Decyzja Sądu Najwyższego może zmusić ponad 70 000 właścicieli ciężarówek w Kalifornii do zaprzestania jazdy, tworząc kolejny punkt przeciążenia w już obciążonych sieciach logistycznych Zachodniego Wybrzeża.
Ustawa AB5 ogranicza korzystanie z usług niezależnych wykonawców i wkrótce będzie egzekwowana przeciwko branży transportowej po tym, jak sąd odmówił rozpatrzenia ich odwołania.
Kalifornijskie Stowarzyszenie Transportowe stwierdziło w oświadczeniu, że benzyna została wylana na ogień, który jest trwającym kryzysem łańcucha dostaw, a decyzja Sądu Najwyższego może odmówić kontroli sądowej orzeczenia sądu niższej instancji.
W opublikowanej w czerwcu liście nakazów na koniec kadencji Sąd Najwyższy odmówił przeglądu uchylenia przez 9. obwód nakazu przeciwko egzekwowaniu AB5, który jest skierowany przeciwko państwowemu przemysłowi transportowemu. Nakaz ten, który obowiązuje od ponad dwóch lat, zostanie szybko zniesiony.
Grupa stwierdziła, że oprócz bezpośredniego wpływu na właścicieli-operatorów, którzy mają tylko siedem dni na zaprzestanie działalności swojej długoletniej działalności, wpływ usunięcia dziesiątek do tysięcy kierowców ciężarówek z dróg może mieć druzgocące reperkusje dla i tak już kruchego łańcucha dostaw – co zwiększa koszty i pogarsza inflację.
Stowarzyszenie zwróciło się również do Sądu Najwyższego o ponowne rozpatrzenie sprawy, która zakwestionowała kalifornijską ustawę Zgromadzenia 5, która jest prawem, które określa trzy testy w celu ustalenia, czy pracownik jest pracownikiem uprawnionym do świadczeń pracowniczych lub niezależnym wykonawcą, który nie jest. Branża transportowa opiera się na wykonawcach i walczy o zwolnienie z przepisów stanowych z powodu przepisów federalnych.
Z nielicznymi wyjątkami relacje między niezależnymi kierowcami ciężarówek a ich przewoźnikami, brokerami i spedytorami będą regulowane przez testy, a stowarzyszenie wyraziło rozczarowanie odmową sądu uznania "nieodwołalnych szkód", które mogą się zdarzyć poprzez wyeliminowanie niezależnych kierowców ciężarówek w handlu międzystanowym i społecznościach.
Branża transportowa podejmuje obecnie działania, aby zobaczyć, w jaki sposób modele biznesowe będą pasować do nowego paradygmatu, według dyrektora generalnego Harbor Trucking Association Matta Schrapa.
Powiedział, że ten ruch będzie miał głęboki wpływ na podaż kierowców, dodając, że wielu przedsiębiorców wykorzystuje modele kontraktowe jako ścieżkę dla możliwości transportu ciężarowego. "Mamy wiele firm, które to planują, ale zobaczymy, jak spadną chipy". (Powiązane: Koronawirus uderza w pracowników sklepów spożywczych, kierowców ciężarówek; łańcuch dostaw jest teraz zagrożony.)
AB5 zabija małe firmy transportowe w Kalifornii
Ustawa o zgromadzeniu 5, która została uchwalona w 2019 r., Przedstawiła ścisły "test ABC", który określa, czy pracownik jest pracownikiem, czy niezależnym wykonawcą. Kalifornijskie Stowarzyszenie Transportowe zakwestionowało go i uzyskało wstępny nakaz, jednak decyzja została uchylona w apelacji, pozostając w mocy do czasu odwołania CTA do Sądu Najwyższego. (Powiązane: Niedobór kierowców ciężarówek w USA zmusza firmy do szukania za granicą.)
AB5 podjął decyzję stanowego Sądu Najwyższego z 2018 r., W której stwierdzono, że niektórzy pracownicy powinni być domniemanymi pracownikami zamiast niezależnych wykonawców przy ocenie wynagrodzeń i klasyfikacji godzin w sprawach pozwów zbiorowych.
Aby zostać uznanym za niezależnego wykonawcę, należy spełnić warunki. Po pierwsze, pracownik jest wolny od kontroli i kierownictwa podmiotu zatrudniającego w związku z wykonywaniem pracy, zarówno na podstawie umowy o wykonanie pracy, jak i w rzeczywistości; po drugie, zakłada ona, że pracownik wykonuje pracę, która wykracza poza zwykły przebieg działalności podmiotu zatrudniającego; po trzecie, pracownik jest zwyczajowo zaangażowany w niezależnie ustanowiony handel, zawód lub działalność gospodarczą, która ma taki sam charakter jak wykonywana praca.
Większość analiz prawnych orzeczenia zgadza się, że test ustanawia niemożliwy standard dla większości przewoźników samochodowych korzystających z niezależnych operacji wykonawcy-właściciela.
Pozew California Trucking Association twierdził również, że ustawodawstwo AB5 zabrania stanom uchwalania przepisów dotyczących cen, tras i usług przewoźników samochodowych.
Sąd zgodził się i wydał nakaz zakazujący egzekucji AB5 w odniesieniu do branży transportowej, ale decyzja została uchylona w apelacji przez zespół Sądu Apelacyjnego dla Dziewiątego Obwodu.
Firmom transportowym zaleca się "przyjrzenie się różnym opcjom" w celu restrukturyzacji swoich modeli dostaw w Kalifornii. Na przykład mogą korzystać z tych samych kierowców co pracownicy, chociaż nie jest to prawdopodobne, ponieważ większość kierowców woli być niezależnymi wykonawcami. Na początek posiadają własne ciężarówki i własne firmy.
Odwiedź Chaos.news, aby uzyskać więcej wiadomości związanych z trwającym kryzysem łańcucha dostaw.
Obejrzyj ten film, który mówi o tym, jak AB5 zabija małe ciężarówki w Kalifornii.
Więcej powiązanych historii:
W branży transportowej brakuje 80 000 kierowców ciężarówek w obliczu kryzysu łańcucha dostaw.
Niedobór kierowców ciężarówek w USA zmusza firmy do szukania za granicą.
|Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo|:https://www.naturalnews.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz