AUTOR: TYLER DURDEN
Z każdym rokiem coraz większa część populacji nie pamięta już obrazów ładujących pojedynczy rząd pikseli na raz, dźwięk modemu 56k lub wczesną dominację portali internetowych.
Wiele z najlepszych stron internetowych w 1998 roku było agregatorami wiadomości lub portalami wyszukiwania, które są łatwymi do zrozumienia pojęciami. Dzisiaj jednak, jak szczegółowo opisuje Nick Routley z Visual Capitalist, punkty styku z marką są często rozłożone między urządzeniami (np. Aplikacje mobilne vs. komputery stacjonarne) oraz niezliczonymi usługami i sub-markami (np. Konstelacja aplikacji Facebooka). W rezultacie największe na świecie strony internetowe są złożonymi, połączonymi ze sobą właściwościami internetowymi.
Poniższa wizualizacja, która wykorzystuje przede wszystkim dane z amerykańskiego rankingu ComScore Multi-Platform Properties, pokazuje, którzy z gigantów internetowych ewoluowali, aby pozostać na szczycie, a którzy wyblakły w historii Internetu.
Ameryka przenosi się do internetu
Dla milionów ciekawskich ludzi pod koniec lat 90. kultowa płyta kompaktowa AOL była kluczem, który otworzył drzwi do sieci World Wide Web. W szczytowym momencie około 35 milionów ludzi uzyskało dostęp do Internetu za pomocą AOL, a firma doprowadziła bańkę Dotcom na zawrotne wyżyny, osiągając wycenę 222 miliardów dolarów w 1999 roku.
Marka AOL może nie nosić caché, którą kiedyś nosiła, ale marka nigdy nie odeszła całkowicie w zapomnienie. Firma stale ewoluowała, ostatecznie łącząc się z Yahoo po tym, jak Verizon przejął obie legendarne marki internetowe. Verizon miał duże nadzieje, że firma o nazwie Oath przekształci się w "trzecią opcję" dla reklamodawców i użytkowników, którzy mieli dość Google i Facebooka.
Niestety, te ambicje nie zmaterializowały się zgodnie z planem. W 2019 roku Oath został przemianowany na Verizon Media i ostatecznie został sprzedany ponownie w 2021 roku.
Miasto gifów i dzienników internetowych
Gdy korzystanie z Internetu zaczęło osiągać masę krytyczną, hosty internetowe, takie jak AngelFire i GeoCities, ułatwiły ludziom tworzenie nowego domu w Internecie.
W szczególności GeoCities wywarł ogromny wpływ na wczesny Internet, hostując miliony stron internetowych i dając ludziom możliwość faktycznego uczestnictwa w tworzeniu treści online. Gdyby była to fizyczna społeczność "domowych" stron, byłoby to trzecie co do wielkości miasto w Ameryce, po Los Angeles.
Ta wczesna społeczność internetowa była zagrożona trwałym usunięciem, gdy GeoCities zostało ostatecznie zamknięte przez Yahoo w 2009 roku, ale na szczęście organizacja non-profit Internet Archive podjęła specjalne wysiłki, aby stworzyć dokładny zapis stron hostowanych przez GeoCities.
Od A do Z
W grudniu 1998 roku, na długo przed tym, jak Amazon stał się dobrze naoliwioną maszyną detaliczną, którą znamy dzisiaj, firma znajdowała się w środku ogromnego kryzysu świątecznego.
W prawdziwym świecie pracownicy ciągnęli długie godziny, a nawet spali w samochodach, aby utrzymać przepływ towarów, podczas gdy online, Amazon.com stała się jedną z największych witryn w Internecie, ponieważ ludzie zaczęli czuć się komfortowo z ideą zakupu towarów online. Popyt gwałtownie wzrósł, gdy firma zaczęła rozszerzać swoją ofertę poza książki.
Amazon.com stał się najbardziej udanym sprzedawcą w Internecie.
- New York Times (1998)
Cyfrowy stojak na magazynki
Meredith będzie nieznaną marką dla wielu osób patrzących na dzisiejszą listę 20 najlepszych. Chociaż Meredith może nie być powszechnie znana, firma kontrolowała wiele najpopularniejszych marek czasopism w kraju (People, AllRecipes, Martha Stewart, Health itp.), W tym ich spore ślady cyfrowe. Firma posiadała również wiele lokalnych sieci telewizyjnych w Stanach Zjednoczonych.
Po przejęciu Time Inc. w 2017 roku Meredith stała się największym wydawcą czasopism na świecie. Od tego czasu jednak Meredith zbyła wiele swoich najcenniejszych aktywów (Time, Sports Illustrated, Fortune). W grudniu 2021 roku Meredith połączyła się z IAC Dotdash.
"Hej, Google"
Kiedy ludzie mają palące pytania, coraz częściej zwracają się do Internetu po odpowiedzi, ale różnorodność źródeł tych odpowiedzi maleje.
Jeszcze w 2013 roku widzimy, że About.com, Ask.com i Answers.com nadal należą do największych stron internetowych w Ameryce. Dziś jednak wydaje się, że Google ugruntował swój status uniwersalnego źródła odpowiedzi.
Ponieważ inteligentne głośniki i asystenci głosowi nadal penetrują rynek i wpływają na zachowania związane z wyszukiwaniem, Jest mało prawdopodobne, aby Google stanął w obliczu jakiejkolwiek krótkoterminowej konkurencji ze strony jakiejkolwiek firmy, która nie znajduje się jeszcze na liście 20 najlepszych.
Nowe dzieci na bloku
Media społecznościowe już dawno wyrosły z etapu mody i są obecnie powszechnym wątkiem cyfrowym łączącym ludzi na całym świecie. Podczas gdy Facebook szybko wskoczył do pierwszej 20 do 2007 roku, inne marki z mediów społecznościowych potrzebowały więcej czasu, aby stać się gigantami internetowymi.
Do 2018 roku Twitter, Snapchat i parasol platform Facebooka znalazły się w pierwszej 20, a tutaj można zobaczyć bardziej szczegółowy i aktualny podział wszechświata mediów społecznościowych.
Splątana sieć
Dzisiejsi giganci internetowi wyewoluowali daleko poza swoich przodków sprzed dwóch dekad. Wiele firm z 20 najlepszych prowadzi liczne platformy i strumienie treści, a najczęściej nie są to znane nazwiska.
Kilka, takich jak Mediavine i CafeMedia, to usługi zarządzające reklamami. Inni zarządzają dystrybucją treści, takich jak muzyka, lub zarządzają konstelacją mniejszych właściwości multimedialnych, jak ma to miejsce w przypadku Hearsta.
Wreszcie, wciąż są giganci technologiczni. Co ciekawe, trzy z pięciu najlepszych obiektów internetowych znalazły się na liście 20 najlepszych w 1998 roku. W dynamicznym cyfrowym ekosystemie jest to niezwykła siła utrzymania.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.zerohedge.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz