niedziela, 10 lipca 2022

"Nadal jest ponad 40 miliardów dolarów ładunku na kontenerowcach czekających na morzu"

 AUTOR: TYLER DURDEN

SOBOTA, LIPIEC 09, 2022 - 23:30

Greg Miller z FreightWaves

Kotwicowiska nadal wypełniają się oczekującymi kontenerowcami u portów wschodnich i zatokowych, gdzie kolejki statków znacznie przerosły te u zachodniego wybrzeża. Na wszystkich trzech wybrzeżach łącznie liczba oczekujących kontenerowców pozostaje wyjątkowo wysoka.

W piątek rano w portach Ameryki Północnej czekało 125 kontenerowców, zgodnie z analizą danych śledzenia statków z MarineTraffic i numerów kolejek z Kalifornii.

Kontenerowiec na morzu Savannah, piątek 8 rano Mapa: MarineTraffic

To spadek o 16% ze 150 oczekujących statków w styczniu, kiedy zatłoczenie na Zachodnim Wybrzeżu osiągnęło szczyt, ale wzrost o 36% z 92 statków miesiąc temu.

Kolejka statków w pobliżu Los Angeles / Long Beach zdobyła najwięcej nagłówków w ciągu ostatniego roku, ale epicentrum zatorów zmieniło się: w piątek tylko 36% oczekujących statków znajdowało się w portach zachodniego wybrzeża, a 64% w portach wschodnich i zatokowych. Savannah w stanie Georgia ma obecnie największą kolejkę statków w Ameryce Północnej.

Kontenerowce czekające w piątek w pobliżu portów USA i Kolumbii Brytyjskiej miały łączną pojemność 1 037 164 dwudziestostopowych jednostek ekwiwalentnych (TEU).

Ile wartości ładunku jest we wszystkich tych pudełkach? Na zasadzie czysto back-of-the-envelope, zakładając 90% wykorzystania (niektóre szacunki są wyższe) i średnią wartość ładunku na import TEU w wysokości 43 899 USD (średnia wartość ładunku importowanego przez Los Angeles w 2020 r., Prawdopodobnie konserwatywna, biorąc pod uwagę inflację), szacowana wartość ładunku oczekującego na morzu w piątek przekroczyła 40 mld USD.

Wolumeny przesuwają się na wschód.

Project44 śledzi miesięczną przepustowość TEU przybywającą do portów zachodniego wybrzeża w porównaniu ze wschodnim wybrzeżem. Okazało się, że czerwcowa przepustowość zmierzająca na Wschodnie Wybrzeże wzrosła o 83% rok do roku i wzrosła o 177% w porównaniu z czerwcem 2020 r. Przepustowość na wschodnim wybrzeżu jest obecnie na równi z przepustowością na zachodnim wybrzeżu, która spadła o prawie 40% od styczniowego szczytu. Project44 przypisał to przejście obawom importerów przed zakłóceniami pracy w portach na Zachodnim Wybrzeżu.

Wykres: Project44

Kolejki na wschodzie/wybrzeżu Zatoki Perskiej

W piątek rano dane MarineTraffic pokazały, że 36 kontenerowców u wybrzeży Tybee Island w stanie Georgia czeka na miejsca do cumowania w Savannah. Okręty miały łączną pojemność 343 085 TEU (średnia wielkość statku: 9 350 TEU).

Zastrzeżony indeks FreightWaves SONAR danych o rezerwacjach pokazuje, że wzrost wolumenów przychodzących do Savannah w porównaniu z datą indeksu (styczeń 2019 r.) jest znacznie wyższy niż średnia krajowa.

Indeks wolumenów rezerwacji według planowanej daty wyjazdu. Niebieska linia = ładunki zmierzające do Savannah, zielona linia = ładunki kierowane do wszystkich portów USA.

Czas oczekiwania na miejsce do cumowania w Savannah wynosi teraz 10-12 dni, zgodnie z aktualizacją operacyjną w tym tygodniu przez Hapag-Lloyd. Przewoźnik wykorzystał stocznię w Savannah na poziomie 89%.

Druga co do wielkości kolejka na Wschodnim Wybrzeżu znajduje się poza Nowym Jorkiem / New Jersey. W piątek rano czekało 20 statków o łącznej pojemności 180 908 TEU (średnia wielkość: 9 045 TEU).

Hapag-Lloyd powiedział, że czas oczekiwania na miejsca do cumowania w Nowym Jorku / New Jersey "wynosi ponad 20 dni w zależności od terminalu". Wykorzystanie stoczni wyniosło 92% w Maher, 75% w GCT Bayonne i 72% w APM Terminals, dodał Hapag-Lloyd.

Na wybrzeżu Zatoki Perskiej w pobliżu Houston czekało 20 statków o łącznej pojemności 121 196 TEU (średnia wielkość: 6 060 TEU). Według Hapag-Lloyd, wykorzystanie w terminalu Barbours Cut w Houston wyniosło 86%, a "terminale nadal doświadczają niedoborów sprzętu do podwozia z powodu dłuższych pobytów ulicznych".

Kolejki statków w piątek, 8 rano, w pobliżu Houston (po lewej) i Nowego Jorku / New Jersey (po prawej). Mapy: MarineTraffic

Gdzie indziej na wschodnim i zatokowym wybrzeżu dwa statki czekały w pobliżu Wirginii, a kolejne dwa w pobliżu Nowego Orleanu.

Kolejki na Zachodnim Wybrzeżu

Według piątkowej listy 7 rano z Marine Exchange of Southern California, 24 kontenerowce czekały na miejsca do cumowania w Los Angeles / Long Beach, o łącznej pojemności 208 903 TEU (średnia wielkość: 8 704 TEU).

Zaległości te gwałtownie spadły z wysokiego poziomu 109 statków 9 stycznia, ale nadal jest to druga co do wielkości kolejka statków w Ameryce Północnej. Liczba statków Los Angeles / Long Beach oscyluje wokół obecnego poziomu od końca maja i nadal nieznacznie rośnie rok do roku.

Wykres: American Shipper na podstawie danych z Marine Exchange of Southern California

Gdzie indziej na zachodnim wybrzeżu 10 statków czekało na miejsca do cumowania w Oakland, zgodnie z listą kolejkową z piątku 7 rano z Marine Exchange w regionie Zatoki San Francisco. Okręty te miały łączną pojemność 79 712 TEU (średnia wielkość: 7 971 TEU).

Ostatecznie dodatkowe osiem statków czekało na miejsca do cumowania w Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej, a kolejne trzy w pobliżu Seattle / Tacoma.

Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.zerohedge.com/

Brak komentarzy:

"Zełenski kopie sobie grób atakami na Rosję w stylu „11 września” – amerykański analityk wojskowy Ukraińskie ataki dronów na cele cywilne w Rosji rozgniewają Moskwę, ale nie zmienią biegu wojny, powiedział Daniel Davis"

  Wysoki budynek mieszkalny widoczny w rosyjskim mieście Kazań po uderzeniu ukraińskiego drona 21 grudnia 2024 r. © Sputnik Kijów strzela s...