TOKYO (AP) - japoński system pocztowy inwestuje 150 miliardów jenów (1,4 miliarda dolarów) w 8% udziałów w przedsiębiorstwie handlu elektronicznego Rakuten, aby wzmocnić partnerstwo w dostawach, fintech i innych obszarach.
Akcje Rakuten wzrosły o 8,6% w piątek podczas notowań w Tokio po wiadomościach o zerwaniu z Japan Post. Japan Post zyskał 4,9%.
Prezes Japan Post Holdings Hiroya Masuda powiedział w piątek, że umowa połączyła „cyfrowe i rzeczywiste”.
Współpraca między tradycyjną pocztą analogową a firmą Rakuten, założoną w 1997 roku i posiadającą 70 cyfrowych biznesów, została ogłoszona wcześniej. Obejmuje usługi dostawcze, które pozwalają ludziom na dokonywanie rezerwacji online w celu odbioru paczek i poczty w różnych lokalizacjach, kiedy tylko chcą - poinformowały obie strony.
Poczta uzyska porady technologiczne i personel od Rakuten. W zamian Rakuten może korzystać z sieci urzędów pocztowych w całym kraju, aby sprzedawać swoje usługi mobilne w rzeczywistych punktach sprzedaży. Do tej pory subskrypcje były w większości przyjmowane online.
Płatności bezgotówkowe to kolejny obszar możliwej współpracy. Japońska poczta jest jedną z największych instytucji bankowych w kraju, która posiada ponad 181 bilionów jenów (1,7 biliona dolarów) indywidualnych oszczędności.
Przejście na technologię cyfrową było w Japonii stosunkowo powolne w porównaniu z niektórymi krajami zachodnimi, ale nabiera tempa.
Wprowadzenie większej liczby technologii cyfrowych pomoże urzędom pocztowym radzić sobie z niedoborami siły roboczej, które są plagą wielu japońskich przedsiębiorstw.
Rakuten pozostaje w tyle za Amazon na rynku japońskim i na całym świecie i jest chętny do rozwoju. Japońska firma odnotowała stratę w wysokości 114 miliardów jenów (1 miliard dolarów) w ciągu roku podatkowego do grudnia, dotkniętą niektórymi kosztownymi inwestycjami.
W raporcie z zeszłego miesiąca Hiroko Sato, analityk firmy Jefferies, zauważyła, że straty Rakuten częściowo odzwierciedlają koszty inwestycji w infrastrukturę mobilną. Powiedziała, że dla jej działalności finansowej można oczekiwać „stałego trendu” wzrostu, przy czym Rakuten ma już 20% udział w rynku w sektorze płatności bezgotówkowych w Japonii.
Dyrektor generalny Rakuten Hiroshi Mikitani powiedział, że ma nadzieję, że współpraca z pocztą pomoże „wzmocnić” gospodarkę wiejską i „obrócić nową stronę” dla japońskiego przemysłu.
„Stajemy się rodziną” - powiedział.
zrodlo:apnews.com-przetlumaczono przez translator GoogleGR
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz