czwartek, 11 marca 2021

"CIA mainstreamowe media zostały przejęte przez operację CIA Mockingbird"(video)

 Reuters i BBC przyłapały na braniu pieniędzy na kampanię propagandową

Analiza przeprowadzona przez dr. Josepha Mercoli

 Historia w skrócie

Dokumenty, które wyciekły, ujawniają, że Reuters i BBC News były zaangażowane w tajny program brytyjskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Wspólnoty Narodów, mający na celu osłabienie wpływów Rosji poprzez wieloetapową kampanię propagandową

Operacja Mockingbird była tajną kampanią infiltracji mediów CIA rozpoczętą w 1948 roku w ramach Biura Projektów Specjalnych. CIA wydała około jednej trzeciej swojego budżetu na łapówki dla setek dziennikarzy, którzy publikowali fałszywe historie na prośbę CIA

Jednak infiltracja i manipulowanie mediami jest rutynowym zjawiskiem od 1915 r., Kiedy interesy JP Morgan, w tym przemysł stalowy i stoczniowy, wykupiły kontrolę redakcyjną nad 25 najbardziej wpływowymi gazetami, co pozwoliło im kontrolować wiadomości o gotowości wojskowej, finansach. polityki i inne wiadomości, które były kluczowe dla ich interesów prywatnych i korporacyjnych

Operacja Mockingbird była próbą CIA mającą na celu utrwalenie i rozszerzenie tego tajnego uścisku w mediach jakieś trzy dekady później

Podczas gdy przekazy propagandowe zmieniają się wraz z upływem czasu, podstawowy modus operandi pozostaje ten sam do dziś. Jeśli już, system stał się bardziej wydajny i skuteczny, ponieważ liczba głównych mediów zmalała, a ogromna większość dziennikarzy po prostu paplała to, co donoszą trzy globalne agencje informacyjne

Operacja Mockingbird, 1,2 ujawniona publicznie podczas przesłuchania w Kongresie w 1975 r., Była tajną kampanią infiltracji mediów przez CIA rozpoczętą w 1948 r. W ramach Biura Projektów Specjalnych3.


CIA podobno wydawała 1 miliard dolarów rocznie (około jednej trzeciej całego swojego budżetu4) na łapówki dla setek amerykańskich dziennikarzy, którzy w zamian publikowali fałszywe historie na prośbę CIA. Dziennikarze rekrutowani przez CIA pracowali w większości głównych organizacji informacyjnych, w tym CBS News, Time, Life, Newsweek i The New York Times, żeby wymienić tylko kilka. wolna prasa: 7


„W 1976 r. Śledztwo senatora Franka Churcha w sprawie CIA ujawniło ich korupcję w mediach. Komitet Kościelny doniósł: „CIA utrzymuje obecnie sieć kilkuset obcokrajowców na całym świecie, którzy dostarczają CIA informacji wywiadowczych i czasami próbują wpływać na opinie za pomocą tajnej propagandy.


Osoby te zapewniają CIA bezpośredni dostęp do dużej liczby gazet i czasopism, wielu serwisów prasowych i agencji informacyjnych, stacji radiowych i telewizyjnych, komercyjnych wydawców książek i innych zagranicznych mediów ”…


Taktyka była prosta. Fałszywe wiadomości lub propaganda byłyby przekazywane przez pisarzy CIA znanym i nieświadomym reporterom, którzy po prostu powtarzaliby te kłamstwa w kółko ”.

Reuters i BBC News otrzymały zapłatę za kampanię propagandową
Chociaż operacja Mockingbird może brzmieć jak historia starożytna, istnieje wiele dowodów sugerujących, że wciąż trwa. Podczas zimnej wojny propaganda CIA lekceważyła ideologie komunistyczne. Dziś promuje radykalne socjalistyczne idee, które zamiast tego wspierają technokratyczny system gospodarczy.

Podczas gdy przekazy propagandowe zmieniają się wraz z upływem czasu, podstawowy sposób ich rozpowszechniania pozostaje ten sam. Jeśli już, system stał się bardziej wydajny i skuteczny, ponieważ liczba głównych mediów zmniejszyła się w ciągu ostatnich dziesięcioleci, a ogromna większość dziennikarzy i prezenterów wiadomości po prostu papuguje to, co donoszą trzy globalne agencje informacyjne.

CIA nie jest także jedyną agencją wywiadowczą wykorzystującą media do własnych celów propagandowych. Dokumenty, które wyciekły8, ujawniają, że Reuters i BBC News były zaangażowane w tajny program brytyjskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Wspólnoty Narodów (FCO), mający na celu osłabienie wpływu Rosji na jej sąsiadów. W swoim obszernym artykule GrayZone z 20 lutego 2021 roku Max Blumenthal pisze: 9

„Działając za pośrednictwem tajemniczego działu brytyjskiego FCO, znanego jako Counter Disinformation & Media Development (CDMD), organizacje medialne działały wraz z grupą kontrahentów wywiadowczych w tajnej jednostce znanej po prostu jako„ Konsorcjum ”.

Poprzez programy szkoleniowe rosyjskich dziennikarzy nadzorowane przez agencję Reuters, brytyjskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych starało się doprowadzić do „zmiany nastawienia uczestników”, promując „pozytywny wpływ” na ich „postrzeganie Wielkiej Brytanii”…

W efekcie rząd brytyjski próbował infiltrować rosyjskie media i propagować własną narrację poprzez sieć wpływów rosyjskich dziennikarzy przeszkolonych w Wielkiej Brytanii…

`` Te rewelacje pokazują, że kiedy posłowie narzekali na Rosję, brytyjscy agenci używali BBC i Reutera do stosowania dokładnie tej samej taktyki, o jaką politycy i komentatorzy medialni oskarżali Rosję '' - Chris Williamson, były poseł brytyjskiej Partii Pracy, który próbował zastosować Publiczna kontrola tajnych działań CDMD i została oszukana ze względów bezpieczeństwa narodowego, powiedział The Grayzone.

„BBC i Reuters przedstawiają siebie jako nieskazitelne, bezstronne i autorytatywne źródło wiadomości ze świata” - kontynuował Williamson - „ale obaj są teraz bardzo zagrożeni przez te ujawnienia. Podwójne standardy, takie jak ten, po prostu powodują dalsze zniesławienie polityków establishmentu i korporacyjnych mediów ””.

Reuters, BBC zatrudniony do promowania narracji popierających NATO
Dokumenty, które wyciekły, pokazują, że zarówno Reuters, jak i BBC otrzymały „wielomilionowe kontrakty na realizację interwencjonistycznych celów państwa brytyjskiego”. FCO sfinansowało:

Uprawa rosyjskich dziennikarzy
Utworzenie „sieci wpływów” w Rosji i wokół niej
Promocja narracji pronatowskich w regionach rosyjskojęzycznych
W swoich propozycjach Reuters podał, że ma 15 000 dziennikarzy i pracowników w swojej globalnej sieci, w tym 400 dziennikarzy w Rosji. Reuters i BBC realizowały swoją tajną misję wywierania wpływu we współpracy z innymi znanymi firmami medialnymi, w tym Bellingcat, Meduza i Mediazona.

Operację nadzorował Zinc Network, kontrahent wywiadu, który był również odpowiedzialny za utworzenie sieci rosyjskich i środkowoazjatyckich YouTuberów, którzy nie byli zarejestrowani jako źródła zewnętrzne. Sieć Zinc twierdziła również, że ma możliwość „aktywowania szeregu treści; wspierać antyrządowe protesty w Rosji ”.

To nie pierwszy raz, kiedy Reuters i BBC są zamieszane w operację medialną typu Mockingbird. Dokumenty odtajnione w styczniu 2020 r. Pokazały, że rząd brytyjski finansował Reutera „w latach 60. i 70. XX wieku w celu pomocy antyradzieckiej organizacji propagandowej prowadzonej przez agencję wywiadu MI6” - pisze Blumenthal10. ukrywać płatności ”dla Reuters.

180 stopni od prawdy
To niemała ironia losu, że większość organizacji, które twierdzą, że promują prawdę i przeciwdziałają dezinformacji, w rzeczywistości postępuje dokładnie odwrotnie. Grupa Counter Disinformation & Media Development (CDMD) brzmi bardzo podobnie do Center for Countering Digital Hate (CCDH).

CCDH jest nieprzejrzystą grupą kierowaną przez Imrana Ahmeda, który jest również członkiem Komitetu Sterującego ds. Zwalczania Ekstremizmu Pilotażowej Grupy Zadaniowej przy Komisji ds. Zwalczania Ekstremizmu rządu brytyjskiego.

Ahmed odnotował, że uważa antyszczepionkowców za „grupę ekstremistyczną, która stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego” 11 i przyznaje, że śledzi i szpieguje 425 kont związanych ze szczepionkami na Facebooku, Instagramie, YouTube i Twitterze12.

Oprócz stwierdzenia, że ​​lekarze i naukowcy muszą „przekonać opinię publiczną, że COVID jest niebezpieczny i dać im pewność, że szczepionka jest bezpieczna i skuteczna” 13, CCDH wzywa również do usunięcia z platformy każdego, kto kwestionuje szczepionki, 14 oraz do „prowadzenia platform odpowiedzialny ”poprzez grzywny, sankcje karne i inne środki, które mogą wpłynąć na wyniki platformy.

Tak więc, tak jak CDMD w rzeczywistości nie przeciwdziała dezinformacji, ale raczej ją tworzy, CCDH nie zajmuje się zwalczaniem cyfrowej nienawiści; aktywnie tworzy i promuje nienawiść w internecie poprzez bezpodstawne nazywanie milionów przestrzegających prawa rodziców - których jedynym przestępstwem jest troska o zdrowie swoich dzieci - jako ekstremistów i wrogów państwa.

Media stały się integralną częścią wywiadowczej sieci szpiegowskiej
Inne doniesienia medialne15,16,17 również podkreślały rolę agencji wywiadowczych w globalnych wysiłkach zmierzających do wyeliminowania „propagandy antyszczepionkowej” z publicznej dyskusji oraz fakt, że wykorzystują one do tego wyrafinowane narzędzia cyberwojny. Na przykład niezależny dziennikarz śledczy Whitney Webb pisze: 18

„Brytyjskie i amerykańskie agencje wywiadu państwowego„ zbroją prawdę ”, aby stłumić wahania co do szczepionek, podczas gdy oba narody przygotowują się do masowych szczepień, w niedawno ogłoszonej„ cyber wojnie ”, którą dowodzą sterowani przez sztuczną inteligencję arbitrzy prawdy przeciwko źródłom informacji, które kwestionują oficjalne narracje…

Brytyjskie GCHQ [Government Communications Headquarters19] „rozpoczęło ofensywną operację cybernetyczną w celu zakłócenia propagandy antyszczepionkowej rozpowszechnianej przez wrogie państwa” i „korzysta z zestawu narzędzi opracowanego w celu zwalczania dezinformacji i materiałów rekrutacyjnych rozpowszechnianych przez Państwo Islamskie”. 20

Ponadto rząd Wielkiej Brytanii nakazał 77. Brygadzie armii brytyjskiej, która specjalizuje się w „wojnie informacyjnej”, rozpoczęcie kampanii internetowej w celu przeciwdziałania „zwodniczym opowieściom” o kandydatach na szczepionkę COVID-19.

Nowo ogłoszona `` cyberwojna '' GCHQ nie tylko stłumi `` propagandę antyszczepionkową '', ale także będzie dążyć do `` zakłócenia działań cyberaktorów za nią odpowiedzialnych, w tym szyfrowania ich danych, aby nie mogli uzyskać do nich dostępu i blokowania komunikacji z każdym z nich. inny.'

Wysiłki będą również obejmować GCHQ dotarcie do innych krajów sojuszu „Five Eyes” (USA, Australia, Nowa Zelandia i Kanada), aby powiadomić swoje agencje partnerskie w tych krajach, aby kierowały reklamy na takie witryny „propagandowe” hostowane w ich granicach ”
Prowadzona przez wywiad wojna informacyjna przeciwko społeczeństwu
Wskazówki, że amerykańskie agencje wywiadowcze - nie tylko CIA, ale także FBI - wspierają tę cyberwojnę przeciwko społeczeństwu, można również znaleźć w białej księdze21 opublikowanej w InfraGard Journal w czerwcu 2019 r. InfraGard, organizacja non-profit zajmująca się bezpieczeństwem narodowym, współpracuje z FBI22. o inicjatywach edukacyjnych i informacyjnych, które „pomagają łagodzić zagrożenia” dla bezpieczeństwa narodowego. 23

Artykuł InfraGard24 twierdzi, że amerykański ruch antyszczepionkowy jest organizowany przez organizacje zrzeszone w rosyjskim rządzie, które chcą „siać niezadowolenie i nieufność w tematach i inicjatywach, które służą interesom USA” 25 oraz że „Największym zagrożeniem w kontrolowaniu epidemii są te którzy kategorycznie odrzucają szczepienia. ”26

Ostatecznym celem Primer jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do całkowitego zautomatyzowania kształtowania publicznego postrzegania i zostania arbitrem „prawdy”, zgodnie z definicją państwa. ~ Whitney Webb
Inne dowody obejmują fakt, że Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych i Dowództwo Operacji Specjalnych Stanów Zjednoczonych przyznały wielomilionowy kontrakt z firmą Primer z siedzibą w USA, zajmującą się „wywiadem maszynowym”, na opracowanie „pierwszej w historii platformy uczenia maszynowego do automatycznej identyfikacji i oceny podejrzanych dezinformacja ”. 27

Według Webba „ostatecznym celem Primer jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do całkowitej automatyzacji kształtowania publicznego postrzegania i stanie się arbitrem„ prawdy ”zdefiniowanej przez państwo” 28.

Samozwańczy arbiter prawdy NewsGuard - który ocenia strony internetowe według kryteriów „wiarygodności” i „przejrzystości” - jest również partnerem zarówno Departamentu Stanu USA, jak i Departamentu Obrony 29, co zdecydowanie sugeruje wsparcie rządu (jeśli nie bezpośrednie zaangażowanie ) cenzury.

NewsGuard jest również finansowany przez firmę PR Publicis, która wydaje się również odgrywać ważną rolę w tej wojnie informacyjnej. Możesz dowiedzieć się więcej o tej części ramienia propagandowego w „Sieci graczy próbujących uciszyć prawdę”.

Większość mediów głównego nurtu jest teraz propagandystami
Gdyby nie to, że media głównego nurtu codziennie przez wiele miesięcy wypychałyby mylące, jeśli nie wypowiadane, fałszywe informacje, pandemia COVID-19 byłaby zwykłym impulsem na radarze opinii publicznej. Żaden z drakońskich środków okradania wolności nie byłby w najmniejszym stopniu możliwy.

Biorąc pod uwagę spójność narracji na całym świecie w zeszłym roku, nie do pomyślenia jest, aby nie było żadnego centralnego „organu”, który tym wszystkim kierował. A jeśli tak, to musi być ku temu powód. Nikt nie boi się podżegać bez żadnego powodu. Ma cel.

Historycznie rzecz biorąc, strach był używany przez każdy potencjalny reżim autorytarny i totalitarny, o jakim można pomyśleć, więc są wszelkie powody, by podejrzewać, że to samo dotyczy teraz. Główna różnica polega na tym, że dzisiejszy totalitarny władca jest mniej więcej całkowicie nieznany.

Kto chce rządzić ludnością świata poprzez strach? Kto próbuje przejąć kontrolę nad całym światem? Kto kieruje i instruuje praktycznie wszystkich przywódców rządowych? Agencje wywiadowcze i ich partnerzy medialni bez wątpienia odgrywają kluczową rolę, ale jest mało prawdopodobne, aby były prawdziwym rdzeniem struktury władzy stojącej za tym wszystkim.
Nie, prawdziwą władzą i przywództwem jest elita technokratyczna, której członkowie przez dziesięciolecia spokojnie i pilnie pracowali nad rozwojem programu Nowego Porządku Świata (NWO). To, co kiedyś było znane jako NWO, obecnie nazywane jest Wielkim Resetem i Czwartą Rewolucją Przemysłową, z naciskiem społecznym na „zieloną” gospodarkę opartą na węglu.

Przedmiotem zainteresowania opinii publicznej nie jest nadzór technologiczny i kontrola nad każdym aspektem życia każdego człowieka, od zdrowia i zaangażowania obywatelskiego po pracę, edukację i ekonomię. Niestety, członkowie technokracji nie noszą już kart członkowskich ani nie płacą składek członkowskich, co przesłania ich przynależność, ale niektóre organizacje są tak ściśle zaangażowane w realizację programu Wielkiego Resetowania, że ​​można bezpiecznie założyć, że większość ich członków odgrywa jakąś rolę w tym programie .

Rada Stosunków Zagranicznych
Oprócz agencji wywiadowczych kolejnym kluczowym graczem stojącym za Wielkim Resetem jest Rada Stosunków Zagranicznych (CFR). Jak wyjaśnia Swiss Policy Research, „Kierownictwo i czołowi dziennikarze niemal wszystkich głównych amerykańskich mediów od dawna są członkami wpływowej Rady Stosunków Zagranicznych” 30.

Nie mylić z Senacką Komisją Spraw Zagranicznych Stanów Zjednoczonych lub Europejską Radą ds. Stosunków Zagranicznych, CFR jest organizacją non-profit, której ponad 5000 członków obejmuje również byłych i obecnych prezydentów, polityków, sekretarzy stanu, dyrektorów CIA, bankierzy, prawnicy, profesorowie akademiccy i liderzy korporacji, żeby wymienić tylko kilka

CFR prowadzi również program studiów Davida Rockefellera, który z kolei doradza Białemu Domowi w sprawach polityki zagranicznej. Ogólnie rzecz biorąc, CFR ma niesamowitą władzę i wpływ na Biały Dom Stanów Zjednoczonych i jego politykę. Jak donosi Swiss Policy Research: 32

„W swoim słynnym artykule o„ The American Establishment ”Richard H. Rovere zauważył:„ Dyrektorzy CFR stanowią swego rodzaju Prezydium tej części Establishmentu, która kieruje naszym losem jako narodu…

Rzadko kiedy nie udaje mu się wprowadzić jednego ze swoich członków lub przynajmniej jednego z jego sojuszników do Białego Domu. W rzeczywistości generalnie jest w stanie dopilnować, aby obaj kandydaci byli dla niego akceptowalnymi mężczyznami. ”Dopiero w wyborach w 2016 r. Rada najwyraźniej nie mogła zwyciężyć”.

Synchronizacja fałszywych wiadomości
CFR ma dwie międzynarodowe filie: Grupę Bilderberg i Komisję Trójstronną, z których obie zostały ustanowione przez liderów CFR „w celu wspierania elitarnej współpracy na poziomie globalnym”.

Znane nazwiska w amerykańskim oddziale grupy Trilateral to David Rockefeller, Henry Kissinger, Michael Bloomberg i Eric Schmidt i Susan Molinari, wiceprezes ds. Porządku publicznego w Google. Wielu członków jego zarządu jest również członkami Aspen Institute, który strzeże i mentoruje kadrę kierowniczą z całego świata na temat subtelności globalizacji.

Jak widać na poniższej ilustracji, główne media są dobrze reprezentowane we wszystkich trzech grupach. Jak wspomniano, członkami CFR są również obecni i byli dyrektorzy CIA. W swojej książce „American War Machine” 33,34 Peter Dale Scott dokumentuje również powiązania między CFR, CIA, aparatem bezpieczeństwa narodowego i sektorem bankowym. Podsumowując, powiązania te wyjaśniają, w jaki sposób fałszywa narracja (cokolwiek by to nie było) może być tak szeroko koordynowana i synchronizowana.
CFR media network
Richard Stengel - Technocracy Poster Boy
Wiedza o tym, co teraz wiesz o CFR, komentarz Richarda Stengela, najwyższego przedstawiciela mediów stanowych w zespole ds. Zmiany prezydenta Bidena, będzie prawdopodobnie o wiele bardziej sensowny.

Podczas forum CFR w 2018 roku poświęconego fałszywym wiadomościom Stengel - członek CFR i członek Rady Atlantyckiej, były urzędnik Departamentu Stanu w administracji Obamy, były redaktor naczelny magazynu Time, doradca strategiczny Snap Inc., który prowadzi Snapchat i Bitmoji oraz analityk MSNBC - nalegał, aby rządy używały propagandy wobec swoich obywateli

Powtórzył to zdanie w listopadzie 2020 roku, po powołaniu do zespołu ds. Zmiany prezydenta Bidena, mówiąc, że „nie jest przeciwny propagandzie. Robi to każdy kraj i muszą to robić dla własnej populacji. I niekoniecznie uważam, że to okropne ”. 36 Jak donosi The GrayZone: 37

„Zaangażowany krzyżowiec w czymś, co otwarcie określa jako globalną„ wojnę informacyjną ”, Stengel z dumą ogłosił swoje oddanie ostrożnemu zarządzaniu dostępem opinii publicznej do informacji”.

Stengel zaproponował nawet zniesienie - „przemyślenie” - Pierwszej Poprawki, która gwarantuje wolność słowa i prasy, „z praktycznych powodów społecznych” 38.

Obecność Stengela w administracji Bidena może być zapowiedzią przyszłych wydarzeń, biorąc pod uwagę, że stworzył on niesklasyfikowany podmiot rządowy podczas swoich lat Obamy, specjalnie w celu zwalczania rosyjskiej dezinformacji39. własną propagandę na całym świecie.

Stengel, ze swoimi bliskimi powiązaniami z kilkoma kluczowymi ośrodkami władzy technokratycznej - rządem USA, CFR, Atlantic Council, mediami głównego nurtu i Big Tech - jest prawdziwym plakatem współczesnej technokracji, co sprawia, że ​​jego bezwstydna promocja cenzury i propagandy jest bardziej niż trochę zrozumiałe.

Manipulacja mediami przed mockingbirdem
Podczas gdy operacja Mockingbird zyskała miejsce w historii jako punkt, w którym wolna prasa została naruszona, w rzeczywistości infiltracja prasy miała miejsce na długo przed latami pięćdziesiątymi.

W swoich uwagach Kongresu z 9 lutego 1917 roku kongresman Oscar Callaway wyjaśnił pochodzenie i wykonanie planu kontroli i manipulowania opinią publiczną i sposobem myślenia za pośrednictwem mediów, który ukształtował się zaledwie dwa lata wcześniej: 40

„W marcu 1915 r. Interesy JP Morgan, firmy zajmujące się stalą, przemysłem stoczniowym i prochami oraz ich organizacje zależne, zgromadziły 12 mężczyzn wysoko w świecie gazet i zatrudniły ich do wybrania najbardziej wpływowych gazet w Stanach Zjednoczonych i wystarczającej wielu z nich kontroluje ogólnie politykę prasy codziennej.

Okazało się, że wystarczy wykupić kontrolę nad 25 największymi gazetami. Osiągnięto porozumienie; polisa papierów została zakupiona i opłacona do miesiąca; Do każdego artykułu przydzielono redaktora, który odpowiednio nadzorował i redagował informacje dotyczące kwestii gotowości, militaryzmu, polityki finansowej i innych spraw o charakterze krajowym i międzynarodowym, uważanych za istotne dla interesów nabywców ”.

Operacja Mockingbird była zasadniczo wysiłkiem CIA mającym na celu skonsolidowanie, a jednocześnie rozszerzenie, tego tajnego panowania nad mediami około trzy dekady później. Uświadomienie sobie, że praktycznie nikt żyjący dzisiaj nie został poinformowany przez prawdziwie wolną i niezależną prasę, to otrzeźwiająca myśl.

Chociaż sytuacja z pewnością pogorszyła się w ostatnich latach, potajemne wykorzystywanie mediów głównego nurtu do manipulacji i przekierowywania opinii publicznej w celu ochrony interesów nielicznych elit jest na równi z kursem od ponad 100 lat.

Mnożniki propagandy
Jeśli chodzi o faktyczne rozpowszechnianie fałszywych wiadomości i propagandy, agencje informacyjne odgrywają kluczową rolę, a jest ich tylko trzy: The Associated Press (AP), Reuters i Agence France-Presse (AFP). Jak wyjaśniono w artykule Swiss Policy Research, „The Propaganda Multiplier”: 41

„Kluczowa rola odgrywana przez te agencje oznacza, że ​​zachodnie media często relacjonują te same tematy, nawet używając tego samego sformułowania. Ponadto rządy, wojsko i służby wywiadowcze wykorzystują te globalne agencje informacyjne do rozpowszechniania swoich wiadomości na całym świecie.
Badanie relacji z wojny w Syrii przeprowadzone przez dziewięć czołowych europejskich gazet jasno ilustruje te kwestie: 78% wszystkich artykułów opierało się w całości lub w części na raportach agencji… 0% na badaniach śledczych. Co więcej, 82% wszystkich opinii i wywiadów było za interwencją USA i NATO, podczas gdy propaganda była przypisywana wyłącznie stronie przeciwnej ”.

Krótko mówiąc, dopóki przynajmniej jedna z tych agencji informacyjnych nie wyśle ​​zawiadomienia, jest mało prawdopodobne, aby media krajowe i lokalne poinformowały o wydarzeniu. Nawet zdjęcia i filmy są zwykle pozyskiwane bezpośrednio z tych globalnych agencji prasowych. W ten sposób ludzie wszędzie słyszą, widzą i czytają dokładnie tę samą wiadomość.

„Ta zależność od globalnych agencji stwarza uderzające podobieństwo w relacjach międzynarodowych: od Wiednia po Waszyngton nasze media często relacjonują te same tematy, używając wielu takich samych zwrotów - zjawisko, które inaczej byłoby raczej kojarzone z„ kontrolowanymi mediami ”w autorytarnych stwierdza ”- pisze Swiss Policy Research

Nawet media, które mają na liście płac zagranicznych korespondentów, nie oczekują od nich prowadzenia niezależnych dochodzeń. Oni również po prostu donoszą o wszystkim, co agencje prasowe Wielkiej Trójki chcą opublikować, i pod takim kątem, jaki chcą. Otrzymujesz coś w rodzaju komory echa, w której prezentowany jest tylko jeden widok. Jak można się było spodziewać, ta konfiguracja jest idealną maszyną propagandową.

Jak zauważył Swiss Policy Research: „Ze względu na raczej niskie wyniki dziennikarskie głównych mediów i ich dużą zależność od kilku agencji informacyjnych, zainteresowanym stronom łatwo jest rozpowszechniać propagandę i dezinformację w rzekomo przyzwoitym formacie wśród publiczności na całym świecie. ” Agencje wywiadowcze i ministerstwa obrony doskonale o tym wiedzą i używają tego regularnie, podobnie jak z pewnością CFR i reszta aparatu technokratycznego.

Krótko mówiąc, obecne cenzurowanie i etykietowanie wszystkiego, co zagraża technokratycznej agendzie i spekulowaniu jej członków, jako „dezinformacja” i „dezinformacja” jest odgórnym schematem. W żadnym wypadku nie jest to przypadek i nie kierują nim opinie samych prywatnych firm. Na przykład firmy zajmujące się mediami społecznościowymi są jedynie narzędziami dla technokratycznego państwa głębokiego, które działa na całym świecie.

Powstaje zatem pytanie, jeśli propaganda jest głęboko zakorzeniona w naszej strukturze medialnej, to skąd wiemy, co jest prawdą, a co nie? Nie ma łatwej odpowiedzi na to pytanie, ale rozwiązanie polega najpierw na uświadomieniu sobie, że media kłamią i że istnieje powód, dla którego narracja medialna jest tym, czym jest. Jednym ze sposobów oceny wiadomości jest zadanie sobie pytania: „Dlaczego mogą chcieć, żebym myślał o tym w ten szczególny sposób?” W końcu zaczynają się formować wzory.

Ostatecznie, aby znaleźć prawdę, musisz chcieć jej szukać i szukać w miejscach poza głównym konsorcjum medialnym. Musisz zadawać pytania i uzasadniać swoją drogę przez znalezione informacje. Jeśli coś nie ma sensu, a mimo to powiedziano ci, że masz to zaakceptować bez pytania, to prawdopodobnie jest to propaganda.

Na przykład dowolna liczba ograniczeń dotyczących COVID-19 była skrajnie nielogiczna, co oznacza, że ​​nie mają na celu ochrony ludzi przed infekcją. Chodzi o coś innego, a czymś innym często było celowe niszczenie małych firm w celu ułatwienia transferu bogactwa z klasy średniej i niższej na najwyższe szczeble. Ostatecznie taki jest plan i aby go powstrzymać, musimy przestać wierzyć propagandzie. To jest po prostu takie proste. I to trudne.
przetlumaczono przez translator Google-GR
- Źródła i referencje

___
https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2021/03/10/reuters-bbc-were-paid-for-propaganda-campaign.aspx?ui=e34f4e07e9e4aaaf5360c9c5b394d5ee352f718bb4183b226ed25891b407ee18&sd=20110601&cid_source=dnl&cid_medium=email&cid_content=art1HL&cid=20210310&mid=DM825991&rid=1103852459

Brak komentarzy:

"Iran ostrzega Izrael przed potencjalną „wojną na dużą skalę” Irański minister spraw zagranicznych ma nadzieję, że „rozsądek zwycięży” w izraelskim kierownictwie"

  ZDJĘCIE ARCHIWALNE: Izraelski system obrony przeciwrakietowej Iron Dome wystrzeliwuje pociski przechwytujące © AP / Tsafrir Abayov Izrael...