niedziela, 12 maja 2024

"WHO dąży do monitorowania i kontrolowania globalnych dostaw żywności"

 W środę zakończyło się pierwsze posiedzenie Sojuszu WHO na rzecz Bezpieczeństwa Żywności. Spotkanie ośrodków współpracujących z WHO, organizacji ONZ i darczyńców zostało zwołane w celu wsparcia realizacji "Globalnej strategii WHO na rzecz bezpieczeństwa żywności na lata 2022–2030".

Liberty Counsel Action podsumowała tę inicjatywę: "Nowy plan globalnego zarządzania właśnie zapoczątkował sojusz mający na celu kontrolowanie tego, co jesz. Sojusz będzie miał władzę nad tym, jaka żywność jest produkowana, jak będzie produkowana, zarządzana i kontrolowana – i gdzie "żywność" będzie dystrybuowana.

W tym nowym planie zastosowano podejście "Jedno zdrowie". W zeszłym roku David Bell wyjaśnił, że One Health ma na celu wykorzystanie strachu do kontrolowania nas i usprawiedliwiania naszych ograniczeń, zubożenia i śmierci. Jest to kult oparty na strachu przed światem i ludźmi, o których mówią, że go zatruli. Jest on uwzględniony w proponowanych przez WHO poprawkach do Międzynarodowych Przepisów Zdrowotnych i Traktatu o Pandemii.


Światowa Organizacja Zdrowia jest wyspecjalizowaną agencją Organizacji Narodów Zjednoczonych ("ONZ"). ONZ ma stać się Jedynym Rządem Światowym.

W dniach 6–8 maja 2024 r. Departament ds. Żywienia i Bezpieczeństwa Żywności WHO, zorganizowany we współpracy z amerykańskimi Centrami Kontroli i Prewencji Chorób ("CDC"), był gospodarzem pierwszego spotkania Sojuszu WHO na rzecz Bezpieczeństwa Żywności.

Spotkanie, w którym uczestniczyły ośrodki współpracujące z WHO i inne instytucje, miało na celu wsparcie realizacji "Globalnej strategii WHO na rzecz bezpieczeństwa żywności na lata 2022–2030" ("Strategia"), która została przyjęta na 75. sesji Światowego Zgromadzenia Zdrowia w maju 2022 r. Zaplanowano, że realizacja Strategii nastąpi w ciągu 8 lat od 2022 do 2030 roku, stąd lata podane w jej tytule.

Strategia WHO wyznacza globalne cele w zakresie "bezpieczeństwa" żywności, które mają zostać osiągnięte do 2030 roku. "Obecnie nie istnieje żaden globalny mechanizm, który umożliwiałby dostosowanie wysiłków w tej dziedzinie oraz zapewnienie innowacji i wsparcia krajom w skoordynowany sposób", stwierdza WHO. Starając się wypełnić tę lukę, WHO zwołała posiedzenie Sojuszu WHO na rzecz Bezpieczeństwa Żywności, aby:

  1. opracowuje zakres uprawnień Sojuszu WHO na rzecz Bezpieczeństwa Żywności, określając jego wartość dodaną w dziedzinie nadzoru nad chorobami przenoszonymi przez żywność; i
  2. opracowanie projektu planu prac na lata 2023–2030, aby pomóc krajom w osiągnięciu celu WHO w zakresie nadzoru nad chorobami przenoszonymi przez żywność do 2030 r.

W oświadczeniu wydanym w poprzednich dniach WHO wyraziła nadzieję, że w spotkaniu wezmą udział 64 ośrodki współpracujące z WHO, organizacje ONZ zajmujące się bezpieczeństwem żywności oraz darczyńcy.

Czytając "Globalną strategię WHO na rzecz bezpieczeństwa żywności na lata 2022–2030: streszczenie", wydaje się, że istnieją dwa uzasadnienia dla wdrożenia globalnego bezpieczeństwa żywności. Jednym z nich jest zapobieganie chorobom wywołującym biegunkę, a drugim osiągnięcie Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ ("SDGs").

"Niebezpieczna żywność zawierająca szkodliwe poziomy bakterii, wirusów, pasożytów, substancji chemicznych lub fizycznych może powodować ostre lub przewlekłe choroby – w tym ponad 200 chorób, od biegunki po nowotwory, co w niektórych przypadkach prowadzi do trwałego kalectwa lub śmierci" – czytamy w podsumowaniu.

"Bezpieczeństwo żywności pozostaje priorytetem zdrowia publicznego i odgrywa kluczową rolę w Agendzie na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030", dodano.

Ta nowa strategia, zgodnie ze streszczeniem, przyczyni się do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju i zostanie poddana przeglądowi w 2030 r., kiedy świat zastanowi się nad postępami w realizacji celów zrównoważonego rozwoju.

W ostatnich latach niezależne media skupiły się na Agendze 2030 i wiele z nich zapoznało się z jej nikczemnymi celami. Być może jednak mniej osób zdaje sobie sprawę, że Agenda 21 ONZ, z której wywodzi się Agenda 2030obejmuje całe 21St stulecie. Innymi słowy, Agenda 2030 obejmuje okres od dekady do roku 2030. Agenda 2040 obejmuje następną dekadę. Następnie Agenda 2050 i tak dalej, aż do ostatniej dekady, a ostateczna Agenda 2090 kończy się w 2099 roku. Nie powinniśmy się więc dziwić, gdy w 2030 r. zobaczymy odniesienie do "świata zastanowi się nad poczynionymi postępami".

Podejście "Jedno zdrowie" do kontroli żywności

Jak czytamy w streszczeniu: "W strategii uznano, że bezpieczeństwo żywności jest ściśle związane ze zdrowiem zwierząt, roślin i środowiska, w którym jest ona produkowana". To jest podejście One Health.

W streszczeniu czytamy dalej: "W strategii wezwano państwa członkowskie [WHO] do rozważenia podejścia "Jedno zdrowie" przy planowaniu jej wdrażania. Umożliwi to rządom krajowym wykrywanie, zapobieganie i reagowanie na istniejące i pojawiające się choroby na styku człowiek-zwierzę-środowisko, a także szybkie reagowanie i łagodzenie problemów zdrowia publicznego związanych z żywnością wynikających z tych interakcji".

Strategiczne priorytety WHO

Począwszy od strony 9, streszczenie opisuje pięć "priorytetów strategicznych" strategii.

"Państwa członkowskie powinny odpowiednio zmodyfikować, przeprojektować lub wzmocnić swoje krajowe systemy bezpieczeństwa żywności w oparciu o strategiczne obszary priorytetowe i cele strategiczne określone w strategii" – czytamy w dokumencie.

Pierwszym z priorytetów WHO jest "wzmocnienie krajowych systemów kontroli żywności". Chociaż słowo "kontrola" jest pokazane w tytule, jest ono zastąpione przyjaźniej brzmiącym słowem "bezpieczeństwo" w całym streszczeniu. Możemy przypuszczać, że skoro mają formę, to tak właśnie jest z ich planem, który wydaje się łagodny. Jednak przegląd "priorytetu strategicznego 1" (patrz poniżej) wyraźnie pokazuje, że celem jest kontrola, a nie "bezpieczeństwo".

Globalna strategia WHO na rzecz bezpieczeństwa żywności na lata 2022–2030: streszczenie, Światowa Organizacja Zdrowia 2022, str. 10, pobrane 11 maja 2024 r.

W streszczeniu stwierdza się, że oprócz prawodawstwa, polityki, ram instytucjonalnych i funkcji kontrolnych, państwa członkowskie WHO muszą rozważyć i przyjąć cztery ważne zasady, aby system był bardziej skuteczny. Streszczenie opisuje te zasady w następujący sposób:

  1. Perspektywiczne – "Priorytet strategiczny 2: Identyfikacja i reagowanie na wyzwania w zakresie bezpieczeństwa żywności wynikające z globalnych zmian i przekształceń w systemach żywnościowych". Systemy bezpieczeństwa żywności powinny być wyposażone w taki sposób, aby identyfikować, oceniać i reagować na istniejące i pojawiające się problemy. Systemy bezpieczeństwa żywności muszą zostać przekształcone z systemów reaktywnych na proaktywne, zwłaszcza w odniesieniu do zagrożeń dla zdrowia pojawiających się na styku ludzi, zwierząt, ekosystemów i środowiska.
  2. Oparte na dowodach – "Priorytet strategiczny 3: Zwiększenie wykorzystania informacji dotyczących łańcucha żywnościowego, dowodów naukowych i oceny ryzyka przy podejmowaniu decyzji dotyczących zarządzania ryzykiem". Gromadzenie, wykorzystywanie i interpretacja danych stanowią podstawę do budowania systemów bezpieczeństwa żywności opartych na dowodach.
  3. Skoncentrowanie na ludziach – "Priorytet strategiczny 4: Wzmocnienie zaangażowania zainteresowanych stron i informowanie o ryzyku". Skuteczne zapewnienie bezpieczeństwa żywności od pola do stołu wymaga bardziej integracyjnego podejścia obejmującego wszystkie zainteresowane strony, w tym uprawnionych konsumentów i podmioty prowadzące przedsiębiorstwa spożywcze.
  4. Opłacalne – "Priorytet strategiczny 5: Promowanie bezpieczeństwa żywności jako istotnego elementu krajowego i międzynarodowego handlu żywnością". Wraz z globalizacją handlu żywnością patogeny i choroby przenoszone przez żywność mogą przekraczać granice i powodować poważne skutki zdrowotne i gospodarcze.

Kontrola ONZ nad krajowymi systemami kontroli żywności

Aby zademonstrować pełną kontrolę nad dostawami żywności przez ONZ i jej agencje, przy jednoczesnym wdrażaniu podejścia "Jedno zdrowie", cytujemy poniższy fragment streszczenia (dodane linki).

Globalna strategia WHO na rzecz bezpieczeństwa żywności na lata 2022–2030: streszczenie, Światowa Organizacja Zdrowia 2022, str. 15, pobrane 11 maja 2024 r.

"Plan musi być odpowiednio... finansowane w celu realizacji jej celów" – finansowane przez kogo?

Monitorowanie, ocena i cele

W tym miejscu pojawia się biegunka, zmieszana z jeszcze większą inwigilacją i kontrolą ONZ. Znowu cytuję streszczenie, bo po prostu nie mogliśmy tego wymyślić.

Pełny tekst "Globalnej strategii WHO na rzecz bezpieczeństwa żywności: 2022–2030można przeczytać TUTAJ. Załącznik 2, począwszy od strony 63, opisuje "cele w zakresie bezpieczeństwa żywności na 2030 r., proponowaną metodę realizacji zobowiązań krajów".

Wyznaczono trzy cele (patrz rysunek poniżej): zmniejszenie o 40% średniej światowej zapadalności na biegunki pokarmowej (w porównaniu z 2010 r.); 100 % krajów samodzielnie zgłasza się do wskaźnika bezpieczeństwa żywności IHR (2005 r.); oraz, że globalnie wynik zdolności do wykrywania zdarzeń związanych z "bezpieczeństwem" żywności wynosi 3,5 – dane do obliczenia wyniku są zgłaszane przez kraje i monitorowane w ramach wspólnej oceny zewnętrznej WHO ("JEE").

Obecnie JEE jest dobrowolnym, opartym na współpracy i wielosektorowym procesem oceny zdolności danego kraju do zapobiegania, wykrywania i szybkiego reagowania na zagrożenia dla zdrowia publicznego, niezależnie od tego, czy występują one naturalnie, czy w wyniku zamierzonych lub przypadkowych zdarzeń. Jest to kompleksowa ocena, która ocenia możliwości danego kraju w 19 obszarach technicznych IHR (2005).

Jak długo jeszcze JEE będzie dobrowolne? Kto będzie bezterminowo finansował "strategię bezpieczeństwa żywności" WHO? Nie my, jeśli #ExitTheWHO.


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://expose-news.com/

Brak komentarzy:

"USA i Japonia opracowują plan awaryjny na Tajwan – media Waszyngton rozmieści w tym rejonie wojska i rakiety, które zostaną wykorzystane w przypadku otwartego konfliktu między Pekinem a Tajpej"

  ZDJĘCIE ARCHIWALNE: generał porucznik piechoty morskiej USA Steven R. Rudder (w stanie spoczynku) i szef sztabu Japońskich Sił Samoobrony ...