sobota, 19 listopada 2022

"Katar zakazuje sprzedaży piwa na stadionach Mistrzostw Świata w About-Face"

 Katar zakazałsprzedażypiwana stadionach Mistrzostw Świata w piątek, co było nagłym zwrotem w stosunku do umowy, którą kraj zawarł, aby zabezpieczyć turniej piłkarski na zaledwie dwa dni przed meczem otwarcia.

Posunięcie to było najnowszą oznaką napięcia związanego z organizacją imprezy, która jest nie tylko turniejem sportowym, ale także miesięczną imprezą, w kraju, w którym sprzedaż alkoholu jest mocno ograniczona. Jest to również znaczący cios dla sponsora piwa Mistrzostw Świata Budweisera i wywołało pytania o to, jak dużą kontrolę FIFA zachowuje nad swoim turniejem.

Kiedy Katar ogłosił swoją kandydaturę na organizację Mistrzostw Świata, kraj zgodził się na wymagania FIFA dotyczące sprzedaży alkoholu na stadionach - ale szczegóły zostały ujawnione dopiero we wrześniu, zaledwie 11 tygodni przed pierwszym rozpoczęciem. W piątkowym oświadczeniu FIFA napisano, że piwo bezalkoholowe będzie nadal sprzedawane na ośmiu stadionach, podczas gdy szampan, wino, whisky i inne alkohole będą serwowane w luksusowych strefach hotelarskich aren.

Ale zdecydowana większość posiadaczy biletów nie ma dostępu do tych obszarów; Będą mogli pić piwo alkoholowe wieczorami w tak zwanym Festiwalu Fanów FIFA, wyznaczonym miejscu imprezowym, które oferuje również muzykę na żywo i zajęcia. Poza obszarami prowadzonymi przez turniej, Katar nakłada surowe ograniczenia na zakup i konsumpcję alkoholu, chociaż jego sprzedaż jest dozwolona w barach hotelowych od lat.

"Po rozmowach między władzami kraju gospodarza a FIFA podjęto decyzję o skoncentrowaniu sprzedaży napojów alkoholowych na Festiwalu Fanów FIFA, innych miejscach dla fanów i licencjonowanych miejscach, usuwając punkty sprzedaży piwa z ... obwód stadionu" - czytamy w oświadczeniu FIFA.

Kilku fanów piłki nożnej podjęło decyzję w pośpiechu, a niektórzy zauważyli, że wiedzieli, że zasady będą inne w Katarze.

"Nie jesteśmy tu po to, by pić piwo" - powiedział Adel Abou Hana, fan ze Stanów Zjednoczonych. "Jesteśmy tutaj, aby oglądać piłkę nożną na światowym poziomie."

Ale Federico Ferraz ubolewał, że decyzja zapadła w tak krótkim czasie. "Myślę, że to trochę złe, ponieważ dla mnie piwo i piłka nożna idą w parze" - powiedział Ferraz, który przyjechał z Portugalii.

Gdy wiadomość się rozeszła, konto Budweisera na Twitterze napisało: "Cóż, to niezręczne..." bez rozwijania. Tweet został później usunięty.

Ab InBev, spółka macierzysta Budweisera, przyznała w oświadczeniu, że niektóre z jej planów "nie mogą ruszyć do przodu z powodu okoliczności pozostających poza naszą kontrolą".

Firma płaci dziesiątki milionów dolarów na każdym Pucharze Świata za wyłączne prawa do sprzedaży piwa i wysłała już większość swoich zapasów z Wielkiej Brytanii do Kataru w oczekiwaniu na sprzedaż swojego produktu milionom fanów. Podczas gdy rzeczywista sprzedaż na turnieju może nie stanowić znaczącego procentu przychodów ogromnej firmy, Puchar Świata stanowi jednak dużą szansę na branding.

Współpraca firmy z FIFA rozpoczęła się podczas turnieju w 1986 roku i trwają negocjacje w sprawie odnowienia umowy na następne Mistrzostwa Świata w Ameryce Północnej.

Ronan Evain, dyrektor wykonawczy grupy kibiców Football Supporters Europe, nazwał decyzję o zakazie sprzedaży piwa na stadionach w Katarze "niezwykle niepokojącą".

Dla wielu fanów, niezależnie od tego, czy nie piją alkoholu, czy są przyzwyczajeni do suszenia stadionów w domu, jest to szczegół. To nie zmieni ich turnieju" - napisał Evain na Twitterze. "Ale na 48 godzin przed końcem wyraźnie wkroczyliśmy na niebezpieczne terytorium - gdzie "zapewnienia" nie mają już znaczenia.

Katar, który jest rządzony przez dziedzicznego emira, który ma absolutny wpływ na wszystkie decyzje rządowe, podąża za formą islamu znaną jako wahabizm.

Islam zabrania spożywania alkoholu, a kilku muzułmańskich mieszkańców Kataru poparło decyzję w piątek, zauważając, że odwiedzający powinni szanować zwyczaje kraju.

W okresie poprzedzającym Mistrzostwa Świata grupy praw człowieka wyraziły obawy o to, w jaki sposób naród będzie gościł miliony zagranicznych fanów, z których niektórzy mogą naruszać prawa islamskie.

Rząd Kataru i jego Najwyższy Komitet ds. Dostaw i Dziedzictwa nie odpowiedział natychmiast na prośby o komentarz.

Piątkowy nie był pierwszym powrotem Kataru, ale był najważniejszy. W ostatni weekend firma AB InBev była zaskoczona nową polityką katarskich organizatorów, aby przenieść stoiska z piwem do mniej widocznych miejsc na terenie stadionu.

Katar zmienił również datę meczu otwarcia zaledwie kilka tygodni przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata.

Poprzedni gospodarze Pucharu Świata zostali poproszeni o ustępstwa. W przypadku turnieju w 2014 roku Brazylia została zmuszona do zmiany prawa, aby umożliwić sprzedaż alkoholu na stadionach - ale te same kwestie kulturowe nie wchodziły w grę.

Umowa AB InBev z FIFA została odnowiona w 2011 roku - po tym, jak Katar został wybrany na gospodarza. Jednak belgijski browar stanął w obliczu niepewności w ostatnich miesiącach co do dokładnych szczegółów, gdzie może serwować i sprzedawać piwo w Katarze. A niektórzy wzbraniali się przed ceną, która została potwierdzona na 14 dolarów za piwo.

W hotelu W w Doha – gdzie firma będzie miała siedzibę – pracownicy kontynuowali przygotowywanie baru w stylu Budweisera zaplanowanego na miejscu. Znajome logo AB zostało naklejone na kolumny i ściany hotelu, a jeden z nich brzmiał: "Świat należy do ciebie".

Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.theepochtimes.com/

Brak komentarzy:

"Oni kłamią, my wiemy, że kłamią, a oni wiedzą, że my wiemy, że kłamią"

  "Wiemy, że kłamią. Wiedzą, że kłamią. Wiedzą, że my wiemy, że kłamią. Wiemy, że oni wiedzą, że my wiemy, że wiedzą, że kłamią. A jedn...