Kierowcy, a nawet linie lotnicze, walczyli ze znalezieniem paliwa w południowo-wschodnich Stanach Zjednoczonych z powodu cyberataku Colonial Pipeline, ale administracja Bidena zaprzeczyła istnieniu „niedoboru” i obwiniła „zbieraczy” za „zapaść dostaw”.
Virginia i Floryda ogłosiły stan wyjątkowy we wtorek, po ogłoszeniu przez North Carolina dzień wcześniej, ponieważ zakłócenia w eksploatacji rurociągów doprowadziły do wyczerpania paliwa na ponad 1000 stacji benzynowych w kilkunastu stanach, według serwisu informacyjnego S&P o cenach ropy naftowej.
We wtorek po południu 27% stacji w obszarze metra Greenville / Spartanburg / Anderson w Karolinie Północnej było suchych, według GasBuddy, aplikacji pomagającej kierowcom znajdować oferty na stacjach benzynowych. Tak było 31% pomp w Raleigh i 29% w Charlotte. Atlanta w stanie Georgia również zgłosiła 30% awarię. GasBuddy kilkakrotnie psuł się we wtorek z powodu rosnącego popytu.
Nie można tego jednak wiedzieć z relacji New York Timesa. Gazeta twierdziła, że od czasu zamknięcia rurociągu z powodu ataku oprogramowania ransomware „nie było długich kolejek ani większych podwyżek cen gazu”.
Dowody fotograficzne udostępnione w mediach społecznościowych wskazywały inaczej.
RÓWNIEŻ NA RT.COMStacje benzynowe są suche, a kierowcy czekają w kolejce po paliwo w USA, ponieważ atak oprogramowania ransomware na rurociąg prowadzi do niedoborów (WIDEO)Sekretarz ds. Energii Jennifer Granholm podkreśliła, że Wschodnie Wybrzeże nie stoi w obliczu „niedoboru benzyny”, ale raczej „załamania dostaw”.
„Wiemy, że mamy benzynę; Musimy tylko dostarczyć to we właściwe miejsca ”- powiedział Granholm reporterom w Białym Domu we wtorek. Powiedziała, że „nie ma powodu do gromadzenia benzyny” i porównała to do „gromadzenia papieru toaletowego na początku pandemii”.
Rurociąg kolonialny będzie „funkcjonował zasadniczo do końca tego tygodnia oraz w weekend” - powiedział Granholm. Colonial powiedział w niedzielę, że przywróci system do trybu online „tylko wtedy, gdy uważamy, że jest to bezpieczne” i za zgodą federalnych organów regulacyjnych.
Powołując się na biuletyn spedytora, American Automobile Association (AAA) poinformowało, że w terminalu Fairfax w Wirginii w Citgo skończyło się paliwo premium o zmienionym składzie, podczas gdy w Richmond brakowało regularnie benzyny bezołowiowej.
Nie tylko zmagali się kierowcy. American Airlines wprowadziły zmiany w dwóch lotach rozpoczynających się z Charlotte z powodu braków, zmuszając pasażerów udających się na Hawaje do zmiany samolotu w Dallas, a tych na trasie do Londynu do zatrzymania się na tankowanie w Bostonie. Southwest i United zaczęły przewozić dodatkowe paliwo podczas lotów do Nashville i Baltimore, na wypadek gdyby zabrakło.
RÓWNIEŻ NA RT.COMBiden mówi „brak dowodów”, że Rosja jest odpowiedzialna za cyberatak na rurociągi… ale Rosja ma „pewną odpowiedzialność”Atak oprogramowania ransomware w piątek zmusił Colonial do zamknięcia rurociągu o długości 5500 mil, przewożącego ponad 100 milionów galonów dziennie z Teksasu do Nowego Jorku. FBI obwinia „DarkSide”, grupę przestępczych hakerów, których amerykańskie media korporacyjne oskarżyły o „rosyjskojęzyczność”. Grupa nie przyznała się do ataku, ale w poniedziałek wydała oświadczenie, w którym podkreśliła, że jest „apolityczna” i chce tylko „zarabiać pieniądze”.
Starając się dostarczyć paliwo z rafinerii w Teksasie do klientów w południowo-wschodnich Stanach Zjednoczonych, Federalny Urząd ds. Bezpieczeństwa Przewoźników Samochodowych Departamentu Transportu ogłosił kryzys w regionie w 17 stanach i Waszyngtonie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz