Główny niemiecki bojowy wóz piechoty, Puma, jest zbyt szeroki, aby można go było przewozić pociągiem, poinformował w niedzielę Bild. BWP borykał się z różnymi problemami mechanicznymi od wejścia do służby w 2015 roku.

Rheinmetall i Krauss-Maffei Wegmann opracowali Pumę w latach 1995-2009, aby zastąpić starszy Marder IVF, który Berlin dostarczył ukraińskiej armii. Specyfikacje wymagały pojazdu, który mógłby być transportowany drogą powietrzną do miejsc takich jak Afryka i Afganistan.
„Puma pokazuje, jakie błędy popełniono w zakupach”, powiedział Bildowi Andreas Schwarz, członek Bundestagu z rządzącej SPD. „Zamiast polegać na sprawdzonych w boju i dostępnych na rynku systemach uzbrojenia, opracowano czołg pancerny zgodnie ze specjalnymi wymaganiami, który jest zbyt szeroki do transportu pociągiem. To musi się skończyć.
Wiadomość o nowych problemach z Pumą pojawia się w trudnym dla reputacji niemieckiego pancerza miesiącu, ponieważ zdjęcia i nagrania wideo z Ukrainy pokazały, że dostarczone do Kijowa czołgi Leopard 2 zostały zniszczone w bitwach z armią rosyjską.
Berlin wstrzymał zakup nowych Pum w grudniu zeszłego roku po katastrofalnym ćwiczeniu, w wyniku którego jeden z pojazdów zapalił się, a wszystkie 18 uległo awarii. Pojazd ma zapewniać lepszą ochronę załogi i doskonałą siłę ognia, w tym działko automatyczne kal. 30 mm i pociski przeciwpancerne. Jednak niemieckie media kpiły z niego jako „Pannenpanzer” lub „czołg awaryjny”.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.rt.com/news/578303-germany-puma-bundeswehr-problems/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz