wtorek, 9 stycznia 2024

"Amerykański przewoźnik lotniczy wykrył poluzowane śruby w uziemionych Boeingach 737 United Airlines ujawniły, że inspekcje przeprowadzone po wybuchu w powietrzu u konkurencji wykazały, że zatyczki do drzwi nie były odpowiednio zabezpieczone"

 United Airlines odkryły niewłaściwie zabezpieczone zatyczki do drzwi w samolotach Boeing 737 MAX 9, które uziemiły po zeszłotygodniowej eksplozji w powietrzu podczas lotu Alaska Airlines, co wzbudziło nowe obawy dotyczące bezpieczeństwa samolotu, którego loty zawieszono wcześniej po dwóch śmiertelnych katastrofach.

US air carrier detects loose bolts on grounded Boeing 737s
„Odkąd rozpoczęliśmy w sobotę wstępne inspekcje, znaleźliśmy przypadki, które wydają się mieć związek z problemami z instalacją zatyczki do drzwi – na przykład śruby, które wymagały dodatkowego dokręcenia” – stwierdził United w oświadczeniu.

„Nasz zespół Tech Ops usunie te ustalenia, aby bezpiecznie przywrócić samolot do służby”. Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) nakazała uziemienie wszystkich samolotów 737 MAX 9 w celu przeprowadzenia kontroli bezpieczeństwa po tym, jak w piątek podczas lotu Alaska Airlines w powietrzu eksplodowała zatyczka w drzwiach.

Załoga zmuszona była zawrócić i awaryjnie wylądować w Portland w stanie Oregon, skąd rozpoczął się lot, a kilku ze 171 pasażerów odniosło obrażenia. Decyzja FAA dotyczyła szacunkowo 171 samolotów i doprowadziła do odwołania setek lotów.

United podało, że ma w swojej flocie 79 Boeingów 737 MAX 9. Linia lotnicza nie ujawniła, ile z jej odrzutowców miało poluzowane śruby. Alaska Airlines ma 65 samolotów MAX 9. FAA stwierdziła, że wszystkie MAX 9 pozostaną uziemione do czasu zakończenia przez operatorów wzmocnionych inspekcji i podjęcia wszelkich niezbędnych działań naprawczych.

„Priorytetem FAA jest zawsze zapewnienie bezpieczeństwa Amerykanom” – dodała agencja. Odrębna agencja, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB), bada wybuch w powietrzu.

Zatyczka do drzwi, która wybuchła na wysokości około 5000 metrów, została znaleziona przez nauczyciela w Portland na swoim podwórku. Linie lotnicze Alaska Airlines przestały już korzystać z samolotu, który uległ eksplozji podczas lotów na Hawaje, ponieważ podczas kilku poprzednich lotów zapaliła się lampka ostrzegawcza wskazująca na możliwy problem z ciśnieniem, powiedziała w niedzielę dziennikarzom przewodnicząca NTSB Jennifer Homendy. Samolot mógł wykonywać krótsze loty nad lądem, aby mógł „bardzo szybko wrócić na lotnisko”, jeśli lampka ostrzegawcza ponownie się zapali – dodała.

Dodała jednak, że NTSB nie potwierdziła jeszcze związku pomiędzy poprzednimi ostrzeżeniami o podwyższonym ciśnieniu a piątkową eksplozją. Organy regulacyjne branży lotniczej na całym świecie zakazały obsługi 737 MAX, najlepiej sprzedającego się samolotu Boeinga, w marcu 2019 r. po katastrofach w Indonezji i Etiopii, w których zginęło łącznie 346 osób.

Około dwa lata później samolot uzyskał zgodę na wznowienie lotów w USA i na większości innych głównych rynków, po naprawie systemu sterowania lotem, który był odpowiedzialny za katastrofy. Nowe obawy dotyczące bezpieczeństwa pojawiły się w zeszłym miesiącu, kiedy Boeing nalegał, aby operatorzy 737 MAX sprawdzili swoje samoloty pod kątem ewentualnych poluzowanych śrub w układzie sterowania sterem kierunku.

Ostrzeżenie pojawiło się po tym, jak niezidentyfikowana linia lotnicza znalazła podczas rutynowych prac konserwacyjnych śrubę steru z brakującą nakrętką.


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.rt.com/news/590300-united-airlines-discovers-boeing-737-loose-bolts/

Brak komentarzy: