niedziela, 25 kwietnia 2021

"Oto jak kompleks militarno-przemysłowy doi amerykańskiego podatnika 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu!!!!!!!!!!!"

 

Cała flota bombowców B-1B uziemiona z powodu potencjalnego wycieku paliwa

ZeroHedge.com

Wszystkie 57 naddźwiękowych ciężkich bombowców Rockwell B-1 Lancer o zmiennym kącie pochylenia zostały uziemione w tym tygodniu po wykryciu wycieku filtra paliwa na jednym z bombowców.

8 kwietnia w B-1 Lancer o numerze seryjnym 86-0104 wystąpiła awaria obudowy filtra pompy paliwa wzmacniacza w Bazie Sił Powietrznych Ellsworth w Południowej Dakocie. To skłoniło siły powietrzne do uziemienia wszystkich bombowców do inspekcji.

Problemy z paliwem dla B-1 zostały po raz pierwszy zgłoszone przez  The War Zone w czwartek.

Natychmiastowa inspekcja 86-0104 w dniu 8 kwietnia ujawniła ogromny otwór w obudowie filtra. Ten filtr znajduje się na zewnątrz silnika F101-GE-102, ale odgrywa kluczową rolę. Nie trzeba dodawać, że z dziurą wycieka duże ilości paliwa. 86-0104 był widziany jako ciągnący się za dużą smugą niespalonego paliwa podczas lądowania. Wyciek paliwa pod ciśnieniem jest sam w sobie zagrożeniem, ale jeśli obudowa filtra nie działa prawidłowo, piloci nie mogą wybrać ciągu zwiększonego - lepiej znanego jako dopalacze.

Bez dopalaczy dostępny ciąg jest znacznie zmniejszony. F101 jest oceniany na 17.390 funtów za maksymalną siłę militarną (suchy ciąg). Maksymalny dopalacz prawie podwaja dostępny ciąg przy 30 780 funtów i jest potrzebny w sytuacjach awaryjnych i niektórych manewrach. Przede wszystkim działanie dopalacza ma kluczowe znaczenie dla startów B-1. B-1 w ogóle nie mogą latać bez poprawnie działających dopalaczy.

Nie podano harmonogramu procesu inspekcji wszystkich B1. Sprawy publiczne Air Force Global Strike Command (AFGSC) poinformowały, że inne bombowce, w tym Boeing B-52 Stratofortress i Northrop Grumman B-2 Spirit, będą kontynuować globalne operacje.

AFGSC opublikowało to oświadczenie dotyczące bieżących problemów B1:

Dowódca Air Force Global Strike Command, gen. Tim Ray, wydał rozkaz bezpieczeństwa floty B-1B Lancer 20 kwietnia. Bezpieczeństwo lotników jest najwyższym priorytetem dowództwa. Podczas procesu inspekcji po zdarzeniu naziemnym B-1B w dniu 8 kwietnia w Bazie Sił Powietrznych Ellsworth w Południowej Dakocie wykryto rozbieżność z obudową filtra pompy paliwa Augmenter. Jako środek ostrożności dowódca zarządził jednorazowe inspekcje wszystkich samolotów B-1B w celu rozwiązania tego problemu. Po dalszej analizie dowódca wycofał flotę, ponieważ ustalono, że konieczna jest bardziej inwazyjna inspekcja, aby zapewnić bezpieczeństwo załogom samolotów. Poszczególne samoloty powrócą do lotu, gdy zostaną uznane przez funkcjonariuszy Sił Powietrznych za bezpieczne. Siły Powietrzne poważnie traktują wszystkie incydenty i dokładają wszelkich starań, aby zidentyfikować i naprawić potencjalne przyczyny.Więcej szczegółów może zostać ujawnionych, gdy będą dostępne. Bombowce Air Force Global Strike będą nadal wspierać dowództwa bojowników na całym świecie.

Przetlumaczyla GR przez translator google
https://www.zerohedge.com/geopolitical/entire-b-1b-bomber-fleet-grounded-potential-fuel-leak

Brak komentarzy:

"Premier państwa UE oskarża Zełenskiego o próbę przekupstwa Premier Słowacji Robert Fico powiedział, że „nigdy” nie przyjmie pieniędzy z Kijowa"

  Ukraiński przywódca Władimir Zełenski rozmawia z mediami pod koniec szczytu UE w Brukseli. © Getty Images / Thierry Monasse Słowacki pre...