PRZEZ TYLER DURDEN
PIĄTEK, 17.12.2021 - 18.05
W tegorocznej edycji Around the World with Academy Securities nasza Geopolitical Intelligence Group (GIG) skupia się na przedstawieniu swojej perspektywy na następujące ryzyka geopolityczne i potencjalne niespodzianki na 2022 rok:
1. Czy Rosja zaatakuje Ukrainę w 2022 roku?
2. Czy będą Chiny | Konflikt na Tajwanie w 2022 roku?
3. Potencjał do działań militarnych przeciwko Iranowi w 2022 roku.
4. Ryzyko poważnego cyberataku w 2022 roku.
W niniejszym raporcie analizujemy potencjalne niespodzianki/ryzyka geopolityczne, które możemy zobaczyć w 2022 roku. Otwieramy z dużym prawdopodobieństwem rosyjskiego wtargnięcia na Ukrainę w przyszłym roku. Następnie dokonujemy przeglądu napięć między Chinami a Tajwanem i dochodzimy do wniosku, że choć inwazja w 2022 r. jest mało prawdopodobna, ryzyko rośnie w ciągu najbliższych 3-5 lat. Wracamy również do irańskich dyskusji nuklearnych i chociaż powrót do starego JCPOA jest mało prawdopodobny, szansa na atak USA na Iran w przyszłym roku jest niewielka. Jednak izraelskie tajne działania będą kontynuowane przeciwko irańskim obiektom nuklearnym i istnieje ryzyko ataku wojskowego, jeśli Iran zbliży się do wybuchu nuklearnego. Wreszcie, biorąc pod uwagę głośne ataki ransomware, które miały miejsce w 2021 r., oceniamy szanse na bardziej znaczący cyberatak na infrastrukturę krytyczną w 2022 r. Oprócz tych obszarów, inne zagrożenia, które nasz GIG dostrzega w 2022 r., obejmują wzrost wpływów Chin w Ameryce Środkowej/Południowej (w tym w Nikaragui, gdzie tamtejszy rząd właśnie przerzucił się ze wspierania Tajwanu na rzecz Chin) oraz możliwe przesunięcie wsparcia z Tajwanu do Chin również w Hondurasie. Podczas gdy Stany Zjednoczone są gotowe do „wzmocnienia” pomocy gospodarczej w Hondurasie, aby zachęcić tamtejszy nowy rząd do utrzymania więzi z Tajwanem, niepokojący jest fakt, że Chiny przenoszą się na zachodnią półkulę i zabiegają o wsparcie krajów. Nasz GIG martwi się również, że wycofanie się z Afganistanu i „rozerwanie” sojuszu NATO mogą ośmielić naszych przeciwników do działania przeciwko globalnym interesom USA w 2022 roku.
Front i Centrum: Czy Rosja zaatakuje Ukrainę w 2022 roku?
W naszym ostatnim ATW i ostatnim SITREP zajmowaliśmy się niedawnym nagromadzeniem wojsk rosyjskich na granicy z Ukrainą. Obecnie w pobliżu granicy z Ukrainą znajduje się około 100 tys. żołnierzy i istnieje obawa, że Putin może dokonać inwazji do stycznia 2022 roku. Chociaż wywiad USA nie wierzy, że Putin podjął ostateczną decyzję o inwazji na Ukrainę, trwają przygotowania , w tym przeniesienie większej liczby rosyjskich wojsk na granicę i ustanowienie linii zaopatrzenia, które mogłyby wesprzeć większy wtargnięcie do kraju. Podczas wirtualnego szczytu z prezydentem Putinem, który odbył się 7 grudnia, prezydent Biden dał jasno do zrozumienia, że inwazja Rosji pociągnie za sobą poważne konsekwencje gospodarcze. Chociaż wymagałoby to uzyskania zgody Niemiec, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Nord Stream 2 nie uzyska ostatecznych zgód w przypadku inwazji. Przy wysokich cenach energii i mroźnej zimie zmierzającej do Europy miałoby to konsekwencje zarówno polityczne, jak i gospodarcze. Ponadto G7 (Wielka Brytania, Kanada, Francja, Niemcy, Włochy, Japonia i USA) wyszło 13 grudnia z oświadczeniem, które brzmiało: „Każde użycie siły w celu zmiany granic jest surowo zabronione przez prawo międzynarodowe… Rosja powinna nie ma wątpliwości, że dalsza agresja militarna na Ukrainę miałaby ogromne konsekwencje i poważne koszty w odpowiedzi”.
\Chociaż przeprowadzka na Ukrainę wiązałaby się z wysokimi kosztami, fakt, że Ukraina wydaje się oddalać od Rosji i bliżej Zachodu, może być dla Putina wart ryzyka. Chociaż Stany Zjednoczone nie są członkiem NATO, pokazały swoje poparcie dla niepodległości Ukrainy i dostarczyły Ukrainie 2,5 miliarda dolarów wsparcia wojskowego, w tym systemy przeciwpancerne Javelin. Putin postrzega upadek Związku Radzieckiego 30 lat temu jako największą katastrofę geopolityczną XX wieku. Putin obawia się, że rozmieszczenie rakiet NATO (skierowanych na Rosję) na Ukrainie może być pewnego dnia opcją i zrobi wszystko, co w jego mocy, aby przekonać Zachód, że jest w stanie przeprowadzić inwazję, aby przywrócić Ukrainę w sferę rosyjską wpływu. Aby złagodzić napięcia, prezydent Biden próbował zorganizować spotkanie kilku kluczowych europejskich członków NATO bezpośrednio z Putinem. Ta oferta rozgniewała niektórych wschodnioeuropejskich sojuszników NATO (tj. państwa bałtyckie). Dotyczy to ich, ponieważ przywódcy tych krajów nie tylko uważają, że Rosja nie powinna mieć wpływu na to, kto jest włączony do NATO, ale także wierzą, że Putin wykorzysta to spotkanie do dalszego wbicia klina między zachodnimi i wschodnimi członkami NATO. . Putin już domagał się, by NATO wycofało się w pewnym momencie z oferty złożonej w 2008 roku, by włączyć do sojuszu Ukrainę i Gruzję oraz by NATO zgodziło się nie przeprowadzać ćwiczeń wojskowych/rozmieszczać sił zbrojnych w krajach graniczących z Rosją. Nasz GIG będzie nadal uważnie monitorował sytuację, ale są duże szanse, że Putin wykorzysta rozbicie NATO i dokona militarnej inwazji na Ukrainę.
W 2022 r. nasz GIG uważa, że po spełnieniu określonych warunków i zakończeniu przygotowań istnieje duża szansa rosyjskiego wtargnięcia na Ukrainę.
„Rosja odebrała już Ukrainie część Donbasu i Krymu. Putin chce odzyskać kontrolę nad wszystkimi krajami byłego bloku sowieckiego. Ukraina to jego największa nagroda. Koncentruje się na operacjach zastraszania, przymusu i wywierania wpływu na osłabienie i obalenie rządu Zełenskiego. Jego podejście jest wymierzone w samą Ukrainę, NATO i UE. Spodziewaj się, że nadal będzie naciskał na te drzwi i zobacz, jak daleko może się zajść. Nie widzę inwazji transgranicznej, dopóki seria operacji wpływu Rosji nie pokaże słabości Zachodu. On jest na tej ścieżce”. - generał Robert Walsh
„Jeśli zdefiniujemy „natarcie” jako pewną liczbę rosyjskich żołnierzy przekraczających uznaną międzynarodowo granicę między Ukrainą a Rosją, powiedziałbym, że szanse są duże (z umiarkowaną szansą inwazji na pełną skalę w 2022 r.). Jednak Rosjanie w ogóle nie lubią publicznie tracić twarzy. Tak więc, dopóki ktoś nie wymyśli sposobu, aby Putin wycofał swoje wojska z granicy bez utraty twarzy, wojska pozostaną tam, a zagrożenie inwazją pozostanie wysokie”. - Kapitan Wendy Lawrence
„Rosja będzie nadal zwiększać aktywność w szarej strefie na Ukrainie, aby stworzyć warunki, w których Rosjanie/rosyjczycy będą wyglądać jak ofiara, a następnie podjąć działania mające na celu zabezpieczenie części Ukrainy, podobnie jak miało to miejsce w przypadku Krymu”. - generał KK Chinn
„W 2022 r. istnieje ponad 50% szans (na inwazję), ponieważ z perspektywy Putina nie ma żadnych wad. Sposób, w jaki to się rozwija, polega na tym, że Rosja testuje Zachód (wykrywając słabości) i może zaatakować, jeśli nadarzy się okazja. Jednocześnie władze rosyjskie rozumieją, że każda próba okupacji terytorium Ukrainy spotkałaby się z powszechnym sprzeciwem społecznym i wywołałaby rozległe sankcje zachodnie, które mogłyby uderzyć w rosyjską gospodarkę. Chaotyczne wycofanie się z Afganistanu może ośmielić Putina. Sytuację komplikuje fakt, że Ukraina jest dawną częścią Związku Radzieckiego i nie jest członkiem NATO, w związku z czym USA nie mają z Ukrainą formalnych zobowiązań traktatowych dotyczących obrony. Należy jednak zauważyć, że Stany Zjednoczone i Ukraina podpisały w sierpniu zeszłego roku strategiczne ramy obrony, które potwierdzają ciągłe poparcie Departamentu Obrony dla prawa Ukrainy do decydowania o własnej polityce zagranicznej, wolnej od ingerencji z zewnątrz, w tym ukraińskich aspiracji NATO.
W tej chwili naprawdę nie wiemy, czy budowanie rosyjskich wojsk jest ostrzeżeniem dla NATO, aby się wycofało, czy też faktycznym nagromadzeniem w celu rozpoczęcia inwazji. Putin jest ekspertem od krawędzi. Jego gospodarka nie jest wystarczająco duża, aby zdobyć wpływy na arenie światowej, więc wykorzystuje swoją siłę militarną do sprawowania władzy. To dlatego na Zachodzie widać rosnącą presję, by powstrzymać Putina przed podjęciem jakichkolwiek agresywnych działań. Zepchnie UE i USA na skraj przepaści, a potem może mrugnąć lub wcisnąć się na Ukrainę. Myślę, że może po prostu wepchnąć się na Ukrainę, stosując taktykę, która jest myląca i mniej niż konwencjonalna inwazja, ale mimo to Putin użyje sił rosyjskich na ukraińskiej ziemi”. - Generał David Deptula
Czy będą Chiny | Konflikt na Tajwanie w 2022 roku?
Jak omawialiśmy w naszym poprzednim ATW, prezydent Biden spotkał się wirtualnie z prezydentem Xi i omówił szeroki zakres tematów, w tym Tajwan, cybernetykę, prawa człowieka, handel, Iran i broń jądrową. Celem spotkania było utrzymanie otwartych linii komunikacyjnych i zapobieganie wypadkowi wojskowemu, który może szybko ulec eskalacji. Dziesiątki wtargnięć do tajwańskiej strefy identyfikacji obrony powietrznej w tym roku spowodowały wzrost napięć między Chinami a Tajwanem, a nawet spowodowały, że sekretarz obrony USA Austin nazwał te wtargnięcia „próbami” przyszłych zamiarów Chin. Wraz z zacieśnianiem przez USA partnerstw w regionie, w tym umowy „Quad” i atomowej łodzi podwodnej z Australią i Wielką Brytanią, Chiny odczuwają presję. Podczas gdy ryzyko bliskiego kryzysu wokół Tajwanu jest niewielkie w związku ze zbliżającymi się Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi w Pekinie, Chiny nadal wypowiadają się przeciwko temu, co postrzegają jako przekroczenie przez Stany Zjednoczone swoich granic. Stany Zjednoczone zapraszające Tajwan na 9 grudnia Szczyt Demokracji i dyplomatycznie bojkotujące Zimowe Igrzyska z powodu obaw o prawa człowieka jeszcze bardziej podsyciły napięcie.
Chiński Xi uważa, że zjednoczenie z Tajwanem musi zostać „spełnione”, a zdolności wojskowe Chin wzrosły w ciągu ostatnich kilku lat. Chiński test rakiety naddźwiękowej w sierpniu 2021 r., opracowanie balistycznego pocisku przeciwokrętowego średniego zasięgu DF-21D oraz chęć drastycznego rozszerzenia swoich zdolności nuklearnych pokazały, że chińska armia nie jest nawet w pobliżu tej samej siły, która szybko się wycofała. podczas kryzysu w Cieśninie Tajwańskiej w 1996 roku. Chiny rozszerzyły również swój zasięg na Morze Południowochińskie „na oczach”. Jeszcze bardziej komplikując sytuację, w październiku br. przeprowadzono wspólne ćwiczenia marynarki wojennej Chin i Rosji.
Działania te wzmocniły obawę, że przeciwnicy amerykańscy będą nadal współpracować ze sobą, ponieważ widzą rosnące zagrożenie ze strony partnerstw USA w regionie. Ponadto podczas wirtualnego spotkania Xi z Putinem 14 grudnia, dotyczącego sytuacji na granicy z Ukrainą, Xi poparł prośbę Putina o gwarancje bezpieczeństwa z Zachodu.
W 2022 r. nasz GIG widzi niewielkie szanse na chiński ruch na Tajwanie, ale ryzyko to znacznie wzrośnie do 2025 r. Istnieje jednak umiarkowane/wysokie ryzyko incydentu z udziałem Chin i jednego z naszych sojuszników/partnerów w regionie w przyszłym roku .
„Na Morzu Południowochińskim chińska armia chce zademonstrować nowo rozwinięte zdolności wojskowe. Jednak nie pójdą na wojnę w najbliższym czasie, dopóki nie poczują, że mają zdolność „pełnej dominacji”, której rozwój zajmie lata. Spodziewaj się małych i poważniejszych konfrontacyjnych wydarzeń, w których Chiny zaczną zastraszać i konfrontować kraje Quadu i ich partnerów, tak jak to już obserwujemy w przypadku marynarki wojennej Filipin i korpusu piechoty morskiej. Jeśli chodzi o Tajwan, nie widzę, aby miało to miejsce w 2022 r., Kiedy Igrzyska Olimpijskie w Pekinie i Komunistyczna Partia Chin zorganizowała XX Zjazd Partii Narodowej. Kampania zastraszania będzie nadal naciskać na Tajwan, aby osłabił ich determinację, a także gotowość partnerów regionalnych do niesienia im pomocy”. - generał Robert Walsh
„Najazd na Tajwan i bycie postrzeganym jako agresor nie leży w interesie Chin. Chiny będą kontynuować działania w szarej strefie, aby stworzyć warunki, aby były postrzegane jako ofiary agresji i z biegiem czasu poprzez proces demokratyczny, powoli przejmą kontrolę nad Tajwanem do 2049 r. W międzyczasie jest to ważne dla USA/ich sojuszników i partnerów, aby pozostali zjednoczeni w konfrontacji z Chinami. Jednak po igrzyskach olimpijskich istnieje duże prawdopodobieństwo, że dojdzie do incydentu między Chinami a członkiem Quad/mniejszych krajów w regionie. Chiny będą nadal prezentować swój wizerunek jako dominującego gracza w regionie i głównego dostawcy bezpieczeństwa w Azji. Poszukaj rywali, którzy zgodzą się na roszczenia terytorialne, a Chiny będą projektować siłę w celu ochrony ropy i zasobów naturalnych w ramach swojej linii dziewięciu kresek”. - generał KK Chinn
„To zależy od definicji „konfrontacji”, ale prawdopodobieństwo, że statki i samoloty „grają ze sobą w kurczaka” jest wysokie i myślę, że agresorem będą Chiny. W odniesieniu do Tajwanu podejrzewam, że to, co teraz robią Chiny, jest bardziej kampanią nacisku niż faktycznym przygotowaniem do inwazji”. - Kapitan Wendy Lawrence
„Tajwan to emocjonalny problem dla ChRL. Gdyby byli sprytni, wycofaliby się dzisiaj i przyjęliby daleko idącą perspektywę. W ciągu najbliższych 100-200 lat Tajwan zasymiluje się z ChRL. Jednak ChRL uważa, że USA raczej nie zareagują, a nawet jeśli USA to zrobi, ChRL uważa, że będą w stanie je pokonać, zwłaszcza jeśli poczekają 2-3 lata. Wiedzą, że USA mają plany dokapitalizowania i zwiększenia swoich sił, aby sprostać wyzwaniom, jakie stawia ChRL, ale nie wcześniej niż na początku lat 30. XX wieku, więc mogą chcieć zastosować maksymalną presję (w tym działania wojskowe) przeciwko Tajwanowi przed 2030 r. Jak współpraca USA z Quad może być kluczem i formą „powstrzymywania” ChRL i może być skuteczna, jeśli zostanie odpowiednio zaaranżowana”. - Generał David Deptula
„W każdym stuleciu istniało inne wiodące państwo: USA (XX wiek), Wielka Brytania (XIX), Francja (XVIII), Holandia (XVII), Hiszpania (XVI). Kto to będzie w XXI wieku? 100-letni plan/wizja Chin (1949-2049) kończy się tym, że Chiny są dominującą potęgą na świecie. Czy Stany Zjednoczone ze swoimi sojusznikami i partnerami mogą zjednoczyć mniejsze i otaczające je kraje wokół Chin, aby wybrać suwerenność, wolność, demokrację i uczynić Stany Zjednoczone ich głównym partnerem w dziedzinie bezpieczeństwa, czy też kraje te wybiorą swojego największego partnera handlowego (Chiny)? Naszym strategicznym środkiem ciężkości są nasi sojusznicy i partnerzy i musimy wykorzystać ich, aby rzucić wyzwanie Chinom i Rosji przytłaczającymi zagrożeniami we wszystkich dziedzinach, aby uwiarygodnić konwencjonalne odstraszanie. Mniejsze kraje mają znaczenie, ponieważ mają głos w organizacjach wielostronnych, takich jak ONZ. Jednak gdy znajdują się pod kontrolą Chin, cenzurują lub wspierają działania Chin lub są karani ekonomicznie. Musimy przeciwdziałać wpływom politycznym i gospodarczym Chin, prowadząc silne kampanie informacyjne przeciwko Chinom, zapewniając sojuszników, że 17 grudnia 2021 r. na całym świecie z Academy Securities 5 mogą liczyć na Stany Zjednoczone w ramach ich większej strategii bezpieczeństwa narodowego, która obejmuje parasol odstraszania i że wypełnimy nasze długoterminowe zobowiązania w zakresie bezpieczeństwa. Arktyka i Antarktyda staną się regionami rywalizacji o wielką moc między Rosją, Chinami i USA. Oba regiony mają duży potencjał w zakresie ropy naftowej i minerałów ziem rzadkich, których Chiny będą potrzebować w przyszłości do napędzania rozwijającej się gospodarki. W Ameryce Łacińskiej w 2021 r. lewicowe reżimy populistyczne (Wenezuela, Nikaragua, Kuba, Boliwia, Argentyna, Peru) wykorzystały lub pogłębiły relacje z Chinami, Rosją, Iranem i innymi amerykańskimi rywalami. Istnieje duży potencjał, aby to kontynuować w 2022 r., z potencjałem, jaki Honduras, Chile, Kolumbia i Brazylia zwracają się do Chin. Region jest wspierany przez pieniądze naszych przeciwników i musimy opracować strategię lub zaryzykować utratę regionu. Chiny zmusiły Nikaraguę do zerwania stosunków dyplomatycznych z Tajwanem i możemy oczekiwać, że Honduras będzie następny, pozostawiając jedynie Gwatemalę i Belize w Ameryce Środkowej utrzymujące stosunki dyplomatyczne z Tajwanem. Nic dziwnego, że zostało to ogłoszone w tym samym czasie, co Szczyt na rzecz Demokracji administracji Bidena. Surowa rzeczywistość jest taka, że kraje mają dziś opcje, a wpływy USA znacznie się zmniejszyły w regionie Ameryki Środkowej i istnieje ryzyko, że Salwador, Kostaryka, Panama i potencjalnie Honduras mogą wesprzeć Chiny w najbliższej przyszłości. - generał KK Chinn
Potencjał do działań militarnych przeciwko Iranowi w 2022 r.
W naszym październikowym ATW i naszym ostatnim seminarium internetowym dyskutowaliśmy o prawdopodobieństwie ponownego zawarcia umowy nuklearnej z Iranem. 4 grudnia rozmowy zostały zawieszone, umożliwiając przedstawicielom zaangażowanych stron, w tym Rosji, Chin, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec, poinformowanie swoich rządów. Jednak w zawartej umowie nie było zbytniego optymizmu. Ten rozwój wydarzeń nie był zaskakujący, ponieważ nowy twardogłowy główny negocjator, wiceminister spraw zagranicznych Ali Bagheri Kani, uważa, że poprzednia umowa poszła za daleko w ograniczaniu programu nuklearnego Iranu i chce, aby wszystkie sankcje zostały zniesione, a Stany Zjednoczone zgodziły się nie wycofywać się z umowy Ponownie.
Stan negocjacji pogorszył się do tego stopnia, że frustruje wszystkie zaangażowane strony, w tym Chiny i Rosję. Na początku tego roku Chiny podpisały 25-letnią umowę gospodarczą z Iranem i nadal kupują irańską ropę wbrew sankcjom USA. W negocjacjach w Wiedniu większą rolę odegrały Chiny, co oznacza, że możliwy jest przełom lub rozmowy są bliskie rozpadu. Chiny mogą wykorzystać swoją dźwignię na swoją korzyść, zwłaszcza jeśli chodzi o inne problemy związane z napięciami z USA. Jeśli jednak rozmowy te zawiodą, oprócz sankcji wymierzonych w sprzedaż ropy do Chin, tajne operacje (pod przewodnictwem Izraela) będą prawdopodobnie kontynuowane w Iranie wykorzystując rozległą sieć zbudowaną przez jej służbę wywiadowczą. Izrael wykorzystał swoją sieć do przeprowadzenia ataków na obiekt jądrowy w Natanz, które uszkodziły nie tylko budynki kompleksu, ale także systemy wirówek. Ponadto Izraelczycy prowadzą wspólne ćwiczenia z 5. Flotą Marynarki Wojennej USA, a także z ZEA i Bahrajnem.
Nasz GIG uważa, że istnieje niewielka/umiarkowana szansa na atak wojskowy na irańskie obiekty nuklearne w 2022 r., ale dopiero po wyczerpaniu wszystkich dostępnych środków dyplomatycznych, a Iran jest bliski wybuchu nuklearnego, co zmusiłoby Izrael do podjęcia działań militarnych.
„JCPOA to DOA (tj. nie wydarzy się). Jednak Stany Zjednoczone nie podejmą żadnych działań przeciwko Iranowi podczas administracji Bidena, ponieważ nie mają na to ochoty. Cały zespół bezpieczeństwa narodowego Bidena nie jest zainteresowany szturchaniem irańskiego ula. Jednak dla Izraela zagrożenie nuklearne Iranu jest realne i podejmą wszelkie niezbędne działania, aby zdusić je w zarodku. Izraelskie F-35 będą kluczowe w każdej akcji wojskowej wraz z siłami cybernetycznymi i siłami specjalnymi”. - Generał David Deptula
„W pewnym momencie 2022 r. nastąpi błędna kalkulacja przez irańskich pełnomocników, co doprowadzi do przeprowadzenia przez Stany Zjednoczone działań militarnych przeciwko Iranowi. Izrael nigdy nie pozwoli Iranowi przekształcić się w kraj zdolny do broni jądrowej i zrobi wszystko, co konieczne, aby powstrzymać Iran przed osiągnięciem zdolności poprzez działania tajne lub jawne”. - generał KK Chinn
„W odniesieniu do Izraela (atak na Iran) jest mniej prawdopodobne teraz, gdy Netanjahu już nie rządzi. Ale podobnie jak Rosja za Putina, wydaje mi się, że Izrael nie dba o to, co myśli reszta świata, zwłaszcza jeśli chodzi o to, co kraj postrzega jako samozachowawczy. Jeśli Iran zaatakuje wojska lub aktywa USA, USA zareagują. Jeśli Iran nie podżega, to prawdopodobieństwo działania USA jest niskie. Jeśli chodzi o JCPOA, Iran przeciągnie negocjacje, ale myślę, że do końca roku coś zostanie zrobione”. - Kapitan Wendy Lawrence
„Nie widzę ataku USA na Iran w 2022 r. Ponadto zainicjowane przez USA negocjacje JCPOA zmuszą Izrael do wycofania się z własnego pragnienia zaatakowania Iranu. Izrael nadal szanuje administrację Bidena na tyle, by nie działać jednostronnie. Biden ryzykuje swoją reputację, aby dyplomatycznie rozwiązać problem broni jądrowej poprzez negocjacje JCPOA i strategię, którą wyznaczył podczas swojej kampanii wyborczej. Administracja Bidena za bardzo chce JCPOA, aby szczegóły przeszkadzały. Przez cały 2022 r. będą dążyć do odnowienia umowy, nawet jeśli będą musieli przyznać Iranowi wpływy i ustępstwa. Ta sama grupa negocjacyjna w administracji Bidena negocjowała pierwotną umowę za administracji Obamy i są zdeterminowani, aby wrócić do pierwotnego planu i odwrócić działania administracji Trumpa”. - generał Robert Walsh
Ryzyko poważnego cyberataku w 2022 r.
Jak informowaliśmy w naszych lipcowych i majowych atakach ATW, cyberatak na amerykańską infrastrukturę krytyczną zaaranżowany przez grupę przestępczą / sponsora państwowego doszedł do skutku w 2021 roku. W maju atak ransomware przez rosyjski gang przestępczy o nazwie Darkside zniszczył 5500- mile Colonial Pipeline, który dostarcza 45% paliwa na Wschodnim Wybrzeżu. Podczas gdy Putin odmówił poparcia ataku, wydarzenie ujawniło słabe punkty infrastruktury krytycznej. W lipcu administracja Bidena (i europejscy sojusznicy) podjęła znaczący krok, oskarżając Chiny o masowe włamanie do systemu poczty elektronicznej Microsoft Exchange. Ten system poczty e-mail jest używany przez niektóre z największych światowych firm, w tym wiele firm zbrojeniowych.
Cyberataki stały się globalnym zagrożeniem dla infrastruktury krytycznej i w grudniu Izrael poprowadził ćwiczenie w 10 krajach (m.in. USA, Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Niemcy, Włochy, Austria, Szwajcaria, Holandia, Tajlandia, Międzynarodowy Fundusz Walutowy, i Bank Światowy), które próbowały zacieśnić współpracę między różnymi podmiotami w zakresie ochrony globalnego systemu finansowego. Ponadto amerykańskie Cyber Command/NSA kierowane przez generała Paula M. Nakasone coraz bardziej angażuje się w zbieranie informacji wywiadowczych i „nakładanie kosztów” na podmioty powiązane z atakami ransomware na infrastrukturę krytyczną.
Nasz GIG uważa, że ryzyko cyberataku na infrastrukturę krytyczną USA w 2022 r. jest umiarkowane/wysokie, a prawdopodobieństwo to wzrasta w przypadku konfliktu zbrojnego.
„Istnieje szansa na znaczący atak, ale krytyczny cyberatak na amerykańską infrastrukturę najprawdopodobniej odbędzie się w ramach zainicjowania lub wraz z poważnym konfliktem w innym miejscu, aby odwrócić uwagę i osłabić reakcję USA. Na przykład ruch ChRL przeciwko Tajwanowi w połowie lat dwudziestych”. - Generał David Deptula
„Istnieje niewielka szansa, że atak w całych Stanach Zjednoczonych w sposób zintegrowany spowoduje odmowę lub zakłócenie infrastruktury krytycznej, która ma regionalne lub krajowe skutki strategiczne. Istnieje jednak 50% szans, że zobaczymy kolejny atak typu ransomware Colonial Pipeline, który jest bardziej skoncentrowany na poszczególnych firmach w celu uzyskania korzyści finansowych”. - generał Robert Walsh
„Jeśli się nad tym zastanowić, jak daleko jesteśmy od cyfrowego ryzyka prowadzącego w przyszłości do fizycznych ofiar – szpitali itp. Będą ataki i w idealnym świecie będziemy w stanie się przed nimi obronić, więc nie spowoduje to masowe wstrząsy finansowe na rynkach”. - General KK Chinn
Przetlumaczyla GR przez translator Google
zrodlo: https://www.zerohedge.com/markets/around-world
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz