AUTOR: TYLER DURDEN
Firma inwestycyjna Huntera Bidena, BHR Partners, prowadziła interesy z firmą wojskową należącą do KPCh, która obecnie wysyła części myśliwców do rosyjskiego konglomeratu obronnego, pomagając w ten sposób Kremlowi w wojnie z Ukrainą.
BHR - który liczył Huntera jako 10% udziałowców, współpracował z AVIC automotive - spółką zależną chińskiej państwowej Aviation Industry Corporation of China, aby kupić Henniges Automotive z Michigan we wrześniu 2015 r., donosi Jerry Dunleavy z Washington Examiner.
The Wall Street Journal poinformował w lutym 2023 r., że spółka zależna AVIC International Holding Corporation wysłała "części o wartości 1,2 miliona dolarów do myśliwców Su-35" do rosyjskiego konglomeratu obronnego Rostec Kret w dniu 24 października 2022 r. Chociaż wiele chińskich firm zostało objętych sankcjami w związku z rosyjską wojną na Ukrainie, AVIC nie jest jedną z nich. Dostarczanie przez AVIC części do myśliwców odrzutowych Su-35 do Rosji jest godne uwagi.
Ukraińskie wojsko twierdziło w sierpniu 2022 roku, że Rosjanie stracili około dwóch tuzinów samolotów Su-35 podczas wojny. Rand Corporation oświadczyła w październiku 2022 r., że Rosja musi zastąpić Su-35 utracone w walce, ale sankcje szkodzą jej zdolności do tego. -Washington Examiner
Prawnik Huntera Bidena twierdził w listopadzie 2021 r., że Hunter "nie ma już żadnych udziałów, bezpośrednio lub pośrednio, ani w BHR, ani w Skaneateles", LLC należącej do Huntera, która posiadała jego 10% udziałów w BHR.
Jednak we wrześniu 2015 r. było już publicznie wiadomo, że AVIC współpracuje z kilkoma firmami powiązanymi z rosyjskim wojskiem, w tym z Rostecem, i że firmy te są objęte sankcjami związanymi z aneksją Krymu na początku 2014 r.
Tymczasem BHR powiedział we wrześniu 2015 r., że "z przyjemnością ogłasza" wspólny zakup Henniges za 600 milionów dolarów we współpracy z AVIC.
Umowa między AVIC i Rostec została podpisana w grudniu 2014 roku. W komunikacie związanym z umową Rostec chwalił się "wspólnymi projektami w produkcji samolotów, śmigłowców i silników" oraz że "współpraca z chińskimi partnerami jest częścią strategicznego planu Rostec Corporation".
"Szczególnie cenimy sobie współpracę z AVIC" - czytamy dalej w oświadczeniu Rostec.
Następnie w maju 2015 roku spółka zależna Rostec Russian Helicopters ogłosiła, że ma umowę z AVIC na stworzenie "zaawansowanego ciężkiego śmigłowca". Umowa została podpisana na Kremlu przez prezesów każdej z firm, "w obecności" Xi Jinpinga i Władimira Putina – i co Rostec określił jako "ważny element rosyjsko-chińskiej współpracy".
Siedem spółek zależnych AVIC zostało objętych sankcjami w grudniu 2020 r., Kiedy rząd USA ustalił, że są "wojskowymi użytkownikami końcowymi". Rostec został ponownie objęty sankcjami przez Departament Skarbu w czerwcu 2022 r. po dalszej inwazji Rosji na Ukrainę w tym samym roku, a USA twierdzą, że sankcje "osłabią zdolność Rosji do kontynuowania ataku powietrznego na Ukrainę".
Były dyrektor generalny AVIC Lin Zuoming powiedział wówczas, że wspólna współpraca "będzie miała pozytywny wpływ na rozwój chińskiego przemysłu śmigłowcowego".
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.zerohedge.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz