niedziela, 7 marca 2021

"Krytyka kostiumów afrykańskich w Riksdagu nie jest rasizmem!!!"

 Poseł z Partii Lewicy Momodou Malcolm Jallow został skrytykowany za swój tweet, w którym nosi afrykański strój ludowy w Riksdagu. Uważa, że jest to rasizm, ale w rzeczywistości można go interpretować jako przeciwieństwo, pisze Dan Korn

Dan Korn. Riksdag, Malmcolm Momodou Jallow Zdjęcie: Mats Edman / Riksdagen / Twitter
  • Sobota 6 marca 2021 r

Kiedy praktycznie każdy ma taką samą opinię na jakiś temat, nasze myśli na ten temat mogą zostać zmarnowane, ponieważ jest to przeciwieństwo tego, że nasze myśli są wyostrzone. Jedną z takich kwestii jest rasizm. Prawie wszyscy są przeciwni rasizmowi, co nie jest tym samym, co fakt, że nie ma rasistów. Ale sposób powiedzenia: „Nie jestem rasistą, ale…” pokazuje, jak oczywiste stało się przeciwstawianie się rasizmowi, że każdy, kto chce powiedzieć coś, co jest rasistowskim lub może działać, musi zawrzeć to oświadczenie w przeprosinach.

Często mówi się, że rasizm rośnie, ale równie łatwo może być wręcz przeciwnie. Kiedy coś zaczyna być rzadkie i nie jest już akceptowane, zostaje to zauważone. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu rasizm był powszechny, ale nie poświęcano mu zbyt wiele uwagi. Obecnie jest to niedopuszczalne właśnie dlatego, że stało się niezwykłe.

Nie wszystko jest rasizmem.
Ale to powiedziawszy, nie ma powodu, aby przepraszać za ciągły rasizm ani bronić ludzi, którzy piszą głupie osobiste ataki w Internecie. Jednak w ostatnim przypadku jest powód, by zapytać, czy wskazuje na rasizm, czy coś innego. Biorąc to pod uwagę, właśnie dlatego, że większość z nas zgadza się co do zła rasizmu, nasze myśli nie są wyostrzone. To, co może wyglądać na rasizm, może nie być, ale jakie to głupie.

Momodou Jallow jest posłem do parlamentu z ramienia Partii Lewicy. Urodził się w Gambii i jako Murzyn prawdopodobnie zetknął się z rasizmem w Szwecji. To, że był zaangażowany w ruchy, które wyolbrzymiają i często zarabiają pieniądze, opowiadając o rasizmie w Szwecji, to jedno, ale dlatego nie ma powodu, aby sądzić, że nie mógł zostać dotknięty prawdziwym rasizmem.

Ale przypadek, któremu będziemy się tu przyglądać, w którym Jallow mówi, że jest to rasizm, wcale nie musi mieć miejsca. W rzeczywistości jest wręcz przeciwnie.

Strój ludowy w Riksdagu
Kvällsposten 2 marca pisze, że Jallow został nawiedzony przez burzę nienawiści w mediach społecznościowych po tym, jak opublikował swoje zdjęcie w tradycyjnym stroju zachodnioafrykańskim w Riksdagu 22 lutego. Mówi gazecie:

- Pojawiło się wiele postów, nie udało mi się ich policzyć. Z pewnością są setki komentarzy. Są bardzo szorstkie i nawiązują do koloru mojej skóry i pochodzenia. To dowód na to, że w tym kraju jest tyle nienawiści i pogardy dla Czarnych i czarnoskórych ciał. Nie można już temu zaprzeczyć.

Jest oczywiście możliwe, że ma na myśli dalsze posty w innych mediach, ale tweet, który udostępnił ze swoim zdjęciem w afrykańskim stroju ludowym, ma w sumie 571 komentarzy, z których bardzo duża część wcale nie jest nienawistna, więc tak jest. nie tak trudno policzyć. Ten sam tweet ma też 3400 polubień.

Ubrania nie są rasowe
Ale komentarze dotyczą głównie sukienki Jallow. Gdyby to był dowód „nienawiści i pogardy dla czarnoskórych i czarnoskórych ciał w tym kraju”, mogłoby to wpłynąć na każdy tweet napisany przez Jallow lub jakąkolwiek inną czarną osobę. Ale tak nie jest. Komentarze dotyczą stroju, a przede wszystkim przydatności noszenia afrykańskiego stroju w szwedzkim parlamencie. Jest jeszcze jedna okoliczność, o której Kvällposten „zapomina” wspomnieć, a mianowicie tekst tweeta:

Stoję tutaj w komnacie Riksdagu w moim najlepszym tradycyjnym stroju. Może „ładunek kulturowy” czy?

Tweet jest zatem częścią dyskusji politycznej, którą Jimmie Åkesson rozpoczął 18 lutego swoim postem na Facebooku, w którym zażądał „całkowitego powstrzymania wszelkiej imigracji, która stanowi obciążenie społeczne, kulturowe lub ekonomiczne”.

Kiedy Jallow napisał swój tweet, Åkesson wyjaśnił już, co miał na myśli, mówiąc o ładunku kulturowym. Nie miał na myśli strojów ludowych. Więc Jallow celowo robi się głupim, a nawet głupszym, kiedy chce wciągnąć to w rasizm, ponieważ kultura i rasa to nie to samo. Kultura dotyczy tego, co robią ludzie, co Åkesson jest bardzo jasne. Nie chodzi o to, jak wyglądamy.

Przeciwieństwo rasizmu
W Riksdagu można mieć różne poglądy na temat noszenia stroju narodowego. Jak powszechnie wiadomo, sam Åkesson nosił tam wybielacz. Niektórzy zwrócili na to uwagę w komentarzu do tweeta Jallow i udawali, że nie będzie różnicy między afrykańskim a szwedzkim strojem narodowym w Riksdagu. Ale oczywiście tak. Wielu z tych, którzy krytykowali wizerunek Jallow - który nie jest tym samym, co nienawiść - stwierdziło, że niewłaściwe jest noszenie obcego stroju narodowego w Riksdagu jako wybranego przedstawiciela narodu szwedzkiego. Czy to rasizm? Nie, to w rzeczywistości dokładne przeciwieństwo rasizmu. Przesłanie tutaj jest dorozumiane: Twój kolor skóry i pochodzenie nie mają znaczenia, ale kiedy jesteś posłem do parlamentu w Szwecji, jesteś powszechnie wybieranym przedstawicielem narodu szwedzkiego i wtedy musisz to zaznaczyć i nic więcej! Z zaufaniem wiąże się również odpowiedzialność.

Osobiście jestem wielkim miłośnikiem strojów ludowych. Udokumentowałem ostatnie kobiety w Dalarna, które nosiły elementy stroju narodowego również w życiu codziennym. Rozmawiałem z ostatnią kobietą w Norwegii, która codziennie nosiła pełny strój narodowy. W młodości badałem stan kostiumów w moim rodzinnym mieście Västgötland. Zarówno ja, jak i moje dzieci nosimy żydowskie stroje ludowe w szabat i przy uroczystych okazjach. Ale gdybym był członkiem Riksdagu, nie przyszedłbym do Riksdagu w żydowskim stroju ludowym, ale najlepiej w jednym z ludowych strojów Västgötland, które można znaleźć w okolicach mojego rodzinnego miasta. Chodzi więc o to, co reprezentujesz i co reprezentuje garnitur.

W XVIII wieku, kiedy dyskutowano o zezwoleniu na imigrację Żydów do Szwecji, wysuwano propozycje, aby Żydzi musieli nosić inny strój i mieszkać w specjalnych gettach. Nic z tego nie stało się rzeczywistością. Kiedy córka pierwszego szwedzkiego Żyda, Aarona Izaaka, wyszła za mąż, zamiast tego nosiła „szwedzki strój”, czyli strój, który sam król Gustaw III zaprojektował do noszenia przez wszystkich Szwedów z wyjątkiem chłopów i księży.

Strój może zarówno zawierać, jak i wykluczać. Każdy, kto uważa, że noszenie afrykańskiego stroju w Riksdagu jest niewłaściwe, oczywiście chce to zrobić. To dokładne przeciwieństwo rasizmu.

przetlumaczono przez translator googl GR

zrodlo:https://nyheteridag.se/

Brak komentarzy:

"Amerykańscy szpiedzy obawiają się „śmiertelnego odwetu” ze strony Rosji – NYT Moskwa mogłaby „potajemnie sabotować” amerykańskie bazy, jeśli Ukrainie pozwoli się uderzyć głębiej w Rosję, twierdzi gazeta"

  ZDJĘCIE Z ARCHIWUM: Amerykańscy żołnierze przeprowadzają testy niezawodności wczesnych wersji Army Tactical Missile System w Nowym Meksyku...