United Airlines odkryły niewłaściwie zabezpieczone zatyczki do drzwi w samolotach Boeing 737 MAX 9, które uziemiły po zeszłotygodniowej eksplozji w powietrzu podczas lotu Alaska Airlines, co wzbudziło nowe obawy dotyczące bezpieczeństwa samolotu, którego loty zawieszono wcześniej po dwóch śmiertelnych katastrofach.
„Odkąd rozpoczęliśmy w sobotę wstępne inspekcje, znaleźliśmy przypadki, które wydają się mieć związek z problemami z instalacją zatyczki do drzwi – na przykład śruby, które wymagały dodatkowego dokręcenia” – stwierdził United w oświadczeniu.
„Nasz zespół Tech Ops usunie te ustalenia, aby bezpiecznie przywrócić samolot do służby”.
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) nakazała uziemienie wszystkich samolotów 737 MAX 9 w celu przeprowadzenia kontroli bezpieczeństwa po tym, jak w piątek podczas lotu Alaska Airlines w powietrzu eksplodowała zatyczka w drzwiach.
Załoga zmuszona była zawrócić i awaryjnie wylądować w Portland w stanie Oregon, skąd rozpoczął się lot, a kilku ze 171 pasażerów odniosło obrażenia.
Decyzja FAA dotyczyła szacunkowo 171 samolotów i doprowadziła do odwołania setek lotów.
United podało, że ma w swojej flocie 79 Boeingów 737 MAX 9. Linia lotnicza nie ujawniła, ile z jej odrzutowców miało poluzowane śruby. Alaska Airlines ma 65 samolotów MAX 9.
FAA stwierdziła, że wszystkie MAX 9 pozostaną uziemione do czasu zakończenia przez operatorów wzmocnionych inspekcji i podjęcia wszelkich niezbędnych działań naprawczych.
„Priorytetem FAA jest zawsze zapewnienie bezpieczeństwa Amerykanom” – dodała agencja.
Odrębna agencja, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB), bada wybuch w powietrzu.
Zatyczka do drzwi, która wybuchła na wysokości około 5000 metrów, została znaleziona przez nauczyciela w Portland na swoim podwórku.
Linie lotnicze Alaska Airlines przestały już korzystać z samolotu, który uległ eksplozji podczas lotów na Hawaje, ponieważ podczas kilku poprzednich lotów zapaliła się lampka ostrzegawcza wskazująca na możliwy problem z ciśnieniem, powiedziała w niedzielę dziennikarzom przewodnicząca NTSB Jennifer Homendy.
Samolot mógł wykonywać krótsze loty nad lądem, aby mógł „bardzo szybko wrócić na lotnisko”, jeśli lampka ostrzegawcza ponownie się zapali – dodała.
Dodała jednak, że NTSB nie potwierdziła jeszcze związku pomiędzy poprzednimi ostrzeżeniami o podwyższonym ciśnieniu a piątkową eksplozją.
Organy regulacyjne branży lotniczej na całym świecie zakazały obsługi 737 MAX, najlepiej sprzedającego się samolotu Boeinga, w marcu 2019 r. po katastrofach w Indonezji i Etiopii, w których zginęło łącznie 346 osób.
Około dwa lata później samolot uzyskał zgodę na wznowienie lotów w USA i na większości innych głównych rynków, po naprawie systemu sterowania lotem, który był odpowiedzialny za katastrofy.
Nowe obawy dotyczące bezpieczeństwa pojawiły się w zeszłym miesiącu, kiedy Boeing nalegał, aby operatorzy 737 MAX sprawdzili swoje samoloty pod kątem ewentualnych poluzowanych śrub w układzie sterowania sterem kierunku.
Ostrzeżenie pojawiło się po tym, jak niezidentyfikowana linia lotnicza znalazła podczas rutynowych prac konserwacyjnych śrubę steru z brakującą nakrętką.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.rt.com/news/590300-united-airlines-discovers-boeing-737-loose-bolts/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz