Artykuł Armando Savini
Raport liczący ponad sześćset stron zatytułowany „Les Opérations d'influence chinoises. Un moment machiavélien ”, pod redakcją Paula Charona i Jean-Baptiste Jeangène Vilmer z Institut de recherche stratégique de l'École militaire ( IRSEM ). Tom analizuje operacje wywierania wpływu przez Chiny od 2017 roku do dziś, podkreślając, jak przeszły od postawy „uwodzicielskiej” do „agresywnej”, czerpiąc inspirację z Moskwy i nawiązując współpracę z Rosją. To właśnie autorzy nazywają „momentem makiawelicznym”.
Przez długi czas można by powiedzieć, że Chiny, w przeciwieństwie do Rosji, starały się być kochane, a nie straszne; który chciał uwodzić, rzutować pozytywny obraz siebie na świat, budzić podziw. Pekin nie zrezygnował z uwodzenia, swojej atrakcyjności czy ambicji kształtowania norm międzynarodowych i nadal ważne jest, aby KPCh nie traciła twarzy. Ale jednocześnie Pekin coraz bardziej dąży do infiltracji i przymusu: jego operacje wpływu znacznie się zaostrzyły w ostatnich latach, a jego metody coraz bardziej przypominają te stosowane przez Moskwę. Jest to „moment makiaweliczny”, ponieważ Pekin zdaje się teraz w to wierzyć, jak napisał Machiavelli w Księciu., „Bezpieczniej jest się bać niż kochać” i dlatego odpowiada „rusyfikacji” chińskich operacji wpływowych”.
Przed zbadaniem działań i aktorów autorzy eksponują kluczowe koncepcje chińskiej polityki wojskowej: 1) jednolity front; 2) trzy wojny; 3) działania w sferze poznawczej; 4) wojna polityczna; 5) aktywne środki. Wielka przednia
to sojusz, który komuniści i nacjonaliści wykuli w antyjapońskim kluczu i który trwa do dziś, aby „zmobilizować przyjaciół partii do uderzenia na jej wrogów”. Sojusz ten ma na celu „wykuwanie sił zewnętrznych wobec partii w celu zapewnienia jej wieczności”. Zjednoczony Front został opracowany przez Lenina w 1920 roku i stał się częścią „trzech magicznych broni”, o których teoretyzował Mao Zedong w 1938 roku.
Z drugiej strony, w 2008 r. teoretyzowano doktrynę trzech wojen : wojna o opinię publiczną, wojna psychologiczna i wojna prawna. Wojna opinii publicznej(lub wojna konsensusu) polega na zintegrowanym i planowym wykorzystaniu wszelkich narzędzi komunikacyjnych (gazety, telewizja, internet, radio itp.) mających na celu wzbudzenie w sobie ducha walki i osłabienie woli walki wroga, ukierunkowanie międzynarodowej opinii publicznej . Psychologia wojny służy do zdemoralizować siły wroga, zniechęcać je uczynić je wątpić się sterroryzować. Służy do pokonania wroga bez walki z nim i polega na: przymuszeniu , próbie zmuszenia drugiej osoby do działania w określony sposób; mistyfikacja, aby wprowadzić zamieszanie i wprowadzić w błąd; dywizja , wykorzystując potencjalne wady i waśnie w innych krajach do sparaliżowania procesu decyzyjnego;obrony , aby podnieść morale swoich żołnierzy. Przez wojnę prawa rozumiemy użycie prawa jako broni wojennej w celu odstraszenia, ataku, kontrataku, przymusu i sankcji. Jej zastosowanie polega na wykorzystaniu zasad prawa w celu uzyskania przewagi, wyższości normatywnej, która służy przygotowaniu optymalnego kontekstu, aby Chiny miały prawo po swojej stronie, uzasadniając użycie siły i legitymizując działania PLA [ Armii Ludowo -Wyzwoleńczej ], a po konflikcie o zachowanie własnych atutów. Te operacje w sferze poznawczejmają na celu kontrolowanie mózgu. Wojna psychologiczna służy do wykuwania, a jednocześnie kontrolowania zdolności poznawczych i świadomości wroga. Władza kontroli nad mózgiem polega na „wykorzystywaniu informacji duchowych/psychologicznych przekazywanych za pomocą środków propagandowych, języka narodowego, wytworów kulturowych itp. jako broń do infiltracji, wpływania i kierowania wiedzą, emocjami i świadomością elit publicznych i narodowych. Ostatecznym celem jest manipulowanie wartościami, duchem, etosem narodowym, ideologiami, tradycjami kulturowymi, wierzeniami historycznymi itp. kraju, aby zachęcić go do porzucenia swoich teoretycznych rozumień, systemów społecznych i ścieżki rozwoju i osiągania celów strategicznych bez wygranej ». Wojna politycznaoznacza „użycie wszystkich narzędzi dostępnych narodowi, innych niż wojna, w celu osiągnięcia jego celów”. Te aktywne środki zostały wyprodukowane i zarządzane przez KGB, w celu stworzenia korzystnych warunków dla Związku Radzieckiego za granicą. Są to „ofensywne środki obronne”, akty kontrwywiadu mające na celu zrozumienie intencji wroga w celu przewidzenia go i wprowadzenia w błąd, przewidujące również akty sabotażu.
Działania prowadzone przez Chiny ujawniają dwa główne cele: uwieść i podporządkować sobie międzynarodową opinię publiczną, okazując wszystkim siłę, determinację i życzliwość, ale jednocześnie infiltrować i ograniczać pole działania wszystkich wrogich Partii ruchów. , kontrolowanie mediów (prawie całkowity monopol), cenzurowanie sieci społecznościowych i inwestowanie dużych pieniędzy w „sztuczne zwiększanie liczby odbiorców online”. Manipulacja informacją jest podstawą propagandy. Fałszywe tożsamości są tworzone w celu rozpowszechniania idei Partii, wykorzystując trolle i astrosurfing do symulowania spontanicznych ruchów ludowych i płacąc tysiącom komentatorów internetowych za kierowanie opinią publiczną. „Ogólnie rzecz biorąc, kontrolowane przez EPL… trolle bronią, atakują, wywołują kontrowersje, obrażają,
Na szczeblu dyplomatycznym, oprócz klasycznych działań, Pekin ucieka się do „operacji tajnych wpływów (presja gospodarcza i polityczna, kooptacja, przymus i korupcja) w celu wzmocnienia swoich wpływów”, przyjmując pozycję „wojowniczego wilka” . W sferze ekonomicznej przymus jest ewidentny: zakaz dostępu do chińskiego rynku, sankcje handlowe, limity inwestycyjne, wszelkiego rodzaju dumping, kwoty turystyczne itp. Ale przede wszystkim uczyniła „cenzurę warunkiem wstępnym dostępu do jej rynku i wiele firm ugięło się przed tą grą”. Szkoła i uniwersytet są całkowicie kontrolowane poprzez uzależnienie finansowe, zastraszanie i inwigilację. Wszystko i wszyscy muszą być homologowani z dyrektywami Partii. Pekin wywiera również wpływ na niektóre uczelnie zagraniczne, poleganie na prochińskich zachodnich wpływowych osobach i youtuberach w swojej propagandzie; tworzyć bogówthink tank za granicą i eksportuje produkty kulturalne, takie jak książki, filmy i seriale telewizyjne, które są „potężnymi wektorami uwodzenia”. Wpływa też na zagraniczne produkty kulturalne, jak choćby w Hollywood, które, by nie denerwować Pekinu, wielokrotnie narzucało autocenzurę, przycinając i modyfikując sceny swoich filmów, by nie stracić gigantycznego komunistycznego rynku.
Być może nie jest przypadkiem, że od kilku miesięcy pojawiają się pewne podobieństwa między operacjami chińskich wpływów a polityką zdrowotną realizowaną w tzw. demokracjach zachodnich. Czy mogą być zwiastunami tego słynnego globalnego procesu chińczykowania zaprojektowanego i ogłoszonego przez elity? ( KTO ).
Przetlumaczyla GR przez translator Google
zrodlo|:https://www.databaseitalia.it/la-nuova-guerra-cinese/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz