ANN ARBOR, Mich. (AP) - Cyfra maszeruje na dwóch nogach po podłodze budynku Ford Motor Co. celowo na boki.
We wtorek odbyło się uroczyste otwarcie czteropiętrowego kompleksu o powierzchni 75 milionów dolarów i powierzchni 134 000 stóp kwadratowych (11 429 metrów kwadratowych). Na trzech piętrach znajdują się sale lekcyjne i laboratoria badawcze dla robotów, które latają, chodzą, toczą się i wspomagają ludzkie ciało.
Na najwyższym piętrze są naukowcy i inżynierowie Forda oraz pierwsze laboratorium badawcze w dziedzinie robotyki i mobilności w kampusie uniwersyteckim.
Razem będą pracować nad rozwojem robotów i robotów, które pomogą uczynić życie lepszym, zapewnić ludziom bezpieczeństwo i zbudować bardziej sprawiedliwe społeczeństwo, ogłosiła we wtorek szkoła i producent samochodów.
„Ponieważ wszyscy prowadzimy i korzystamy z naszych pojazdów oraz prowadzimy codzienne życie, jestem pewien, że każdy z nas ma takie chwile w ciągu dnia, w których moglibyśmy skorzystać z niewielkiej lub małej pomocy” - powiedział Ken Washington z Forda Dyrektor Techniczny.
„Będziemy pracować nad technologią dronów, robotami kroczącymi, robotami wędrownymi, wszystkimi typami robotów w tym obiekcie i sposobami, w jakie mogą one poprawić życie ludzi” - dodał Washington. „Zrobimy to w sposób odpowiadający na pytania i obawy dotyczące bezpieczeństwa. Im więcej ludzi widzi, jak te roboty mogą wchodzić w interakcje ze społeczeństwem i z ludźmi, tym wygodniej będą się z nimi czuć ”.
Budynek na kampusie uniwersyteckim Ann Arbor skupia naukowców z 23 budynków i 10 programów w jednej przestrzeni. Osoby pracujące na dwunożnych robotach reagujących na katastrofy mogą je przetestować na bieżni o prędkości 30 mil na godzinę (48 km / h) wysadzanej przeszkodami lub na „roboczym placu zabaw”, na którym znajdują się schody, zaprojektowanym przy pomocy sztucznej inteligencji.
Inżynierowie biomedyczni chcą opracować lżejsze, stabilniejsze protezy nóg. Inżynierowie Forda badają, jak wyprostowane roboty Digit mogą pracować w przestrzeniach ludzi.
„Chcemy, aby potrafili działać w realistycznych sytuacjach ... wychodzisz z prawdziwego świata, w którym toczą się gałązki” - powiedział Jessy Grizzle, dyrektor Instytutu Robotyki. „Są skały. Są głazy. Są dziury, których nie możesz zobaczyć, ponieważ trawa jest płasko ścięta, a potem chcesz, aby twoje roboty dobrze reagowały i pozostały wyprostowane tak, jak zrobiłby to człowiek. ”
Dearborn, Ford z siedzibą w Michigan i inni producenci samochodów inwestują miliardy dolarów w pojazdy autonomiczne. a robotyka ma odgrywać główną rolę w ich rozwoju. Ford ogłosił w lutym, że była to inwestycja w autonomiczne pojazdy do 7 miliardów dolarów, od systemów czujników po konkretne badania zastosowań takich jak Digit, powiedział rzecznik.
W listopadzie Ford ujawnił plany przekształcenia od dawna pustego magazynu książek w Detroit w centrum innowacji motoryzacyjnych. Dzielnica Corktown w Detroit to miejsce, w którym planowany jest projekt Forda o wartości 740 milionów dolarów, mający na celu stworzenie miejsca, w którym rozwija się i rozwija nowe pomysły na transport i mobilność.
Według Washington, ludzie pewnego dnia mogą zobaczyć robota podobnego do Digita wyskakującego z pojazdu bez kierowcy, spacerującego po trawniku i zostawiającego paczkę pod drzwiami domów w ich sąsiedztwie.
„To ekscytująca propozycja, szczególnie w erze po COVID-u, kiedy obietnica robienia zakupów online stała się po prostu normą” - powiedział. „Myśląc o przyszłości, w której doręczanie paczek będzie częścią codziennego życia, jest to dla nas prawdziwa okazja, aby sparować robota z pojazdem autonomicznym, aby pomóc rozwiązać problem dostarczania paczek na dużą skalę”.
„Nie ma go dzisiaj, ale możesz być całkiem pewien, że nadejdzie w niezbyt odległej przyszłości” - powiedział Washington.
Naukowcy pracujący razem w budynku projektują roboty dla ludzi - powiedział Alec Gallimore, dziekan inżynierii na University of Michigan.
„Roboty to nie ludzie i ludzie nie są robotami, ale myślimy - razem - może istnieć synergia” - powiedział Gallimore. „Dlatego projektujemy roboty, które pomogą Ci. Na przykład ratownicy. Czy możemy narazić roboty na niebezpieczeństwo, żeby nie musieli mieć tam ludzi? ”
Ford przeznaczył około 37 milionów dolarów na koszt budynku robotyki, w którym znajduje się również trzypiętrowa, wewnętrzna strefa lotów do testowania dronów i innych autonomicznych pojazdów powietrznych w pomieszczeniach; podwórko zaprojektowane przy wsparciu naukowców z uniwersytetu i NASA w celu testowania pojazdów i koncepcji lądowania na krajobrazie imitującym powierzchnię Marsa.
University of Michigan i Ford współpracują również z dwoma historycznie czarnymi uczelniami w Atlancie, Morehouse i Spelman, umożliwiając studentom zdalne zapisywanie się na pilotażowy kurs robotyki.
przetlumaczono przez translator GoogleGR
zrodlo:apnews.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz