środa, 19 stycznia 2022

"Linie lotnicze na całym świecie spieszą się ze zmianą lotów w związku z amerykańskim problemem 5G!!!!!!"

 DUBAJ, Zjednoczone Emiraty Arabskie (AP) – Linie lotnicze na całym świecie, w tym przewoźnik długodystansowy Emirates, pospieszyły w środę, aby odwołać lub zmienić loty do USA w związku z trwającym sporem dotyczącym wdrożenia technologii telefonii komórkowej 5G w pobliżu amerykańskich lotnisk.


POPRAWIA ROK DO 2022, A NIE 2021 - PLIK - Samolot pasażerski Emirates ląduje na Międzynarodowym Lotnisku w Dubaju w Dubaju, Zjednoczone Emiraty Arabskie, 11 grudnia 2019 r. Linie lotnicze na całym świecie, w tym przewoźnik długodystansowy Emirates, pospieszyły w środę, 19 stycznia 2022 r., Aby odwołać lub zmienić loty do USA w związku z trwającym sporem dotyczącym wdrożenia technologii telefonii komórkowej 5G w pobliżu amerykańskich lotnisk. (AP Photo/Jon Gambrell, plik)

POPRAWIA ROK DO 2022, A NIE 2021 - PLIK - Samolot pasażerski Emirates ląduje na Międzynarodowym Lotnisku w Dubaju w Dubaju, Zjednoczone Emiraty Arabskie, 11 grudnia 2019 r. Linie lotnicze na całym świecie, w tym przewoźnik długodystansowy Emirates, pospieszyły w środę, 19 stycznia 2022 r., Aby odwołać lub zmienić loty do USA w związku z trwającym sporem dotyczącym wdrożenia technologii telefonii komórkowej 5G w pobliżu amerykańskich lotnisk. (AP Photo/Jon Gambrell, plik)

Problem ten wydawał się szczególnie dotyczyć Boeinga 777, szerokokadłubowego samolotu dalekiego zasięgu używanego przez przewoźników na całym świecie. Dwie japońskie linie lotnicze bezpośrednio nazwały samolot szczególnie dotkniętym sygnałami 5G, ogłaszając odwołania i zmiany w swoich rozkładach.

Emirates z siedzibą w Dubaju, kluczowy przewoźnik dla podróży Wschód-Zachód, ogłosił, że wstrzyma loty do Bostonu, Chicago, Dallas-Fort Worth, Houston, Miami, Newark, New Jersey, Orlando, Florydy, San Francisco i Seattle w związku z tą kwestią od środy. Zapowiedział, że będzie kontynuował loty do Los Angeles, Nowego Jorku i Waszyngtonu.

W swoim oświadczeniu Linie Emirates wymieniły odwołanie jako konieczne z powodu "obaw operacyjnych związanych z planowanym wdrożeniem usług sieci komórkowej 5G w USA na niektórych lotniskach".

"Ściśle współpracujemy z producentami samolotów i odpowiednimi władzami, aby złagodzić obawy operacyjne i mamy nadzieję wznowić nasze usługi w USA tak szybko, jak to możliwe" - powiedziała państwowa linia lotnicza.

Zjednoczone Emiraty Arabskie z powodzeniem wdrożyły zasięg 5G na wszystkich swoich lotniskach bez incydentów, podobnie jak dziesiątki innych krajów. Ale w USA Federalna Administracja Lotnictwa obawia się, że pasmo C 5G może zakłócać działanie sprzętu lotniczego.

Szczególnie niepokojący we wdrożeniu 5G wydaje się być Boeing 777, główny koń pociągowy Emirates, który lata tylko tym modelem i jumbo jetem Airbus A380. Jego konkurent na Bliskim Wschodzie, Qatar Airways, przewiduje "niewielkie opóźnienia" w lotach powrotnych z USA, ale twierdzi, że jego tuzin tras w USA działa zgodnie z planem.

Japońska all nippon Airways Co. Ltd. powiedziała w oświadczeniu, że FAA "wskazała, że fale radiowe z usługi bezprzewodowej 5G mogą zakłócać pracę wysokościomierzy samolotów". Wysokościomierze mierzą, jak wysoko na niebie znajduje się samolot, kluczowy element wyposażenia do latania.

"Boeing ogłosił ograniczenia lotów dla wszystkich linii lotniczych obsługujących samoloty Boeing 777, a my odwołaliśmy lub zmieniliśmy samolot na niektóre loty do / z USA na podstawie ogłoszenia przez Boeinga" - powiedziała ANA. Odwołano 20 lotów do USA w związku z problemem do miast takich jak Chicago, Los Angeles i Nowy Jork.

Japan Airlines Co. Ltd. podobnie powiedział, że został poinformowany, że sygnały 5G "mogą zakłócać wysokościomierz radiowy zainstalowany w Boeingu 777".

"Powstrzymamy się od używania tego modelu na kontynentalnej linii Stanów Zjednoczonych, dopóki nie potwierdzimy jego bezpieczeństwa i z przykrością informujemy, że odwołamy lot, dla którego samolot nie może zostać zmieniony na Boeing 787" - poinformowała linia lotnicza. Osiem lotów zostało dotkniętych w środę - trzy podróże pasażerskie i pięć na ładunek.

Boeing Co. z siedzibą w Chicago nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.

Air India ogłosiła również na Twitterze, że odwoła loty do Chicago, Newark, Nowego Jorku i San Francisco "z powodu wdrożenia sprzętu komunikacyjnego 5G". Powiedział, że spróbuje również użyć innych samolotów na trasach amerykańskich.

Korean Air, największa linia lotnicza Korei Południowej, w ciągu nocy zmieniła cztery samoloty pasażerskie z Boeingów 777 na 787 i dwa samoloty transportowe z 747-8 na 747-400 i będzie nadal unikać obsługi 777 i 747-8 na dotkniętych lotniskach w USA, powiedziała rzeczniczka Jill Chung.

Cathay Pacific z Hongkongu powiedział, że rozmieszcza różne typy samolotów tam, gdzie to konieczne, na dotkniętych lotniskach i że jego loty do Stanów Zjednoczonych nie zostały do tej pory naruszone. Tajwańska EVA Air poinformowała również, że podjęła "środki awaryjne w celu zapewnienia bezpieczeństwa lotu", nie rozwijając tematu.

Odwołania nastąpiły nawet po tym, jak operatorzy telefonii komórkowej AT & T i Verizon odłożą nową usługę bezprzewodową w pobliżu niektórych lotnisk w USA zaplanowanych na ten tydzień.

FAA pozwoli samolotom z dokładnymi, niezawodnymi wysokościomierzami działać wokół 5G o dużej mocy. Ale samoloty ze starszymi wysokościomierzami nie będą mogły lądować w warunkach słabej widoczności.

Choi Jong-yun, rzeczniczka Asiana Airlines, innego południowokoreańskiego przewoźnika, powiedziała, że firma nie została do tej pory dotknięta, ponieważ używa samolotów Airbus do lotów pasażerskich do USA i nie używa samolotów Boeinga do transportu ładunków.

Jednak Choi powiedział, że linie lotnicze zostały również poinstruowane przez FAA, aby unikać automatycznych lądowań na dotkniętych lotniskach w USA podczas złych warunków pogodowych, niezależnie od typu samolotu. Asiana przekieruje swoje samoloty na pobliskie lotniska w tych warunkach, powiedziała.

___

Autorzy Associated Press Kim Tong-hyung w Seulu w Korei Południowej, Yuri Kageyama w Tokio, Ken Moritsugu w Pekinie i Isabel DeBre w Dubaju przyczynili się do powstania tego raportu.


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://apnews.com/

Brak komentarzy:

"Niemcy nie wyślą rakiet dalekiego zasięgu na Ukrainę – minister obrony Kanclerz Olaf Scholz nadal sprzeciwia się przekazywaniu broni dalekiego zasięgu Taurus, mimo że Joe Biden podobno zezwolił Kijowowi na użycie ATACMS"

  Niemiecki minister obrony Boris Pistorius przemawia w fabryce śmigłowców Airbus w Donauworth w Niemczech 18 listopada 2024 r. © Leonhard S...