poniedziałek, 17 stycznia 2022

"FAA ujawnia, które samoloty mogą potencjalnie wytrzymać zakłócenia 5G"

 Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa oczyściła mniej niż połowę krajowej floty handlowej

FAA ujawnia, które samoloty mogą potencjalnie wytrzymać zakłócenia 5G

Około 45 procent amerykańskiej floty komercyjnej zostało dopuszczonych do lądowania o niskiej widoczności na nieco ponad połowie lotnisk najbardziej dotkniętych zakłóceniami 5G, podała FAA.

Agencja bezpieczeństwa lotniczego ustaliła, które modele wysokościomierzy radiowych mogą być potencjalnie używane do lądowań o słabej widoczności w przypadku zakłóceń pasma C 5G. Dwa rodzaje urządzeń używanych do pomiaru wysokości samolotu powyżej ustalonego poziomu zostały zatwierdzone przez FAA.

Ruch ten otwiera pasy startowe na 48 z 88 najbardziej dotkniętych lotnisk dla wielu modeli samolotów, w tym Boeingów 737, 747, 757, 767 i MD-10 / -11; oraz Airbus A310, A319, A320, A321, A330 i A350, które łącznie stanowią około 45% amerykańskiej floty handlowej.

Samoloty te mogłyby lądować na lotniskach wymienionych przez FAA nawet w warunkach słabej widoczności. Pozostałe lotniska są nadal uważane za zbyt dotknięte częstotliwościami 5G i najwyraźniej byłyby otwarte do lądowania tylko przy dobrej pogodzie.

"Pasażerowie powinni sprawdzić w swoich liniach lotniczych, czy pogoda jest prognozowana w miejscu, w którym możliwe są zakłócenia 5G" - ostrzegła FAA. Agencja zauważyła również, że żadne z 88 dotkniętych lotnisk nie byłoby dostępne do lądowania podczas ostatnich warunków słabej widoczności 5 stycznia.

Według Reutersa lista zatwierdzonych pasów startowych nie obejmuje jednak wielu większych amerykańskich lotnisk. Amerykańskie linie pasażerskie i towarowe również uważają, że podjęte do tej pory środki są niewystarczające.Firmy AT & T i Verizon, które stoją za rozwojem bezprzewodowych sieci 5G w USA, zgodziły się opóźnić ich wdrożenie do 19 stycznia i stworzyć strefy buforowe wokół 50 lotnisk, aby zmniejszyć ryzyko zakłóceń. Strefy buforowe zostały stworzone szczególnie na lotniskach w Nowym Jorku, Los Angeles, Chicago, Las Vegas, Minneapolis, Detroit, Dallas, Filadelfii, Seattle i Miami.

"Nawet przy dzisiejszych zatwierdzeniach udzielonych przez FAA, amerykańskie linie lotnicze nie będą w stanie obsługiwać zdecydowanej większości lotów pasażerskich i towarowych z powodu ograniczeń lotów faa związanych z 5G, chyba że zostaną podjęte działania przed planowanym wdrożeniem 19 stycznia" - powiedział Airlines for America, grupa handlowa reprezentująca kilka linii lotniczych, w tym American Airlines i Delta Air Lines.

FAA wcześniej wielokrotnie wyrażała obawy dotyczące pasma C 5G potencjalnie zakłócającego działanie instrumentów lotniczych, takich jak wysokościomierze radiowe. Obawy doprowadziły do negocjacji między firmami telekomunikacyjnymi a urzędnikami rządowymi, a pierwotna data wdrożenia 5G ustalona na grudzień była kilkakrotnie przekładana. Firmy telekomunikacyjne zgodziły się również na utrzymanie swoich wież 5G w trybie offline wokół kilkudziesięciu lotnisk przez co najmniej kolejne sześć miesięcy po wdrożeniu.


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.rt.com/

Brak komentarzy:

"Ogromna eksplozja po izraelskich atakach w Bejrucie (FILMY) Siły Obronne Izraela kontynuowały bombardowania Libanu wczesnym rankiem w niedzielę"

  ZDJĘCIE ARCHIWALNE: Dym unosi się nad Bejrutem w Libanie po nalotach IDF, 3 października 2024 r. © Houssam Shbaro / Anadolu / Getty Images...