sobota, 13 lutego 2021

"Spiskowcy z COVIDcon tworzą kolosalne korki na kontenerowcach w Kalifornii W CELU...!!!!"

 

Nowe wideo pokazuje masowe korki w kalifornijskich kontenerowcach

Greg Miller
American Shipper

Niedawno wydany film US Coast Guard stanowi autentyczny dowód na to, jak ekstremalne stały się zatory w portach w Los Angeles i Long Beach. Nowy widok z góry ukazuje ogromną armadę kontenerowców rozrzuconych na kotwicy w kalifornijskiej zatoce San Pedro.

california video

Podczas gdy materiał filmowy Coast Guard maluje obraz, najnowsze dane z portu w Los Angeles i z Marine Exchange of Southern California opowiadają historię tych zdjęć.

Dane potwierdzają, że w historycznym korku kontenerowców u wybrzeży Kalifornii nie nastąpiło rzeczywiste zwolnienie.

Od czwartku cumowało 25 kontenerowców w Los Angeles i Long Beach. Trzydzieści dwa kontenerowce stały na kotwicowisku. To mniej więcej ten sam poziom, który utrzymuje się na kotwicy od początku tego roku. (Rekord 40 kontenerowców na kotwicy został pobity 1 lutego).

Port w Los Angeles, za pośrednictwem swojej platformy  The Signal , zaczął niedawno ujawniać liczbę dni na kotwicy dla określonych kontenerowców. Liczby potwierdzają, że niektóre statki spędzają na kotwicy prawie tyle samo czasu, ile potrzeba na przemierzenie Pacyfiku.

Od czwartku Ever Envoy o pojemności 6.332 dwudziestostopowych jednostek ekwiwalentnych (TEU) był na kotwicy przez 11 dni. Inne statki, które właśnie zacumowały, czekały równie długo: od wtorku MSC Romane o pojemności 9400 TEU stał na kotwicy przez 12 dni. Mgławica CMA CGM Andromeda o pojemności 11 356 TEU, Ever Liven 8 452 TEU i Mgławica NYK 4,888 TEU przez 11 dni.

Sygnał wskazał, że średni czas na kotwicy dla statków zawijających do Los Angeles wynosił 8 dni od czwartku, w porównaniu z 6,9 dnia we wtorek. Sygnał dostarczył informacji o czasie oczekiwania statków od 27 stycznia. Od tego czasu czas oczekiwania wynosi średnio około tygodnia.

Co powoduje korki

Wydłużone czasy kotwiczenia  zmusiły niektórych przewoźników oceanicznych do odwołania wielu rejsów w tym miesiącu . Nie z powodu braku popytu na ładunki, ale raczej z braku dostępnych statków do obsługi tych usług.

Opóźnienia na lądzie powodują zator na morzu. Ekstremalnie wysokie wolumeny przychodzące w połączeniu z komplikacjami logistycznymi zarówno w portach, jak i poza nimi powodują opóźnienia na lądzie. Jednym z wyzwań w portach  są infekcje COVID wśród dokerów . International Longshore and Warehouse Union (ILWU) poinformował, że 694 jego członków uzyskało pozytywny wynik od 17 stycznia. Do 25 stycznia liczba ta wzrosła do 803.

Wyznaczanie przebiegu zatorów

Jak wcześniej informował American Shipper, liczba kontenerowców na kotwicy już przekracza liczbę podczas sporu pracowniczego między MZDM a ich pracodawcami w latach 2014-15.

Marine Exchange dostarczyła American Shipper dane historyczne od stycznia 2019 r., Aby spojrzeć z perspektywy na bieżące zaległości kontenerowców.

Z danych wynika, że liczba cumujących kontenerowców zaczęła rosnąć w lipcu. Stały wzrost liczby statków na kotwicy rozpoczął się w listopadzie. Do końca roku liczba kontenerowców na kotwicy wzrosła do 30. Od tamtej pory utrzymuje się od 20 do 40 statków. W międzyczasie liczba statków przy przystaniach w Los Angeles i Long Beach utrzymywała się na poziomie dwudziestki i trzydziestki.

Kip Louttit, dyrektor wykonawczy Marine Exchange of Southern California, powiedział American Shipper:  „Wydaje się, że osiedliliśmy się w nowej, nowej normalnej, około 30 kontenerowcach na kotwicy. Nie wiem, czy to będzie trwało, czy nie.

Konsumenci zobaczą bardziej puste półki

Ta nowa, nowa normalność będzie coraz bardziej odczuwalna przez konsumentów. Lauren Brand, prezes National Association of Waterfront Employers, zeznała we wtorek na przesłuchaniu podkomisji Izby Reprezentantów, że statki obecnie przewożone na morzu zawierają około 190 000 ciężarówek z towarami.

„W tej chwili istnieją pojemniki z częściami do zakładów produkcyjnych i montażowych w Stanach Zjednoczonych. Zobaczymy, jak niektórzy z nich zaczną się wahać w swoich harmonogramach, im dłużej to potrwa.

„Zapytałem jednego z moich lokalnych sprzedawców, Chico's, czy mają jakieś wiosenne kolory. Powiedzieli „nie”, ponieważ utknęli w porcie - powiedział Brand.

„Obserwujemy spadek na rynku mody. Może jakieś produkty walentynkowe utknęły. Zobaczymy, jak towary wielkanocne utkną. Zobaczymy rzeczy, które faktycznie przybywają za późno, aby trafić na rynek. Tak więc będzie to wpływ ekonomiczny, od dóbr konsumpcyjnych po produkcję ”.

___
https://www.zerohedge.com/commodities/new-video-shows-massive-california-container-ship-traffic-jam

Brak komentarzy:

"Premier państwa UE oskarża Zełenskiego o próbę przekupstwa Premier Słowacji Robert Fico powiedział, że „nigdy” nie przyjmie pieniędzy z Kijowa"

  Ukraiński przywódca Władimir Zełenski rozmawia z mediami pod koniec szczytu UE w Brukseli. © Getty Images / Thierry Monasse Słowacki pre...