HOLTVILLE, Kalifornia (AP) - Władze badają, czy doszło do przemytu ludzi po wtorkowej katastrofie z udziałem 25-osobowego SUV-a z przyczepą, w której zginęło 13 osób, a ciała rozrzucono na jezdni w pobliżu granicy USA z Meksykiem.
Większość zabitych to Meksykanie, powiedział meksykański urzędnik.
Kiedy przybyła policja, niektórzy pasażerowie próbowali wyczołgać się z wymiętej ekspedycji Forda z 1997 r., Podczas gdy inni wędrowali po polach. Przód platformy został wepchnięty w lewą stronę SUV-a, a za nim dwie puste przyczepy zostały podparte.
Dwanaście osób zostało znalezionych martwych, gdy pierwsi ratownicy dotarli do dwupasmowej autostrady, która wije się przez pola w rolniczym południowo-wschodnim rogu Kalifornii, około 125 mil (201 kilometrów) na wschód od San Diego. Inna osoba zmarła w szpitalu, powiedział szef kalifornijskiego patrolu autostradowego Omar Watson.
„To była dość chaotyczna scena” - powiedział Watson, który również opisał ją jako „bardzo smutną sytuację”.
Roberto Velasco, dyrektor ds. Ameryki Północnej w Departamencie Stosunków Zagranicznych Meksyku, potwierdził we wtorek na swoim koncie na Twitterze, że co najmniej 10 zabitych zostało zidentyfikowanych jako Meksykanie. Żadna tożsamość nie została wydana.
Władze podały, że przyczyna zderzenia jest niejasna, a także nie od razu wiadomo, dlaczego tak wielu ludzi zostało wepchniętych do pojazdu zbudowanego do bezpiecznego przechowywania ośmiu osób.
Watson powiedział, że SUV miał tylko przednie siedzenia - środkowe i tylne siedzenia zostały usunięte. Pozwoliłoby to większej liczbie osób zmieścić się w pojeździe, ale czyni go jeszcze bardziej niebezpiecznym.
Nie było od razu jasne, czy SUV przewoził migrantów, którzy przekroczyli granicę, przewożąc rolników na pola, czy też był używany do innych celów.
„Agenci specjalni z Homeland Security Investigations San Diego odpowiedzieli… i rozpoczęli dochodzenie w sprawie przemytu ludzi”, podała agencja w oświadczeniu, dodając, że inne szczegóły nie zostały ujawnione.
Macario Mora, rzecznik Urzędu Celnego i Ochrony Granic, powiedział, że agenci nie ścigali SUV-a w czasie katastrofy, o której początkowo mówiono. Status imigracyjny pasażerów był nieznany.
„To była niezwykła liczba osób w SUV-ie, ale nie wiemy, kim oni byli” - mówi Mora.
Według urzędników ludzie w pojeździe byli w wieku od 15 do 53 lat i stanowili mieszankę mężczyzn i kobiet. 28-letni kierowca pochodził z Mexicali w Meksyku, tuż za granicą i był jednym z zabitych. 68-letni kierowca dużej platformy, pochodzący z pobliskiego El Centro, trafił do szpitala z umiarkowanymi obrażeniami.
Obrażenia pasażerów wahały się od niewielkich do ciężkich i obejmowały złamania oraz urazy głowy. Pod opieką znajdowali się w kilku szpitalach. Jedna osoba była leczona w szpitalu i wypuszczona.
Do katastrofy doszło około godziny 6:15 na skrzyżowaniu na obrzeżach Holtville, które nazywa się marchewkową stolicą świata i znajduje się około 18 kilometrów na północ od granicy USA z Meksykiem. Był słoneczny, pogodny poranek, a władze podały, że traktor z przyczepą i jego dwa puste kontenery jechały na północ na State Highway 115, kiedy SUV zatrzymał się przed nim z Norrish Road.
Raport kalifornijskiego patrolu autostradowego mówi, że SUV wjechał na skrzyżowanie bezpośrednio przed dużą platformą, która uderzyła w lewą stronę SUV-a. Oba pojazdy zatrzymały się na brudnym poboczu.
Nie jest jasne, czy SUV wjechał na znak stopu, czy też zatrzymał się przed wjazdem na autostradę. Nie wiadomo też jeszcze, jak szybko jechał traktor z przyczepą.
Według funkcjonariusza CHP Jake'a Sancheza ograniczenie prędkości dla ciągników siodłowych na autostradzie wynosi 55 mil na godzinę (88,5 km / h). Druga droga ma również prędkość 55 mil na godzinę dla pojazdów.
Ford Expedition z 1997 roku może przewozić maksymalną ładowność 2000 funtów. - Gdyby w środku znajdowało się 25 osób, z łatwością przekroczyłoby to limit ładowności, który opodatkowuje hamulce i utrudnia kierowanie - powiedział Frank Borris, były szef Biura ds. Badania Usterek Krajowego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
„Będziesz mieć wydłużone drogi hamowania, opóźnione reakcje na sygnały sterujące i potencjalną nadmierną reakcję na wszelkiego rodzaju szybką zmianę pasa ruchu” - powiedział Borris, który obecnie prowadzi firmę konsultingową w zakresie bezpieczeństwa.
Borris powiedział, że SUV-y w tym wieku były najcięższe nawet bez dużej wagi.
„Przy całym tym ładunku użytecznym powyżej środka ciężkości pojazdu będzie on jeszcze bardziej niestabilny” - powiedział.
Do katastrofy doszło na zielonych farmach, na których uprawia się szeroką gamę warzyw i lucerny wykorzystywanych na paszę dla bydła.
Każdego dnia tysiące ludzi przyjeżdża do Stanów Zjednoczonych, aby pracować na polach. Zbiory sałaty i innych warzyw ozimych trwają od listopada do marca, a wczesnym rankiem po wiejskich drogach często jeżdżą autobusy i SUV-y przewożące rolników.
W okolicy widzieli również przemytnicy przewożący migrantów ciężarówkami i pojazdami. Setki migrantów, którzy zmarli po przekroczeniu granicy, spoczywają w nieoznakowanych grobach na cmentarzu Holtville na obrzeżach miasta.
___
Współpracowali ze sobą reporterzy Associated Press Stefanie Dazio z Los Angeles, Julie Watson z San Diego, Anita Snow z Phoenix, Tom Krisher z Detroit i Mark Stevenson z Mexico City.
Pełne pokrycie: Kalifornia
Full Coverage: California
___
Ta historia została poprawiona na podstawie zaktualizowanych informacji od urzędników, aby pokazać, że kierowca ciągnika siodłowego ma 68 lat, a nie 69 lat.
zrodlo:apnews.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz