10 mln baryłek, przewożonych przez 14 tankowców, należy do odmiany Sokół z Sachalinu-1 i pozostaje niesprzedanych z powodu zachodnich sankcji. Ilość ta odpowiada około 45-dniowej produkcji Sachalinu-1 przy średnim tempie 220 000 baryłek dziennie.
Statki – w tym 3 VLCC – przewożące rosyjską ropę naftową utknęły na mieliźnie w pobliżu portu Yosu w Korei Południowej na kilka tygodni po tym, jak Stany Zjednoczone nałożyły sankcje na wiele statków i firm, które przewoziły gatunek Sokół.
Źródła Reutersa i dane dotyczące transportu dzięki uprzejmości Kpler i LSEG wskazują, że VLCC, przewożące 3,2 miliona baryłek, działały jak pływające magazyny.
Przynajmniej część ropy naftowej Sokół była przeznaczona dla Indian Oil Corp. Opóźnienia w dostawach spowodowane problemami z płatnościami spowodowały, że Indian Oil Corp zaczął poszukiwać ropy naftowej gdzie indziej – głównie z własnych magazynów i na Bliskim Wschodzie.
Stany Zjednoczone zainicjowały sankcje i limit cenowy na rosyjską ropę naftową przewożoną drogą wodną ponad rok temu. Intencją nie było zakłócenie przepływu ropy, ale ograniczenie dochodów dla Rosji, która w przeciwnym razie wykorzystałaby pieniądze z ropy naftowej do finansowania swoich operacji wojskowych na Ukrainie. Administracja Bidena upiera się, że jej sankcje i limit cenowy G7 są skuteczne, pomimo oskarżeń ze strony niektórych, że są one w dużej mierze nieskuteczne.
Kijowska Szkoła Ekonomiczna oszacowała w grudniu, że Moskwa przyniesie 178 miliardów dolarów ze sprzedaży ropy w 2023 roku – i przewidywała, że liczba ta wzrośnie w 2024 roku. Według Centrum Badań nad Energią i Czystym Powietrzem zakaz importu i limit cenowy kosztowały Rosję 37 miliardów dolarów dochodów z eksportu. "Pułap cenowy wywarł wpływ, ale nie wykorzystał swojego potencjału" – stwierdzili analitycy CREA w grudniu ubiegłego roku.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.zerohedge.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz