Odkąd Europa nałożyła sankcje ograniczające dostawy rosyjskiej ropy, spedytorzy i rafinerie wprowadzają ropę na rynek, ukrywając jej pochodzenie.
Podczas gdy Stany Zjednoczone i Europa stoją obecnie w obliczu podwyżek cen ropy i towarów z powodu nałożonych sankcji, Indie wykupują objętą sankcjami rosyjską ropę po obniżonej cenie 35 USD za baryłkę, a następnie ją rafinują.
"Sprzedają go Stanom Zjednoczonym i Unii Europejskiej (UE) z ogromnymi zyskami" - donosi Wall Street Journal.
Import rosyjskiej ropy do Indii osiągnął rekordowy poziom w maju, wynika z danych analityka surowcowego Kplera. Według Kplera południowoazjatycki kraj importował w maju 840 645 baryłek dziennie (bpd) rosyjskiej ropy, w porównaniu z 388 666 baryłek dziennie w kwietniu i 136 774 baryłek dziennie w maju ubiegłego roku.
Czerwcowy import wyniesie szacunkowo 1,05 mln baryłek dziennie. Udział Rosji w całkowitym imporcie Indii wzrośnie do prawie jednej czwartej, co stanowi dramatyczny wzrost, biorąc pod uwagę, że wynosił on około dwóch procent całkowitego importu w zeszłym roku.
USA dały Indiom pozwolenie na import rosyjskiej ropy po groźbie Indii, że przestaną być sojusznikiem Ameryki i po prostu utworzą sojusz z Chinami.
Paliwo, które uważano za częściowo wyprodukowane z rosyjskiej ropy, dotarło do Nowego Jorku i New Jersey w zeszłym miesiącu przez Kanał Sueski i przez Atlantyk z indyjskich rafinerii, zgodnie z zapisami żeglugowymi danych Refinitiv Eikon i analiz przeprowadzonych przez think tank Center for Research on Energy and Clean Air z siedzibą w Helsinkach.
Indyjski gigant energetyczny Reliance Industries Ltd. kupił w maju siedem razy więcej rosyjskiej ropy, co stanowi jedną piątą całkowitego spożycia, wskazują dane Kpler.
Bez planowanego miejsca docelowego Reliance wyczarterował tankowiec do przewozu ładunku alkilatu, komponentu benzyny, wypływającego z pobliskiego portu Sikka 21 kwietnia. Zaktualizowane zapisy mówią, że rozładował swój ładunek 22 maja w Nowym Jorku.
Azjatyccy importerzy zagrożeni sankcjami
UE ogłosiła niedawno zakaz importu morskiego z Rosji. Niemcy i Polska również zakończą import rurociągów. Około 90 procent rosyjskiego eksportu ropy do bloku zostanie zakończone, podała UE.
Z tego powodu inni importerzy rosyjskiej ropy również twierdzili, że zakończą lub zmniejszą swój import, w tym główni nabywcy Japonia i Korea Południowa. Australia już w kwietniu zakazała importu rosyjskiej ropy i produktów rafinowanych.
Pomimo ryzyka sankcji, największy eksporter ropy naftowej Chiny i trzecie co do wielkości Indie nadal kupują coraz większe ilości ze względu na niższą cenę w porównaniu z innymi dostawcami.
Ryzyko dla indyjskich rafinerii polega na tym, że zachodni nabywcy rafinowanego eksportu mogą zacząć celować w swoje ładunki w celu umożliwienia rafinacji produktów z rosyjskiej ropy.
Przykładem cytowanym przez stronę internetową New Delhi Television (NDTV) jest Reliance Industries. Firma eksploatowała kompleks rafineryjny o mocy 1,2 miliona baryłek dziennie w Jamnagar i chociaż dostarcza paliwo na rynek krajowy, znaczna część produkcji jest eksportowana.
Port w Sikka obsługuje import ropy Reliance, a dane Kpler pokazują, że w maju przybyło 10,81 mln baryłek rosyjskiej ropy, czyli około 348 tys. baryłek dziennie. Ten sam port wyeksportował dwa miliony baryłek oleju napędowego, czyli około 64 500 baryłek oleju napędowego, do Australii w maju.
NDTV cytuje również Nayara Energy, która obsługuje drugą co do wielkości rafinerię w Indiach.
Nayara jest własnością spółki zależnej rosyjskiego Rosniefti i spółki zależnej handlowca towarowego Trafigura i prowadzi rafinerię w Vadinar w Gujarat. Port ten wyeksportował 340 000 baryłek oleju napędowego do Australii w maju, powiedział Kpler.
Clyde Russell z Reutera powiedział, że jest prawdopodobne, że w pewnym momencie kraje kupujące i przetwarzające rosyjską ropę, a następnie eksportujące rafinowane paliwa, takie jak Indie i być może Chiny, znajdą się pod kontrolą rządów próbujących odizolować rosyjski eksport energii.
"Istnieje ryzyko nałożenia wtórnych sankcji, ale także środków mających na celu utrudnienie handlu fizycznego, takich jak sankcje na statki, które odwiedziły rosyjskie porty, zakazy ubezpieczania rosyjskich ładunków ropy naftowej lub ładunków produktów rafinowanych wykonanych z rosyjskiej ropy" - powiedział.
Obejrzyj poniższy film, który mówi o szczegółach osiągnięcia przez UE porozumienia w sprawie zakazu 90 procent rosyjskiej ropy.
Ten film pochodzi z kanału SecureLife na Brighteon.com.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.naturalnews.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz