AUTOR: TYLER DURDEN
Autor: Katie Spence za pośrednictwem The Epoch Times (podkreślenie nasze),
Gabe Evans nie jest zawodowym politykiem. Zanim został wybrany na swoją pierwszą kadencję jako przedstawiciel stanu Kolorado 8 listopada 2022 r., Evans służył 12 lat w armii amerykańskiej i Gwardii Narodowej Kolorado oraz 10 lat jako Arvada w Kolorado, policjant, sierżant i porucznik.
W związku z tym Evans ma duże doświadczenie w egzekwowaniu prawa i zwalczaniu przestępczości. Kiedy został zapytany o marcowy raport Departamentu Sprawiedliwości USA (DOJ), który wykazał, że wśród 22 najbardziej zaludnionych stanów Kolorado było numerem jeden pod względem brutalnych przestępstw i tego, co doprowadziło do wzrostu, Evans szybko odpowiedział.
"W 2012, 2013, 2014 roku naprawdę zaczęliśmy dostrzegać ten nacisk na zmniejszenie kar lub całkowitą dekryminalizację całej masy różnych - i nazwę je uzależniającymi substancjami, ponieważ dla mnie jest to ważna część tego - ale mówię o narkotykach" - powiedział Evans The Epoch Times.
"Myślę, że to uzależniająca moc narkotyków położyła podwaliny pod to, gdzie jesteśmy. Jest wiele [przepisów], które [przyjęliśmy], aby zmniejszyć kary za metamfetaminę, kokainę, heroinę, fentanyl. Właśnie zalegalizowaliśmy, poprzez powszechne referendum, psylocybinę w tych ostatnich wyborach.
"A niefortunnym efektem ubocznym tego wszystkiego jest nadal ogromna międzynarodowa obecność poświęcona handlowi narkotykami. Wiecie, macie ogromne kartele w Meksyku, które meksykański rząd ma problem kontrolować.
Evans powiedział, że nacisk na zmniejszenie kar narkotykowych zachęcił kartele do "założenia sklepu" w Kolorado, podobnie jak nacisk na utrudnienie egzekwowania istniejących przepisów. "To, co się dzieje, nieumyślnie lub nie, [te zasady] przyciągają ogromną obecność przestępczą od ludzi, którzy zarabiają na życie dystrybucją i handlem tymi rzeczami" - powiedział Evans.
To, dodał Evans, doprowadziło do wzrostu innych przestępstw, takich jak kradzieże pojazdów i rabunki, aby podsycać nawyki narkotykowe.
Mimo to luźne przepisy dotyczące narkotyków nie są całkowicie odpowiedzialne za eskalację przestępczości w Kolorado. Innym czynnikiem, wyjaśnił Evans, jest to, co dzieje się z oficerami.
"Zwykle nie widać wielu odejść w egzekwowaniu prawa w zakresie od 5 do 15 lat" - powiedział Evan. "Kiedy Senat Bill 20-217 wszedł w życie, większość wyczerpania miała miejsce w tym przedziale od 5 do 15 lat.
Wśród innych przepisów, SB 217 wymaga, aby wszystkie lokalne organy ścigania nosiły kamery nasobne - z wyjątkiem tajnych i niektórych sytuacji - aktualizując wymagania dotyczące zgłaszania i aktualizując kary za bezprawne użycie siły. Ogranicza również sposób, w jaki funkcjonariusze mogą reagować na protest lub demonstrację, i pozwala na pozwy cywilne przeciwko funkcjonariuszom.
"To znaczy, spójrz na mnie. Byłem 10 lat w mojej karierze. Byłem najmłodszym porucznikiem w najnowszej historii w Arvadzie. Zarabiałem solidne sześciocyfrowe wyniki i odszedłem od tej kariery, w której byłem na trajektorii, aby zostać szefem lub szeryfem za kilka lat, jeśli chcę być konkurencyjny.
"I odszedłem od tego. I są tylko z mojej agencji – moja agencja liczy mniej niż 200 – z mojej agencji, mogę opowiedzieć wam dziesiątki podobnych historii o solidnych, solidnych detektywach, solidnych sierżantach z 5-15-letnim doświadczeniem, które powiedziały: "Wyszedłem. Nie mogę pracować w tym toksycznym środowisku". To wraca do senackiej ustawy 217. "
Eskalacja przestępczości
W marcowym raporcie DOJ przeanalizowano dane z National Crime Victimization Survey (NCVS) z lat 2017-2019 i stwierdzono 45 "brutalnych wiktymizacji na 1 osób w wieku 000 lat lub starszych" w Kolorado. Brutalna wiktymizacja obejmuje napaść seksualną lub gwałt, rabunek oraz napaść kwalifikowaną i prostą.
NCVS jest uważany za główne źródło danych na temat wiktymizacji kryminalnej, ponieważ obejmuje przestępstwa zgłoszone i niezgłoszone policji. Marcowy raport jest pierwszym przypadkiem, w którym Biuro Statystyki Sprawiedliwości (BJS) opublikowało dane dotyczące wiktymizacji NCVS.
Co więcej, chociaż raport obejmuje lata 2017-2019, najnowsze dane pokazują, że przestępstwa w Kolorado wzrosły. Common Sense Institute donosi, że w 2022 r. przestępstwa wzrosły w siedmiu głównych kategoriach - podpalenia, prostytucji / schlebiania, rabunku, kradzieży pojazdów silnikowych, kupowania skradzionej własności, wandalizmu i posiadania / sprzedaży narkotyków. W rzeczywistości, jeśli chodzi o handel narkotykami, patrol stanu Kolorado informuje, że Kolorado znajduje się w środku 10-letniego rekordu handlu narkotykami.
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 r. organy ścigania w Kolorado przejęły więcej fentanylu niż w całym 2021 r. – wystarczająco dużo, aby zabić 93 miliony ludzi.
Raport stwierdza: "Równolegle z rosnącymi wskaźnikami przestępczości w Kolorado, od początku pandemii liczba więźniów w zakładach karnych spadła o 15,5 procent, liczba przestępców na zwolnieniu warunkowym o 14,1 procent, a liczba przestępców w zawieszeniu o 14,4 procent. Wzrost przestępczości powinien katalizować odpowiedni wzrost liczby aresztowań, wyroków skazujących i uwięzień ze względu na bezpieczeństwo publiczne i sprawiedliwość dla ofiar.
Powodem, dla którego eskalacja przestępczości nie spowodowała odpowiedniego wzrostu egzekwowania prawa, jest zmiana prawa.
Wpływ prawodawstwa
"Zdecydowana większość naszego zgromadzenia ogólnego naciska na ustawy, które obniżają kary za przestępstwa i w inny sposób znajdują sposoby na przekształcenie przestępców w ofiary w Kolorado" - powiedział republikański kongresmen stanu Kolorado Ryan Armagost. Podobnie jak Evans, Armagost służył w wojsku i był w organach ścigania przez 10 lat.
"Ustawy, które [Republikanie] forsują, które podniosłyby kary za kradzieże samochodów i podobne rzeczy, są zabijane, zanim jeszcze dotrą na podłogę" - powiedział Armagost. A następnie ustawy, które w inny sposób pomagają znaleźć alternatywne środki dla tych, którzy popełniają przestępstwa - inne niż przechodzenie przez system poprawczy - są rodzajem środków, które Demokraci forsują. Tak więc widzimy o wiele więcej alternatywnych wyroków skazujących i alternatywnych środków zatrzymania. "
Armagost zauważył, że ludzie pojawiają się, aby poprzeć ustawy Demokratów obniżające kary, a także pojawiają się, aby zaprotestować przeciwko ustawom Republikanów, którzy chcą zaostrzyć kary. Zwrócił jednak uwagę, że istnieje wyraźny wątek kryminalny.
"Wiece i poparcie dla [ustaw Demokratów] pochodziło od ludzi, którzy obrazili i ludzi, którzy będą mieli kryminalną przeszłość. Wychodzą i przemawiają za tymi ustawami, które [Demokraci] forsują. Jest to ta sama grupa, która wychodzi, aby sprzeciwić się ustawom, które strona republikańska naciska, aby zaostrzyć kary i usztywnić czujniki i korekty, zakłady karne i tym podobne "- powiedział.
Evans, zgadzając się z Armagostem, dodał: "Wiesz, kiedy pewne narkotyki są albo legalizowane, albo kary zmniejszone, widzimy, że ludzie przychodzą – a kiedy mówię ludziom, mam na myśli kartele, przestępczość zorganizowaną, handlarzy narkotyków, takie rzeczy – przychodzą z miliardami dolarów do dyspozycji i zakładają sklep. To jedna z rzeczy, która napędza nasz wskaźnik kradzieży samochodów nr 1 w kraju. To jedna z rzeczy, która pomaga zwiększyć nasz wskaźnik brutalnej przestępczości.
"Pamiętam szczególny przypadek, który mieliśmy wkrótce po zalegalizowaniu konkretnego narkotyku, gdzie doszło do włamania w ciągu dnia, a ten dżentelmen z połowy lat 70. został napadnięty i zrzucony ze schodów we własnym domu przez kogoś, kto właśnie wyszedł z okresu próbnego za narkotyki i napaść w Teksasie, który przybył do Kolorado. Powiedział mi po tym, jak go zmiażdżyłem, powiedział mi prosto w twarz: "Powodem, dla którego przyjechałem do Kolorado, jest to, że podoba mi się twoje prawo narkotykowe".
Były reprezentant stanu Kolorado Dave Williams, który obecnie pełni funkcję przewodniczącego GOP w Kolorado, zgodził się. "Kolorado z pewnością było w czołówce legalizacji narkotyków, a wszystko zaczęło się, gdy Kolorado zalegalizowało marihuanę w 2012 roku" – powiedział Williams The Epoch Times.
"Byliśmy jednym z niewielu stanów, które faktycznie zalegalizowały rekreacyjną marihuanę. A to spowodowało ogromny napływ ludzi, którzy chcieli wziąć udział i zaangażować się w marihuanę. I to w pewnym sensie wszystko zapoczątkowało.
"Mieliście osoby przejściowe lub bezdomne, ludzi z zaburzeniami psychicznymi, którzy po prostu przyszli i zaczęli się rozwijać. Ale potem zaczęli angażować się w inne rodzaje przestępstw, takie jak włamania, napady z bronią w ręku lub inne tego typu rzeczy, aby uzyskać środki na zdobycie marihuany. Od tego momentu z czasem jest tylko gorzej".
Williams dodał: "Demokraci absolutnie zachęcają do przestępczości. Z jakiegoś powodu bardziej dbają o przestępców, którzy chcą nam zaszkodzić lub wyrządzić krzywdę sobie. I są bardziej zainteresowani pozwoleniem przestępcom na wychodzenie na ulice niż egzekwowaniem prawa i upewnieniem się, że ciężko pracujący podatnicy mogą bezpiecznie prowadzić swoje sprawy w bezpiecznym środowisku.
Jednak luźne przepisy antynarkotykowe i prawa, które zachęcają do przestępczości, to tylko część problemu.
Demonizowanie policji
"Organy ścigania w Kolorado stoją w obliczu historycznego kryzysu rekrutacji, utrzymania i morale" - powiedział Evans. "Nikt nie chce być policjantem. Policjanci, którzy byli policjantami, masowo uciekają z zawodu. I to jest drugi filar tego rodzaju dwutorowego problemu, który napędza przestępczość w Kolorado. " W szczególności, według Evansa, jedną z polityk, która "złamała kręgosłup" organów ścigania, było przejście SB 217.
Evans wyjaśnił, że po śmierci George'a Floyda w areszcie policyjnym 31 maja 2020 r. w Denver doszło do masowych zamieszek - trzecich najbardziej gwałtownych w kraju - a ustawodawcy, mając nadzieję na stłumienie furii, uchwalili SB 217, ustawę "Enhanced Law Enforcement Integrity". Został podpisany 19 czerwca 2020 r., Po przejściu przez zgromadzenie ogólne i wejściu w życie w ciągu 16 dni.
Według Evansa dwie części SB 217 są szczególnie demoralizujące dla organów ścigania. Pierwszym z nich był wymóg, aby każde spotkanie było dokładnie udokumentowane, dodając znaczną papierkową robotę do już wymagającej pracy, a drugim był wymóg kamery nasobnej.
"Podstępną częścią tego, jak ustawa Senatu 217 wdrożyła kamery nasobne, było to, że w zasadzie umieściła tam mandat winnego, dopóki nie udowodniono niewinności, który mówił, że jeśli coś nie zostanie uchwycone na kamerze organów ścigania - a cokolwiek nie zostało uchwycone, zostanie zakwestionowane w sądzie - sądy mogą zakładać niewłaściwe zachowanie ze strony funkcjonariusza, i to do policjanta należy udowodnienie, że nie zachowali się w niewłaściwy sposób "- wyjaśnił Evans.
Evans powiedział, że kiedy był oficerem, uwielbiał swoją kamerę ciała, ale dodał, że istnieje wiele powodów, dla których może nie rejestrować materiału. "Jeśli ktoś wysuwa zarzuty przeciwko tobie, a kamera ciała go nie uchwyciła - bateria umarła, zapomniałeś ją włączyć, wiesz, cokolwiek - istnieje 101 powodów, dla których dobry, mający dobre intencje policjant, który robi to, co trzeba, kamera może nie być gotowa. ... [Następnie] sądy mogą kwestionować i zasadniczo zakładać niewłaściwe zachowanie w imieniu funkcjonariusza.
"Teraz to na tobie spoczywa obowiązek udowodnienia, że niewłaściwe postępowanie nie miało miejsca. Tak więc, za każdym razem, gdy zakładają kamerę nasobną, jest to dla nich widoczne przypomnienie, że spójrz, stan Kolorado myśli, że tak naprawdę jesteś złym facetem i jesteś tym, który terroryzuje i powoduje problemy w społeczności. "
Armagost zgodził się z Evansem, dodając, że większość przepisów anty-egzekwowania prawa pochodzi z Kalifornii, a następnie jest przyjmowana przez Zgromadzenie Ogólne Kolorado.
"Obserwując, co dzieje się w całym kraju, zauważysz, że cokolwiek uchwala ustawodawstwo w Kalifornii, staje się proponowaną ustawą w przyszłym roku w Kolorado" - powiedział Armagost.
"Nastroje anty-organów ścigania są zdecydowanie jednym z nich. Wciąż znajdują rachunki, które działają w Kalifornii i próbują ich tutaj, aby jeszcze bardziej związać ręce organom ścigania i ich zdolność do wykonywania swojej pracy. "
Armagost dodał, że w Denver oficerowie zasobów szkolnych zostali usunięci z prawie wszystkich szkół, co, jak powiedział, "doprowadziło do wzrostu liczby przypadków w naszych szkołach. Kilka tygodni temu mieliśmy strzelaninę w szkole w Denver".
Armagost powiedział, że obecnie Republikanie mają jeden z najmniejszych klubów, jakie kiedykolwiek mieli w Zgromadzeniu Ogólnym, a Demokraci wykorzystali go do atakowania policjantów.
"[Demokraci] uczynili karierę w organach ścigania najbardziej toksyczną karierą, w zasadzie dając każdemu prawo do bycia tak wojowniczym i lekceważącym dla organów ścigania, jak to tylko możliwe, i ujdzie im to na sucho.
"Masz funkcjonariuszy organów ścigania, którzy wychodzą wcześniej, nawet nie kończąc emerytury, w tempie, którego nigdy wcześniej nie widzieliśmy. Chodzi mi o to, że retencja w organach ścigania jest bardzo, bardzo mała. To bardzo niepokojące. ... Nikt nie chce być policjantem. Nikt tak naprawdę nie chce już być codziennie poddawany tego rodzaju nadużyciom".
Odwrócenie wzrostu przestępczości
Aby odwrócić oznaczanie wskaźników retencji i rekrutacji w organach ścigania, a także odwrócić eskalację brutalnej przestępczości w Kolorado, Armagost powiedział: "Musimy ocenić, myślę, że jako całość, i miejmy nadzieję, przekonać naszych demokratycznych odpowiedników, że musimy skupić się bardziej na opiece nad naszymi obrońcami, a nie na opiece nad przestępcami. "
Evans zgodził się: "Zawsze jestem za reformą wymiaru sprawiedliwości w sprawach karnych, ale nie, jeśli robi to z złych facetów. Musimy wspierać organy ścigania. I wiecie, byłem porucznikiem. Jestem bardzo dobrze zaznajomiony z odpowiedzialnością zastępczą, wszystkimi złymi rzeczami, które zdarzają się, gdy policjanci robią złe rzeczy, więc jestem za dalszym szkoleniem. Jestem za większą edukacją.
Ale musimy stworzyć środowisko, w którym ludzie naprawdę chcą dołączyć do tej kariery i poświęcić jej znaczną część swojego życia. Bo to jedyna opcja, jaką mamy. Musimy być w stanie rozwiązać ten problem rekrutacji i utrzymania. "
W szczególności, aby zmniejszyć rosnącą przestępczość z użyciem przemocy, Evans dodał: "Musimy mieć ładną równowagę kija i marchewki. Jeśli skrzywdzisz swoich bliźnich, zostaniesz złapany, zostaniesz za to pociągnięty do odpowiedzialności. To jest kij.
"Ale musimy też mieć marchewkę, musimy zwiększyć nasze zdrowie psychiczne, behawioralne, nadużywanie substancji, musimy zwiększyć nacisk na te programy, aby pomóc tym osobom, które chcą być produktywnymi obywatelami, faktycznie mieć produktywne życie. ... Jeśli chcesz podać rękę w górę, wyciągamy do Ciebie otwartą dłoń pomocy. Ale jeśli nadal będziesz chciał prześladować swoją społeczność, spotkasz się z zaciśniętą pięścią".
Prośby The Epoch Times o komentarz od demokratycznych prawodawców w Kolorado nie zostały zwrócone do czasu publikacji.