Podczas gdy linie lotnicze opowiadają się za cyfrowym paszportem zdrowotnym, który może udowodnić, że ludzie są zaszczepieni lub negatywny wynik testu, aby ponownie otworzyć międzynarodowe podróże, międzynarodowa grupa handlowa twierdzi, że szczepienia przeciwko COVID-19 nie powinny być obowiązkowe.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (IATA) twierdzi, że rządy nie powinny wymagać szczepionki jako dowodu wjazdu do kraju, ponieważ może to dyskryminować osoby zwolnione z obowiązku lekarskiego lub odmawiające szczepienia.
„W rzeczywistości IATA nie popiera uczynienia szczepionek obowiązkowym wymogiem w przypadku podróży międzynarodowych” - powiedział w e-mailu The Epoch Times Perry Flint, szef działu komunikacji korporacyjnej w USA w IATA. „Jednak rządy ustalają wymogi dotyczące wjazdu na granicę, a linie lotnicze i podróżujący samolotami muszą ich przestrzegać”.
IATA opracowała własny paszport cyfrowy, zwany Travel Pass, który został przetestowany z kilkunastoma przewoźnikami międzynarodowymi.
Flint twierdzi, że bilet podróżny „nie zawiera kodu śledzenia” i umożliwia podróżnym przechowywanie ich szczepień lub wyników testów na smartfonie.
„Jeśli chodzi o ochronę informacji użytkowników IATA Travel Pass, podróżni zawsze zachowują kontrolę nad swoimi danymi, a ich prywatność jest chroniona” - powiedział Flint. „IATA Travel Pass nie przechowuje żadnych danych centralnie. Po prostu łączy podmioty, które wymagają weryfikacji (linie lotnicze i rządy), z danymi dotyczącymi testów lub szczepień, jeśli podróżni na to pozwolą ”.
W raporcie Top10VPN , organizacji zajmującej się badaniami bezpieczeństwa, na temat 73 aplikacji z cyfrowymi certyfikatami zdrowia COVID-19 działających na całym świecie 60 aplikacji, czyli 82%, „ma nieodpowiednie zasady prywatności”, a „32 aplikacje (44%) monitorują dokładną lokalizację użytkowników”. ”
COVID-19 to choroba wywoływana przez wirusa KPCh (Komunistyczna Partia Chin) .
Rządy na całym świecie zwracają się do sektora prywatnego w celu opracowania paszportów szczepionek lub „paszportów zdrowia”, które umożliwią zaszczepionym osobom podróżowanie lub wchodzenie w określone miejsca i wydarzenia. Nowy Jork wypuścił swoją własną wersję, Excelsior Pass, 26 marca, podczas gdy władze stanowe na Hawajach mówią, że rozważają przyjęcie paszportu szczepionki, aby zachęcić do podróży między wyspami.
Jeff Price, czołowy ekspert w dziedzinie ochrony lotnictwa i zarządzania lotniskami, mówi, że paszporty szczepionek są „rozwiązaniem szukającym problemu”, ponieważ wymagałyby zbyt dużej infrastruktury i szkoleń do wdrożenia.
„Będzie dużo infrastruktury, która będzie musiała zostać wdrożona i ogromna ilość szkoleń dla sprzedawców biletów, agentów przy bramkach [i] dla wszystkich osób w systemie linii lotniczych, w jaki sposób mam weryfikować cokolwiek to. nowe referencje to ”- powiedział Price w rozmowie z NTD„ The Nation Speaks ”.
„Mówimy o nałożeniu dużej odpowiedzialności na ludzi, którzy tak naprawdę się nie podpisali i niekoniecznie mają kwalifikacje do podejmowania wielu takich decyzji” - dodał.
Dr Teryn Clarke, dyrektor ds. Komunikacji w America's Frontline Doctors, powiedział The Epoch Times w e-mailu, że „w wolnym społeczeństwie” nie ma miejsca na paszporty szczepionkowe.
„Korporacje grożące odmową dostępu do usług w celu zmuszenia konsumentów do przyjęcia badanej szczepionki nie mają precedensu” - powiedział Clarke. „Zebraliśmy setki tysięcy podpisów od zainteresowanych obywateli, które powinny sygnalizować administracji Biden i jej sojuszników z branży, że paszport szczepionki jest zarówno niekonstytucyjny, jak i nieodpowiedzialny z medycznego punktu widzenia”.
Mapa drogowa do wznowienia podróży międzynarodowych
Ponad dwa tuziny grup podróżujących samolotami i innych organizacji wezwało administrację Bidena 22 marca do stworzenia mapy drogowej „zniesienia ograniczeń w podróżach międzynarodowych” do 1 maja, zbiegając się z dyrektywą Bidena, aby do tego dnia szczepionki były dostępne dla każdego dorosłego Amerykanina.
Grupa zwraca się z prośbą, aby mapa drogowa obejmowała opracowanie paszportów zdrowotnych, zwalniających zaszczepionych pasażerów „z międzynarodowych wymogów testowych”, niewymagających szczepień „jako warunku wstępnego podróży” oraz aktualizację wytycznych Centers for Disease Control and Prevention (CDC) dotyczących „Stwierdzenie, że zaszczepione osoby mogą bezpiecznie podróżować”, kontynuując jednocześnie stosowanie innych środków zapobiegawczych.
CDC niedawno zaktualizowało swoje wytyczne 2 kwietnia, że osoby, które otrzymały ostatnią szczepionkę przeciwko COVID-19, mogą podróżować bez samoizolacji lub poddawania się testom.
„W pełni zaszczepione osoby mogą podróżować po Stanach Zjednoczonych, a testy na obecność COVID-19 lub samo-kwarantanna po podróży nie są wymagane, o ile nadal zachowują środki ostrożności dotyczące COVID-19 podczas podróży w masce, unikają tłumów, dystansują się i często myje ręce ”, powiedział CDC.
Obecnie nie ma wymagań dotyczących podróżowania po Stanach Zjednoczonych, z wyjątkiem Hawajów, gdzie odwiedzający muszą poddać się kwarantannie przez 10 dni bez dowodu negatywnego wyniku testu. W przypadku podróży międzynarodowych kraje, w tym Stany Zjednoczone, wymagają jedynie dowodu negatywnego wyniku testu COVID-19 na kilka dni przed wyjazdem.
2-warstwowy system
Podczas gdy paszporty szczepionek są postrzegane przez niektórych jako klucz do bezpiecznego otwarcia gospodarki, krytycy twierdzą, że stworzyłoby to dwuwarstwowe społeczeństwo, karające tych, którzy nie zostaną zaszczepieni.
Ekspert ds. Bioetyki z Uniwersytetu w Edynburgu, dr Sarah Chan, powiedziała NTD, że paszporty szczepionek to „rozwiązanie nieproporcjonalnie ciężkie pod względem technologicznym”, które zmieni „ludzi w biocytów drugiej i trzeciej klasy”.
Wprowadzenie paszportów szczepionek dyskryminowałoby pewną grupę, jak widać w przypadku mandatu dotyczącego maski, który linie lotnicze wprowadziły w 2020 roku.
Kilka dużych linii lotniczych, które nie zezwalały na żadne zwolnienia z latania bez maski, odmówiło przyjęcia osób ze zwolnieniami lekarskimi oraz rodziców dzieci z autyzmem lub małych dzieci, które nie były w stanie nosić maski swojego dziecka.
American Airlines , Alaska Airlines i Southwest Airlines wydały latem ubiegłego roku mandat dotyczący maski, który nie zezwalał na zwolnienia nikomu w wieku powyżej dwóch lat i zakazał klientom, którzy nie przestrzegali ich nowych zasad dotyczących masek.
Ale teraz każdy, kto odmówi noszenia maski na lotniskach i na pokładzie, będzie naruszał prawo federalne, zgodnie z upoważnieniem CDC do podróżowania środkami transportu publicznego, wydanym 2 lutego, na polecenie prezydenta Joe Bidena.
Następnie pełniący obowiązki sekretarza ds. Bezpieczeństwa wewnętrznego David Pekoske upoważnił Administrację Bezpieczeństwa Transportu (TSA) do „podjęcia działań zgodnych z władzami ATSA [Ustawa o bezpieczeństwie lotnictwa i transportu]” w celu wyegzekwowania wymogu nałożenia maski CDC przez podpisanie Deklaracji stanu zagrożenia narodowego [ pdf ].
W zaktualizowanym komunikacie prasowym TSA mówi, że osoby naruszające nakaz maskowania mogą zostać ukarane grzywną „od 250 USD za pierwsze wykroczenie do 1500 USD za recydywistę”. Jednak kary mogą być wyższe w zależności od „istotnych czynników obciążających lub łagodzących”. Mandat dotyczący maski ma obowiązywać do 11 maja 2021 r.
Nakaz maski CDC zwalnia dzieci w wieku poniżej dwóch lat i osoby zwolnione z opieki medycznej.
American Airlines zaktualizowały swoją politykę, aby zezwolić na zwolnienia, pod warunkiem że pasażerowie muszą złożyć wniosek o zwolnienie z obowiązku stosowania maski na co najmniej 72 godziny, a następnie przedłożyć notatkę lekarza i negatywny test trzy dni przed odlotem lub dowód wyzdrowienia z COVID-19.
Alaska Airlines również przyjęły to samo podejście, ale prosi klientów, aby dzwonili do linii lotniczej „co najmniej tydzień przed odlotem” w celu rozpoczęcia procedury zwolnienia.
Delta wymaga, aby pasażerowie ubiegający się o zwolnienie poddali się wirtualnej konsultacji z „specjalistą medycznym strony trzeciej przed odlotem na lotnisku”, która może trwać około godziny. W lipcu ubiegłego roku wdrożono proces „zezwolenia na lot” samolotu.
Maski można zdejmować tylko podczas jedzenia, picia lub przyjmowania leków doustnych przez „krótkie okresy”, według Delta, dodając: „Przedłużone okresy zdejmowania maski nie będą dozwolone podczas jedzenia ani picia, a maska musi być noszona między ukąszeniami i popija ”.
przetlumaczono przez GR translator google
zrodlo:https://www.theepochtimes.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz