Sytuacja w komunistycznych Chinach z nowymi rządowymi blokadami koronawirusa Wuhan (Covid-19) w Szanghaju i Kantonie - a teraz w Pekinie - ma zdziesiątkować amerykański przemysł transportowy tego lata.
Wolumeny ładunków ciężarowych w Stanach Zjednoczonych spadły już w lutym i marcu z powodów niezwiązanych konkretnie z Chinami, a teraz oczekuje się, że spadną jeszcze bardziej w wyniku zamknięcia portów w Chinach.
FreightWaves szacuje, że import kontenerów z Chin stanowi około 16 procent wolumenu ciężarówek w USA i jeszcze większy odsetek amerykańskich suchych ciężarówek. Prawie połowa wszystkich kontenerów, które trafiają do Ameryki, pochodzi z Chin.
"Niedawne spowolnienie na amerykańskich rynkach ładunków ciężarowych jest prawdopodobnie prekursorem bardziej gwałtownego spadku w nadchodzących tygodniach" - donosi Zero Hedge.
Na Twitterze analityk geopolityczny Peter Zeihan napisał, że "pomimo wszystkich intencji i celów, Kanton i Szanghaj nie uczestniczą już w międzynarodowej produkcji".
Początkowo sądzono, że Pekin zostanie oszczędzony przed tymi samymi opresyjnymi blokadami, ale około 24 kwietnia zaczęły pojawiać się doniesienia o tym, że chińska policja państwowa wdraża podobne środki ograniczające.
Innymi słowy, trzy największe miasta w Chinach są w zasadzie usuwane z rynku światowego. Co najmniej 40 procent chińskiego produktu krajowego brutto (PKB) było już offline, gdy Pekin był jeszcze otwarty, co oznacza, że teraz ma się znacznie podnieść.
"Zdecydowana większość tego PKB jest bezpośrednio związana z globalną produkcją", zauważa Zero Hedge. "Usunięcie go oznacza usunięcie przepływu kontenerów z gospodarki światowej".
Oczekuje się, że do 9 maja wolumen rezerwacji kontenerów spadnie o 50 procent
Począwszy od 6 kwietnia, wolumeny kontenerów z Chin do USA zaczęły spadać w stylu kolejki górskiej. Od tego czasu było kilka wzlotów i upadków, ale szczyty maleją.
W ciągu pierwszych 10 dni wolumeny kontenerów spadły o 31 procent. Następnie odbiły się mniej więcej w połowie drogi do około 16-procentowego spadku. Oczekuje się, że teraz spadną jeszcze bardziej.
Prognoza rezerwacji wolumenu FreightWaves SONAR przewiduje spadek wolumenu kontenerów do 50 procent wartości z 6 kwietnia.
"Byłby to prawie taki sam poziom spadku, jaki chiny do amerykańskiego eksportu odnotował podczas Chińskiego Nowego Roku w 2022 r. i niższy niż jakikolwiek inny punkt od lipca 2020 r." - poinformował Zero Hedge.
Niektóre chińskie porty nadal działają, ale większym problemem są chińskie operacje transportowe. Obecnie działa tylko około 20 procent zdolności przewozowych w Szanghaju, a transport ciężarowy jest dużą częścią tego, jak kontenery dostają się do i z chińskich portów.
Ponad 75 procent kontenerów w chińskich portach wchodzi lub wyjeżdża ciężarówką. W Stanach Zjednoczonych zarówno ciężarówki, jak i koleje przewożą towary do i z portów.
"Utrata zdolności przewozowych w Chinach oznacza, że surowce i komponenty nie mogą dostać się z portów do fabryk, a gotowe towary nie mogą pozostawić fabryk portom, aby umieścić je na statkach na eksport" - dodał Zero Hedge.
"Tymczasowy blip (odbicie martwego kota) był prawdopodobnie kontenerem, który był już w kolejce w porcie przed blokadami. "
Gdy fabrykom zabraknie nowych komponentów i surowców, one również będą musiały wstrzymać działalność. Ta kaskadowa awaria zdziesiątkuje to, co pozostało z już uszkodzonych łańcuchów dostaw.
"Według pulpitu nawigacyjnego wywiadu oceanicznego SONAR, obecnie podróż statku z chińskiego portu do portu w USA zajmuje 27 dni" - ujawnił Zero Hedge. "Ponieważ ilość kontenerów z Chin do USA zaczęła spadać 6 kwietnia, prawdopodobnie minie 3 maja, zanim porty USA doświadczą spadku wolumenu".
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.naturalnews.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz