Cena akcji Facebooka spadła w piątek o 8%, wycierając szacunkową kwotę 7 miliardów dolarów z fortuny prezesa Marka Zuckerberga.
Mark Zuckerberg na konferencji technologicznej i medialnej w Sun Valley, Idaho.
Gigant mediów społecznościowych stoi pod presją finansową, ponieważ duże firmy konsumenckie, w tym Unilever, Coca-Cola, Ben & Jerry's i wielu innych, wstrzymują wydawanie reklam w proteście przeciwko temu, jak firma moderuje mowę nienawiści.
Coca-Cola jest najnowszą znaczącą marką, która dołączyła do bojkotu reklam, a dyrektor generalny James Quincey stwierdził, że firma z napojami wstrzyma wszystkie płatne reklamy w mediach społecznościowych na 30 dni.
Bojkot Facebooka przez głównych reklamodawców uderza w cenę akcji giganta mediów społecznościowych i osobistej fortuny Marka Zuckerberga.
Bogactwo netto Zuckerberga spadło o 7,21 miliarda dolarów od soboty, podczas gdy cena akcji Facebooka spadła o ponad 8% na koniec piątkowego handlu, ponieważ bojkot reklamowy spadł.
Coca-Cola to najnowsza marka wspierająca kampanię #StopHateforProfit amerykańskich grup praw obywatelskich.
Dyrektor zarządzający Coca-Coli, James Quincey, powiedział w piątek, że firma zatrzyma wszystkie reklamy w mediach społecznościowych na 30 dni, podczas gdy przemyśli swoje zasady.
„Na świecie nie ma miejsca na rasizm i nie ma miejsca na rasizm w mediach społecznościowych” - napisał Quincey na stronie Coca-Coli . „Firma Coca-Cola wstrzymuje płatne reklamy na wszystkich platformach społecznościowych na całym świecie przez co najmniej 30 dni. Poświęcimy ten czas na ponowne przeanalizowanie naszych zasad reklamowych w celu ustalenia, czy konieczne są zmiany. Oczekujemy również większej odpowiedzialności i przejrzystości z naszych mediów społecznościowych wzmacniacz."
Nicolas Tucat / AFP przez Getty Images
Kampania #StopHateforProfit rozpoczęła się 19 czerwca w następstwie śmierci George'a Floyda z rąk funkcjonariuszy policji w Minneapolis i późniejszych ogólnoświatowych protestów. Zostało to spowodowane odmową Facebooka usunięcia postu przez prezydenta Donalda Trumpa, która groziła protestującym przemocą.
Trump napisał w swoim poście „kiedy zaczyna się grabież, zaczyna się strzelanina”, a także nazwał demonstrantów „bandytami”.
Shona Ghosh / Business Insider
Kampania wywiera presję na głównych reklamodawców, aby ponownie zastanowili się nad wydatkami na reklamy na Facebooku, dopóki nie wprowadzą bardziej rygorystycznych zasad moderowania.
Wielkie korporacje, w tym Unilever, Hershey Co, North Face, Verizon i wiele innych, w ciągu ostatniego tygodnia wstrzymały lub wstrzymały reklamy na Facebooku i innych platformach społecznościowych.
Wydaje się, że ciśnienie działa. Późnym piątkiem Zuckerberg ogłosił, że firma oznaczy teraz „godne wiadomości” posty polityków, którzy łamią swoje zasady, na przykład mowę nienawiści lub przemoc. To znacząca zmiana, biorąc pod uwagę, że do tej pory firma całkowicie odmawiała moderowania retoryki polityków.
Tanya Dua z Business Insider poinformowała również, że zespół reklam Facebooka stara się uspokoić uciekających reklamodawców , mówiąc, że firma poważnie podchodzi do ich obaw związanych z mową nienawiści i zobowiązała się do przeprowadzenia audytu jej zasad przez stronę trzecią.
Reklama stanowi prawie 100% przychodów Facebooka, a firma osiągnęła 17,4 miliarda dolarów sprzedaży reklam w pierwszych trzech miesiącach tego roku.
Grupy praw obywatelskich odpowiedzialne za kampanię #StopHateforProfit, NAACP, Color of Change oraz Anti-Defamation League, wezwały Facebooka do podjęcia bardziej zdecydowanych działań.
„Byliśmy już na tej drodze z Facebookiem”, napisał NAACP na swojej stronie. „Przeprosili w przeszłości. Po każdej katastrofie, w której uczestniczyła ich platforma, zrobili mizerne kroki. Ale to musi się teraz skończyć”.
Przeczytaj oryginalny artykuł na temat Business Insider
zrodlo:miziaforum.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz