PRZEZ TYLER DURDEN
ŚRODA, 05.01.2022 - 21:00
„Jestem bardzo zaskoczony, że systemy awaryjnego wyłączania nie działały lub nie były używane” – powiedział CNN czołowy regionalny analityk wojskowy i były oficer sił powietrznych po tym, jak zaprojektowany w USA myśliwiec o wartości 100 milionów dolarów został zmuszony do „ lądowanie na brzuchu” po tym, jak jego podwozie nie zostało wypuszczone.
Stało się to we wtorek w Korei Południowej, kiedy myśliwiec odrzutowy F-35A miał „problemy z systemem awioniki”, a południowokoreański pilot nie katapultował się, ale zamiast tego wszedł na brzuch samolotu, a ekipy ratunkowe poniżej rozmieściły specjalną piankę na pas startowy, aby zminimalizować uszkodzenia samolotu.
To niepokojące, biorąc pod uwagę, że niezwykle kosztowny myśliwiec stealth F-35 ma być nowatorski, ponieważ został przeniesiony do kilkunastu krajów sojuszniczych USA.
Według więcej szczegółów magazynu Air Force:
Awaryjne lądowanie nastąpiło około godziny 13:00. czasu lokalnego w południowokoreańskiej bazie w Seosan, około 70 kilometrów od bazy lotniczej Osan. Według doniesień medialnych jest to pierwszy znany przypadek lądowania na brzuchu przez F-35, odkąd Stany Zjednoczone zaczęły sprzedawać myśliwiec piątej generacji krajom partnerskim.
Przedstawiciele Korei Południowej podobno powiedzieli, że wstrzymują loty dla wszystkich ponad 30 myśliwców F-35 należących do ich sił powietrznych podczas badania awaryjnego lądowania.
W trakcie trwającego śledztwa w sprawie incydentu urzędnicy wojskowi z Korei Południowej nie potwierdzili rozmiarów uszkodzeń, ale opisali: „Odrzutowiec wykonał awaryjne lądowanie, ponieważ podwozie nie zostało wypuszczone. Oznaczałoby to, że odrzutowiec wykonał„ lądowanie na brzuchu ”. "
W maju 2020 r. doszło do awaryjnego lądowania pilota sił powietrznych USA w zaawansowanym myśliwcu w bazie na Florydzie, podczas gdy kraje partnerskie również doświadczyły rosnącej liczby awarii mechanicznych i innych w samolocie:
Zdarzały się inne incydenty z udziałem sojuszników i partnerów w programie F-35 – członkowie Japońskich Sił Powietrznych Samoobrony musieli wykonać co najmniej siedem awaryjnych lądowań na F-35, podała agencja informacyjna Nikkei. W kwietniu 2019 r. doszło do nocnej katastrofy w oceanie, w której zginął japoński pilot.
Niedawno brytyjski F-35B rozbił się tuż po starcie z lotniskowca w listopadzie 2021 roku, spadając na Morze Śródziemne.
W tym ostatnim incydencie południowokoreański pilot jest chwalony za swoje umiejętności, biorąc pod uwagę ekstremalną trudność scenariusza lądowania na brzuchu takim odrzutowcem.
„Lądowanie z podwoziem na F-35 może być dość trudne i niebezpieczne ze względu na kąt natarcia, jaki samolot zbliża się do przyziemienia” – opisał David Cenciotti, który prowadzi blog The Aviationist.
Przetlumaczyla GR przez translator Google
zrodlo:https://www.zerohedge.com/technology/100-million-f-35-jet-forced-do-emergency-belly-landing-alarming-first
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz