NEW DELHI (AP) - Dane osobowe nieokreślonej liczby podróżnych zostały zhakowane po włamaniu do firmy obsługującej indyjskiego przewoźnika narodowego, powiedział Air India.
Hakerzy byli w stanie uzyskać dostęp do danych z 10 lat, w tym nazwiska, paszportu i danych karty kredytowej z systemu obsługi pasażerów SITA z Atlanty, podała Air India w piątkowym oświadczeniu.
O skali naruszenia poinformował prawie trzy miesiące po tym, jak został poinformowany przez dostawcę IT.
Naruszenie, do którego doszło pod koniec lutego, naraziło również dane niektórych głównych światowych linii lotniczych. SITA powiedział wówczas, że wśród poszkodowanych były Singapore Airlines, New Zealand Air i Lufthansa.
Air India podało, że prawie 4,5 miliona pasażerów na całym świecie ucierpiało w wyniku „wysoce wyrafinowanego” ataku, ale nie określiło, ilu z nich to pasażerowie. Stwierdzono, że podczas ataku nie zostały naruszone żadne dane dotyczące hasła, a firma prowadziła dochodzenie.
Firma poinformowała, że w e-mailu do swoich klientów zaleciła zmianę haseł do kont jako środek ostrożności.
Air India rozpoczęło działalność jako przewoźnik pocztowy w 1932 r., Zanim zyskało popularność komercyjną i ponosi straty od czasu połączenia w 2007 r. Z państwowym przewoźnikiem krajowym Indian Airlines. Zadłużony przewoźnik jest obecnie w trakcie poszukiwania nowych nabywców.
Przetlumaczyla GR przez translator google
zrodlo:apnews.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz