AUTOR: TYLER DURDEN
Niemiecki Uniper SE, największe przedsiębiorstwo energetyczne w kraju (niedawno uratowane przez państwowego pożyczkodawcę KfW), ostrzegł w czwartek, że obniżenie poziomu wody na Renie zmniejszyło dostawy węgla z barek do kluczowej elektrowni, zaostrzając kryzys energetyczny, ponieważ ceny energii rosną do rekordowo wysokich poziomów, donosi Bloomberg.
Rzeka w Kaub w Niemczech ma około 21,6 cala (55 centymetrów) w czwartek i oczekuje się, że spadnie do 18,5 cala (47 centymetrów) do soboty, zgodnie z niemiecką Federalną Administracją Dróg Wodnych i Żeglugi. Obecnie najważniejsza droga wodna w Europie znajduje się 5,9 cala (15 centymetrów) od nieprzejezdnej, próg, w którym ruch barek wynosi 15,7 cala (40 centymetrów).
Uniper powiedział, że niski poziom wody może wymusić "nieregularną pracę" w elektrowni węglowej Staudinger-5 o mocy 510 megawatów w pierwszej połowie września, ponieważ coraz mniej barek było w stanie dostarczyć węgiel w miarę kurczenia się zapasów. Poziom wody w Renie poniżej 40 centymetrów w Kaub wstrzymałby dostawy śródlądowymi drogami wodnymi do elektrowni, zmuszając do przesyłu drogą lądową.
W środę Riverlake, broker statków, powiedział: "Coraz mniej barek może przejść przez Kaub".
Ostrzeżenie Uniper o niskim poziomie wody wpływającym na działalność elektrowni węglowej jest kolejnym dowodem na to, że problemy z Renem pogłębiają najgorszy od dziesięcioleci kryzys dostaw energii w Niemczech, ponieważ Rosja zmniejsza przepływ gazu ziemnego przez Nord Stream 1 do zaledwie 20% mocy.
Tymczasem niemiecka energetyka na przyszły rok poszybowała w czwartek na Europejskiej Giełdzie Energii do rekordowego poziomu 410,57 euro za megawatogodzinę w związku z perspektywą pogłębiającego się kryzysu energetycznego.
Oprócz Uniper, oto co inne niemieckie firmy mówią o niskim poziomie wody na Renie i o tym, jak szukają alternatyw dla transportu towarów (lista dzięki uprzejmości Bloomberg):
BASF, chemikalia.
- Firma częściej wykorzystuje kolej do towarów
- Wykorzystuje Ren do transportu 4,5 miliona ton surowców i produktów rocznie do i z głównego zakładu w Ludwigshafen
- Eksploatuje już statek, który może przewieźć do 200 ton, gdy tak zwana miara wodna Pegla - która jest używana do obliczania zanurzenia - wynosi zaledwie 30 centymetrów
- Dwie inne barki, które mogą pracować przy bardzo niskim poziomie wody, są na zamówienie
- Rozbudowano już chłodnie, które kompensują mniejszą objętość wody, którą można pobrać z Renu w okresach suchych
EnBW, użyteczność
- Koszty transportu węgla rosną, a to podnosi koszty operacyjne
- Spółka zgromadziła zapasy węgla
- Jego zakłady nad Renem, a także nad rzeką Neckar mają połączenia kolejowe
RheinEnergie, użyteczność
- Zawsze używał szyny w swojej fabryce węgla brunatnego Kolonia-Merkenich
VTG, operator wagonu kolejowego
- Wojna na Ukrainie zwiększyła popyt na transport węgla, ponieważ przemysł pracuje nad zmniejszeniem zużycia gazu ziemnego
- Już działa z pełną wydajnością, częściowo z powodu braków kadrowych.
Hoyer, operator ciężarówki
- Praca z pełną wydajnością
- Zauważa brak kierowców ciężarówek
Evonik, chemikalia
- Firma wyczarterowała już dodatkowe statki i ciężarówki
- Obecnie nie ma znaczących ograniczeń w łańcuchach dostaw
- Firma twierdzi, że jest lepiej przygotowana niż w 2018 roku
Lanxess, chemikalia
- Niski poziom wody nie ma obecnie wpływu na logistykę
- Jeśli poziom wody na Renie spadnie jeszcze bardziej, firma może przejść na transport kolejowy i drogowy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz