Na znak, że kryzys łańcucha dostaw nigdy nie został w pełni rozwiązany, liczba kontenerowców czekających na rozładunek swoich towarów w portach Los Angeles i Long Beach zbliża się do rekordowych poziomów ustanowionych w zeszłym roku.

Pod koniec października ubiegłego roku porty Los Angeles i Long Beach doświadczyły rekordowego zatłoczenia portów, a wiele kontenerowców musiało czekać ponad tydzień, zanim będą mogły zadokować i rozładować swoje towary. (Powiązane: Stawki frachtu morskiego rosną trzeci miesiąc z rzędu; niestabilne globalne koszty wysyłki pogarszające inflację.)
Od poniedziałku, 11 lipca, port Long Beach pobił rekord, który ustanowił w zeszłym roku pod względem liczby kontenerów importowych siedzących w terminalach Long Beach przez dziewięć dni lub dłużej. W porcie znajdowały się 28 723 takie kontenery, o dziewięć procent więcej niż rekord ustanowiony pod koniec października 2021 r.
W Los Angeles w terminalach portowych przez dziewięć dni lub dłużej znajdowało się 33 999 kontenerów importowych. Jest to wzrost o 20 procent w ciągu ostatnich 12 dni. Ostatni raz port w Los Angeles miał tak wiele kontenerów importowych przez dziewięć dni lub dłużej 18 listopada 2021 r.
Należy również zauważyć, że w porcie w Los Angeles znajduje się dodatkowe 33 309 kontenerów od zera do czterech dni i 12 421 przez pięć do ośmiu dni.
Według Project44, firmy programistycznej analizującej dane dotyczące łańcucha dostaw w kraju, czas przebywania kontenerów importowych w obu portach wzrósł od pierwszego tygodnia maja - o 32 procent w Los Angeles i 41 procent w Long Beach. Ostatni raz stawki były tak wysokie w pierwszym tygodniu grudnia.
Kryzys piwowarski w południowej Kalifornii ma implikacje krajowe. Szacuje się, że aż 40 procent i 25 procent amerykańskiego importu i eksportu przechodzi odpowiednio przez porty w Los Angeles i Long Beach.
Kontenerowce czekające na dokowanie mają ładunek o wartości ponad 40 miliardów dolarów
Według najnowszych danych wszystkie kontenerowce czekające na dokowanie w amerykańskich portach przewożą ładunki o wartości około 40 miliardów dolarów.
Rankiem w piątek, 8 lipca, w portach na zachodnim wybrzeżu, wschodnim wybrzeżu i wybrzeżu Zatoki Perskiej czekało łącznie 125 kontenerowców. Jest to spadek o zaledwie 16 procent w porównaniu ze styczniem, kiedy 150 statków czekało na dokowanie w amerykańskich portach.
Sytuacja w południowej Kalifornii jest już straszna, ale jeszcze bardziej pogarsza ją fakt, że statki oczekujące w portach Zachodniego Wybrzeża stanowią tylko około 36 procent statków oczekujących na dokowanie. Pozostałe 64 procent oczekujących statków znajduje się w pobliżu portów wschodnich i zatokowych, a Savannah w stanie Georgia ma obecnie najdłuższą kolejkę statków w Stanach Zjednoczonych. Czas oczekiwania na miejsce do cumowania w Savannah wynosi obecnie od 10 do 12 dni.
Drugie najdłuższe kolejki na wschodnim wybrzeżu i wybrzeżu Zatoki Perskiej znajdują się w porcie w Nowym Jorku i New Jersey oraz porcie Houston, z których każdy ma 20 oczekujących statków.
Dowiedz się więcej o stanie amerykańskich łańcuchów dostaw w SupplyChainWarning.com.
Obejrzyj ten klip z InfoWars przedstawiający byłego sekretarza stanu Johna Kerry'ego wzywającego do całkowitego zamknięcia łańcucha dostaw.
Ten film pochodzi z kanału InfoWars na Brighteon.com.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.naturalnews.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz