AUTOR: TYLER DURDEN
Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) opublikowała plan wdrożenia zaawansowanej mobilności lotniczej (AAM), ustanawiając ramy dla ogólnokrajowych operacji latających taksówek do 2028 r.
FAA stwierdziła, że cel tego planu wdrożenia jest "ograniczony do osób zaangażowanych w przewozy pasażerów lub ładunki z pilotem na pokładzie". AAM jest określany przez agencję jako system transportowy, który przemieszcza ludzi i mienie drogą powietrzną między dwoma punktami za pomocą elektrycznych samolotów pionowego startu i lądowania (eVTOL) zarówno w kontrolowanej, jak i niekontrolowanej przestrzeni powietrznej.
FAA twierdzi, że "Innovate28" to wspólna inicjatywa rządowa i branżowa, umożliwiająca operacje AAM "w jednej lub kilku kluczowych lokalizacjach" do 2028 roku. Lokalizacje te nie zostały jeszcze ustalone.
"Ten plan pokazuje, w jaki sposób wszystkie elementy się połączą, pozwalając branży skalować się bezpiecznie jako gwiazda polarna" - powiedziała w oświadczeniu zastępca administratora FAA Katie Thomson.
Plan jest planem uczynienia operacji latających taksówek "rutynowymi i przewidywalnymi poprzez maksymalizację wykorzystania istniejących procedur i infrastruktury" - powiedział FAA. Dotyczy również sposobu, w jaki agencja i partnerzy będą certyfikować samoloty i pilotów, zapewniać szkolenie pilotów, zarządzać dostępem do przestrzeni powietrznej, rozwijać infrastrukturę i utrzymywać bezpieczeństwo.
Oczekuje się, że nowe samoloty eVTOL będą oferować możliwości od wielopasażerskich samolotów krótkiego zasięgu, przez samoloty rekreacyjne, po samoloty towarowe.
FAA zauważa, że każdy eVTOL będzie obsługiwany przez "pilota dowodzącego" w przestrzeni powietrznej klasy B i C. Oznacza to stały kontakt z kontrolą ruchu lotniczego przy jednoczesnym przestrzeganiu przepisów wykonywania lotów z widocznością i warunków meteorologicznych z widocznością.
Oto najważniejsze punkty nowego planu, który ma zapewnić, że latające taksówki trafią na niebo do 2028 roku:
Operacji
- Piloci będą mogli latać nowymi samolotami o zaawansowanej mobilności do iz wielu lokalizacji w lokalizacjach, korzystając z wcześniej ustalonych harmonogramów lotów z pilotami na pokładzie.
- Zaawansowane samoloty mobilności lotniczej prawdopodobnie będą operować na wysokości do 4 stóp w obszarach miejskich i metropolitalnych, wykorzystując istniejące lub zmodyfikowane trasy lotów wizualnych na niskich wysokościach (VFR), jeśli to możliwe w kontrolowanej przestrzeni powietrznej klasy B i C wokół głównych lotnisk.
Infrastruktura
- Operatorzy, producenci, władze stanowe i lokalne oraz inne zainteresowane strony będą odpowiedzialne za planowanie, rozwój i udostępnianie infrastruktury lądowisk dla helikopterów.
- Zaawansowana mobilność lotnicza będzie początkowo obsługiwana w istniejących heliportach, lotniskach usług komercyjnych i lotniskach lotnictwa ogólnego. Konieczne mogą być modyfikacje w celu zainstalowania stacji ładowania, stref parkowania i miejsca kołowania.
Sieć energetyczna
- Sieć elektroenergetyczna może wymagać modernizacji, aby obsługiwać zaawansowane operacje mobilności lotniczej.
- FAA zawarła umowę międzyagencyjną z Narodowym Laboratorium Energii Odnawialnej Departamentu Energii, aby ustalić, w jaki sposób elektryfikacja samolotów wpływa na pion, lądowisko dla helikopterów lub sieć elektryczną lotniska.
Bezpieczeństwo
- Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego określi, jaki rodzaj bezpieczeństwa jest konieczny.
- TSA i FAA oceniają potrzebę rozszerzenia wymagań cyberbezpieczeństwa ze względu na wykorzystanie zaawansowanych technologii i protokołów operacyjnych.
Środowisko
- FAA weźmie pod uwagę wpływ na środowisko zaawansowanych operacji mobilności lotniczej, w tym czynniki takie jak hałas, jakość powietrza, zakłócenia wizualne i zakłócenia dzikiej przyrody.
Zaangażowanie społeczności
- FAA będzie współpracować z portami lotniczymi oraz społecznościami lokalnymi, stanowymi i plemiennymi, aby lepiej zrozumieć obawy społeczności dotyczące zaawansowanych operacji mobilności lotniczej, w tym hałasu i łagodzenia.
- Wiele innych zainteresowanych stron, takich jak zaawansowani operatorzy mobilności lotniczej oraz operatorzy portów lotniczych i pionowych portów, będzie odgrywać ważną rolę w zaangażowaniu społeczności.
Z raportu wynika, że eVTOL będą działać w przestrzeni powietrznej klasy B i C. Potrzebna będzie licencja pilota. Przestrzeń powietrzna poniżej 4 stóp stanie się bardzo zatłoczona do końca dekady.
Dla tych, którzy zamawiają latające samochody w przedsprzedaży, być może nadszedł czas, aby rozpocząć badania, jak uzyskać licencję prywatnego pilota.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.zerohedge.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz