AUTOR: TYLER DURDEN
Autor: Alexander Zhang za pośrednictwem The Epoch Times,
Rząd Wielkiej Brytanii ogłosił nowe przepisy, które umożliwią firmom dostarczanie pracowników tymczasowych w celu wypełnienia luk kadrowych podczas akcji protestacyjnych, ponieważ usługi kolejowe zostały ponownie zakłócone przez drugi ogólnokrajowy strajk w tygodniu.
Po powszechnym chaosie podróżniczym we wtorek około 40 000 członków Związku Zawodowego Pracowników Kolei, Transportu Morskiego i Transportu (RMT) ponownie wyszło w czwartek i oczekuje się, że ponownie zastrajkuje w sobotę.
Przywódcy związkowi rozpoczęli to, co reklamowali jako "największy strajk kolejowy we współczesnej historii" po tym, jak operatorzy kolejowi odmówili zgody na żądania związku, w tym 7-procentową podwyżkę płac.
W czwartek rząd ogłosił nowe środki, które mają pomóc zmniejszyć zakłócenia spowodowane akcją strajkową poprzez usunięcie ograniczeń nałożonych na firmy dostarczające pracowników tymczasowych w celu pokrycia strajkujących pracowników.
"Niezrównoważone"
Posunięcie to odwróciłoby ograniczenie prawne wprowadzone przez byłego premiera Partii Pracy Tony'ego Blaira, które uniemożliwia pracodawcom zatrudnianie pracowników tymczasowych w celu pokrycia strajkujących pracowników.
Rząd powiedział, że istniejące ograniczenie "może mieć nieproporcjonalny wpływ, w tym na ważne usługi publiczne, powodując poważne zakłócenia w brytyjskiej gospodarce i społeczeństwie".
Sekretarz ds. Biznesu Kwasi Kwarteng powiedział: "Po raz kolejny związki zawodowe trzymają kraj dla okupu, mieląc kluczowe usługi publiczne i przedsiębiorstwa do zatrzymania. Sytuacja, w której się znajdujemy, nie jest zrównoważona".
Powiedział, że uchylenie ograniczeń "da firmom swobodę szybkiego dostępu do w pełni wykwalifikowanego personelu, a jednocześnie pozwoli ludziom na nieprzerwane życie, aby pomóc utrzymać gospodarkę w ruchu".
Sekretarz transportu Grant Shapps powiedział, że "zbyt wiele ciężko pracujących rodzin i firm zostało niesprawiedliwie dotkniętych odmową modernizacji przez związki zawodowe", a nowe przepisy "zapewnią, że wszelkie przyszłe strajki spowodują jeszcze mniej zakłóceń".
Network Rail, która zarządza brytyjską siecią kolejową, z zadowoleniem przyjęła nowe przepisy, ale opozycyjna Partia Pracy i związki zawodowe potępiły je jako "przepis na katastrofę".
Miliony pracujące w domu
W czwartek główne dworce kolejowe były znacznie cichsze niż normalnie, ponieważ usługi zostały sparaliżowane przez strajk. Kursuje tylko jeden na pięć pociągów i są one w większości ograniczone do głównych linii, a około połowa sieci jest zamknięta.
Ale Shapps powiedział: "Pomimo najlepszych wysiłków przywódców związkowych, aby doprowadzić nasz kraj do zastoju, jasne jest, że strajki w tym tygodniu nie miały pożądanego wpływu, ponieważ więcej osób mogło pracować z domu".
Dostawca usług szerokopasmowych Virgin Media O2 powiedział, że odnotował wzrost wykorzystania do 10 procent w pierwszym dniu strajków we wtorek, wskazując, że "miliony więcej ludzi pracują z domu" w tym tygodniu.
Frank Bird, starszy planista sieci National Highways, powiedział, że przepływ ruchu na autostradach i głównych drogach A w czwartek rano był "wyjątkowo dobry", pomimo wcześniejszych obaw o gwałtowny wzrost ruchu, ponieważ pasażerowie pociągów przechodzą na transport drogowy podczas strajków kolejowych.
Powiedział: "Dwa lata później [od pandemii COVID-19] nauczyliśmy się pracować na różne sposoby, ludzie pracują z domu, więc to zupełnie inny obraz. Ludzie nadal są w stanie kontynuować pracę, mimo że spór kolejowy trwa. "
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz