Jaye Sanford, 52-letnia matka dwójki dzieci, jechała do domu na przedmieściach Atlanty 21 listopada, kiedy mężczyzna w muscle car Dodge Challenger, który rzekomo ścigał się po ulicach, zderzył się z nią czołowo, zabijając ją.
Sanford została zapamiętana przez przyjaciół jako miła i troskliwa, ale teraz zostanie zapamiętana również z czegoś innego: nowego prawa stanowego, które wymaga kary więzienia za wszystkie wyroki za wyścigi dragsterów i jazd kaskaderskich.
W całej Ameryce nielegalne wyścigi równoległe zyskały na popularności od czasu wybuchu pandemii koronawirusa, a niebezpieczne wzrosty odnotowano od Gruzji i Nowego Jorku po Nowy Meksyk i Oregon.
Kierowcy uliczni blokują drogi, a nawet drogi międzystanowe, aby trzymać policję z daleka, podczas gdy szarpią się i wykonują akrobacje, często kręcone na filmach, które stają się wirusowe. Tłumy pojazdów, od podrasowanych jalopii po luksusowe samochody sportowe, przemykają ulicami miasta, dzielnicami przemysłowymi i wiejskimi drogami.
Eksperci twierdzą, że programy telewizyjne i filmy gloryfikujące wyścigi uliczne już w ostatnich latach wzbudziły zainteresowanie.
Następnie przestoje związane z pandemią oczyściły normalnie zatkane autostrady, ponieważ osoby dojeżdżające do pracy pracowały z domu.
Pasjonaci szybkich samochodów często mieli czas, aby je zmodyfikować i się nimi pochwalić - powiedział Tami Eggleston, psycholog sportowy, który uczestniczy w legalnych wyścigach drag.
„W przypadku COVID, kiedy byliśmy oddzieleni od ludzi, myślę, że ludzie byli w pewnym sensie związani ze swoimi grupami interesu” - powiedział Eggleston, który jest także rektorem McKendree University, małej uczelni na przedmieściach St. Louis. „Tak więc potrzeba nawiązywania kontaktów towarzyskich i przebywania z innymi ludźmi wyprowadziła zawodników”.
Ale ludzie zostali zabici. Warkot silników i zakłócenia w ruchu stały się ogromną irytacją. Zgłaszano, że zawodnicy dzierżą broń i rozrzucają puszki po piwie na parkingach.
Teraz policja w wielu miastach zaostrza egzekwowanie prawa, a stany walczą z nowymi przepisami.
Gubernator stanu Georgia Brian Kemp podpisał ustawę o nazwie Sanford w zeszłym tygodniu, po tym, jak przeszła ona przez Walne Zgromadzenie. Oprócz wymierzenia co najmniej 10 dni więzienia za wszystkie wyroki skazujące za wyścigi drag queen, środek ten wymaga, aby ludzie skazani po raz trzeci w ciągu pięciu lat stracili swoje pojazdy.
„Ta nielegalna działalność jest bardzo niebezpieczna” - powiedział republikański gubernator podczas ceremonii podpisania ustawy. „Nasz cel jest prosty: chronić każdą rodzinę w każdej społeczności”.
W Nowym Jorku władze otrzymały ponad 1000 skarg na wyścigi dragów w ciągu sześciu miesięcy ubiegłego roku - prawie pięciokrotny wzrost w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku.
„Nielegalne wyścigi uliczne zagrażają życiu i nie pozwalają nam spać w nocy” - powiedział senator stanu Nowy Jork Brad Hoylman. „Chociaż podczas pandemii ruch był mniejszy, niektórzy kierowcy wykorzystali to jako okazję, aby traktować nasze ulice jak tor wyścigowy NASCAR”.
https://youtu.be/jXSP8LbWgLQ
Demokratów wprowadził przepisy, które upoważniałyby Nowy Jork do obsługi fotoradarów w nocy i w weekendy w miejscach, gdzie odbywają się nielegalne wyścigi uliczne. Senacka Komisja Transportu niedawno jednogłośnie zatwierdziła ten środek, ustanawiając go do głosowania w głosowaniu.
W Mississippi republikański gubernator Tate Reeves podpisał w marcu ustawę, która pozwala żołnierzom stanowym reagować na incydenty w miastach. W sylwestra kierowcy blokowali ruch na autostradzie międzystanowej w Jackson, stolicy stanu, na godzinę, podczas gdy kręcili i robili pączki, wytrawiając kółka na chodniku.
Mimo że kwatera główna patrolu autostradowego znajdowała się w pobliżu, żołnierze nie mogli zareagować, ponieważ zabroniono im zajmować się incydentami w miastach liczących ponad 15 000 osób. Zakaz ten zostanie zniesiony, gdy nowe prawo wejdzie w życie 1 lipca.
W Arizonie senat stanowy przyjął ustawę nakładającą surowsze kary. Teraz czeka na głosowanie w Izbie. Zgodnie z rozporządzeniem zatwierdzonym w marcu przez Radę Miasta Phoenix policja może skonfiskować samochód biorący udział w wyścigach ulicznych lub prowadząc lekkomyślną jazdę na okres do 30 dni.
Tymczasem liczba ofiar śmiertelnych rośnie. W nocy 2 maja 28-letnia kobieta zginęła w Phoenix, gdy kierowca wyścigowy zderzył się z jej samochodem. Mężczyzna został aresztowany pod zarzutem zabójstwa.
Policja w Albuquerque w Nowym Meksyku rozdała tysiące mandatów za przekroczenie prędkości i ściganie się od czasu rozpoczęcia represji w październiku.
„Ściganie się po naszych ulicach jest tak zabójcze, zwłaszcza gdy więcej dzieci, seniorów, pieszych i rowerzystów jest na zewnątrz podczas tej pandemii” - powiedział burmistrz Albuquerque Tim Keller.
Wyścigi uliczne w przemysłowej dzielnicy Portland w stanie Oregon przerażają pracujących tam ludzi. Motocyklista zginął w zeszłym miesiącu w wypadku, który według policji miał związek z wyścigami. Właściciele firm 2 kwietnia napisali do burmistrza i komisarzy miasta z prośbą o podjęcie działań.
Kathryn, pracownik sąsiedniej piekarni Portland French Bakery, mówi, że pobocze i jego 2 mile (3,2 kilometra) od razu są zaśmiecone pojemnikami z alkoholem w poniedziałki, po weekendach wyścigów i akrobacji kaskaderskich. Malowane natryskowo linie wyznaczają linie startu i mety. Parkingi są naznaczone okrągłymi śladami opon lub miejscami całkowicie zerodowane przez obracające się opony.
„Szczerze mówiąc, wielu pracowników boi się zbliżyć do nich. Było kilka strzelanin ”- powiedziała Kathryn, która nie chciała, aby jej nazwisko zostało użyte, ponieważ martwiła się możliwym odwetem ze strony ulicznych kierowców.
Policja w Portland twierdzi, że jest zbyt przytłoczona, aby wiele z tym zrobić.
„Miasto Portland doświadczyło ogromnego wzrostu szybkości strzelania, oszałamiającej liczby niestabilnych demonstracji, podczas gdy liczba naszych pracowników zmalała” - powiedział pełniący obowiązki porucznika Michael Roberts, którego zadaniem jest zajęcie się nielegalnymi wyścigami ulicznymi. „Często nie mamy wystarczającej przepustowości, aby odpowiadać na wezwania kierowców ulicznych”.
W Denver policja rozmieściła helikopter do śledzenia wyścigów, zamkniętych pasów często używanych przez zawodników i wysłała funkcjonariuszy do miejsc, w których spotykają się zawodnicy. W dniu 3 kwietnia matka zginęła, gdy kierowca wyścigów ulicznych wjechał na jej samochód w centrum Denver.
W jednym z najbardziej znanych incydentów setki kierowców ulicznych zatkały odcinek autostrady międzystanowej w pobliskiej Aurorze 7 marca, ścigając się i jeżdżąc statkiem. Policja ostrzegła innych kierowców, aby trzymali się z daleka wśród doniesień o wymachiwaniu bronią i odpalaniu fajerwerków.
Wydarzenia te nadały pilniejszą potrzebę długotrwałych wysiłków patrolu stanu Kolorado, mającego na celu zwabienie zawodników ulicznych w bezpieczniejsze środowisko. Program agencji „Take it to the Track” obejmuje cotygodniowe konkursy na torze Bandimere Speedway , u podnóża na zachód od Denver.
„Możesz zabrać ze sobą wszystko, co masz, czy to supersamochód czy minivan mamy, buicka dziadka” - powiedział żołnierz Josh Lewis na torze wyścigowym w zeszłym tygodniu. „I możesz ścigać się z policjantem i robić to legalnie”.
Następnie Lewis pokonał Toyotę SUV na torze ćwierć mili, osiągając 88 mil na godzinę (142 km / h) w swoim Dodge Charger.
Ray Propes (58 lat) rozpoczął wyścigi uliczne w wieku 16 lat, ale teraz woli Bandimere Speedway ze względu na przyczepność i bezpieczeństwo.
„Nie musisz się martwić wypadkami, zwierzętami, dziećmi, ptakami, czymkolwiek” - powiedział.
___
Associated Press reporters Thomas Peipert w Denver; Maria Villeneuve w Albany w stanie Nowy Jork; Emily Wagster w Jackson w stanie Mississippi; Susan Montoya Bryan w Albuquerque w Nowym Meksyku; i Jonathan J. Cooper z Phoenix przyczynili się do powstania tego raportu.
Przetlumaczyla GR przez translator google
zrodlo:apnews.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz