czwartek, 17 lutego 2022

"Technologia laserowa stosowana w samochodach autonomicznych może uszkodzić kamery i ludzkie oczy!!!!!!!!"

  Technologia Lidar (wykrywanie światła i zasięg) wykorzystuje światło z laserów do pomiaru odległości. Odbicia wytwarzane przez te światła laserowe po odbiciu się od obiektów generują precyzyjne informacje o otaczającym obszarze. Podczas gdy te słabe impulsy laserowe pomagają autonomicznym pojazdom określać odległość i widzieć rzeczy, lasery lidarowe mogą potencjalnie uszkodzić ludzkie oczy i niektóre rodzaje kamer.

Obraz: Technologia laserowa stosowana w samochodach autonomicznych może uszkodzić kamery i ludzkie oczy

Lidar jest używany do szerokiego zakresu celów. National Oceanic and Atmospheric Administration używa go do mapowania wysokości i głębokości Ziemi, podczas gdy niektórzy producenci pojazdów autonomicznych używają go do tego, aby samochody autonomiczne "widziały" budynki, pieszych i inne rzeczy na drodze.

Jim Park napisał 11 marca artykuł dla TruckingInfo.com badając bezpieczeństwo laserów używanych w skanerach lidarowych. Zauważył, że lidary używane do autonomicznych lekkich pojazdów mogą emitować energię świetlną o długości fali 905 nanometrów. Może to spowodować uszkodzenie oczu przy określonych intensywnościach, co prowadzi władze do ograniczenia mocy wyjściowej lidara i ograniczenia jego efektywnego zasięgu do około 200 do 300 stóp.

Odległość od 200 do 300 stóp jest idealna do jazdy po mieście z prędkością od 32 do 48 kilometrów na godzinę (20 do 30 mil na godzinę), ale także do prędkości autostradowych. Zakresy od 600 do 1000 stóp są potrzebne podczas jazdy po autostradzie, aby zidentyfikować zagrożenia i zapewnić bezpieczną drogę hamowania. 

Z powodu tego ograniczenia niektóre firmy lidarowe uciekły się do lasera o średnicy 1 550 nanometrów, o którym mówi się, że jest 40 razy potężniejszy i może osiągnąć nawet 1000 stóp. To nowe światło laserowe jest również bezpieczniejsze dla ludzkich oczu.

Ekspert laserowy Jeff Hecht powiedział TruckingInfo.com, że impulsy lidarowe o wartości 1 550 nanometrów nie mogą przeniknąć do ludzkiego oka i dotrzeć do siatkówki, powodując ślepotę.

 "Płyn oczny [wewnątrz oka] jest w dużej mierze przezroczysty na falach widzialnych i na zewnątrz, do około 1 300 lub 1 400 nanometrów. [Ale] staje się prawie nieprzezroczysty ... na 1 550 nanometrów" - zauważył.

 Hecht kontynuował: "Z drugiej strony, 905-nanometrowe światło dociera do siatkówki i może spowodować uszkodzenie oczu". (Powiązane: Oto cytofon: Naukowcy odkrywają nowy rodzaj lasera, który może znaleźć komórki nowotworowe ZAP.)

Lidar może spowodować znaczne uszkodzenia kamer

Podczas gdy Hecht przypuszczał, że lidar jest bezpieczny dla ludzkich oczu, incydent w styczniu 2019 r. wykazał, że spowodował znaczne uszkodzenia niektórych rodzajów kamer. Podczas targów CES 2019 w Las Vegas uczestnik twierdził, że czujnik lidar przymocowany do pojazdu uszkodził jego kamerę o wartości prawie 2000 USD.

Ars Technica poinformował, że inżynier pojazdów autonomicznych Jit Ray Chowdhury zrobił zdjęcia samochodu wyposażonego w czujnik opracowany przez startup lidar AEye. Niestety wszystkie kolejne zdjęcia, które robił aparatem, miały dwa miejsca w tym samym obszarze.

 "Zauważyłem, że wszystkie moje zdjęcia miały to miejsce" - zauważył Chowdhury. Kontynuował: "Zakryłem aparat nasadką obiektywu, a plamy są tam - [są] wypalone w czujniku". Inżynier, który pracuje w startupie mobilności Ridecell, powiedział, że AEye zaoferował mu zakup nowego aparatu.

Raport BBC powiedział później, że Chowdhury był zadowolony z odpowiedzi AEye, ale zauważył, że ostrzeżenie powinno być wyraźnie umieszczone w pobliżu pojazdu. "Firmy Lidar powinny przetestować, na ile są bezpieczne dla kamer" - skomentował inżynier. Według Chowdhury'ego, inne systemy lidarowe, które testował i robił zdjęcia z bliskiej odległości, nie uszkodziły jego aparatu.

W e-mailu do serwisu informacyjnego AEye, założyciel i dyrektor generalny AEye, Luis Dussan, przyznał, że lidary firmy mogą uszkodzić czujniki kamery. Wyjaśnił: "Kamery są do 1000 razy bardziej czułe na lasery niż gałki oczne". Dussan twierdził jednak, że lidary nie stanowią zagrożenia dla ludzkich oczu. (Powiązane: Nowy system laserowy może zlokalizować małe wycieki metanu na obszarze kilku mil kwadratowych.)

Międzynarodowe Stowarzyszenie Wyświetlaczy Laserowych zgodziło się z uwagami Dussana na temat możliwego wpływu laserów na niektóre kamery. Ostrzegano: "Ogólnie wiadomo, że czujniki kamer są bardziej podatne na uszkodzenia niż ludzkie oko". 

Grupa kontynuowała, że "zakres uszkodzeń może się znacznie różnić, w zależności od odległości od źródła, kierunku wiązki i mocy".

Kilka czynników odgrywa rolę w tym, jak lidar wpływa na pobliskie kamery, takie jak intensywność i czas trwania impulsu laserowego. 

Podczas gdy krótsze impulsy mogą dokładniej mierzyć odległość, wymagają większej intensywności, która może negatywnie wpływać na czujniki kamery.

Lidar był punktem spornym od czasu incydentu CES z udziałem Chowdhury, z kwestią, czy był to przypadek, czy prawdziwy problem z omawianymi systemami. 

Hecht zwrócił również uwagę, że tańsze wersje jednostek lidarowych mogą wyciekać trochę światła w dolnym paśmie 900 nanometrów, gdzie może uszkodzić kamery i trwale oślepić osoby.

Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.naturalnews.com/

Brak komentarzy:

"USA i Japonia opracowują plan awaryjny na Tajwan – media Waszyngton rozmieści w tym rejonie wojska i rakiety, które zostaną wykorzystane w przypadku otwartego konfliktu między Pekinem a Tajpej"

  ZDJĘCIE ARCHIWALNE: generał porucznik piechoty morskiej USA Steven R. Rudder (w stanie spoczynku) i szef sztabu Japońskich Sił Samoobrony ...