AUTOR: TYLER DURDEN
Ile samolotów wykorzystują największe światowe linie lotnicze w swoich flotach i jakie modele preferują?
Jak szczegółowo opisują Omri Wallach i Sam Parker z Visual Capitalist, niektórzy wolą nowsze samoloty, takie jak Boeing 787 Dreamliner, który wszedł do służby w 2010 roku. Inni wolą duże samoloty, takie jak Airbus A380, największy na świecie samolot pasażerski. Kilku przewoźników, takich jak Air France-KLM, decyduje się na różnorodność. Linia lotnicza korzysta z 16 różnych aktywnych modeli. Kontrastuje to z Southwest Airlines, które wykorzystują jeden model w swojej flocie.
Ta seria grafik wizualizuje niektóre z najbardziej znanych samolotów pasażerskich na świecie według składu floty, wykorzystując dane floty z Planespotters.net na dzień 26 maja 2022 r.
Ile samolotów znajduje się we flotach linii lotniczych?
Każdy samolot we flocie jest śledzony w najdrobniejszych szczegółach, od daty rozpoczęcia służby i wieku, po numer rejestracyjny i aktualny status.
Powyżej zwizualizowaliśmy obecne floty macierzystych linii lotniczych, które obejmują samoloty, które są w służbie lub zaparkowane do przyszłej służby. Nie obejmują one wycofanych samolotów (historyczna flota) ani przyszłych samolotów na zamówienie.
Od konglomeratów po przewoźników flagowych, oto niektóre z najbardziej znanych flot lotniczych na świecie:
Amerykańskie linie lotnicze były zdecydowanie największymi lotniskowcami, a American Airlines były największą na świecie linią lotniczą pod względem wielkości floty od 2019 roku. Co ciekawe, Delta Airlines były największe pod względem przychodów w 2020 roku, pomimo mniejszej wielkości floty.
Największą azjatycką linią lotniczą jest China Southern, zarówno pod względem wielkości floty, przychodów, jak i przewiezionych pasażerów. Wraz z China Eastern i flagowym przewoźnikiem Air China jest częścią chińskich linii lotniczych "Wielkiej Trójki".
Ale mniejsze linie lotnicze nie są mniej ważne ani lukratywne. Nieco mniejsza wielkość floty International Airlines Group (IAG), która powstała w wyniku fuzji flagowych przewoźników British Airways i Iberia, obejmuje samoloty, które latają na najbardziej dochodowych trasach na świecie. Dołączają do nich inne mniejsze floty, w tym Emirates, Singapore Airlines (często uznawane za najlepszą linię lotniczą na świecie) i Air Canada.
Boeing, Airbus i inni producenci samolotów
Historia flot lotniczych zwykle rozkłada się na największych światowych producentów samolotów, europejskiego Airbusa i amerykańskiego Boeinga.
Wyprzedzając kluczowych konkurentów i fuzje w trudnej branży, duopol umocnił kontrolę nad sektorem samolotów komercyjnych. Szacuje się, że w 2019 r. kontrolowały one łącznie 91% światowego rynku samolotów komercyjnych.
Z jakich producentów korzystają popularne na świecie linie lotnicze? Oto podział tych samych linii lotniczych z góry, tym razem według udziału producenta:
Warto zauważyć, że europejskie i azjatyckie linie lotnicze okazały się nieco większymi klientami Airbusa, podczas gdy amerykańscy przewoźnicy preferują Boeinga. Istnieją również wyróżniki, takie jak wykorzystanie przez Southwest Airlines tylko jednej marki, Boeinga 737.
Kilku przewoźników używało również samolotów innych producentów. Brazylijski Embraer był używany w IAG i Air France-KLM, stanowiąc 17% całej floty tego ostatniego. Samoloty CJR Bombardiera, wcześniej produkowane przez kanadyjskiego producenta, ale obecnie należące do Mitsubishi Aircraft Corporation, były używane przez IAG, Air France-KLM i Lufthansę. Airbus A220 był również pierwotnie samolotem Bombardier, zanim został nabyty przez europejskiego producenta w 2018 roku.
China Southern Airlines były jedyną inną linią lotniczą, która posiadała samolot innego producenta w swojej aktywnej flocie, ARJ21. Znany również jako Xiangfeng (dosłownie "strzelisty feniks"), został opracowany przez chińskiego producenta państwowego Comac i po raz pierwszy wprowadzony do użytku w 2016 roku.
Z czego będą korzystać linie lotnicze w przyszłości?
Przed pandemią COVID-19 Airbus zaczynał przewyższać Boeinga pod względem udziału w rynku.
W 2019 r. uziemienie na całym świecie modelu Boeing 737 MAX po dwóch katastrofach spowodowało uziemienie 387 aktywnych samolotów i anulowanie zamówień 1 200, co może zostać uznane za najbardziej kosztowny błąd korporacyjny w historii.
Wkrótce potem Airbus objął pozycję lidera w globalnym rynku w nowych zamówieniach, a Airbus A320 stał się najlepiej sprzedającą się rodziną samolotów na świecie w październiku 2019 r. Ale pandemia COVID-19 szybko nastąpiła i poważnie wpłynęła na całą branżę lot.
Ponieważ kraje, samoloty pasażerskie i producenci chcą się odbić i odzyskać, skład floty z pewnością zmieni się w nadchodzących latach.
Przetlumaczono przez translator Google
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz