sobota, 22 kwietnia 2023

"Dlaczego Kolorado znajduje się na szczycie list przebojów w brutalnej przestępczości?"

 AUTOR: TYLER DURDEN

SOBOTA, KWI 22, 2023 - 05:00 AM

Autor: Katie Spence za pośrednictwem The Epoch Times (podkreślenie nasze),

Gabe Evans nie jest zawodowym politykiem. Zanim został wybrany na swoją pierwszą kadencję jako przedstawiciel stanu Kolorado 8 listopada 2022 r., Evans służył 12 lat w armii amerykańskiej i Gwardii Narodowej Kolorado oraz 10 lat jako Arvada w Kolorado, policjant, sierżant i porucznik.

W związku z tym Evans ma duże doświadczenie w egzekwowaniu prawa i zwalczaniu przestępczości. Kiedy został zapytany o marcowy raport Departamentu Sprawiedliwości USA (DOJ), który wykazał, że wśród 22 najbardziej zaludnionych stanów Kolorado było numerem jeden pod względem brutalnych przestępstw i tego, co doprowadziło do wzrostu, Evans szybko odpowiedział.

"W 2012, 2013, 2014 roku naprawdę zaczęliśmy dostrzegać ten nacisk na zmniejszenie kar lub całkowitą dekryminalizację całej masy różnych - i nazwę je uzależniającymi substancjami, ponieważ dla mnie jest to ważna część tego - ale mówię o narkotykach" - powiedział Evans The Epoch Times.

"Myślę, że to uzależniająca moc narkotyków położyła podwaliny pod to, gdzie jesteśmy. Jest wiele [przepisów], które [przyjęliśmy], aby zmniejszyć kary za metamfetaminę, kokainę, heroinę, fentanyl. Właśnie zalegalizowaliśmy, poprzez powszechne referendum, psylocybinę w tych ostatnich wyborach.

"A niefortunnym efektem ubocznym tego wszystkiego jest nadal ogromna międzynarodowa obecność poświęcona handlowi narkotykami. Wiecie, macie ogromne kartele w Meksyku, które meksykański rząd ma problem kontrolować.

Pudełka z łącznie ponad 3 100 funtami nielegalnych narkotyków skonfiskowane na południowo-zachodniej granicy w San Diego w Kalifornii 9 października 2020 r. (Urząd Celny i Ochrony Granic USA)

Evans powiedział, że nacisk na zmniejszenie kar narkotykowych zachęcił kartele do "założenia sklepu" w Kolorado, podobnie jak nacisk na utrudnienie egzekwowania istniejących przepisów. "To, co się dzieje, nieumyślnie lub nie, [te zasady] przyciągają ogromną obecność przestępczą od ludzi, którzy zarabiają na życie dystrybucją i handlem tymi rzeczami" - powiedział Evans.

To, dodał Evans, doprowadziło do wzrostu innych przestępstw, takich jak kradzieże pojazdów i rabunki, aby podsycać nawyki narkotykowe.

Mimo to luźne przepisy dotyczące narkotyków nie są całkowicie odpowiedzialne za eskalację przestępczości w Kolorado. Innym czynnikiem, wyjaśnił Evans, jest to, co dzieje się z oficerami.

"Zwykle nie widać wielu odejść w egzekwowaniu prawa w zakresie od 5 do 15 lat" - powiedział Evan. "Kiedy Senat Bill 20-217 wszedł w życie, większość wyczerpania miała miejsce w tym przedziale od 5 do 15 lat.

Wśród innych przepisów, SB 217 wymaga, aby wszystkie lokalne organy ścigania nosiły kamery nasobne - z wyjątkiem tajnych i niektórych sytuacji - aktualizując wymagania dotyczące zgłaszania i aktualizując kary za bezprawne użycie siły. Ogranicza również sposób, w jaki funkcjonariusze mogą reagować na protest lub demonstrację, i pozwala na pozwy cywilne przeciwko funkcjonariuszom.

"To znaczy, spójrz na mnie. Byłem 10 lat w mojej karierze. Byłem najmłodszym porucznikiem w najnowszej historii w Arvadzie. Zarabiałem solidne sześciocyfrowe wyniki i odszedłem od tej kariery, w której byłem na trajektorii, aby zostać szefem lub szeryfem za kilka lat, jeśli chcę być konkurencyjny.

"I odszedłem od tego. I są tylko z mojej agencji – moja agencja liczy mniej niż 200 – z mojej agencji, mogę opowiedzieć wam dziesiątki podobnych historii o solidnych, solidnych detektywach, solidnych sierżantach z 5-15-letnim doświadczeniem, które powiedziały: "Wyszedłem. Nie mogę pracować w tym toksycznym środowisku". To wraca do senackiej ustawy 217. "

Eskalacja przestępczości

W marcowym raporcie DOJ przeanalizowano dane z National Crime Victimization Survey (NCVS) z lat 2017-2019 i stwierdzono 45 "brutalnych wiktymizacji na 1 osób w wieku 000 lat lub starszych" w Kolorado. Brutalna wiktymizacja obejmuje napaść seksualną lub gwałt, rabunek oraz napaść kwalifikowaną i prostą.

NCVS jest uważany za główne źródło danych na temat wiktymizacji kryminalnej, ponieważ obejmuje przestępstwa zgłoszone i niezgłoszone policji. Marcowy raport jest pierwszym przypadkiem, w którym Biuro Statystyki Sprawiedliwości (BJS) opublikowało dane dotyczące wiktymizacji NCVS.

Co więcej, chociaż raport obejmuje lata 2017-2019, najnowsze dane pokazują, że przestępstwa w Kolorado wzrosły. Common Sense Institute donosi, że w 2022 r. przestępstwa wzrosły w siedmiu głównych kategoriach - podpalenia, prostytucji / schlebiania, rabunku, kradzieży pojazdów silnikowych, kupowania skradzionej własności, wandalizmu i posiadania / sprzedaży narkotyków. W rzeczywistości, jeśli chodzi o handel narkotykami, patrol stanu Kolorado informuje, że Kolorado znajduje się w środku 10-letniego rekordu handlu narkotykami.

Walizka pełna torebek tabletek fentanylu przejęta przez DEA Los Angeles. (Dzięki uprzejmości DEA Los Angeles)

W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 r. organy ścigania w Kolorado przejęły więcej fentanylu niż w całym 2021 r. – wystarczająco dużo, aby zabić 93 miliony ludzi.

Raport stwierdza: "Równolegle z rosnącymi wskaźnikami przestępczości w Kolorado, od początku pandemii liczba więźniów w zakładach karnych spadła o 15,5 procent, liczba przestępców na zwolnieniu warunkowym o 14,1 procent, a liczba przestępców w zawieszeniu o 14,4 procent. Wzrost przestępczości powinien katalizować odpowiedni wzrost liczby aresztowań, wyroków skazujących i uwięzień ze względu na bezpieczeństwo publiczne i sprawiedliwość dla ofiar.

Powodem, dla którego eskalacja przestępczości nie spowodowała odpowiedniego wzrostu egzekwowania prawa, jest zmiana prawa.

Wpływ prawodawstwa


"Zdecydowana większość naszego zgromadzenia ogólnego naciska na ustawy, które obniżają kary za przestępstwa i w inny sposób znajdują sposoby na przekształcenie przestępców w ofiary w Kolorado" - powiedział republikański kongresmen stanu Kolorado Ryan Armagost. Podobnie jak Evans, Armagost służył w wojsku i był w organach ścigania przez 10 lat.

"Ustawy, które [Republikanie] forsują, które podniosłyby kary za kradzieże samochodów i podobne rzeczy, są zabijane, zanim jeszcze dotrą na podłogę" - powiedział Armagost. A następnie ustawy, które w inny sposób pomagają znaleźć alternatywne środki dla tych, którzy popełniają przestępstwa - inne niż przechodzenie przez system poprawczy - są rodzajem środków, które Demokraci forsują. Tak więc widzimy o wiele więcej alternatywnych wyroków skazujących i alternatywnych środków zatrzymania. "

Armagost zauważył, że ludzie pojawiają się, aby poprzeć ustawy Demokratów obniżające kary, a także pojawiają się, aby zaprotestować przeciwko ustawom Republikanów, którzy chcą zaostrzyć kary. Zwrócił jednak uwagę, że istnieje wyraźny wątek kryminalny.

"Wiece i poparcie dla [ustaw Demokratów] pochodziło od ludzi, którzy obrazili i ludzi, którzy będą mieli kryminalną przeszłość. Wychodzą i przemawiają za tymi ustawami, które [Demokraci] forsują. Jest to ta sama grupa, która wychodzi, aby sprzeciwić się ustawom, które strona republikańska naciska, aby zaostrzyć kary i usztywnić czujniki i korekty, zakłady karne i tym podobne "- powiedział.

Evans, zgadzając się z Armagostem, dodał: "Wiesz, kiedy pewne narkotyki są albo legalizowane, albo kary zmniejszone, widzimy, że ludzie przychodzą – a kiedy mówię ludziom, mam na myśli kartele, przestępczość zorganizowaną, handlarzy narkotyków, takie rzeczy – przychodzą z miliardami dolarów do dyspozycji i zakładają sklep. To jedna z rzeczy, która napędza nasz wskaźnik kradzieży samochodów nr 1 w kraju. To jedna z rzeczy, która pomaga zwiększyć nasz wskaźnik brutalnej przestępczości.

Policja bada scenę strzelaniny w Colorado Springs, Kolorado, 31 października 2015 r. (Christian Murdock/The Gazette via AP)

"Pamiętam szczególny przypadek, który mieliśmy wkrótce po zalegalizowaniu konkretnego narkotyku, gdzie doszło do włamania w ciągu dnia, a ten dżentelmen z połowy lat 70. został napadnięty i zrzucony ze schodów we własnym domu przez kogoś, kto właśnie wyszedł z okresu próbnego za narkotyki i napaść w Teksasie, który przybył do Kolorado. Powiedział mi po tym, jak go zmiażdżyłem, powiedział mi prosto w twarz: "Powodem, dla którego przyjechałem do Kolorado, jest to, że podoba mi się twoje prawo narkotykowe".

Były reprezentant stanu Kolorado Dave Williams, który obecnie pełni funkcję przewodniczącego GOP w Kolorado, zgodził się. "Kolorado z pewnością było w czołówce legalizacji narkotyków, a wszystko zaczęło się, gdy Kolorado zalegalizowało marihuanę w 2012 roku" – powiedział Williams The Epoch Times.

"Byliśmy jednym z niewielu stanów, które faktycznie zalegalizowały rekreacyjną marihuanę. A to spowodowało ogromny napływ ludzi, którzy chcieli wziąć udział i zaangażować się w marihuanę. I to w pewnym sensie wszystko zapoczątkowało.

"Mieliście osoby przejściowe lub bezdomne, ludzi z zaburzeniami psychicznymi, którzy po prostu przyszli i zaczęli się rozwijać. Ale potem zaczęli angażować się w inne rodzaje przestępstw, takie jak włamania, napady z bronią w ręku lub inne tego typu rzeczy, aby uzyskać środki na zdobycie marihuany. Od tego momentu z czasem jest tylko gorzej".

Williams dodał: "Demokraci absolutnie zachęcają do przestępczości. Z jakiegoś powodu bardziej dbają o przestępców, którzy chcą nam zaszkodzić lub wyrządzić krzywdę sobie. I są bardziej zainteresowani pozwoleniem przestępcom na wychodzenie na ulice niż egzekwowaniem prawa i upewnieniem się, że ciężko pracujący podatnicy mogą bezpiecznie prowadzić swoje sprawy w bezpiecznym środowisku.

Jednak luźne przepisy antynarkotykowe i prawa, które zachęcają do przestępczości, to tylko część problemu.

Demonizowanie policji


"Organy ścigania w Kolorado stoją w obliczu historycznego kryzysu rekrutacji, utrzymania i morale" - powiedział Evans. "Nikt nie chce być policjantem. Policjanci, którzy byli policjantami, masowo uciekają z zawodu. I to jest drugi filar tego rodzaju dwutorowego problemu, który napędza przestępczość w Kolorado. " W szczególności, według Evansa, jedną z polityk, która "złamała kręgosłup" organów ścigania, było przejście SB 217.

Evans wyjaśnił, że po śmierci George'a Floyda w areszcie policyjnym 31 maja 2020 r. w Denver doszło do masowych zamieszek - trzecich najbardziej gwałtownych w kraju - a ustawodawcy, mając nadzieję na stłumienie furii, uchwalili SB 217, ustawę "Enhanced Law Enforcement Integrity". Został podpisany 19 czerwca 2020 r., Po przejściu przez zgromadzenie ogólne i wejściu w życie w ciągu 16 dni.

Według Evansa dwie części SB 217 są szczególnie demoralizujące dla organów ścigania. Pierwszym z nich był wymóg, aby każde spotkanie było dokładnie udokumentowane, dodając znaczną papierkową robotę do już wymagającej pracy, a drugim był wymóg kamery nasobnej.

"Podstępną częścią tego, jak ustawa Senatu 217 wdrożyła kamery nasobne, było to, że w zasadzie umieściła tam mandat winnego, dopóki nie udowodniono niewinności, który mówił, że jeśli coś nie zostanie uchwycone na kamerze organów ścigania - a cokolwiek nie zostało uchwycone, zostanie zakwestionowane w sądzie - sądy mogą zakładać niewłaściwe zachowanie ze strony funkcjonariusza, i to do policjanta należy udowodnienie, że nie zachowali się w niewłaściwy sposób "- wyjaśnił Evans.

Policjanci przechodzą przez chmurę gazu łzawiącego, próbując rozproszyć ludzi protestujących przeciwko śmierci George'a Floyda przed Kapitolem stanu Kolorado w Denver, Kolorado, 30 maja 2020 r., Wśród ogólnokrajowych protestów i zamieszek. (Michael Ciaglo / Getty Images)

Evans powiedział, że kiedy był oficerem, uwielbiał swoją kamerę ciała, ale dodał, że istnieje wiele powodów, dla których może nie rejestrować materiału. "Jeśli ktoś wysuwa zarzuty przeciwko tobie, a kamera ciała go nie uchwyciła - bateria umarła, zapomniałeś ją włączyć, wiesz, cokolwiek - istnieje 101 powodów, dla których dobry, mający dobre intencje policjant, który robi to, co trzeba, kamera może nie być gotowa. ... [Następnie] sądy mogą kwestionować i zasadniczo zakładać niewłaściwe zachowanie w imieniu funkcjonariusza.

"Teraz to na tobie spoczywa obowiązek udowodnienia, że niewłaściwe postępowanie nie miało miejsca. Tak więc, za każdym razem, gdy zakładają kamerę nasobną, jest to dla nich widoczne przypomnienie, że spójrz, stan Kolorado myśli, że tak naprawdę jesteś złym facetem i jesteś tym, który terroryzuje i powoduje problemy w społeczności. "

Armagost zgodził się z Evansem, dodając, że większość przepisów anty-egzekwowania prawa pochodzi z Kalifornii, a następnie jest przyjmowana przez Zgromadzenie Ogólne Kolorado.

"Obserwując, co dzieje się w całym kraju, zauważysz, że cokolwiek uchwala ustawodawstwo w Kalifornii, staje się proponowaną ustawą w przyszłym roku w Kolorado" - powiedział Armagost.

"Nastroje anty-organów ścigania są zdecydowanie jednym z nich. Wciąż znajdują rachunki, które działają w Kalifornii i próbują ich tutaj, aby jeszcze bardziej związać ręce organom ścigania i ich zdolność do wykonywania swojej pracy. "

Pojazd policyjny jest widziany przed szkołą średnią Boulder High School po tym, jak policja odpowiedziała na niepotwierdzone zgłoszenie o aktywnym strzelcu w Boulder, Kolorado, 22 lutego 2023 r. (Kevin Mohatt / Reuters)

Armagost dodał, że w Denver oficerowie zasobów szkolnych zostali usunięci z prawie wszystkich szkół, co, jak powiedział, "doprowadziło do wzrostu liczby przypadków w naszych szkołach. Kilka tygodni temu mieliśmy strzelaninę w szkole w Denver".

Armagost powiedział, że obecnie Republikanie mają jeden z najmniejszych klubów, jakie kiedykolwiek mieli w Zgromadzeniu Ogólnym, a Demokraci wykorzystali go do atakowania policjantów.

"[Demokraci] uczynili karierę w organach ścigania najbardziej toksyczną karierą, w zasadzie dając każdemu prawo do bycia tak wojowniczym i lekceważącym dla organów ścigania, jak to tylko możliwe, i ujdzie im to na sucho.

"Masz funkcjonariuszy organów ścigania, którzy wychodzą wcześniej, nawet nie kończąc emerytury, w tempie, którego nigdy wcześniej nie widzieliśmy. Chodzi mi o to, że retencja w organach ścigania jest bardzo, bardzo mała. To bardzo niepokojące. ... Nikt nie chce być policjantem. Nikt tak naprawdę nie chce już być codziennie poddawany tego rodzaju nadużyciom".

Odwrócenie wzrostu przestępczości


Aby odwrócić oznaczanie wskaźników retencji i rekrutacji w organach ścigania, a także odwrócić eskalację brutalnej przestępczości w Kolorado, Armagost powiedział: "Musimy ocenić, myślę, że jako całość, i miejmy nadzieję, przekonać naszych demokratycznych odpowiedników, że musimy skupić się bardziej na opiece nad naszymi obrońcami, a nie na opiece nad przestępcami. "

Evans zgodził się: "Zawsze jestem za reformą wymiaru sprawiedliwości w sprawach karnych, ale nie, jeśli robi to z złych facetów. Musimy wspierać organy ścigania. I wiecie, byłem porucznikiem. Jestem bardzo dobrze zaznajomiony z odpowiedzialnością zastępczą, wszystkimi złymi rzeczami, które zdarzają się, gdy policjanci robią złe rzeczy, więc jestem za dalszym szkoleniem. Jestem za większą edukacją.

Ale musimy stworzyć środowisko, w którym ludzie naprawdę chcą dołączyć do tej kariery i poświęcić jej znaczną część swojego życia. Bo to jedyna opcja, jaką mamy. Musimy być w stanie rozwiązać ten problem rekrutacji i utrzymania. "

John Garrod z Arvady stoi trzymając niebieską flagę na początku linii około 30 samochodów policyjnych ustawionych w kolejce do procesji na cześć oficera, który został śmiertelnie postrzelony w Arvadzie, Kolorado, 21 czerwca 2021 r. (Colleen Slevin / AP Photo)

W szczególności, aby zmniejszyć rosnącą przestępczość z użyciem przemocy, Evans dodał: "Musimy mieć ładną równowagę kija i marchewki. Jeśli skrzywdzisz swoich bliźnich, zostaniesz złapany, zostaniesz za to pociągnięty do odpowiedzialności. To jest kij.

"Ale musimy też mieć marchewkę, musimy zwiększyć nasze zdrowie psychiczne, behawioralne, nadużywanie substancji, musimy zwiększyć nacisk na te programy, aby pomóc tym osobom, które chcą być produktywnymi obywatelami, faktycznie mieć produktywne życie. ... Jeśli chcesz podać rękę w górę, wyciągamy do Ciebie otwartą dłoń pomocy. Ale jeśli nadal będziesz chciał prześladować swoją społeczność, spotkasz się z zaciśniętą pięścią".

Prośby The Epoch Times o komentarz od demokratycznych prawodawców w Kolorado nie zostały zwrócone do czasu publikacji.



Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.zerohedge.com/

"Federalni przyglądają się teraz wielu oskarżeniom o przestępstwo przeciwko Hunterowi Bidenowi; Historia informatora IRS rośnie"

 AUTOR: TYLER DURDEN

PIĄTEK, KWI 21, 2023 - 04:25 PM

Aktualizacja (04.21.2023): Kilka historii Huntera Bidena zaczęło zyskiwać na popularności w ciągu ostatnich 24 godzin, w tym raport NBC News (więc "narracja"), że prokuratorzy federalni przyglądają się zarzutom dotyczącym trzech przestępstw podatkowych i zarzutu związanego z zakupem broni.

Możliwe zarzuty to dwa wykroczenia za niezłożenie podatków, pojedyncza liczba przestępstw uchylania się od opodatkowania związana z wydatkami biznesowymi za jeden rok podatków oraz zarzut broni, również potencjalne przestępstwo.

Oczywiście nic nie miało związku z podróżami Huntera na pokładzie Air Force Two z jego ówczesnym wiceprezesem-tatusiem, aby podpisać podejrzane umowy rodzinne z partnerami biznesowymi powiązanymi z KPCh, ani z gigantycznym diamentem i ofertą w wysokości 30 milionów dolarów, która ma wszelkie pozory łapówki, ani z płatnością w wysokości 3,5 miliona dolarów na rzecz firmy założonej przez Huntera przez żonę byłego mera Moskwy. Nic z tych rzeczy.

Komisja Senatu USA ds. Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Spraw Rządowych

NBC News informuje nas, że w FBI jest "rosnąca frustracja", ponieważ zarówno śledczy FBI, jak i IRS zakończyli dochodzenie w sprawie Huntera około rok temu i nic nie zostało zrobione.

Washington Post informował wcześniej, że federalni śledczy uważali, że zebrali wystarczające dowody, aby oskarżyć Huntera Bidena o przestępstwa podatkowe i fałszywe oświadczenie związane z zakupem broni.

Decyzję o tym, które zarzuty wnieść, jeśli w ogóle, podejmie prokurator David Weiss, który został mianowany przez prezydenta Donalda Trumpa i zatrzymany przez administrację Bidena do kontynuowania dochodzenia w sprawie Huntera Bidena. Nic nie wskazuje na to, że ostateczna decyzja została podjęta, powiedziały dwa źródła zaznajomione ze sprawą. -NBC News

Krótko mówiąc - Departament Sprawiedliwości pozostaje w tyle po uderzeniu Huntera w nadgarstek.

Jesteśmy pewni, że powyższe doniesienia zostały wywołane przez sygnalistę IRS - faceta odpowiedzialnego za dochodzenie agencji w sprawie Huntera Bidena - który wystąpił na początku tego tygodnia w liście do prawodawców, oskarżając Departament Sprawiedliwości o "niewłaściwe prowadzenie" sprawy Huntera Bidena. Godne uwagi jest to, że historia jest na tyle duża, że NY Times nie może uniknąć informowania o niej.

Ujawnienie to podsyciło twierdzenia republikanów w Kongresie, że Departamentowi Sprawiedliwości kierowanemu przez politycznych nominatów prezydenta nie można ufać, że podejmie decyzję w sprawie jego syna w oparciu o fakty i prawo.

W liście napisano, że klient ma informacje, które byłyby sprzeczne z zeznaniami złożonymi pod przysięgą przed Kongresem od wysokiego rangą urzędnika politycznego, co jest wyraźnym odniesieniem do prokuratora generalnego Merricka B. Garlanda, który zapewnił, że prokurator USA w Delaware, David C. Weiss, który został mianowany przez prezydenta Donalda J. Trumpa, będzie mógł prowadzić dochodzenie.

W odpowiedzi obrońca Huntera Bidena, Christopher Clark, odpowiedział w czwartek, twierdząc, że nadzorca IRS złamał prawo, ujawniając poufne informacje podatników i wezwał Departament Sprawiedliwości do zbadania nadzorcy. Pan Clark powiedział, że jedynym sposobem, w jaki wiadomo, że skargi przełożonego mogą być powiązane ze śledztwem Huntera Bidena, byłoby ujawnienie ich przez przełożonego lub jego prawnika. Powiedział, że jedno i drugie byłoby niewłaściwe. -NY Times

 "To przestępstwo, że agent IRS niewłaściwie ujawnia informacje o toczącym się dochodzeniu podatkowym" - powiedział prawnik Bidena. "IRS ma niesamowitą władzę, a nadużywanie tej władzy poprzez celowanie, zawstydzanie lub ujawnianie informacji o sprawach podatkowych prywatnego obywatela podważa wiarę Amerykanów w rząd federalny".

"Niestety, tak się stało i dzieje tutaj, próbując zaszkodzić mojemu klientowi. Wygląda na to, że ten agent IRS popełnił przestępstwo i odmówił mojemu klientowi ochrony, która jest jego prawem.

Tak, po prostu prywatny obywatel, na którego rodzinę KPCh zdecydowanie nie ma żadnego wpływu, organizując kontrolowane wyburzenie Zachodu. Żadnych implikacji "Trump Tower", o których można by informować, prawda, całe MSM? Robimy dygresję.

*  *  *

Co nie powinno być zaskoczeniem dla absolutnie nikogo, nadzorca IRS wystąpił z inicjatywą, aby ujawnić administrację Bidena za niewłaściwe prowadzenie dochodzenia karnego w sprawie syna prezydenta, Huntera Bidena.

We wtorkowym liście wysłanym do Kongresu przez "zawodowego agenta specjalnego nadzoru karnego Internal Revenue Service" sygnalista twierdzi, że ma informacje, które byłyby sprzeczne z zeznaniami pod przysięgą "wysokiego rangą urzędnika politycznego", a także "niepowodzenie w łagodzeniu wyraźnych konfliktów interesów w ostatecznym rozstrzygnięciu sprawy", według Wall Street Journal. powołując się na list.

Co więcej, przełożony twierdzi, że ma dowody wskazujące na "preferencyjne traktowanie i politykę niewłaściwie infekującą decyzje i protokoły, które normalnie byłyby przestrzegane przez zawodowych pracowników organów ścigania w podobnych okolicznościach, gdyby podmiot nie był powiązany politycznie".

Według raportu, nadzorca nadzoruje "trwające i delikatne dochodzenie w głośnym, kontrowersyjnym temacie od początku 2020 r.", Którym według wtajemniczonych jest Hunter Biden.

Hunter Biden stoi w obliczu dochodzenia karnego związanego z jego podatkami i tym, czy złożył fałszywe oświadczenie w związku z zakupem broni. Kiedy w grudniu 2020 r. powiedział, że jego sprawy podatkowe są przedmiotem dochodzenia, Hunter Biden powiedział, że jest "przekonany, że profesjonalny i obiektywny przegląd tych spraw wykaże, że prowadziłem moje sprawy zgodnie z prawem i właściwie".

Śledczy od miesięcy wierzyli, że mają wystarczające dowody, aby oskarżyć młodszego Bidena, donosi dziennik i inne serwisy informacyjne. Prokuratorzy rozważali również, czy dobrze udokumentowane uzależnienie Huntera Bidena od narkotyków będzie stanowić obronę przed potencjalną sprawą karną podatkową. Nie został oskarżony o żadne wykroczenie. -WSJ

Mark Lytle, prawnik agenta IRS, powiedział we wtorkowym liście skierowanym zarówno do przywódców republikańskich, jak i demokratycznych w komisjach Senatu i Izby Reprezentantów, że jego klient szuka ochrony sygnalistów w zamian za swoje informacje.

"Pomimo poważnego ryzyka odwetu, mój klient oferuje dostarczenie informacji niezbędnych do wykonywania konstytucyjnej funkcji nadzorczej i chce dokonać ujawnienia w sposób bezstronny kierownictwu odpowiednich komisji po obu stronach nawy politycznej" – czytamy w liście, podpisanym przez Lytle'a, który twierdzi, że pracownik wcześniej ujawnił informacje wewnętrznie w IRS i inspektorowi generalnemu Departamentu Sprawiedliwości.

Amerykański prokurator David Weiss, główny prokurator federalny w Delaware za administracji Bidena, prowadzi dochodzenie Departamentu Sprawiedliwości w sprawie Huntera. Według AG Merricka Garlanda, Weiss ma szerokie uprawnienia do wnoszenia oskarżeń.

"Powiedziano mu, że nie można mu odmawiać niczego, czego potrzebuje" - powiedział Garland 1 marca przed senacką komisją sądownictwa. "Nie słyszałem nic z tego biura, co sugerowałoby, że nie są w stanie zrobić wszystkiego, co chce zrobić amerykański prokurator."


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.zerohedge.com/

"Dług USA: wizualizacja 31,4 biliona dolarów należnych w 2023 r."

 AUTOR: TYLER DURDEN

SOBOTA, KWI 22, 2023 - 05:20 AM

Czy możesz sobie wyobrazić, jak wygląda 31,4 biliona dolarów?

Ogrom długu publicznego USA jest trudny dla przeciętnego człowieka. Na przykład, w porównaniu z medianą amerykańskiego kredytu hipotecznego, obecny poziom długu federalnego jest 230 milionów razy większy.



Na tej grafice Julie Peasley z Visual Capitalist pokazuje, ile jednodolarowych banknotów potrzeba, aby ułożyć się w stos do całkowitego długu USA w wysokości 31,4 biliona dolarów.

Jak to się stało, że dług USA stał się tak wysoki?


Dług publiczny USA to ile pieniędzy rząd federalny jest winien wierzycielom. Kiedy rząd wydaje więcej niż zarabia, ma deficyt budżetowy i musi emitować dług w postaci papierów skarbowych.

Stany Zjednoczone mają deficyt przez ostatnie 20 lat, znacznie zwiększając dług publiczny. W rzeczywistości, według Departamentu Skarbu, obecny dług wynosi 31,4 biliona dolarów.

Ułożony w jednodolarowe banknoty, dług USA byłby równy prawie ośmiu ze 110-piętrowych Willis Tower w Chicago.

RokNiespłacone zadłużenieWzrost rok do roku
2023*$31.4T2%
2022$30.9T9%
2021$28.4T6%
2020$26.9T19%
2019$22.7T6%
2018$21.5T6%
2017$20.2T3%
2016$19.6T8%
2015$18.2T2%
2014$17.8T6%
2013$16.7T4%
2012$16.1T9%
2011$14.8T9%
2010$13.6T14%
2009$11.9T19%
2008$10.0T11%
2007$9.0T6%
2006$8.5T7%
2005$7.9T8%
2004$7.4T9%
2003$6.8T9%
2002$6.2T7%
2001$5.8T2%
2000$5.7T0%

Źródło: Dane fiskalne. Zadłużenie na 2023 r. jest od stycznia, przy czym wzrost rok do roku odzwierciedla wzrost od października 2022 r. do stycznia 2023 r. Październik jest początkiem roku fiskalnego dla rządu USA. Dług obejmuje zarówno dług posiadany przez udziały publiczne, jak i wewnątrzrządowe.

Ostatni raz rząd miał nadwyżkę w 2001 r., Kiedy zadłużenie wzrosło tylko o 2% z powodu kosztów odsetek. Od tego czasu największe skoki zadłużenia USA miały miejsce podczas globalnego kryzysu finansowego – w którym odnotowano trzy lata dwucyfrowego wzrostu – oraz w 2020 r. z powodu bilionów dolarów bodźców stymulacyjnych COVID-19.

Dług federalny USA rośnie podczas recesji, ponieważ dochody rządowe, składające się głównie z podatków, maleją. Jednocześnie rząd zwiększa wydatki, aby pomóc w stymulowaniu ożywienia gospodarczego.

A w dzisiejszym przypadku Stany Zjednoczone stoją przed dodatkowymi problemami finansowymi. Wraz ze wzrostem populacji seniorów w kraju i dłuższym życiem wywiera to presję na programy służące starszym Amerykanom, takie jak Social Security. Opieka zdrowotna staje się coraz droższa i jest drugą najszybciej rosnącą częścią budżetu USA.

Plusy i minusy długu


Dług USA pomaga finansować krytyczne programy dla Amerykanów, w tym świadczenia emerytalne i rentowe, opiekę zdrowotną, bezpieczeństwo ekonomiczne i obronę narodową.

Jednym z przykładów wpływu tych programów jest zmniejszenie o prawie połowę odsetka ludności żyjącej poniżej granicy ubóstwa w 2019 r. z 22,8% do 12,2%.

Oczywiście dług USA wiąże się również z wyzwaniami. Głównym problemem jest zdolność do pokrycia kosztów odsetek od długu USA, zwłaszcza w obliczu wzrostu stóp procentowych.

Przed rozpoczęciem podwyżek stóp procentowych koszty odsetek wynosiły 6% budżetu USA w roku podatkowym 2021. Szybko do grudnia 2022 r., A koszty odsetek wyniosły 15% całkowitych wydatków rządowych od początku roku budżetowego w październiku.

Rozwiązanie problemu


W styczniu 2023 r. Stany Zjednoczone osiągnęły pułap zadłużenia, znany również jako limit pożyczek. Podczas gdy niektóre kraje wiążą swój dług z PKB, Stany Zjednoczone ustalają dokładny limit w dolarach.

Rządowi zabraknie pieniędzy na spłatę długów tego lata, jeśli pułap nie zostanie podniesiony, chociaż decydenci historycznie zgadzali się na zwiększenie pułapu zadłużenia w przeszłości, aby uniknąć niewypłacalności. W 2011 r. Stany Zjednoczone ledwo uniknęły niewypłacalności z powodu negocjacji w ostatniej chwili, w wyniku czego rating kredytowy kraju został obniżony.

Teoretycznie walka z amerykańskim długiem jest prosta: podnieść podatki lub limit zadłużenia, zmniejszyć wydatki lub kombinację wszystkich trzech. Jednak w praktyce jest to znacznie trudniejsze. Jakie podatki należy podnieść? Które programy należy wyciąć? Co się stanie, gdy następnym razem zostanie osiągnięty limit zadłużenia?


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.zerohedge.com/

"Dokumenty sądowe sugerują niepokojące powiązania CIA z dwoma porywaczami 9/11"

 AUTOR: TYLER DURDEN

SOBOTA, KWI 22, 2023 - 05:40 AM

Autor: Kit Klarenberg via The Grayzone,

Nowo opublikowane dokumenty sądowe rodzą poważne pytania o relacje między Alec Station, jednostką CIA utworzoną w celu śledzenia szefa Al-Kaidy, Osamy bin Ladena i jego współpracowników, a dwoma porywaczami 9/11 prowadzącymi do ataków, które były przedmiotem tuszowania na najwyższych szczeblach FBI.

Uzyskane przez SpyTalk, zgłoszenie jest 21-stronicową deklaracją Dona Canestraro, głównego śledczego dla Biura Komisji Wojskowych, organu prawnego nadzorującego sprawy oskarżonych o 9/11. Podsumowuje tajne ujawnienia rządowe i prywatne wywiady, które przeprowadził z anonimowymi wysokimi rangą urzędnikami CIA i FBI. Wielu agentów, którzy rozmawiali z Canestraro, kierowało Operacją Encore, przerwanym, długotrwałym śledztwem Biura w sprawie powiązań rządu saudyjskiego z atakiem 9/11.

Pomimo przeprowadzenia wielu długich wywiadów z szeregiem świadków, przedstawienia setek stron dowodów, formalnego dochodzenia w sprawie kilku saudyjskich urzędników i uruchomienia wielkiej ławy przysięgłych w celu zbadania kierowanej przez Rijad amerykańskiej sieci wsparcia dla porywaczy, Encore został nagle rozwiązany w 2016 roku. Było to rzekomo spowodowane bizantyjską awanturą wewnątrz FBI nad metodami śledczymi.

Kiedy pierwotnie został wydany w 2021 r. na publicznym stole sądowym Urzędu, każda część dokumentu została zredagowana z wyjątkiem oznaczenia "niesklasyfikowane". Biorąc pod uwagę jego wybuchową zawartość, nietrudno zrozumieć, dlaczego: jak wykazało dochodzenie Canestraro, co najmniej dwóch porywaczy 9/11 zostało zwerbowanych świadomie lub nieświadomie do wspólnej operacji CIA i saudyjskiego wywiadu, która mogła pójść nie tak.

"50/50 szans" na zaangażowanie Arabii Saudyjskiej


W 1996 roku powstała stacja Alec pod nadzorem CIA. Inicjatywa miała obejmować wspólny wysiłek śledczy z FBI. Jednak agenci FBI przydzieleni do jednostki wkrótce odkryli, że nie wolno im przekazywać żadnych informacji do centrali biura bez zgody CIA i spotkali się z surowymi karami za to. Próby dzielenia się informacjami z równoważną jednostką FBI – oddziałem I-49 z siedzibą w Nowym Jorku – były wielokrotnie blokowane.

Pod koniec 1999 roku, gdy "system na czerwono" o zbliżającym się ataku terrorystycznym Al-Kaidy na dużą skalę w USA, CIA i NSA ściśle monitorowały "kadrę operacyjną" w komórce Al-Kaidy, która obejmowała obywateli saudyjskich Nawaf al-Hazmi i Khalid al-Mihdhar. Para rzekomo porwała lot American Airlines 77, który rozbił się w Pentagonie 9/11.

Al-Hazmi i al-Midhar uczestniczyli w szczycie Al-Kaidy, który odbył się w dniach 5-8 stycznia 2000 roku w Kuala Lumpur w Malezji. Spotkanie zostało potajemnie sfotografowane i nagrane na wideo przez lokalne władze na prośbę Alec Station, chociaż najwyraźniej nie nagrano żadnego dźwięku. Po drodze Mihdhar przejechał przez Dubaj, gdzie agenci CIA włamali się do jego pokoju hotelowego i skopiowali jego paszport. Okazało się, że posiadał wizę wielokrotnego wjazdu do USA.

W ówczesnej wewnętrznej depeszy CIA stwierdzono, że informacje te zostały natychmiast przekazane FBI "w celu dalszego dochodzenia". W rzeczywistości Alec Station nie tylko nie poinformował Biura o wizie Mihdhara do USA, ale także wyraźnie zabronił tego dwóm agentom FBI przydzielonym do jednostki.

"[Powiedziałem]: "Musimy powiedzieć o tym Prezydium. Ci faceci wyraźnie są źli... musimy powiedzieć FBI". A potem [CIA] powiedziała mi: "Nie, to nie jest sprawa FBI, nie jurysdykcja FBI" – twierdził Mark Rossini, jeden z agentów FBI, o którym mowa. "Gdybyśmy podnieśli słuchawkę i zadzwonili do biura, naruszyłbym prawo. Ja... zostałby usunięty z budynku tego dnia. Miałbym zawieszone odprawy i odszedłbym".

15 stycznia Hazmi i Mihdhar dotarli do USA przez międzynarodowe lotnisko w Los Angeles, zaledwie kilka tygodni po udaremnionym spisku Millenium. Omar al-Bayoumi, saudyjski "pracownik-duch", natychmiast spotkał się z nimi w restauracji na lotnisku.

 Po krótkiej rozmowie Bayoumi pomógł im znaleźć mieszkanie w pobliżu swojego mieszkania w San Diego, podpisał umowę najmu, założył konta bankowe i przekazał 1 500 dolarów na czynsz. Cała trójka miałaby wiele kontaktów.

W wywiadach dla śledczych Operacji Encore wiele lat później, Bayoumi twierdził, że jego spotkanie z dwoma niedoszłymi porywaczami było zwykłym przypadkiem. Jego niezwykłe wsparcie praktyczne i finansowe było, jak twierdził, po prostu charytatywne, motywowane sympatią dla pary, która ledwo mówiła po angielsku i nie znała kultury zachodniej.

Biuro nie zgodziło się z tym, stwierdzając, że Bayoumi był saudyjskim szpiegiem, który zajmował się wieloma agentami Al-Kaidy w USA. Uznali również, że istnieje "szansa 50/50", że on – a co za tym idzie Rijad – miał szczegółową wiedzę o atakach 9/11.

To niezwykłe odkrycie nie było znane publicznie aż do dwóch dekad później, kiedy transza dokumentów Operacji Encore została odtajniona na rozkaz administracji Bidena i została całkowicie zignorowana przez media głównego nurtu. Oświadczenie Dona Canestraro ujawnia teraz, że śledczy FBI poszli jeszcze dalej w swoich ocenach.

Agent specjalny Biura, nazwany w dokumencie "CS-3", stwierdził, że kontakt Bayoumiego z porywaczami i wsparcie "odbyło się na żądanie CIA za pośrednictwem saudyjskich służb wywiadowczych".

 Wyraźnym celem Alec Station było "rekrutowanie Al-Hazmi i Al-Mihdhara poprzez relacje łącznikowe", z pomocą Dyrekcji Wywiadu Ogólnego w Rijadzie.

Najbardziej "niezwykła" jednostka CIA


Formalnym zadaniem Aleca Station było śledzenie bin Ladena, "zbieranie danych wywiadowczych na jego temat, prowadzenie operacji przeciwko niemu, zakłócanie jego finansów i ostrzeganie decydentów o jego działaniach i zamiarach". Działania te w naturalny sposób wiązałyby się z werbowaniem informatorów z Al-Kaidy.

Niemniej jednak, jak powiedziało Canestraro kilka źródeł wysokiego szczebla, było niezwykle "niezwykłe", aby taki podmiot był zaangażowany w zbieranie informacji wywiadowczych i rekrutację aktywów. Jednostka z siedzibą w USA była kierowana przez analityków CIA, którzy zazwyczaj nie zarządzają zasobami ludzkimi. Z prawnego punktu widzenia praca ta jest wyłączną domeną oficerów prowadzących sprawy "przeszkolonych w tajnych operacjach" i mających siedzibę za granicą.

"CS-10", oficer CIA w Alec Station, zgodził się z tezą, że Hazmi i Mihdhar mieli relacje z CIA poprzez Bayoumi, i był zaskoczony, że jednostka miała za zadanie spenetrować Al-Kaidę. Uważali, że "byłoby to prawie niemożliwe... aby rozwinąć informatorów wewnątrz", biorąc pod uwagę, że "wirtualna" stacja znajdowała się w piwnicy Langley, "kilka tysięcy mil od krajów, w których podejrzewano Al-Kaidę".

"CS-10" zeznał ponadto, że "zaobserwował inne niezwykłe działania" na stacji Alec. Analitycy w jednostce "kierowali operacje do oficerów prowadzących sprawy w terenie, wysyłając oficerom depesze instruujące ich, aby wykonali określone zadanie", co było "naruszeniem procedur CIA". Analitycy "zwykle nie mieli uprawnień, aby nakazać oficerowi prowadzącemu cokolwiek zrobić".

"CS-11", specjalista operacyjny CIA wysłany do Alec Station "jakiś czas przed atakami 9/11", powiedział, że podobnie "zaobserwowali aktywność, która wydawała się być poza normalnymi procedurami CIA". Analitycy w jednostce "w większości trzymali się siebie i nie wchodzili często w interakcje" z innymi. Komunikując się ze sobą za pomocą wewnętrznych, używali również pseudonimów operacyjnych, które "CS-11" opisał jako osobliwe, ponieważ nie pracowali pod przykrywką, "a ich zatrudnienie w CIA nie było informacją tajną".

Niezwykła kultura operacyjna jednostki może wyjaśniać niektóre z dziwniejszych decyzji podjętych w tym okresie w stosunku do informatorów Al-Kaidy. Na początku 1998 roku, podczas misji CIA mającej na celu penetrację islamistycznej sceny Londynu, wspólny informator FBI i CIA, Aukai Collins, otrzymał oszałamiającą ofertę: sam bin Laden chciał, aby pojechał do Afganistanu, aby mogli się spotkać.

Collins przekazał prośbę swoim przełożonym. Podczas gdy FBI opowiadało się za infiltracją bazy Al-Kaidy, jego agent CIA odrzucił ten pomysł, mówiąc: "nie było sposobu, aby USA zatwierdziły amerykańskiego agenta udającego się pod przykrywką do obozów Bin Ladena".

Podobnie w czerwcu 2001 roku analitycy CIA i FBI z Alec Station spotkali się z wyższymi urzędnikami Biura, w tym z przedstawicielami własnej jednostki Al-Kaidy. CIA udostępniła trzy zdjęcia osób, które uczestniczyły w spotkaniu w Kuala Lumpur 18 miesięcy wcześniej, w tym Hazmi i Mihdhar. Jednak, jak przypomniał oficer antyterrorystyczny FBI o kryptonimie "CS-15", daty zdjęć i kluczowe szczegóły dotyczące przedstawionych przez nie postaci nie zostały ujawnione. Zamiast tego analitycy po prostu zapytali, czy FBI "zna tożsamość osób na zdjęciach".

Inny obecny urzędnik FBI, "CS-12", oferuje jeszcze bardziej obciążającą relację. Analitycy stacji Alec nie tylko nie dostarczyli informacji biograficznych, ale fałszywie zasugerowali, że jedną z osób może być Fahd Al-Quso, podejrzany o zamach bombowy na USS Cole. Co więcej, kategorycznie odmówili odpowiedzi na jakiekolwiek pytania związane ze zdjęciami. Niemniej jednak potwierdzono, że nie ma żadnego systemu, który ostrzegałby FBI, jeśli którykolwiek z trzech wjechał do USA – "standardowa technika śledcza" dla podejrzanych o terroryzm.

Biorąc pod uwagę, że Hazmi i Mihdhar wydawali się pracować jednocześnie dla Alec Station w pewnym charakterze, spotkanie w czerwcu 2001 roku mogło być zwisające. Nie można było wydobyć żadnej wartości wywiadowczej z dochodzenia, czy Biuro wiedziało, kim są ich aktywa, poza ustaleniem, czy zespół antyterrorystyczny FBI był świadomy ich tożsamości, wyglądu fizycznego i obecności w USA.

Sporo tuszowania


Inne ze źródeł Canestraro, były agent FBI, który nazywał się "CS-23", zeznał, że po 9/11 siedziba FBI i jej biuro terenowe w San Diego szybko dowiedziały się o "powiązaniach Bayoumi z saudyjskim wywiadem, a następnie o istnieniu operacji CIA mającej na celu rekrutację" Hazmi i Mihdhara.

Jednak "wyżsi urzędnicy FBI stłumili dochodzenia" w tych sprawach. "CS-23" twierdził ponadto, że agenci Biura zeznający przed Wspólnym Dochodzeniem w sprawie 9/11 "zostali poinstruowani, aby nie ujawniać pełnego zakresu saudyjskiego zaangażowania w Al-Kaidę".

Amerykańska społeczność wywiadowcza miałaby wszelkie powody, aby chronić Rijad przed kontrolą i konsekwencjami za jego rolę w atakach 9/11, ponieważ był wtedy jednym z jego najbliższych sojuszników.

 Ale gorliwy współudział FBI w tuszowaniu sprawy Aleca Stacji mógł być motywowany własnym interesem, ponieważ jeden z nich był ściśle zaangażowany w wysiłki jednostki zmierzające do zwerbowania Hazmi i Mihdhara i ukrycia ich obecności w USA przed odpowiednimi władzami.

"CS-12", który uczestniczył w spotkaniu z Alecem Station w czerwcu 2001 roku, powiedział Canestraro, że "nadal naciskali na siedzibę FBI w celu uzyskania dalszych informacji dotyczących tematów na zdjęciach" tego lata. 23 sierpnia natknęli się na "elektroniczną komunikację" z centrali FBI, która zidentyfikowała Hazmi i Mihdhara i odnotowała, że są w USA.

"CS-12" skontaktował się następnie z analitykiem FBI w Alec Station, który jest autorem komunikatu. Rozmowa szybko stała się "gorąca", a analityk nakazał im "natychmiast" usunięcie notatki, ponieważ nie byli upoważnieni do jej przeglądania. Choć nie wymieniono jej z nazwiska w deklaracji, analitykiem FBI, o którym mowa, była Dina Corsi.

Następnego dnia, podczas telekonferencji między "CS-12", Corsim, a szefem jednostki FBI bin Ladena, "urzędnicy w centrali FBI" wyraźnie powiedzieli "CS-12", aby "ustąpił" i "przestał szukać" Mihdhara, ponieważ Biuro zamierzało wszcząć "dochodzenie w sprawie zbierania danych wywiadowczych" na jego temat. Następnego dnia "CS-12" wysłał e-mail do Corsiego, stwierdzając wprost, że "ktoś umrze", chyba że Mihdhar będzie ścigany kryminalnie.

Z pewnością nie było przypadkiem, że dwa dni później, 26 sierpnia, Alec Station w końcu poinformował FBI, że Hazmi i Mihdhar są w USA. Do tego czasu para weszła w ostatnią fazę przygotowań do zbliżających się ataków. Gdyby wszczęto śledztwo kryminalne, mogliby zostać zatrzymani. Zamiast tego, jak zapowiadali urzędnicy mający kontakt z "CS-12", wszczęto dochodzenie wywiadowcze, które utrudniło wszelkie działania poszukiwawcze.

W dniach bezpośrednio po atakach 9/11 "CS-12" i inni agenci FBI z Nowego Jorku uczestniczyli w kolejnej telekonferencji z siedzibą Biura. Podczas rozmowy dowiedzieli się, że Hazmi i Mihdhar zostali wymienieni w manifeście lotu 77. Jeden z analityków na linii przeszukał nazwiska pary w "komercyjnych bazach danych", szybko znajdując ich i ich adres domowy wymieniony w lokalnej książce telefonicznej San Diego. Okazało się, że mieszkali z informatorem FBI.

"CS-12" wkrótce skontaktował się z Corsim "w sprawie informacji na temat porywaczy". Odpowiedziała, dostarczając zdjęcie z tej samej operacji nadzoru, która doprowadziła do trzech zdjęć zaprezentowanych w czerwcu 2001 r. między Alec Station a agentami FBI; przedstawiały Walida bin Attasha, głównego podejrzanego o zamachy bombowe Al-Kaidy na ambasadę USA w Afryce Wschodniej w 1998 roku i atak na USS Cole.

Corsi nie był w stanie wyjaśnić, dlaczego zdjęcie nie zostało wcześniej pokazane agentom FBI. Gdyby tak było, "CS-12" twierdzi, że "natychmiast połączyliby" Hazmi i Mihdhara z bin Attashem, co "przekształciłoby się z dochodzenia opartego na wywiadzie w dochodzenie kryminalne". Biuro terenowe FBI w Nowym Jorku mogło wtedy poświęcić swoje "pełne zasoby" na znalezienie porywaczy przed pamiętnym dniem 11 września 2001 roku.

Agenci stacji Alec zawodzą w górę


Niestrudzone wysiłki Alec Station w celu ochrony aktywów Al-Kaidy rodzą oczywiste pytanie, czy Hazmi i Mihdhar, i być może inni porywacze, faktycznie pracowali dla CIA w dniu 9/11.

Prawdziwe motywy stojące za blokowaniem przez CIA mogą nigdy nie zostać poznane. Wydaje się jednak całkowicie jasne, że Alec Station nie chciał, aby FBI wiedziało o tajnej operacji wywiadowczej ani ingerowało w nią. Jeśli rekrutacja Hazmi i Mihdhara przez jednostkę była poświęcona wyłącznie gromadzeniu informacji, a nie kierowaniu kierownictwem operacyjnym, niezrozumiałe jest, że FBI nie zostało o tym poinformowane, a zamiast tego było aktywnie kierowane w błąd.

Kilka źródeł FBI, z którymi konsultował się Canestraro, spekulowało, że desperacja CIA w celu przeniknięcia do Al-Kaidy skłoniła ją do przyznania Alec Station prawa do rekrutacji aktywów i naciskała na nią, aby to zrobiła. Ale jeśli tak było naprawdę, to dlaczego Langley odmówił wysłania Aukai Collinsa – sprawdzonego tajnego aktywa, który infiltrował kilka islamskich gangów – do penetracji sieci bin Ladena w Afganistanie?

Jednym z alternatywnych wyjaśnień jest to, że Alec Station, potężny nieuczciwy zespół CIA, odpowiedzialny i odpowiedzialny przed nikim, starał się infiltrować grupę terrorystyczną dla własnych złowrogich celów, bez autoryzacji i nadzoru zwykle wymaganych przez Langleya w takich okolicznościach. Biorąc pod uwagę, że Collins był wspólnym aktywem dzielonym z FBI, nie można mu było ufać, że weźmie udział w tak delikatnej czarnej operacji.

Żaden członek Alec Station nie został w żaden sposób ukarany za rzekome "porażki wywiadowcze", które pozwoliły na 9/11.

 W rzeczywistości zostali nagrodzeni. Richard Blee, szef jednostki w czasie ataków, i jego następczyni Alfreda Frances Bikowsky, dołączyli do wydziału operacyjnego CIA i stali się bardzo wpływowymi postaciami w tak zwanej wojnie z terroryzmem. Corsi, ze swojej strony, została awansowana w FBI, ostatecznie awansując do rangi zastępcy asystenta dyrektora ds. Wywiadu.

W perwersyjny sposób raport Senackiej Komisji Wywiadu na temat programu tortur CIA wykazał, że Bikowsky był kluczowym graczem w machinacjach agencji i jednym z ich głównych apologetów publicznych. Jest coraz bardziej oczywiste, że program był szczególnie zainteresowany wywoływaniem fałszywych zeznań od podejrzanych w celu uzasadnienia i rozszerzenia amerykańskiej wojny z terroryzmem.

Zrozumienie przez opinię publiczną ataków 9/11 jest w dużej mierze oparte na zeznaniach ofiar tortur CIA pod najbardziej ekstremalnym przymusem, jaki można sobie wyobrazić. A Bikowsky, weteran stacji Alec, która ukrywała co najmniej dwóch niedoszłych porywaczy 9/11, był odpowiedzialny za przesłuchanie domniemanych sprawców ataków.

Doświadczony tajny agent FBI, Aukai Collins, zakończył swoje wspomnienia mrożącą krew w żyłach refleksją, która została tylko wzmocniona przez bombową deklarację Dona Canestraro:

"Byłem bardzo nieufny wobec faktu, że nazwisko bin Ladena zostało wymienione dosłownie kilka godzin po ataku... Stałem się bardzo sceptyczny wobec wszystkiego, co ktoś powiedział o tym, co się stało lub kto to zrobił. Przypomniałem sobie, kiedy jeszcze dla nich pracowałem i mieliśmy okazję wejść do obozu Bin Ladena.

 Coś po prostu nie pachniało dobrze... Do dziś nie jestem pewien, kto stał za 11 września, ani nawet nie mogę się domyślić... Pewnego dnia prawda wyjdzie na jaw i mam przeczucie, że ludziom nie spodoba się to, co usłyszą".



Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.zerohedge.com/

"Premier państwa UE oskarża Zełenskiego o próbę przekupstwa Premier Słowacji Robert Fico powiedział, że „nigdy” nie przyjmie pieniędzy z Kijowa"

  Ukraiński przywódca Władimir Zełenski rozmawia z mediami pod koniec szczytu UE w Brukseli. © Getty Images / Thierry Monasse Słowacki pre...