TOKIO (AP) - Toyota Motor Corp. przejęła za 550 milionów dolarów dział samojezdnej amerykańskiej firmy Lyft zajmującej się reklamowaniem samochodów, co podkreśla ambicje japońskiego producenta samochodów w tej technologii.
Przejęcie, ogłoszone we wtorek, zostało przeprowadzone przez Woven Planet Holdings, spółkę zależną Toyoty, która rozpoczęła działalność w styczniu i koncentruje się na innowacjach i inwestycjach w takie projekty, jak „inteligentne miasta”, robotyka i zautomatyzowana jazda.
Z tej płatności 200 mln USD zostanie wypłacone z góry, a 350 mln USD w okresie pięciu lat, według Toyoty.
Zdaniem Toyoty, projekt Woven Planet zgromadzi inżynierów i badaczy zajmujących się usługami mobilnymi, oprogramowaniem i zasobami czujników oraz zautomatyzowanymi systemami jazdy, aby dalej rozwijać tę technologię.
„Ta umowa będzie miała kluczowe znaczenie dla połączenia ludzi, zasobów i infrastruktury, które pomogą nam zmienić świat, w którym żyjemy, dzięki technologiom mobilności, które mogą zapewnić nam wszystkim szczęśliwszą i bezpieczniejszą przyszłość” - powiedział James, dyrektor generalny Woven Planet Kuffner.
Woven Planet i Lyft podpisały również umowy handlowe na wykorzystanie systemu Lyft i danych floty w celu przyspieszenia komercjalizacji technologii.
Toyota powiedziała również, że umowa będzie oznaczać, że Woven Planet będzie mieć lokalizacje w Tokio, Palo Alto, Kalifornii i Londynie.
Centralnym punktem Woven Planet jest Woven City, które niedawno zorganizowało w Japonii przełomową ceremonię, której celem było zbudowanie społeczności prezentującej inteligentne domy, pojazdy autonomiczne i inne produkty mobilne dla pracowników Toyoty i innych osób.
„Woven Planet zmierza do realizacji swojej misji polegającej na połączeniu innowacyjnej kultury Doliny Krzemowej ze światowej sławy japońskim rzemiosłem, aby stworzyć mobilne rozwiązania przyszłości” - powiedział George Kellerman, który nadzoruje inwestycje w Woven Planet.
Wszyscy najwięksi producenci samochodów na świecie pracują nad technologią, która uczyni pojazdy bardziej inteligentnymi, czystszymi i lepiej połączonymi. Lyft, założona w 2012 roku, oferuje sieć wspólnych przejazdów i wypożyczalni.
Również we wtorek Toyota ogłosiła, że będzie współpracować z japońskimi producentami samochodów Suzuki Motor Corp., która produkuje małe samochody, Subaru Corp., Daihatsu Motor Co. i Mazda Motor Corp. w zakresie urządzeń komunikacyjnych nowej generacji.
Pomimo szkód ekonomicznych spowodowanych pandemią koronawirusa, Toyota była stosunkowo odporna i nadal inwestuje w technologię czystych emisji, w tym pojazdy elektryczne, ogniwa paliwowe i hybrydy, robotykę i inne innowacje.
Ale pojawienie się takiej technologii jest wyzwaniem dla starszych graczy, takich jak Toyota, ponieważ nowicjusze mogą wyłonić się jako liderzy w zupełnie nowej grze.
„Kto w tym wszystkim odniesie sukces gospodarczy? Firmy motoryzacyjne na całym świecie przygotowują się na nadchodzące zakłócenia ”- napisał w niedawnym komentarzu Daniel Yergin, wiceprezes IHS Markit.
„Toyota zmienia nazwę na„ firmę mobilną ”. Volkswagen idzie dalej, teraz rozliczając się jako „dostawca mobilności oparty na oprogramowaniu”. Ale dużymi beneficjentami mogą być firmy, które jeszcze nie istnieją ”.
Przetlumaczyla GR przez translator google
zrodlo:apnews.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz