Rządy na całym świecie uciekły się do blokad, aby rozwiązać problem rozprzestrzeniania się koronawirusa z Wuhan (COVID-19). Jednak te drakońskie mandaty spowodowały tylko więcej szkody niż pożytku, ponieważ firmy zostały zmuszone do zamknięcia, a pracownicy stracili pracę. Ale oprócz wpływu ekonomicznego, dzieci poniosły ciężar tych blokad, ponieważ te ostatnie osłabiły ważny etap rozwoju umysłowego dzieci.
Grupa naukowców z Rhode Island przyjrzała się wynikom ilorazu inteligencji (IQ) około 605 dzieci urodzonych przed i podczas pandemii COVID-19. Według ich badań opublikowanych w medRxiv 11 sierpnia, dzieci urodzone przed pandemią miały IQ w zakresie od 98,5 do 107,3. Jednak osoby urodzone podczas pandemii COVID-19 miały wyniki IQ niższe o 27 do 37 punktów.
Badanie przeprowadzone przez naukowców z Rhode Island wskazało na politykę blokowania wdrożoną w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się COVID-19 jako kluczowy czynnik stojący za niższymi wynikami IQ. Obejmowały one nakazy maski, dystans społeczny, nakazy pozostania w domu i zawieszenie nauki osobistej. Skutki tych nakazów na pierwsze 1000 dni życia dziecka – najważniejszą fazę w rozwoju dzieci – przyczyniły się do obniżenia IQ, które naukowcy odkryli.
„Odkryliśmy, że dzieci urodzone podczas pandemii znacznie zmniejszyły sprawność werbalną, motoryczną i ogólną sprawność poznawczą w porównaniu z dziećmi urodzonymi przed pandemią” – napisali naukowcy w badaniu z 11 sierpnia. Kontynuowali, że nawet bez dzieci zachorujących na COVID-19 „zmiany środowiskowe związane z pandemią COVID-19 znacząco i negatywnie wpływają na rozwój niemowląt i dzieci”.
Co więcej, naukowcy odkryli, że dzieci płci męskiej były bardziej dotknięte blokadą niż dzieci płci żeńskiej. Zarówno dzieci płci męskiej, jak i żeńskiej z niższych środowisk społeczno-ekonomicznych urodzone po styczniu 2020 r., które pochodziły głównie z rodzin czarnoskórych i latynoskich, odnotowały większy spadek w wynikach IQ niż średnio ich biali odpowiednicy.
Niemniej jednak autorzy badania napisali, że „choć czynniki społeczno-ekonomiczne wydają się łagodzić negatywne konsekwencje pandemii, podstawowe czynniki leżące u podstaw naszych obserwowanych trendów pozostają nieznane”. (Powiązane: Blokady, maski niszczące zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.)
Blokady z powodu koronawirusa skłoniły również młodych ludzi do popełnienia samobójstwa
Podczas gdy młodsze dzieci cierpiały na obniżone IQ, starsze dzieci miały problemy psychiczne, które zakończyły się odebraniem sobie życia. Badanie opublikowane w QJM z czerwca 2020 r. podkreśliło to zjawisko. Przyznał, że „głębokie skutki psychologiczne i społeczne pandemii COVID-19… [które] prawdopodobnie utrzymają się przez wiele miesięcy i lat”. (Powiązane: Przedłużone blokady koronawirusa mają poważny negatywny wpływ na zdrowie psychiczne dzieci – raport.)
Prawdą jest, że badanie QJM zauważyło, że osoby, które przeżyły COVID-19 „mogą również mieć podwyższone ryzyko samobójstwa”. Badanie wykazało również, że gwałtowny wzrost liczby samobójstw może wystąpić podczas pandemii i po niej. Wspomniał, że gorące linie zapobiegania samobójstwom w USA doświadczyły ogromnego wzrostu liczby telefonów.
W badaniu z czerwca 2020 r. zauważono, że dystans społeczny, który był uważany za jedno z głównych podejść do walki z COVID-19, odegrał dużą rolę we wzroście samobójstw. „Izolacja społeczna przyczynia się do… zaburzeń psychicznych i zachowań samobójczych” – napisali autorzy badania. Dodali, że poleganie na dystansie społecznym w celu rozwiązania problemu pandemii było „kłopotliwe… z perspektywy zapobiegania samobójstwom”.
Samobójstwo 15-letniego Kiana Southwaya w zeszłym roku było mocnym dowodem na negatywne skutki blokady COVID-19. W marcu 2020 roku walijski nastolatek opublikował historię na Snapchacie, w której powiedział „do widzenia wszystkim”, zanim się powiesił. Pomimo interwencji rodziny i leczenia, Kian zmarł 31 marca – cztery dni po próbie samobójczej 27 marca.
Matka Kiana, Jolene, opisała go: „[Był] bystry, był popularny, a nauczanie sprawiało mu radość”. Jednak rząd brytyjski nakazał zamknięcie szkół 18 marca – co odbiło się na odchodzącym nastolatku. Dziewięć dni później Kian opublikował wiadomość na Snapchacie. Przyjaciele powiadomili jego młodszą siostrę Darcey o wiadomości, co doprowadziło do tego, że jego rodzice wpadli do pokoju, aby sprawdzić, co z Kianem.
Nastolatek został przewieziony do szpitala, ale jego stan się pogorszył i ostatecznie zmarł. Podczas śledztwa przeprowadzonego w walijskim mieście Pontypridd ujawniono, że Kian opuścił szkołę i jego przyjaciół z powodu blokady. Koroner Thomas Artherton orzekł, że śmierć Kiana była samobójstwem, mówiąc: „To tragiczne, gdy umiera młody człowiek, ale to jest większa tragedia, gdy weźmie się pod uwagę sytuację młodego człowieka z kochającą rodziną i bliskimi przyjaciółmi”.
Przetlumaczyla GR przez translator Google
zrodlo:https://fascism.news/2021-08-25-lockdowns-lower-childrens-iq-cause-mental-issues.html#
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz