AUTOR: TYLER DURDEN
Alex Kimani z Oilprice.com
Chiny dostarczyły swój pierwszy inteligentny pływający magazyn produkcyjny i przeładunek (FPSO) ze zintegrowanym systemem operacyjnym ląd-morze, co stanowi przełom w stosowaniu w kraju technologii cyfrowego bliźniaka.
Morska ropa naftowa i gaz FPSO o pojemności magazynowej 100 000 ton jest pierwszą tego rodzaju w Chinach i wykorzystuje różnorodne najnowocześniejsze technologie, w tym sztuczną inteligencję (AI), przetwarzanie brzegowe, przetwarzanie w chmurze, duże zbiory danych i internet rzeczy (IoT). Statek może przetwarzać ropę i gaz na morzu, eliminując w ten sposób potrzebę rurociągów z platform wiertniczych do fabryk lądowych.
Statek jest wyposażony w ponad 8 czujników, które monitorują dane dotyczące temperatury, ciśnienia i poziomu cieczy i przesyłają je do serwerowni. Oprócz systemu pokładowego, Chiny zbudowały również cyfrowego bliźniaka statku na lądzie w inteligentnym centrum sterowania w Shenzhen City, pełne 000 kilometrów od prawdziwego statku. Cyfrowy bliźniak, wirtualna replika statku morskiego, będzie wykorzystywany do monitorowania procesu produkcyjnego w czasie rzeczywistym.
Pływające platformy przetwarzania i magazynowania ropy naftowej i gazu stają się coraz bardziej popularne. W ubiegłym roku popyt na pływające jednostki magazynowe i regazyfikacyjne LNG (LNG-FSRU) odnotował gwałtowny wzrost, ponieważ Europa starała się zapełnić swoje zapasy gazu przed zimą. Popyt na import LNG wzrósł po tym, jak pęknięcia kluczowego systemu gazociągów Nord Stream zniweczyły wszelkie szanse Rosji na ponowne zakręcenie kurków z gazem. Zmusiło to dziesiątki krajów w Europie do zwrócenia się ku FSRU lub pływającym terminalom LNG, które są zasadniczo mobilnymi terminalami, które rozładowują super schłodzone paliwo i przesyłają je do sieci lądowych.
Obecnie na całym świecie działa 48 FSRU, a Rystad Energy ujawnia, że wszystkie z wyjątkiem sześciu z nich są zamknięte w terminowych czarterach.
Według think-tanku energetycznego Ember, UE przygotowała plany dla aż 19 nowych projektów FSRU o szacunkowym koszcie 9,5 mld euro.
Największymi beneficjentami są koreańskie zakłady stoczniowe, dla których FSRU są głównym źródłem przychodów. Korea Południowa jest zdecydowanym światowym liderem w sektorze FSRU, a niedawno zbudowała pierwszy w kraju amoniak FSRU.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.zerohedge.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz