocena konsekwencji krajowych). Stwierdzono, że "niektóre z kluczowych czynników wykorzystywanych do pomiaru sukcesu obejmowały ogólny wskaźnik szczepień populacji". Innymi słowy, zaczęto dokumentować dążenie do tego, aby organizacje prywatne czerpały korzyści na całym świecie poprzez szczepienia w ramach polityki publicznej.
W 2005 r. nastąpił kolejny nacisk ze strony reżimu szczepionkowego. WHO opublikowała "Globalną wizję i strategię szczepień" we współpracy z Fundacją Rockefellera, Fundacją Gatesów, UNICEF; CDC, GAVI, USAID i Bank Światowy. Jedną z wizji było postrzeganie szczepień jako "głównego elementu wysiłków zmierzających do osiągnięcia Milenijnych Celów Rozwoju".
Ludzie mają tendencję do myślenia, że wyżej wymienione organizacje są niezależne i stoją na własną rękę. Ale wszystkie te organizacje są częścią większej infrastruktury – WHO, Bank Światowy i MFW są wyspecjalizowanymi agencjami ONZ, a UNICEF jest programem i funduszem ONZ. Wiele organizacji wymienionych w prezentacjiNations in Action to elementy ogólnej infrastruktury ONZ (patrz zdjęcie poniżej).
"Aby uchronić się przed rozprzestrzenianiem się coraz bardziej globalnych problemów – od pandemii i międzynarodowego terroryzmu po kryzys ekologiczny i rosnące ubóstwo – przywódcy na całym świecie przejęli mocniejszą kontrolę nad władzą".
W ciągu następnych lat Daszak i jego chiński kolega Shi Zhengli, znany również jako "kobieta nietoperza" lub "nietoperzowa dama", odkryli i wyizolowali ponad 100 unikalnych koronawirusów, z których wszystkie, według własnych słów Daszaka, można łatwo manipulować w laboratorium.
Kopiaprezentacji z 2015 r. przekazanej przez DaszakaNarodowym Akademiom Nauki, Inżynierii i Medycyny pokazała pracę EcoHealth Alliance we współpracy z Wuhan Institute of Virology, który był finansowany przez różne agencje amerykańskie. Badania dotyczyły zakażeń u humanizowanych myszy i badań nad wzmocnieniem funkcji koronawirusa z wykorzystaniem ludzkich receptorów ACE2, białka na powierzchni komórki, z którymwiąże się białko kolca SARS-CoV-2.
Jako dodatkowy dowód finansowania jego badań, pod koniec artykułu Daszaka z 2011 r., Podano organizacje, które finansowały badania Daszaka i jego współautora, dr Lipkina:
Praca Petera Daszaka jest wspierana przezNIAIDNon-biodefense emerging infectious disease research opportunities award 1 R01 AI079231, nagrodęNIH / NSF "Ecology of Infectious Diseases" od Fogarty International Centre 2R01-TW005869,Rockefeller Foundation, Google.org, nagrodę NSF Human and Social Dynamics "Agents of Change" (SES-HSD-AOC BCS-0826779) oraz hojne wsparcie narodu amerykańskiego za pośrednictwem Agencji Stanów Zjednoczonych ds. Rozwoju Międzynarodowego (USAID) Pojawiające się zagrożeniapandemiczne PRZEWIDUJĄ. Za treść odpowiadają autorzy i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy USAID lub rządu Stanów Zjednoczonych. Praca dr Lipkina jest wspierana przezgranty z National Institutes of Health (AI057158, AI0793231, AI070411, EY017404), Fundacji Billa i Melindy Gatesów, USAID PREDICT i Agencji Redukcji Zagrożeń Obronnych. [podkreślenie własne]
W maju 2012 r. zatwierdzonoGlobalny Plan Działania na rzecz Szczepień na lata 2011-2020, aby zrealizować wizję "dekady szczepionek" Fundacji Gatesów. Plan był prowadzony przez Fundację Gatesów, GAVI, WHO, UNICEF, African Leaders Malaria Alliance oraz amerykański Narodowy Instytut Alergii i Chorób Zakaźnych ("NIAID").
W 2013 rokuTechniczna Grupa Doradcza ("TAG") ds. Chorób, którym można zapobiegać poprzezszczepienia, opublikowała dokument ze spotkania pod hasłem "szczepienia wspólną odpowiedzialnością". Celem spotkania było wydanie zaleceń dotyczących obecnych i przyszłych wyzwań stojących przed krajowymi programami szczepień w obu Amerykach. Częścią zespołu TAG 2013 byli przedstawiciele Narodowego Centrum Szczepień i Chorób Układu Oddechowego ("NCIRD"), kanadyjskiego Ministerstwa Zdrowia, Fundacji Rockefellera i NIH.
Patrząc na osoby, które podpisały dokument TAG z 2013 r., Widzimy obrotowe drzwi osób przemieszczających się między trzema organizacjami – Fundacją Rockefellera, GAVI i WHO – a krajowymi organami zdrowia publicznego.
Anne Schuchat, która podpisała się w imieniu NCIRD, jest obecnie członkiem Grupy Doradczej WHO ds. Zagrożeń dla Zdrowia i członkiem Komitetu Doradczego ds. Globalnych Pojawiających się Chorób Zakaźnych Uniwersytetu Stanforda. Wcześniej była członkiem zarządu GAVI, Komitetu ds. Programu i Polityki GAVI oraz Komitetu ds. Audytu i Finansów. Tak więc przybyła z GAVI, aby zostać urzędnikiem CDC jako dyrektor NCIRD, a następnie została doradcą WHO.
Arlene King, która podpisała umowę w imieniu Ministerstwa Zdrowia Kanady, była członkiem zarządu GAVI Alliance, a następnie została dyrektorem medycznym Ministerstwa Zdrowia Ontario. Przeniosła się więc z GAVI do rządu kanadyjskiego.
Jeanette Vega, która podpisała się w imieniu Fundacji Rockefellera, była dyrektorem Narodowej Chilijskiej Agencji Zdrowia Publicznego (FONASA) Rockefellerów. Wcześniej była dyrektorem WHO, a następnie wiceministrem zdrowia w Chile. Po odejściu z FundacjiRockefellera została dyrektoremNarodowej Chilijskiej Agencji Ubezpieczeń Zdrowotnych, apóźniej ministrem rozwoju społecznego. Przeniosła się więc z WHO do chilijskiego rządu, potem do Fundacji Rockefellera i z powrotem do chilijskiego rządu.
Roger Glass, który podpisał kontrakt w imieniu Fogarty International Centre NIH, otrzymałnagrodę Albert B. Sabin Gold Medal Award w 2015roku, która jest przyznawana przez Sabin Vaccine Institutezałożony w 1993 roku wcelu kontynuowania prac nad opracowywaniem i promowaniem szczepionek. Sabin był najbardziej znany z opracowania doustnej szczepionki przeciwko polio. W 1934 roku Sabin prowadził badania w Lister Institute for Preventative Medicine w Londynie, a następnie dołączył do Rockefeller Institute University.
W 2017 roku Rajiv Shahzostał wybrany prezesem Fundacji Rockefellera. Wcześniej był dyrektorem w Fundacji Gatesów, a następnie administratorem USAID w administracji Obamy.
Globalna gotowość na wypadek pandemii
W maju 2018 r. WHO i Bank Światowy utworzyły Globalną Radę Monitorowania Gotowości ("GPMB"). We wrześniu 2018 r. GPMB zwołała spotkanie w WHO w Genewie w celu omówienia kluczowych kwestii dotyczących globalnej gotowości na wypadek pandemii. GPMB zleciło badanie, które zostało zainicjowane przez Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health. We wrześniu 2019 r. GPMB opublikowała raport "Preparedness for a High-Impact Respiratory Pathogen Pandemic".
Wnioski z raportu za 2019 r. obejmowały:
Sygnatariuszami i współautorami raportu byli Rick Bright z HHS i Jeremy Farrar z Wellcome Trust.
Przed dołączeniem do Instytutu Rockefellera, Rick Brightbył zastępcą asystenta sekretarza ds. Gotowości i reagowania oraz dyrektorem Biomedical Advanced Research and Development Authority ("BARDA"). Był "demaskatorem", który walczył zhydroksychlorochinąw leczeniu Covid. Następnie opuścił służbę rządową i jest obecnie dyrektorem generalnym Instytutu Zapobiegania Pandemii w Fundacji Rockefellera.
Podsumowując, bogate organizacje i osoby prywatne zmuszają ciebie i twój rząd do płacenia i wdrażania prywatnych interesów poprzez politykę publiczną. Polityka, która jest ukierunkowana na z góry ustalony wniosek, który jest korzystny dla tych bogatych globalnych interesów.
Bogaci inwestorzy stworzyli fundusze i fundacje, które następnie angażują się w różne działania finansowe, a jednocześnie są odpowiedzialne za pomoc politykom w wyborze lub umieszczeniu ich na stanowiskach. Po objęciu urzędu kandydaci polityczni zatwierdzają fundusze dla tych organizacji międzynarodowych na angażowanie się w studia, badania i "wspólne" wysiłki.
Jednocześnie fundacje przekazują darowizny organizacjom międzynarodowym, co daje fundacjom dostęp do pewnych wniosków i wydaje się pomagać im w kierowaniu organizacjami.
Poniższy obrazek, wykorzystujący hipotetyczną strukturę, ilustruje, jak działa ta sieć.
Ta struktura reżimu szczepionkowego, podobnie jak inne infrastruktury rządu cieni, została zbudowana za nasze pieniądze, a nasi wybrani urzędnicy to umożliwiają. Uzbroili nasze rządy przeciwko nam.
Jak temu zapobiec? Jednym z rozwiązań jest zaprzestanie finansowania przez rządy krajowe i zakazanie urzędnikom udziału w działalności tych organizacji międzynarodowych. A ci urzędnicy, którzy byli zaangażowani w takie działania, powinni poddać się publicznemu dochodzeniu cywilnemu.
My, ekonomiczni zabójcy, byliśmy odpowiedzialni za stworzenie tego pierwszego prawdziwie globalnego imperium. Pracujemy na wiele różnych sposobów" – powiedział John Perkins.
"My [...] są pierwszą linią obrony. Wchodzimy, próbujemy skorumpować rządy i zmusić je do zaakceptowania tych ogromnych pożyczek, których następnie używamy jako dźwigni finansowej, aby zasadniczo je posiadać. Jeśli nam się nie uda... Druga linia obrony brzmi: wysyłamy szakale. A szakale albo obalają rządy, albo je zabijają". Jeśli to się nie powiedzie, wysyłają wojsko.
Wcześniej, jako główny ekonomistaChas. T. Main, John Perkins doradzał Bankowi Światowemu, Organizacji Narodów Zjednoczonych, MFW, Departamentowi Skarbu USA, korporacjom z listy Fortune 500 oraz krajom w Afryce, Azji, Ameryce Łacińskiej i na Bliskim Wschodzie. Pracował bezpośrednio z głowami państw i dyrektorami generalnymi dużych firm. Jest autorem książki "Confessions of an Economic Hit Man" z 2015 roku.
Perkins mówi, że przez 10 lat był "ekonomicznym zabójcą", pomagając amerykańskim agencjom wywiadowczym i międzynarodowym korporacjom nakłaniać i szantażować zagranicznych przywódców do służenia amerykańskiej polityce zagranicznej i przyznawania lukratywnych kontraktów amerykańskiemu biznesowi. Jednak po kilku latach wewnętrznych zmagań o rolę, jaką odgrywał w paraliżowaniu zagranicznych gospodarek, zrezygnował z pracy konsultanta.
Perkins zdefiniował ekonomicznych zabójców jako:
Wysoko opłacani profesjonaliści, którzy oszukują kraje na całym świecie na biliony dolarów. Kierują pieniądze z Banku Światowego, Amerykańskiej Agencji ds. Rozwoju Międzynarodowego (USAID) i innych zagranicznych organizacji "pomocowych" do kasy wielkich korporacji i kieszeni kilku bogatych rodzin, które kontrolują zasoby naturalne planety.
Ich narzędzia obejmują fałszywe raporty finansowe, sfałszowane wybory, wypłaty, wymuszenia, seks i morderstwa. Grają w grę starą jak imperium, ale taką, która nabrała nowego i przerażającego wymiaru w czasach globalizacji.
Film na początku tego artykułu jest fragmentem, zaczynającym się o 25:00, z dwugodzinnego filmu dokumentalnego "Zeitgeist: Addendum" autorstwa filmowca Petera Josepha. Cały film dokumentalny możecie obejrzećTUTAJ. Dokument zawiera fragmenty wywiadu z 2008 roku zatytułowanego "John Perkins: Zeitgeist: Addendum Extended Interview".
Perkins rozpoczął swój wywiad od wyjaśnienia tego, co nazwał "korporatokracją". Korporatokracja, powiedział Perkins, to grupa osób, które kierują naszymi największymi korporacjami i naprawdę działają jako cesarz tego Imperium. Kontrolują nasze media – albo poprzez bezpośrednią własność, albo reklamę. Kontrolują większość naszych polityków, ponieważ finansują ich kampanie – albo poprzez korporacje, albo poprzez osobiste datki, które pochodzą od korporacji. Nie są wybierani. Nie służą przez ograniczony czas, nie podlegają nikomu i "naprawdę bardzo dużo rządzą".
Na samym szczycie korporatokracji, powiedział Perkins, nie można stwierdzić, czy dana osoba pracuje dla prywatnej korporacji czy rządu, ponieważ zawsze poruszają się tam iz powrotem:
"Masz faceta, który w jednej chwili jest prezesem wielkiej firmy budowlanej, jak Haliburton, a w następnej jest wiceprezydentem Stanów Zjednoczonych... Masz ruch tam iz powrotem, przez obrotowe drzwi.
"Przez większość czasu jest niewidoczny. A jego polityka jest realizowana przez nasze korporacje na takim czy innym poziomie, a potem znowu, polityka rządu jest zasadniczo wykuwana przez korporatokrację, a następnie przedstawiana rządowi, staje się polityką rządu. Jest to więc niesamowicie przytulny związek, w bardzo niebezpiecznym związku. "