Kolejna runda niedoborów papieru toaletowego rośnie w obliczu globalnego kryzysu związanego z transportem kontenerów
ZeroHedge.com
Jeszcze zanim Ever Given został umieszczony w Kanale Sueskim , producenci na całym świecie zmagali się z konsekwencjami globalnego kryzysu kontenerowego, który tworzył wąskie gardła w globalnych łańcuchach dostaw. Problem zaczął się w chaosie zeszłej wiosny. Gwałtowny wzrost popytu na ŚOI i inne produkty spowodował wzrost popytu na kontenery transportowe używane do przewożenia ich do Chin, a także do krajów Afryki i Ameryki Południowej,
Oczywiście Chiny są postrzegane jako jeden z największych współtwórców kryzysu kontenerowego, ponieważ warczenie i opóźnienia w chińskich portach wpłynęły na dostępność kontenerów.
Odkładając na bok sytuację w Suezie, jeden z największych na świecie producentów miazgi drzewnej, znajdujący się w Ameryce Południowej (z dala od Suezu), ostrzega, że niedobór pojemników może doprowadzić do kolejnego niedoboru papieru toaletowego na amerykańskich półkach.
Większość Amerykanów prawdopodobnie pamięta zaskakujący wzrost zapasów papieru toaletowego i innych artykułów gospodarstwa domowego. Wielu zostało przez to zaskoczonych lub zmuszonych do bycia premią za te rzeczy. Rodziny w całym kraju zwracały uwagę na możliwość pozostawienia ich na haju.
Według Bloomberga , firmy, brazylijskiej firmy Suzano SA, wysyłane są głównie masy celulozowe na statkach towarowych zwanych break bulk. Jednak popyt na statki, które mogą przewozić żebrowane stalowe kontenery gwałtownie rośnie, zmniejsza się masowość i zmniejsza się pojemność.
Dla czytelników, którzy nie są zaznajomieni z tym terminem, oto krótkie wyjaśnienie, co składa się na „luz” (dzięki uprzejmości LogisticsPlus ):
Co to jest przesyłka zbiorcza z przerwami? Termin „break bulk” pochodzi od starszego wyrażenia „break bulk”, które oznacza wydobycie części ładunku na statek lub rozpoczęcie procesu rozładunku z ładowni statku. We współczesnym kontekście ładunek luzem ma obejmować ładunki przewożone w workach, pudełkach, skrzyniach, bębnach lub beczkach - lub przedmioty o ekstremalnej długości lub rozmiarze. Aby można je było uznać za luzem, towary te muszą być ładowane pojedynczo, a nie do kontenerów intermodalnych ani luzem, jak w przypadku płynów lub ziaren.
Przez większość historii najpowszechniejszą formą przewozu ładunków była drobnica. Od późnych lat sześćdziesiątych spadła liczba drobnicowych ładunków drobnicowych, podczas gdy ładunki kontenerowe znacznie wzrosły. Przenoszenie kontenerów na statek i ze statku jest znacznie bardziej wydajne niż przenoszenie pojedynczych towarów. Ta wydajność pozwala statkom zminimalizować czas przebywania w portach i spędzać więcej czasu na morzu. Ładunki luzem są również bardziej podatne na utratę, kradzież i uszkodzenie.
[…]
Przykłady powszechnie wysyłanych towarów drobnicowych obejmują:
- Ładunek w workach lub w worku
- Towary za kaucją
- Beczki, bębny i beczki
- Pudła lub pojemniki z tektury falistej i drewnianej
- Rolki i rolki
- Sprzęt, pojazdy i komponenty
- Dźwigary stalowe i stal konstrukcyjna
- Wszelkie towary długie, ciężkie lub ponadgabarytowe
Biorąc pod uwagę skłonność konsumentów do gromadzenia zapasów i paniki kupowania, nawyk, który pojawił się wkrótce po wybuchu pandemii zeszłej wiosny, dyrektor generalny Walter Schalka powiedział w wywiadzie, że obawia się, że wszystko to może doprowadzić do kolejnego niedoboru papieru toaletowego.
Suzano z Sao Paulo jest już zaniepokojone ryzykiem mniejszego eksportu w marcu, niż oczekiwała firma, i zmuszeniem do przeniesienia niektórych dostaw na kwiecień, powiedział Schalka. Wraz ze wzrostem konkurencji o statki towarowe, statki drobnicowe cumują w terminalach firmy rzadziej niż zwykle.
„Wszyscy gracze z Ameryki Południowej, którzy eksportują towar luzem, stanęli przed tym ryzykiem” - powiedział.
Brazylia jest największym na świecie dostawcą masy celulozowej, a Suzano odpowiada za około jedną trzecią światowych dostaw masy celulozowej używanej do produkcji papieru toaletowego. Zakłócenia na rynku ładunków sieją spustoszenie w światowym handlu, zwłaszcza w handlu żywnością i produktami rolnymi, a kryzys w Suezie już powoduje wzrost cen tankowców.
Nic dziwnego, że nagłówek Bloomberga ostrzegający o kolejnym niedoborze papieru toaletowego wkrótce stał się gorącym tematem na Twitterze.
Ostrzeżenie Suzano jest jednym z pierwszych głównych sygnałów nadwyrężenia na tych rynkach żeglugowych. Jeśli ta presja podniesie koszty transportu, może również spowodować wzrost cen towarów importowanych, podsycając inflację i tworząc nowe problemy dla Rezerwy Federalnej… i dla rynku.
Jeśli jeszcze nie kupiłeś bidetu , teraz może być dobry moment.
przetlumaczono przez GR translator google
https://www.zerohedge.com/markets/another-round-toilet-paper-shortages-looms-amid-global-shipping-container-crunch
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz