DUBAI, Zjednoczone Emiraty Arabskie (AP) - kontenerowiec towarowy, który należy do największych na świecie, przechylił się na boki i zablokował cały ruch w egipskim Kanale Sueskim, poinformowali w środę urzędnicy, grożąc zakłóceniem globalnego systemu żeglugowego, który został już nadwyrężony przez pandemię koronawirusa.
MV Ever Given, kontenerowiec pływający pod banderą Panamy, który przewozi handel między Azją a Europą, został uziemiony we wtorek na wąskim, sztucznym szlaku wodnym oddzielającym Afrykę kontynentalną od Półwyspu Synaj.
Nie było od razu jasne, co spowodowało, że Ever Given obrócił się bokiem w kanale. GAC, globalna firma spedycyjno-logistyczna, opisała Ever Given jako „zanikającą podczas tranzytu w kierunku północnym”, bez dalszych wyjaśnień.
Evergreen Marine Corp., duża firma żeglugowa z siedzibą na Tajwanie, która obsługuje statek, powiedziała w oświadczeniu dostarczonym The Associated Press, że Evergiven został pokonany przez silne wiatry, gdy wpłynął do Kanału Sueskiego z Morza Czerwonego, ale żaden z jego pojemniki zatonęły.
Egipski urzędnik, który rozmawiał z AP pod warunkiem zachowania anonimowości, ponieważ nie był upoważniony do informowania dziennikarzy, w podobny sposób obwinił za incydent silny wiatr w okolicy. Egipscy prognostycy twierdzą, że we wtorek ten obszar nawiedzały silne wiatry i burza piaskowa, a w porywach osiągały nawet 50 km / h (31 mph).
„Cała załoga jest bezpieczna i odpowiedzialna” - powiedział Bernhard Schulte Shipmanagement, który zarządza Ever Given. „Nie było doniesień o urazach ani zanieczyszczeniach”.
Według danych satelitarnych z MarineTraffic.com dziób Ever Given dotykał wschodniej ściany kanału, a jego rufa wyglądała na przylegającą do zachodniej ściany. Dane pokazały, że kilka holowników otoczyło statek, prawdopodobnie próbując pchnąć go we właściwy sposób.
Obraz opublikowany na Instagramie przez użytkownika na innym oczekującym statku towarowym wydawał się pokazywać, że Ever Given jest zaklinowany w kanale, jak pokazano w danych satelitarnych.
Urzędnik egipski powiedział, że holowniki mają nadzieję, że statek wypłynie na drugi brzeg, a operacja zajmie co najmniej dwa dni. Statek osiadł na mieliźnie około 6 kilometrów (3,7 mil) na północ od południowego ujścia kanału w pobliżu miasta Suez, obszaru kanału o jednym pasie.
To może mieć poważny efekt domina dla globalnej żeglugi poruszającej się między Morzem Śródziemnym a Morzem Czerwonym, ostrzegł Salvatore R. Mercogliano, były żeglarz handlowy i profesor historii na Campbell University w Karolinie Północnej.
„Każdego dnia średnio przez ten kanał przepływa 50 statków, więc zamknięcie kanału oznacza, że żadne statki nie płyną na północ i południe” - powiedział Mercogliano AP. „Każdego dnia kanał jest zamknięty ... Kontenerowce i tankowce nie dostarczają żywności, paliwa i towarów przemysłowych do Europy, a towary nie są eksportowane z Europy na Daleki Wschód”.
AP nie mógł natychmiast skontaktować się z władzami kanału we wczesną środę.
Ever Given wymienił swój cel jako Rotterdam w Holandii, zanim utknął w kanale. Okręt zbudowany w 2018 roku o długości prawie 400 metrów (ćwierć mili) i szerokości 59 metrów (193 stóp) jest jednym z największych statków towarowych na świecie. Jednorazowo może przewozić około 20 000 kontenerów.
Otwarty w 1869 roku Kanał Sueski stanowi kluczowe połączenie dla ropy naftowej, gazu ziemnego i towarów transportowanych ze wschodu na zachód. Około 10% światowego handlu odbywa się drogą wodną i pozostaje jednym z najlepiej zarabiających w obcej walucie Egiptu. W 2015 r. Rząd prezydenta Abdela-Fattaha el-Sissiego zakończył poważną rozbudowę kanału, dzięki czemu może on pomieścić największe statki świata. Jednak Ever Given osiadł na mieliźnie przed tą nową częścią kanału.
Wtorek incydent jest ostatnim, który dotknął marynarzy podczas pandemii. Setki tysięcy utknęło na pokładzie statków z powodu pandemii. Tymczasem zapotrzebowanie na żeglugę wzrosło, zwiększając presję na zmęczonych żeglarzy, powiedział Mercogliano.
„Wynika to z zawrotnego tempa globalnej żeglugi w chwili obecnej, a harmonogram wysyłki jest bardzo napięty” - powiedział. „Dodajmy do tego, że marynarze nie byli w stanie wchodzić i schodzić ze statków z powodu ograniczeń COVID”.
W raporcie udział wzięli współpracujący pisarze prasowi Taijing Wu z Tajpej na Tajwanie, Samy Magdy w Kairze i Mari Yamaguchi w Tokio.
przetlumaczonoprzez GR translator Google
zrodlo:apnews.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz