Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa oczyściła mniej niż połowę krajowej floty handlowej
Około 45 procent amerykańskiej floty komercyjnej zostało dopuszczonych do lądowania o niskiej widoczności na nieco ponad połowie lotnisk najbardziej dotkniętych zakłóceniami 5G, podała FAA.
Agencja bezpieczeństwa lotniczego ustaliła, które modele wysokościomierzy radiowych mogą być potencjalnie używane do lądowań o słabej widoczności w przypadku zakłóceń pasma C 5G. Dwa rodzaje urządzeń używanych do pomiaru wysokości samolotu powyżej ustalonego poziomu zostały zatwierdzone przez FAA.
Ruch ten otwiera pasy startowe na 48 z 88 najbardziej dotkniętych lotnisk dla wielu modeli samolotów, w tym Boeingów 737, 747, 757, 767 i MD-10 / -11; oraz Airbus A310, A319, A320, A321, A330 i A350, które łącznie stanowią około 45% amerykańskiej floty handlowej.
Samoloty te mogłyby lądować na lotniskach wymienionych przez FAA nawet w warunkach słabej widoczności. Pozostałe lotniska są nadal uważane za zbyt dotknięte częstotliwościami 5G i najwyraźniej byłyby otwarte do lądowania tylko przy dobrej pogodzie.
"Pasażerowie powinni sprawdzić w swoich liniach lotniczych, czy pogoda jest prognozowana w miejscu, w którym możliwe są zakłócenia 5G" - ostrzegła FAA. Agencja zauważyła również, że żadne z 88 dotkniętych lotnisk nie byłoby dostępne do lądowania podczas ostatnich warunków słabej widoczności 5 stycznia.
Według Reutersa lista zatwierdzonych pasów startowych nie obejmuje jednak wielu większych amerykańskich lotnisk. Amerykańskie linie pasażerskie i towarowe również uważają, że podjęte do tej pory środki są niewystarczające.Firmy AT & T i Verizon, które stoją za rozwojem bezprzewodowych sieci 5G w USA, zgodziły się opóźnić ich wdrożenie do 19 stycznia i stworzyć strefy buforowe wokół 50 lotnisk, aby zmniejszyć ryzyko zakłóceń. Strefy buforowe zostały stworzone szczególnie na lotniskach w Nowym Jorku, Los Angeles, Chicago, Las Vegas, Minneapolis, Detroit, Dallas, Filadelfii, Seattle i Miami.
"Nawet przy dzisiejszych zatwierdzeniach udzielonych przez FAA, amerykańskie linie lotnicze nie będą w stanie obsługiwać zdecydowanej większości lotów pasażerskich i towarowych z powodu ograniczeń lotów faa związanych z 5G, chyba że zostaną podjęte działania przed planowanym wdrożeniem 19 stycznia" - powiedział Airlines for America, grupa handlowa reprezentująca kilka linii lotniczych, w tym American Airlines i Delta Air Lines.
FAA wcześniej wielokrotnie wyrażała obawy dotyczące pasma C 5G potencjalnie zakłócającego działanie instrumentów lotniczych, takich jak wysokościomierze radiowe. Obawy doprowadziły do negocjacji między firmami telekomunikacyjnymi a urzędnikami rządowymi, a pierwotna data wdrożenia 5G ustalona na grudzień była kilkakrotnie przekładana. Firmy telekomunikacyjne zgodziły się również na utrzymanie swoich wież 5G w trybie offline wokół kilkudziesięciu lotnisk przez co najmniej kolejne sześć miesięcy po wdrożeniu.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.rt.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz