AUTOR: TYLER DURDEN
Po rosyjskiej inwazji na Ukrainę kraje zachodnie uderzyły w bogaty w energię kraj bezprecedensową falą sankcji, które zakłócają globalne rynki towarowe.
Niektóre kraje całkowicie zakazały importu rosyjskiej ropy, takie jak USA, Wielka Brytania, Kanada i Australia. Inne kraje, takie jak Włochy, Japonia, Niemcy i Francja, zobowiązały się do zmniejszenia zależności energetycznej od Rosji. Zakazy importu nie kończą się tylko na energii, ale są również powszechne, w tym rolnictwo, petrochemia i metale.
Jeśli chodzi o kraje, które nadal handlują z Rosją, taktyka znana jako "ciemność" została zauważona na rosyjskich wodach, według Bloomberga.
Windward Ltd., izraelska firma konsultingowa, poinformowała, że w tygodniu kończącym się 25 marca co najmniej 33 statki handlowe zauważone w wyłącznej strefie ekonomicznej Rosji lub wokół niej wyłączyły system automatycznej identyfikacji (AIS). To ponad dwukrotnie więcej niż średnia tygodniowa wynosząca 14 w poprzednim tygodniu.
Te ciemne spotkania między statkami przenoszą ładunek na inne statki bez sankcji. Windward powiedział, że statki, które stają się ciemne, obejmują statki powiązane z dużymi korporacjami i międzynarodowymi firmami żeglugowymi.
Pogrążając się w ciemnościach został oznaczony przez Departament Skarbu USA jako jedna z kilku "oszukańczych praktyk stosowanych w celu uniknięcia sankcji" w przemyśle morskim. Wyłączenie AIS statku jest łatwe, choć może być obarczone niebezpieczeństwem, ponieważ inne statki w okolicy nie będą w stanie ich zobaczyć.
"Nie ma powodu, dla którego mieliby wyłączyć AIS" - powiedział Gur Sender, kierownik programu Windward, który specjalizuje się w kwestiach zgodności i ryzyka, chyba że nielegalne działania mają na celu uniknięcie sankcji.
"Zbadanie, czy statek jest zaangażowany w oszukańcze praktyki żeglugowe związane z określonymi reżimami, ma kluczowe znaczenie dla ochrony twojej firmy przed kontaktami z podmiotami objętymi sankcjami" - powiedział Sender.
S&P Global Commodity Insights przedstawia najnowszą falę sankcji nałożonych na Moskwę, które obejmują szeroki zakres towarów. Celem sankcji ze strony państw zachodnich jest sparaliżowanie i zmiażdżenie rosyjskiej gospodarki za ukraińską inwazję.
To nie tylko sankcje. Duże korporacje również unikają handlu z Rosją. Społeczność międzynarodowa zawstydza każdą korporację, która nadal prowadzi interesy z Rosją, chyba że pogrąży się w ciemności:
Ian Ralby, dyrektor generalny I.R. Consilium, firmy konsultingowej zajmującej się prawem morskim i bezpieczeństwem, która współpracuje z rządami, powiedział, że kraje i firmy, które nie nakładają sankcji na Rosję, są bardziej skłonne do prowadzenia ciemnych działań w celu ukrycia swoich interesów biznesowych.
"Rosja szybko stała się państwem pariasów, więc ukrywają niektóre ze swoich działań, ponieważ wielu ludzi po obu stronach tranzytu nie chce żadnych związków z Rosją.
"Wszędzie tam, gdzie Rosja pojawia się w ogólnym zarządzaniu lub eksploatacji i własności statku, istnieją obawy dotyczące ciemnej aktywności w tej chwili. Prawie wszystko, co zamierzają robić, zyskuje kontrolę i obawy prawne z powodu wszystkich różnych sankcji "- powiedział Ralby.
Sankcje i konflikt na Ukrainie zakłóciły globalne rynki towarowe, powodując niedobory rolnictwa, energii i metali na całym świecie. Kraje nadal będą potrzebowały rosyjskich towarów, ponieważ są jednym z największych eksporterów, choć sam akt tego, jak je uzyskają, staje się ciemny (na razie).
Wiadomości są następstwem doniesień o rosyjskich oligarchach wyłączających AIS na swoich superjachtach, ukrywających prywatne odrzutowce i inne aktywa trofeów przed zachodnimi sankcjami.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.zerohedge.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz