List otwarty do komisarz RCMP Brendy Łuckiej
Komenda Główna RCMP
73 Leikin Dr
Ottawa, Ontario K1A 0R2
21 października 2021
Szanowna Pani Komisarz Brenda Łucka:
Z szacunkiem przesyłamy ten list otwarty, aby wyrazić nasze najszczersze obawy i stanowcze stanowisko przeciwko przymusowej interwencji medycznej Kanadyjczyków oraz przeciwko nieuzasadnionej dyskryminacji doświadczanej przez tych, którzy korzystają ze swojego zgodnego z prawem prawa do autonomii cielesnej. Nie jesteśmy przeciwni szczepieniom, ale jako funkcjonariusze organów ścigania nie możemy z czystym sumieniem dobrowolnie uczestniczyć w egzekwowaniu mandatów, które naszym zdaniem są sprzeczne z najlepszymi interesami ludzi, których chronimy.
STRESZCZENIE
Jako Kanadyjczycy, nasze konstytucyjnie chronione wolności poprzedzają rząd i mogą być ograniczone tylko tymczasowo, jeśli większość dowodów uzasadnia takie naruszenia jako uzasadnione, możliwe do udowodnienia i zgodne z prawem. Jesteśmy głęboko przekonani, że w przypadku przedstawienia w sądzie wszystkich dostępnych dowodów, mandaty wdrożone przez rząd nie utrzymałyby się pod kontrolą.
Jako doświadczeni śledczy patrzymy w przeszłość, jakie informacje są dostarczane, i skupiamy się na sposobie ich prezentacji. Właściwe śledztwo powinno być prowadzone możliwie obiektywnie i kierować się zasadą, że lepiej mieć pytania, na które nie można odpowiedzieć, niż mieć odpowiedzi, których nie można kwestionować. Pełne śledztwo musi obejmować pełne ujawnienie wszystkich faktów sprawy, nawet sprzecznych dowodów. Dlaczego zatem nie ma tolerancji dla wolnej i otwartej debaty na ten temat? Wielu wiarygodnych ekspertów medycznych i naukowych jest cenzurowanych. W związku z tym słusznie mamy obawy dotyczące „nauki”, do której „podążania” jesteśmy zmuszani.
Jako przedstawiciele naszych społeczności w ramach RCMP i przedstawiciele RCMP w naszych społecznościach nigdy nie byliśmy świadkami takiego podziału w naszym kraju. To poczucie „My kontra Oni” będzie dalej podsycane przez posiadanie sił policyjnych składających się wyłącznie z „zaszczepionych” ludzi, podczas gdy służąc społecznościom składającym się z „nieszczepionych” ludzi, co jest sprzeczne z modelem policji społecznej, do którego dążył RCMP.
Jako funkcjonariusze organów ścigania już teraz mamy do czynienia z wyższym poziomem stresu i chorób psychicznych ze względu na charakter naszej pracy. Zostały one spotęgowane – znacznie – przez nakazy, które naszym zdaniem są głęboko nieetyczne, zagrażające naszym egzystencji i dzielące społeczeństwo.
Jako pracownicy federalni, co robi się, aby złagodzić ten stres? Co więcej, jakie mamy zapewnienia, że zastrzyki nie spowodują krótkotrwałych lub długotrwałych skutków ubocznych? Jakie kroki zostaną podjęte, aby zapewnić członkom rekompensatę za niepożądane skutki uboczne?
Od funkcjonariuszy policji oczekuje się zachowania spokoju, przestrzegania prawa i obrony interesu publicznego. Jesteśmy głęboko przekonani, że wymuszone i wymuszone leczenie podważa wszystkie trzy, a tym samym jest sprzeczne z naszymi obowiązkami i odpowiedzialnością wobec Kanadyjczyków. Pozostajemy lojalni wobec Karty i Karty Praw i prosimy o wysłanie śledczych w celu zebrania zeznań od lekarzy (i innych wiarygodnych świadków), którzy twierdzą, że zostali uciszeni – narażając życie. Pozwól nam publicznie udostępnić te informacje, aby opinia publiczna mogła je przeanalizować i uzyskać świadomą zgodę.
O NAS
Ten list został stworzony na podstawie zbiorowych myśli, przekonań i opinii aktywnie służących funkcjonariuszom policji Królewskiej Kanadyjskiej Policji Konnej (RCMP) z całego kraju. Mamy bogate doświadczenie, które obejmuje między innymi ogólne służby, poważną i zorganizowaną przestępczość federalną, łączniki szkolne, szczegóły ochrony premiera, zespół reagowania kryzysowego, relacje z mediami i specjalną jednostkę do spraw egzekwowania połączonych sił. Pochodzimy z różnych rang, poziomów doświadczenia, społeczności, środowisk kulturowych, przekonań religijnych i stanów szczepień. Razem jesteśmy Górami Wolności. Jesteśmy indywidualnymi funkcjonariuszami policji, którzy zjednoczyli się w przekonaniu, że obywatele, w tym pracownicy federalni, nie powinni być zmuszani do podejmowania interwencji medycznej.
NASZE STANOWISKO
W sierpniu 2021 r. premier Kanady Justin Trudeau ogłosił, że „Federalni urzędnicy państwowi muszą być w pełni zaszczepieni”, a dla osób bez zwolnienia lekarskiego, które zdecydują się nie szczepić: „Będą konsekwencje”1.
Od czasu tego oświadczenia wielu pracownikom federalnym powiedziano, że zostaną odesłani do domu bez zapłaty za odmowę poddania się kwestionowanemu leczeniu. Zjednoczyliśmy się w przekonaniu, że ludzie nie powinni być zmuszani ani zmuszani do otrzymywania obecnych terapii COVID-19 – powinno to być dobrowolne. Jesteśmy zjednoczeni przeciwko przymusowej i przymusowej interwencji medycznej Kanadyjczyków oraz przeciwko dyskryminacji, której doświadczają ci, którzy skorzystali ze swojego prawa do autonomii cielesnej. Wierzymy w demokrację, Kanadyjską Kartę Praw i Wolności oraz Kartę Praw.
Nie chodzi o to, czy ludzie powinni się szczepić – to jest osobisty wybór.
PRAWO
Naszym podstawowym obowiązkiem jako oficerów pokojowych w RCMP jest zachowanie pokoju2. Nigdy nie byliśmy świadkami poziomu podziału w naszym kraju, jaki obecnie widzimy po pandemii COVID-19. Naszym obowiązkiem, teraz bardziej niż kiedykolwiek, jest podjęcie wszelkich wysiłków na rzecz zachowania pokoju w naszym kraju.
Karta Praw i Wolności (Karta) chroni podstawowe prawa i wolności niezbędne do utrzymania Kanady jako wolnego i demokratycznego społeczeństwa3. Kanadyjska Karta Praw dodaje: „… Naród Kanadyjski opiera się na zasadach uznających… godność i wartość osoby ludzkiej oraz pozycję rodziny w społeczeństwie wolnych ludzi i wolnych instytucji”4. „Potwierdzając również, że ludzie i instytucje pozostają wolne tylko wtedy, gdy wolność opiera się na poszanowaniu wartości moralnych i duchowych oraz rządów prawa”5.
Wierzymy, że nasze rządy federalne i prowincjonalne nie przestrzegają Karty, Karty Praw i Konstytucji i jesteśmy świadkami erozji demokracji w Kanadzie. Jak wiadomo, Karta nie gwarantuje wolności absolutnych. Jeśli rząd zamierza ograniczyć wolności, musi ustalić, że ograniczenia są rozsądne, biorąc pod uwagę wszystkie dostępne fakty. Rząd musi zastosować się do procesu, aby udowodnić, że jego działania są właściwe, zwanego testem Oakesa. Głęboko wierzymy, że jeśli zostaną przedstawione w sądzie wszystkie dostępne dowody, wprowadzone przez rząd mandaty nie zdadzą egzaminu Oakesa. W chwili pisania tego listu, sekcja 33 Niezależnie od Klauzuli Karty nie została przywołana w związku z tą pandemią.
Wymaganie obowiązkowych opcji leczenia COVID-19 jest śliskim zboczem i pozwala rządowi przekroczyć swoje uprawnienia bez kontroli. Narusza fundamentalne przekonanie naszego społeczeństwa, że jednostka ma prawo i wolność wyboru. Decyzja o poddaniu się leczeniu zawsze była w Kanadzie prawem jednostki. W Canadian National Report on Immunization (1996) stwierdzono, że „szczepienie nie jest obowiązkowe w Kanadzie; nie może być obowiązkowe ze względu na Konstytucję Kanady.6” Sekcja 2 Karty gwarantuje te podstawowe wolności poprzez wolność sumienia (podpunkt a) oraz wolność myśli, przekonań, opinii i wypowiedzi (podpunkt b)7. Bez jednostek mających wolność wyboru nie mielibyśmy społeczeństwa demokratycznego.
Chociaż Kodeks Norymberski nie jest prawem, jest akceptowany na arenie międzynarodowej i jest zgodny z duchem naszej Karty i Karty Praw. Kluczowym elementem Kodeksu Norymberskiego jest to, że uczestnicy eksperymentu medycznego muszą uczestniczyć dobrowolnie, bez jakiejkolwiek formy siły lub przymusu8. Otrzymaliśmy dokumentację od kilku kanadyjskich lekarzy, którzy wyjaśnili obecne opcje leczenia COVID-19 w Kanadzie, określane jako „szczepionki”, zostały niedawno dopuszczone jako nowe leki pomimo braku danych długoterminowych9. Według tych akredytowanych kanadyjskich lekarzy, te opcje leczenia nie spełniały kryteriów prawdziwych szczepionek do niedawna, kiedy definicja szczepionki została zmieniona10,11. Bez danych długoterminowych te szczepionki są nadal eksperymentalne. Uważamy, że akt zniesienia praw i wolności obywateli, którzy odmawiają udziału w określonych opcjach leczenia COVID-19, jest formą przymusu.
Kodeks karny zawiera przestępstwa karne naszego kraju i wyjaśnia, że dana osoba dokonuje napaści przez umyślne zastosowanie siły wobec kogoś innego bez jej zgody12. Kodeks karny dalej wyjaśnia, że zgody nie uzyskuje się od osoby, która stawia lub zaniedbuje stawianie oporu ze względu na sprawowaną nad nią władzę13. Jak więc ktoś może wyrazić odpowiednią zgodę na zastrzyk z leczenia COVID-19, gdy robi to pod groźbą utraty pracy, wolności lub środków do życia? Kanadyjskie sądy orzekły już, że leczenie bez odpowiedniej świadomej zgody jest napaścią14.
Jako funkcjonariusze organów ścigania nie możemy z czystym sumieniem dobrowolnie uczestniczyć w egzekwowaniu mandatów, które naruszają prawo naszego kraju i naruszają prawa i wolności osób, które chronimy.
ABY ZAPOMNIEĆ
Każdego roku 11 listopada wspominamy tych, którzy poświęcili swoje życie za nasze wolności. Od Flanders Field po Juno Beach, wielu Kanadyjczyków wykrwawiło się i zginęło w walce z tyrańskimi narodami. Musimy pamiętać o wydarzeniach z przeszłości, aby zapobiec powtórzeniu się największych błędów historii.
30 września mieliśmy okazję zastanowić się nad takimi czasami podczas naszego pierwszego Narodowego Dnia Prawdy i Pojednania. Pod kierownictwem rządu Kanady, członkowie RCMP otrzymali kiedyś zgodne z prawem nakazy usunięcia dzieci z ich domów i przewiezienia ich do szkół z internatem. Kanada wciąż podnosi się po skutkach tych decyzji i działań. RCMP musi jeszcze odzyskać zaufanie niektórych obywateli.
Był czas, kiedy naukowcy wierzyli, że ludzie są podzieleni na hierarchie rasowe, a poziom inteligencji i cechy danej osoby są determinowane przez rasę15. Przekonania te nie były mocno kwestionowane i były powszechnie akceptowane jako fakt naukowy16. Frenologia była również powszechnie akceptowana jako legalne badanie naukowe17. Nie są to przykłady błędnej nauki, ale ludzi, którzy prowadzą słabe badania lub nie rozumieją swoich odkryć. To tylko dwa z kilku historycznych przykładów powszechnie akceptowanych prawd naukowych, które stały się wyśmiewanymi praktykami.
Spoglądamy wstecz na tamte czasy hierarchii rasowej i zastanawiamy się, jak coś tak złego mogło być tak powszechnie przyjęte jako prawda. Równie trudno wielu ludziom wyobrazić sobie, jak funkcjonariusze RCMP mogli ślepo wykonywać zgodne z prawem rozkazy, które zrujnowały tak wiele istnień ludzkich. Jednak teraz znajdujemy się na niebezpiecznych wodach, kiedy funkcjonariusze RCMP są zmuszani pod przymusem do udziału w działaniach, które ich zdaniem są sprzeczne z duchem kanadyjskiego prawa.
Uważamy za ironię, że organizacja, która głosi honor i szacunek dla kanadyjskich wartości oraz poświęcenie swoich weteranów, wspiera działania, które są sprzeczne z wartościami, o których przestrzeganie walczyli nasi weterani. Egzekwowanie identyfikacji i punktów kontrolnych było wczesnym krokiem w tym, co miało stać się Holokaustem. Obywatele Kanady o różnym pochodzeniu są segregowani i karani za nieujawnianie osobistej decyzji medycznej. Nie możemy wymyślić bardziej ironicznego i okrutnego sposobu, w jaki nasze rządy oddają hołd poświęceniom, które Kanadyjczycy ponieśli na całym świecie w celu ochrony wolności indywidualnych, niż udział w procesie, który odbiera te wolności.
Dzisiaj zamiast jednej wersji naukowej „prawdy” podczas tej pandemii, mamy wersje, które są sobie sprzeczne. Jak niektórzy profesjonaliści mogą być tak pewni, że ich interpretacja nauki jest prawidłowa, podczas gdy inni podają dowody przeciwne? Historia już pokazała, że mylimy się, nawet jeśli nasi naukowcy są zgodni.
Zdajemy sobie sprawę, że istnieje całe spektrum przekonań związanych z tą pandemią. Dla uproszczenia odniesiemy się do dwóch głównych szkół myślenia: wspólnej narracji (ci, którzy wierzą, że obecne zastrzyki z leczenia COVID-19 są drogą przez pandemię) i tych, którzy mają obawy związane z zastrzykami z leczenia COVID-19. Należy zauważyć, że w tym liście nie omawiamy „antywaxxerów”. Omawiamy osoby o różnym statusie szczepień, które zadają pytania dotyczące narzucanych im aktualnych opcji leczenia COVID-19.
NAUKA
Członkowie RCMP nie są naukowcami ani pracownikami służby zdrowia; naszym zawodem jest egzekwowanie prawa. Nie udajemy, że jesteśmy ekspertami w dziedzinie medycyny czy nauki, ale jesteśmy doświadczonymi i profesjonalnymi śledczymi: szukamy faktów. Właściwe dochodzenia opierają się na prostych praktykach, które pozostają spójne w większości dziedzin. Praktyki te obejmują, ale nie ograniczają się do: zadawania właściwych pytań, podążania za dowodami, świadomości tego, w jaki sposób uprzedzenia mogą wpływać na wyniki oraz pozwalania, aby dowody wskazywały na wniosek – nie pozwalanie, aby wniosek wskazywał na dowody. Co najważniejsze, właściwe śledztwo powinno być prowadzone możliwie obiektywnie i kierować się zasadą, że lepiej mieć pytania, na które nie można odpowiedzieć, niż mieć odpowiedzi, na które nie można zakwestionować. Pełne śledztwo musi obejmować pełne ujawnienie wszystkich faktów sprawy, nawet sprzecznych dowodów.
Pandemia COVID-19 spowodowała, że kilku naukowców i lekarzy przekazało nam informacje, które opisali jako „nauka”, „naukowe” lub „fakty”. Problem z wieloma z tych stwierdzeń polega na tym, że dostarczone informacje często zaprzeczają innemu „faktowi naukowemu”, który przedstawił równie wykwalifikowany profesjonalista. To sprawia, że przeciętny człowiek prawie nie wie, w co wierzyć, a w co nie wierzyć.
Jako doświadczeni śledczy patrzymy w przeszłość, jakie informacje są dostarczane, i skupiamy się na sposobie ich prezentacji. Pozwala nam to na wgląd w wiarygodność informacji. Niektórzy profesjonaliści wydają ostateczne stwierdzenia, takie jak „Jest bezpieczny i skuteczny” lub „Tak jest,”, podając niewiele lub nie wyjaśniając, w jaki sposób doszli do swoich wniosków. Kiedy dostarczone informacje są kwestionowane lub kwestionowane, odpowiedź często wskazuje, że odpowiedź jest czymś, czego nie można kwestionować. CDC ostatnio zmieniło swoją definicję odporności i szczepionek10,11, pozwalając na dopasowanie obecnych zastrzyków z leczenia COVID-19 do definicji. Jest to przykład działań podjętych, gdy pozwolisz, aby twoje wnioski wskazywały na twoje dowody.
Podczas tej pandemii inni wykwalifikowani specjaliści dostarczyli alternatywne informacje. Nie wierzymy w to, jakie były ich wyniki, ale jak do nich dotarli. Wszyscy ci specjaliści byli w stanie dość dobrze wyrazić swoje odkrycia i szybko przyznają się do pozostałych pytań, na które nie mogą odpowiedzieć. Ci specjaliści (z Kanady18 i zagranicy19) wyrazili ostrzeżenia i obawy związane z obecnymi opcjami leczenia COVID-19 akceptowanymi przez rządy. Niektóre z tych obaw sugerują wyższą niż średnia liczba umiarkowanych do ciężkich skutków ubocznych „szczepionek” COVID-19 w porównaniu z naszymi tradycyjnymi szczepieniami19. Inni stwierdzili, że obecne opcje leczenia COVID-19 okazują się mniej skuteczne niż początkowo sądzono20,21.
Załączyliśmy kilka dokumentów jako załączniki do tego listu, które zawierają informacje, które naszym zdaniem budzą uzasadnione obawy w związku z obecnymi obowiązkami szczepień przeciwko COVID-19 w całym naszym kraju. Zachęcamy do dokładnego przejrzenia dokumentów i pracy, do której odnosi się każdy dokument. Chociaż rozumiemy, że dostarczyliśmy wiele materiałów – których przeczytanie będzie wymagało czasu i zasobów – uważamy, że fakt, że istnieje tak wiele dowodów sprzeciwiających się obowiązkowemu wdrażaniu obecnych metod leczenia COVID-19, jest wystarczającym powodem, aby wyrazić nasze obawy poważnie.
Pojawiły się również prace naukowe, które sugerują, że naturalna odporność jest lepszą formą ochrony niż to, co może dać szczepienie COVID-1921-24. Dlaczego testowanie przeciwciał nie jest omawiane jako potencjalna opcja dla członków RCMP?
Oto lista dokumentów, które dołączyliśmy do tego listu. Dokumenty te są próbką tego, co jest dostępne i zostały napisane przez osoby (lub grupy) pracowników naukowych lub medycznych w dziedzinach bezpośrednio związanych z pandemią COVID-19. Polegamy na ich wiedzy.
Dodatek A – Jest to list otwarty od dr. Erica Payne'a, neurologa dziecięcego z Alberty, do College of Physicians and Surgeons of Alberta. W swoim liście dr Payne zwraca uwagę na kilka niespójności, które znalazł we wspólnej narracji. Dr Payne w swoim liście podaje kilka źródeł z całego świata.
Dodatek B – To jest Deklaracja Canadian Covid Care Alliance. Ten bogaty w źródła dokument dostarcza informacji na temat obecnej pandemii i przedstawia zalecenia na podstawie ich ustaleń.
Dodatek C – To jest list od dr Byrama Bridle'a, immunologa wirusowego z Ontario, do rektora Uniwersytetu Guelph. Dr Bridle wykorzystuje swoje bogate doświadczenie i kwalifikacje, aby wyjaśnić swoje obawy w powszechnej narracji dotyczącej zastrzyków z leczenia COVID-19. Dr Bridle wyraża również swoje obawy związane z mandatami zdrowotnymi związanymi z COVID-19.Załącznik D – Jest to list otwarty od Health Professionals United do Alberta Health Services. List przedstawia powody, dla których kilku pracowników służby zdrowia z pierwszej linii w Albercie zdecydowanie sprzeciwia się obowiązkowym nakazom szczepień przeciwko COVID-19.Dodatek E – Jest to list otwarty od pracowników służby zdrowia z pierwszej linii w Kolumbii Brytyjskiej do dr Bonnie Henry, Adriana Dixa i premiera Johna Horgana. Autorzy twierdzą, że ich doświadczenia i ekspertyza są ignorowane i proszą o cofnięcie mandatów szczepień.Dodatek F – To jest raport dr Tess Lawrie z Wielkiej Brytanii. Dr Lawrie demonstruje nienormalną liczbę zgłoszonych działań niepożądanych związanych z obecnymi zastrzykami z leczenia COVID-19.Załącznik G – Jest to obszerny raport porównujący naturalną odporność na COVID-19 z odpornością indukowaną szczepionką. Składał się z kilku naukowców z Ontario i Kolumbii Brytyjskiej.CENZURANie jesteśmy przeciwni szczepieniom i staramy się pomóc naszemu krajowi w tej pandemii. Chcemy uczestniczyć w sposób bezpieczny zarówno dla naszego fizycznego, jak i psychicznego samopoczucia. Uważamy, że ważne jest, aby ludzie brali udział za pełną świadomą zgodą, rozumiejąc wszystkie zagrożenia związane z tym, do czego są proszeni (lub w tym przypadku zmuszani) do udziału.Jako doświadczeni policjanci przyzwyczailiśmy się do tego, że media przedstawiają nas negatywnie lub doświadczyliśmy, że media fałszywie przedstawiają wynik incydentu policyjnego. Nie byłoby dla nas zaskoczeniem, gdybyśmy usłyszeli, że agencja medialna błędnie zgłosiła incydent. Zaskakujące było dla nas, że kilku z tych naukowców i lekarzy, którzy kwestionowali informacje napędzające nakazy leczenia COVID-19, również mówiło o cenzurze25-27.Jako doświadczeni śledczy wiemy, że naszym obowiązkiem jest przedstawienie opinii publicznej wszystkich dostępnych faktów – za pośrednictwem sądów. Nie do nas należy decydowanie o wyniku dochodzenia. Naszym zadaniem jest zebranie wszystkich dostępnych faktów, aby opinia publiczna (sądy) mogła podjąć świadomą decyzję. Na podstawie błędów z przeszłości nauczyliśmy się, że przedstawianie dowodów, które wspierają tylko jedną stronę, przy jednoczesnym ignorowaniu lub odmowie uznania dowodów z drugiej strony, jest złe i niweczy śledztwo. Nie możemy dostarczyć dowodów od świadków, którzy zgadzają się co do jednej historii, ignorując lub ukrywając świadków, którzy zgadzają się co do innego opisu incydentu.Byłoby nie do pomyślenia, aby członkowie RCMP rażąco lekceważyli świadków w śledztwie, aby wprowadzić sądy w błąd. Śledztwo utraciłoby wszelką integralność, a członkowie zostaliby skrytykowani. Dlaczego więc pozwalamy na to samo zachowanie innych osób publicznych? Istnieją akredytowani lekarze z naszego kraju, którzy desperacko próbują, aby ich wyniki zostały wysłuchane. Zamiast pozwolić tym specjalistom na swobodne wypowiadanie się i publiczne omawianie ich wyników, są uciszane przez organy zarządzające25-27.Nasze doświadczenie w egzekwowaniu prawa i jako śledczy pozwoliło nam zobaczyć, jak ważne jest, aby ci profesjonaliści mogli mówić otwarcie i publicznie. Uważamy, że bez informacji zawartych w dyskusjach obywatele Kanady (w tym członkowie RCMP) nie otrzymują informacji potrzebnych do podjęcia świadomej decyzji. Jest to sprzeczne z naszymi prawami i przekonaniami i nie popieramy tego.Ci profesjonaliści medyczni próbowali wstać i wesprzeć swój kraj. Teraz wstajemy i wspieramy ich. Muszą mieć możliwość publicznego udostępniania swoich informacji, aby utrzymać wiarę ludzi w rząd. Jeśli ludzie uwierzą, że rząd nadal cenzuruje ekspertów, kraj popadnie w niestabilność. Jest to powszechne na całym świecie w krajach, których tyrańskie rządy odbierają informacje od swoich obywateli.DYSKRYMINACJA
Zdecydowanie sprzeciwiamy się dyskryminacji, która już zaczęła tworzyć segregację w naszym kraju. Podzielił rodziny, zerwał przyjaźnie, rozdarł małżonków i wszedł do pracy RCMP. Wierzymy, że obecne komunikaty publikowane przez nasze rządy prowincjonalne i federalne promują tworzenie grupy wewnętrznej określanej jako „Zaszczepieni” i grupy zewnętrznej jako „Nieszczepieni”. Co gorsza, grupa obca została nazwana „antyszczepionkowcami”, termin używany poza kontekstem w negatywny i uwłaczający sposób. Komunikaty naszych rządów powodują dehumanizację grupy „Nieszczepionych”. Odczłowieczając grupę zewnętrzną, instytucja tworzy większy podział między nimi a grupą własną28
Agencje policyjne w całej Kanadzie szczycą się swoimi wysiłkami na rzecz zatrudniania funkcjonariuszy odzwierciedlających społeczności, którym służą. Dzięki temu członkowie społeczności mogą odnosić się do swoich funkcjonariuszy i widzieć ich jako część społeczności. Jesteśmy przedstawicielami naszych społeczności w RCMP i przedstawicielami RCMP w naszych społecznościach. Posiadanie sił policyjnych składających się tylko z „zaszczepionych” ludzi, służących społecznościom składającym się z „nieszczepionych” ludzi, zburzy niektóre podobieństwa, które członkowie RCMP dzielą ze swoimi społecznościami. Stworzy to większe poczucie „my kontra oni” między społecznościami a policją, co jest sprzeczne z modelem policji społeczności, który RCMP dążył do osiągnięcia przez dziesięciolecia. Spodziewamy się, że o ile nie zostanie to wkrótce skorygowane, podział w naszym kraju będzie nadal powiększał się.
Odczłowieczanie jednostek jest wyzwaniem. Łatwiej jest opatrzyć grupę etykietą i piętnem. W ten sposób każdy lub wszystko, co pochodzi z grupy, może zostać odpisane28. Termin „Anti-vaxxer” jest obecnie używany do błędnego oznaczania i grupowania ludzi w kategorie, aby odebrać im wiarygodność. Pozwoliło to na pisanie i mówienie przeciwko tej grupie rzeczy, które byłyby nie do zniesienia, gdyby zostały napisane lub powiedziane o jakiejkolwiek innej grupie.
26 sierpnia 2021 r. Toronto Star opublikował artykuł, który brzmiał dużymi, pogrubionymi literami: „Nie mam już empatii dla celowo nieszczepionych. Pozwól im umrzeć. Szczerze nie obchodzi mnie, czy umrą na COVID. Ani trochę. Pacjenci nieszczepieni nie zasługują na łóżka na OIT. W tym momencie kogo to obchodzi. Trzymaj nieszczepionych w namiocie na zewnątrz i opiekuj się nimi, kiedy personel ma czas.29,30” Jeśli „celowo nieszczepione” zostałoby zastąpione przez „Czarny”, „Gej” lub „Umyślnie muzułmanin”, byłoby to oznaczone jako Nienawiść Przestępczość. Jak więc możemy pozwolić, by mówiono takie rzeczy o ludziach, którzy nie chcą otrzymać interwencji medycznej? Czy powinniśmy zezwolić na te same komunikaty dla tych, którzy zdecydują się nie zaszczepić się na grypę w jednym sezonie?
Śmiałość tego stwierdzenia wydrukowana w dużej gazecie pokazuje, jak akceptowalne jest w naszym społeczeństwie traktowanie ludzi jako niższej klasy obywateli. Jako członkowie RCMP musimy zachować pokój w naszych społecznościach i położyć temu kres.
ZDROWIE FIZYCZNE I PSYCHICZNE
Ta pandemia w coraz większym stopniu sprawia, że ludzie czują się odizolowani od swoich przyjaciół, rodzin i rówieśników. Członkowie RCMP już teraz zmagają się z wyższym poziomem stresu i chorób psychicznych ze względu na charakter naszej pracy. Członkowie objęci mandatem dotyczącym podwójnych szczepień doświadczali większego stresu i izolacji, ponieważ obserwowali, jak ich status jako obywateli i zwykłych członków zaczyna się zmniejszać. Obecnie nie ma wystarczającego wsparcia dla tych członków i wydaje się, że nie ma planu zapewniającego odpowiednie wsparcie.
Ostatnia aktualizacja szczepień sprawiła, że niektórzy ludzie czują się bardziej odizolowani niż kiedykolwiek. W takich czasach ludzie potrzebują wsparcia ze strony społeczności, a nasze członkostwo nie różni się. Obawiamy się, że więcej członków boi się mówić o tych ostatnich aktualizacjach z obawy przed byciem celem. Wielu członków może próbować wytrzymać to na własną rękę lub, co gorsza, cierpieć w milczeniu. Prosimy, abyście spróbowali dotrzeć we współpracy z NPF do wszystkich członków, na których te mandaty mogą mieć negatywny wpływ, i poinformować ich, że ich pracodawca i rządy ich wspierają.
Chociaż wydaje się, że większość ludzi ma niewielkie lub żadne skutki uboczne po zastrzykach z leczenia COVID-19, nienormalna liczba umiarkowanych do ciężkich działań niepożądanych obejmowała śmierć31. Jakie mamy zapewnienia, że zastrzyki nie spowodują krótkotrwałych lub długotrwałych skutków ubocznych? Badania pokazują, że stres i sen mogą mieć ogromny wpływ na skuteczność szczepionki32,33. Czy zapewniasz członkom RCMP odpowiednią ilość odpoczynku przed wstrzyknięciem? Jakie kroki podejmie RCMP, aby zapewnić członkom rekompensatę za niepożądane skutki uboczne?
Uważamy również, że przedstawiono wystarczające dowody, aby zakwestionować, czy działania naszych rządów w tej pandemii są najwłaściwsze. To powoduje stres moralny i etyczny dla niektórych członków, ponieważ nie wierzą już, że ich rola jako funkcjonariuszy policji jest odzwierciedleniem demokracji, za jaką twierdzi Kanada. Zdrowie psychiczne i poziom stresu będą miały wpływ na sposób interakcji członków z publicznością.
RÓWNOLEGŁA PRZEMOC W RODZINIE
RCMP nauczył nas znaczenia i dotkliwości przemocy domowej. Przemoc domowa koncentruje się wokół władzy i kontroli między sprawcą a ofiarą. Jednym z największych problemów związanych z przemocą domową jest często eskalacja nasilenia przemocy. Członkowie RCMP zostali nauczeni, jak rozpoznać oznaki, że ktoś jest zaangażowany w nadużycie w związku. Istnieją różne rodzaje nadużyć, w które oprawca może zaangażować się, aby zachować kontrolę nad swoją ofiarą: fizyczne, finansowe i emocjonalne.
Przemoc emocjonalna jest dość złożona i często obejmuje różne taktyki, takie jak społecznie zdystansowanie ofiary od przyjaciół i rodziny, dyskredytowanie ofiary tak, aby miała trudności z uzyskaniem wsparcia od innych oraz sprawienie, by ofiara uwierzyła, że jej myśli i przekonania są błędne – punkt, w którym ofiara myśli, że musi być szalona. Jeśli chodzi o finanse, sprawca zatrzyma pieniądze i majątek przed ofiarą. Gwarantuje to, że ofiara nie może przetrwać bez pozostawania w agresywnej relacji ze sprawcą. Kiedy sprawca czuje, że traci kontrolę nad swoją ofiarą, często eskaluje swoją taktykę, aby zachować kontrolę.
Rząd federalny wykazuje obecnie kilka z tych cech u własnych pracowników, w tym RCMP34.
Panie Komisarzu Łucki, rozumiemy, że Pan został powołany i obawiamy się, że Pan również może podlegać podobnym relacjom z Premierem. Chociaż ty, jako nasz najlepszy Mountie, powinieneś być bezstronny, możesz być zmuszony do wspierania niektórych z tych działań pod przymusem. Prosimy o zrobienie tego, o co prosimy nasze ofiary przemocy domowej – o zajęcie stanowiska wobec sprawcy. Ten kraj potrzebuje silnych i wspierających ludzi na stanowiskach władzy. Proszę pokazać Kanadyjczykom, że RCMP pozostanie bezstronny wobec programów politycznych i wierny Karcie i naszej Karcie Praw.
INTERES PUBLICZNY
Na koniec chcemy zwrócić uwagę na problemy bezpieczeństwa publicznego, które pojawią się, jeśli te nakazy COVID-19 zostaną utrzymane.
Pierre Elliot Trudeau powiedział kiedyś: „W sypialniach narodu nie ma miejsca dla państwa.35”. Jak to się dzieje, że nasz rząd federalny twierdzi teraz, że pracownicy pracujący w domu będą musieli otrzymywać zastrzyki z leczenia COVID-19?36
Niezależnie od statusu szczepień, są członkowie RCMP, którzy uważają, że kroki podjęte przez rządy federalne i prowincjonalne są zbyt ekstremalne i nie leżą w najlepszym interesie obywateli Kanady. Wymuszenie tych mandatów spowoduje, że kilku funkcjonariuszy RCMP straci wiarę w zobowiązanie rządu federalnego do Karty. Ci funkcjonariusze RCMP nie będą uczestniczyć w działaniach, które ich zdaniem są sprzeczne z ich moralnością, etyką i prawem kanadyjskim. Ci funkcjonariusze RCMP uważają, że ich obowiązkiem jest zakwestionowanie rządu federalnego w sądzie, jeśli to konieczne.
RCMP, który już ma za mało personelu, będzie miał dodatkowe luki do wypełnienia w całym kraju, gdy ci członkowie nie będą pracować. Społeczności stracą zdrowych i doświadczonych oficerów, co spowoduje zmniejszenie dostępnych zasobów. Nastąpi również wzrost wydatków podatników, ponieważ rząd federalny będzie próbował wypełnić te luki. Brak personelu będzie miał efekt spływania, powodując, że mniej organów RCMP będzie dostępnych do prawidłowej rekrutacji, oceny i przeprowadzenia odpowiednich kontroli tła potencjalnych kadetów.
Nasze doświadczenie w egzekwowaniu prawa i jako śledczy pozwoliło nam zobaczyć, jak ważne jest, aby profesjonaliści mogli mówić otwarcie i publicznie. Bez uwzględnienia ich informacji w dyskusjach uważamy, że obywatele Kanady (w tym członkowie RCMP) nie otrzymują informacji potrzebnych do podjęcia świadomej decyzji. Jest to sprzeczne z naszymi prawami i przekonaniami i nie popieramy tego.
Pragniemy powtórzyć punkt postawiony wcześniej w tym liście, aby go zapamiętać. Jeśli ludzie uwierzą, że rząd nadal cenzuruje ekspertów, kraj popadnie w niestabilność. Jesteśmy ekspertami w zakresie egzekwowania prawa i dochodzeń. Tracimy wiarę w motywy naszego rządu i nie będziemy chętnie uczestniczyć w działaniach przeciwko osobom, których prawa i wolności Karty są łamane.
WEZWANIE DO DZIAŁANIA
Komisarzu Łucki, prosimy o reprezentowanie jak najlepszego wizerunku RCMP, pozostając lojalnym wobec Karty i Karty Praw, a nie wobec żadnej konkretnej osoby publicznej. Naszym zadaniem jako Mounties jest zachowanie spokoju. Jeśli będziemy podążać tą drogą segregacji i dyskryminacji, ryzykujemy powtórzenie błędów z przeszłości. Podział w naszym społeczeństwie szybko zbliża się do poziomu bezpieczeństwa narodowego. Prosimy o wszczęcie dochodzenia w celu upewnienia się, że w rozpowszechnianiu informacji od federalnych i prowincjonalnych organów ds. zdrowia lub osób publicznych zajmujących stanowiska zaufania nie popełniono żadnych czynów przestępczych. Prosimy o wysłanie śledczych w celu zebrania zeznań od lekarzy (i innych wiarygodnych świadków), którzy twierdzą, że zostali uciszeni – narażając życie. Pozwól nam publicznie udostępnić te informacje, aby opinia publiczna mogła je przeanalizować i uzyskać świadomą zgodę. Jako krajowa policja Kanady jesteśmy wyjątkowi w naszej zdolności do prowadzenia śledztwa na dużą skalę, które musi być przejrzyste, aby odzyskać zaufanie do rządu.
Prosimy również o zakwestionowanie decyzji rządu federalnego o odesłaniu Mounties do domu bez zapłaty za decyzje, które podjęli w sprawie przekonań chronionych przez kanadyjskie prawo. Ani RCMP, ani społeczności, którym służą, nie mogą znieść utraty doświadczonych funkcjonariuszy policji.
Czekamy na Twoją odpowiedź i Twój plan działania.
Z szacunkiem,
Konie za wolność
dok.
Szanowny Bill Blair, Minister Bezpieczeństwa Publicznego i Gotowości na Sytuację Kryzysową Szanowny Jean-Yves Duclos, Prezes Zarządu Skarbu Kanady Brian Sauvé, Prezes Narodowej Federacji Policji
UWAGI KOŃCOWE
Connolly, Amanda, „Zauważ, że oferowanie opcji dla pracowników federalnych, którzy odmawiają szczepień, było„ błędne ”: Trudeau”, Global News (2021). Dostęp 30 września 2021, https://globalnews.ca/news/8118913/canada-mandatory-vaccines-federal-workers/.
Rząd Kanady, „Obowiązki”, Ustawa o Królewskiej Kanadyjskiej Policji Konnej (RSC, 1985, c. R-10). Dostęp 19 października 2021, https://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/r-10/page-3.html.
———. „Dowiedz się o Karcie”, dostęp 19 października 2021 r. https://www.justice.gc.ca/eng/csjsjc/rfc-dlc/ccrf-ccdl/learn-apprend.html.
———. „Karta Praw”, kanadyjska Karta Praw (S.C. 1960, c. 44). Dostęp 19 października 2021. https://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/c-12.3/page-1.html.
Tamże.
Kanadyjska Agencja Zdrowia Publicznego, „Canadian National Report on Immunization – 1996”, Dostęp 19 października 2021, https://web.archive.org/web/20080414131846/http:/www.phacaspc.gc.ca/publicat/ccdr -rmtc/97vol23/23s4/23s4b_e.html
Rząd Kanady, „Guide to the Canadian Charter of Rights and Freedoms – Section 2”, Dostęp 19 października 2021 r., https://www.canada.ca/en/canadian-heritage/services/how-rightsprotected/guide-canadian -charter-rights-freedoms.html#a2b.
National Institutes of Health, „Kodeks Norymberski”, dostęp 30 września 2021 r., https://history.nih.gov/display/history/Nuremberg+Code.
Canadian Covid Care Alliance, „Kanadyjska deklaracja Covid Care Alliance” (24 września 2021 r.), s. 18 ust. 3. Dodatek B.
Payne, Eric, „RE: Mandatory mRNA Vaccine Mandate for Alberta Physicians” (14 września 2021), s. 1 ust. 1. Załącznik A.
Centers for Disease and Control Prevention, „Immunization: The Basics”, dostęp 19 października 2021, https://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/imz-basics.htm.
Rząd Kanady, „Atak”, Kodeks karny (RSC, 1985, c. C-46), S. 265 (1)(a). Dostęp 20 października 2021, https://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/c-46/FullText.html.
———. „Atak”, Kodeks karny (RSC, 1985, c. C-46), S. 265 (3)(d). Dostęp 20 października 2021, https://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/c-46/FullText.html.
Sąd Najwyższy Kanady, „Hopp przeciwko Lepp”, 1980 CanLII 14 (SCC), [1980] 2 SCR 192. Dostęp 20 października 2021, https://www.canlii.org/en/ca/scc/doc/ 1980/1980canlii14/1980canlii14.html.
Bryson, Bill, The Body, narracja: Bill Bryson (Nowy Jork, NY: Random House Audio, 2019), wydanie audio Audible, 14 godz., 4 min.
Tamże.
Encyclopedia.com, „Frenology in Nineteenth-Century Britain and America”, Dostęp 19 października 2021, https://www.encyclopedia.com/science/encyclopedias-almanacs-transscripts-andmaps/phrenology-nineteenth-century-britain-and -Ameryka.
Canadian Covid Care Alliance, „Kanadyjska deklaracja Covid Care Alliance” (24 września 2021 r.), s. 2 ust. 1. Załącznik B.
Dolan, Mark i Lawrie, Tess, „16 lipca 2021”, YouTube, 16 lipca 2021, wywiad, 14:56 min. Dostęp 19 października 2021, https://www.youtube.com/watch?v=PgsXVe9IXco&t=2s.
Lawrie, Tess, „RE: Pilny wstępny raport danych z żółtej karty do 26 maja 2021 r.” (9 czerwca 2021 r.), s. 6 ust. 4. Dodatek F.
Bridle, Byram, „Szczepionki i dzieci przeciwko COVID-19: przewodnik naukowy dla rodziców” (15 czerwca 2021), s. 2 ust. 2. Dostęp 20 października 2020 r., https://www.canadiancovidcarealliance.org/wpcontent/uploads/2021/06/2021-06-15-children_and_covid-19_vaccines_full_guide.pdf.
Canadian Covid Care Alliance, „Kanadyjska deklaracja Covid Care Alliance” (24 września 2021 r.), s. 2-3. Załącznik B.
Bridle, Byram, „List otwarty do rektora Uniwersytetu Guelph” (17 września 2021), s. 2. Dodatek C.
Mallard, Bonnie i wsp., „Co jest lepsze dla przyszłej profilaktyki COVID-19: odporność po naturalnej infekcji czy odporność indukowana szczepionką?” (08.10.2021), s. 2 ust. 3. Dodatek G.
Payne, Eric, „RE: Mandatory mRNA Vaccine Mandate for Alberta Physicians” (14 września 2021), s. 1-14. Załącznik A.
Dzsurdzsa, Cosmin, „Derek Sloan prowadzi konferencję prasową z cenzurowanymi lekarzami”, True North News. Dostęp 20 października, https://tnc.news/2021/06/17/derek-sloan-hosts-press-conference-withcensored-doctors/.
Sloan, Derek, „Cenzura w Kanadzie”, Vimeo, 17 czerwca 2021, Parlamentarna Konferencja Prasowa CPAC, 3:15. Dostęp 20 października 2021, https://standupcanada.solutions/censorship-in-canada.
Wilkerson, Isabel, Caste, narracja Robin Miles (Nowy Jork, NY: Random House Audio, 2020), wydanie audio Audible, 14 godz., 26 min.
Slapinski, Mark, „«Hate Speech»: The Toronto Star Slammed for Headline Wishing Death on the Unvaccinated”, Toronto 99. Dostęp 20 października 2021, https://www.toronto99.com/2021/08/26/hate- przemowa-gwiazdy-toronto-zatrzasnej-dla-nagłówka-życząc-śmierci-na-nieszczepionych/.
Bridle, Byram, „List otwarty do rektora Uniwersytetu Guelph” (17 września 2021), s. 5. Dodatek C.Dolan, Mark i Lawrie, Tess, „16 lipca 2021”, YouTube, 16 lipca 2021, wywiad, 14:56 min. Dostęp 20 października 2021, https://www.youtube.com/watch?v=PgsXVe9IXco&t=2s.Walker, Matthew, Why We Sleep, narracja: Steve West (Nowy Jork, NY: Simon and Schuster Audio, 2017), Audible audio ed., 13 godz., 52 min.Tamże.Sauvé, Brian, „Członkowie, którzy nie wypełnią zaświadczenia o pełnym zaszczepieniu, mogą spodziewać się zwolnienia administracyjnego bez wynagrodzenia”, Narodowa Federacja Policji (7 października 2021 r.). Emisja e-mail do członków NPF.CBC Archives, „Trudeau: W sypialniach narodu nie ma miejsca dla państwa”, CBC News (1967). Dostęp 20 października 2021, https://www.cbc.ca/archives/entry/omnibus-bill-theres-noplace-for-the-state-in-the-bedrooms-of-the-nation.Johnson, Gail, „Ogłoś swój status szczepień przeciwko Covid-19”, Wiadomości RCMP NOC. Emisja e-mail do członków RCMP.
END NOTES
- Connolly, Amanda, “Notice Offering Options for Federal Workers Who Refuse Vaccines Was ‘Erroneous’: Trudeau,” Global News (2021). Accessed September 30, 2021, https://globalnews.ca/news/8118913/canada-mandatory-vaccines-federal-workers/.
- Government of Canada, “Duties,” Royal Canadian Mounted Police Act (R.S.C., 1985, c. R-10). Accessed October 19, 2021, https://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/r-10/page-3.html.
- ———. “Learn about the Charter,” Accessed October 19, 2021. https://www.justice.gc.ca/eng/csjsjc/rfc-dlc/ccrf-ccdl/learn-apprend.html.
- ———. “Bill of Rights,” Canadian Bill of Rights (S.C. 1960, c. 44). Accessed October 19, 2021. https://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/c-12.3/page-1.html.
- Ibid.
- Public Health Agency of Canada, “Canadian National Report on Immunization – 1996,” Accessed October 19, 2021, https://web.archive.org/web/20080414131846/http:/www.phacaspc.gc.ca/publicat/ccdr-rmtc/97vol23/23s4/23s4b_e.html
- Government of Canada, “Guide to the Canadian Charter of Rights and Freedoms – Section 2,” Accessed October 19, 2021, https://www.canada.ca/en/canadian-heritage/services/how-rightsprotected/guide-canadian-charter-rights-freedoms.html#a2b.
- National Institutes of Health, “The Nuremberg Code,” Accessed September 30, 2021, https://history.nih.gov/display/history/Nuremberg+Code.
- Canadian Covid Care Alliance, “Canadian Covid Care Alliance Declaration,” (September 24, 2021), p. 18, par. 3. Appendix B.
- Payne, Eric, “RE: Mandatory mRNA Vaccine Mandate for Alberta Physicians,” (September 14, 2021), p. 1, par 1. Appendix A.
- Centers for Disease and Control Prevention, “Immunization: The Basics,” Accessed October 19, 2021, https://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/imz-basics.htm.
- Government of Canada, “Assault,” Criminal Code (R.S.C., 1985, c. C-46), S. 265 (1)(a). Accessed October 20, 2021, https://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/c-46/FullText.html.
- ———. “Assault,” Criminal Code (R.S.C., 1985, c. C-46), S. 265 (3)(d). Accessed October 20, 2021, https://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/c-46/FullText.html.
- Supreme Court of Canada, “Hopp v. Lepp,” 1980 CanLII 14 (SCC), [1980] 2 SCR 192. Accessed October 20, 2021, https://www.canlii.org/en/ca/scc/doc/1980/1980canlii14/1980canlii14.html.
- Bryson, Bill, The Body, narrated by Bill Bryson (New York, NY: Random House Audio, 2019), Audible audio ed., 14 hrs., 4 min.
- Ibid.
- Encyclopedia.com, “Phrenology in Nineteenth-Century Britain and America,” Accessed October 19, 2021, https://www.encyclopedia.com/science/encyclopedias-almanacs-transcripts-andmaps/phrenology-nineteenth-century-britain-and-america.
- Canadian Covid Care Alliance, “Canadian Covid Care Alliance Declaration,” (September 24, 2021), p. 2, par, 1. Appendix B.
- Dolan, Mark, and Lawrie, Tess, “16 July 2021,” YouTube, July 16, 2021, Interview, 14:56 min. Accessed on October 19, 2021, https://www.youtube.com/watch?v=PgsXVe9IXco&t=2s.
- Lawrie, Tess, “RE: Urgent preliminary report of Yellow Card data up to 26th May 2021,” (June 9, 2021), p. 6, par. 4. Appendix F.
- Bridle, Byram, “COVID-19 Vaccines and Children: A Scientist’s Guide for Parents,” (June 15, 2021), p. 2, par. 2. Accessed October 20, 2020, https://www.canadiancovidcarealliance.org/wpcontent/uploads/2021/06/2021-06-15-children_and_covid-19_vaccines_full_guide.pdf.
- Canadian Covid Care Alliance, “Canadian Covid Care Alliance Declaration,” (September 24, 2021), p. 2-3. Appendix B.
- Bridle, Byram, “An Open Letter to the President of the University of Guelph,” (September 17, 2021), p. 2. Appendix C.
- Mallard, Bonnie, et al., “Which is better for future COVID-19 prevention: Immunity Following Natural Infection or Vaccine-Induced Immunity?” (October 8, 2021), p. 2, par. 3. Appendix G.
- Payne, Eric, “RE: Mandatory mRNA Vaccine Mandate for Alberta Physicians,” (September 14, 2021), p. 1-14. Appendix A.
- Dzsurdzsa, Cosmin, “Derek Sloan Hosts Press Conference with Censored Doctors,” True North News. Accessed October 20, https://tnc.news/2021/06/17/derek-sloan-hosts-press-conference-withcensored-doctors/.
- Sloan, Derek, “Censorship in Canada,” Vimeo, June 17, 2021, CPAC Parliamentary Press Conference, 3:15. Accessed on October 20, 2021, https://standupcanada.solutions/censorship-in-canada.
- Wilkerson, Isabel, Caste, narrated by Robin Miles (New York, NY: Random House Audio, 2020), Audible audio ed., 14 hrs., 26 min.
- Slapinski, Mark, “‘Hate Speech’: The Toronto Star Slammed for Headline Wishing Death on the Unvaccinated,” Toronto 99. Accessed October 20, 2021, https://www.toronto99.com/2021/08/26/hate-speech-the-toronto-star-slammed-for-headlinewishing-death-on-the-unvaccinated/.
- Bridle, Byram, “An Open Letter to the President of the University of Guelph,” (September 17, 2021), p. 5. Appendix C.
- Dolan, Mark, and Lawrie, Tess, “16 July 2021,” YouTube, July 16, 2021, Interview, 14:56 min. Accessed on October 20, 2021, https://www.youtube.com/watch?v=PgsXVe9IXco&t=2s.
- Walker, Matthew, Why We Sleep, narrated by Steve West (New York, NY: Simon and Schuster Audio, 2017), Audible audio ed., 13 hrs., 52 min.
- Ibid.
- Sauvé, Brian, “Members who do not complete an attestation to being fully vaccinated can expect to be put on administrative Leave Without Pay,” National Police Federation (October 7, 2021). Email broadcast to NPF members.
- CBC Archives, “Trudeau: There’s no place for the state in the bedrooms of the nation,” CBC News (1967). Accessed October 20, 2021, https://www.cbc.ca/archives/entry/omnibus-bill-theres-noplace-for-the-state-in-the-bedrooms-of-the-nation.
- Johnson, Gail, “Declare Your Covid-19 Vaccination Status,” RCMP NOC News. Email broadcast to RCMP members.
Przetlumaczyla GR przez translator Google
https://mounties4freedom.ca/?fbclid=IwAR2vNIlm6AduaKRPqtMb5vDb0tFiZYWMEHgMaQrTM30a_6PQ7MBaQFQroP0
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz