Żądanie zerwania posągów i obrazów „Białego Jezusa” uczyniło BLM ruchem ikonoklastycznym, a nie tylko marksistowskim
Pietà Michała Anioła © Wikipedia
Uwagi wiodącego działacza, że wszystkie „posągi, malowidła ścienne i witraże białego Jezusa i jego europejskiej matki” reprezentują „rażącą białą supremację”, pokazują, że radykalna, rasistowska polityka nie ma granic do swoich celów.
Problematyczny rząd posągów zmienił się teraz z ikonoklazmu politycznego w dosłowny ikonoklazm z przedstawieniami „białego Jezusa” na następnej liście hitów niektórych bardziej hardkorowych zwolenników Black Lives Matter.
Aktywista Shaun King wezwał do wszystkich posągów, malowideł ściennych, witraży i obrazów przedstawiających Mesjasza jako mających europejskie rysy, ponieważ są one „rażącą formą Białej supremacji”. Aby zilustrować swoją tezę, King spostrzegawczo zauważa, że kiedy Jezus, Maryja i Józef ukryli się, podczas gdy Herod wdał się w miejsce dzieciobójstwa w 1 rne Judei, rodzina ukryła się w Egipcie, a nie w Danii, aby „ wtopić się ”.
Jest to dokładnie taki rodzaj misji, o którą martwiło się wiele osób, gdy cały problem z posągami zaczął nabierać rozpędu w zeszłym miesiącu. Zaczęło się od właścicieli niewolników i widać tam argument za ich zlikwidowaniem, ale warto zauważyć, że same posągi nie zostały wzniesione z powodu ich usług dla transatlantyckiego handlu niewolnikami.
Następnie w Ameryce przeszli na bohaterów narodowych, takich jak Waszyngton i Jefferson, ponieważ mieli niewolników. Ponownie można zrozumieć argument, że nie należy ich czcić z tego powodu, ale nie są chwaleni za to, że są właścicielami niewolników, ale za założenie Stanów Zjednoczonych Ameryki.
Zanim się zorientowaliśmy, byliśmy u Ulissesa Granta, który prowadził armie Unii w wojnie domowej, aby położyć kres niewolnictwu, ale ponieważ poślubił niewolniczą rodzinę, on też musi zostać zburzony. Pokonanie Konfederacji nie wystarczyło, by go uratować. Następnie Theodore Roosevelt był następny na liście z powodu białej supremacji (chociaż nie był Rooseveltem, który tak naprawdę interweniował Amerykanów w obozach na podstawie ich rasy podczas II wojny światowej, to była FDR).
Ale nawet w tempie, w jakim ten ruch ogłosił dawne ikony persona non-grata, przeskakiwanie z Teddy'ego Roosevelta do Jezusa jest niezwykłe. Gdyby żądania króla zostały spełnione, a „wszystkie posągi Białego Europejczyka, jak twierdzą, że są Jezusem”, zejdą, oznaczałoby to zniszczenie jednych z najlepszych dzieł sztuki.
Pieta Michała Anioła, odeszła, Ostatnia Wieczerza Da Vinci, wymazana, Przemienienie Rafaela, wytarta, Krucyfiks Donatello, zburzona, i byłoby tak, gdybyśmy celowali w artystów, którzy dzielą się swoimi nazwami z żółwiami znającymi karate. A Kaplica Sykstyńska? Zrównany z ziemią, a także rozbicie witraży praktycznie każdego kościoła i katedry w Europie.
To wymazanie historii spowodowałoby, że zniszczenie Reformacji i rozwiązanie klasztorów w XVI-wiecznej Anglii wyglądałoby jak dziecinna zabawa.
Prostym faktem jest to, że Jezus w całej historii był przedstawiany jako wyglądający jak dowolna liczba ras, a te zazwyczaj odzwierciedlają rasę artysty. Czarni artyści przedstawili go jako afrykańskiego, a azjatyccy zrobili coś na swój obraz, więc europejscy artyści najwyraźniej przedstawili go jako wyglądającego na Europejczyka. Jest to w pewnym sensie sens Jezusa: wszyscy jego naśladowcy powinni mieć możliwość zobaczenia się w Nim. W wyniku życia w świecie zachodnim oznacza to dla zachodnich oczu, że częściej był przedstawiany jako biały Europejczyk.
Yes, I think the statues of the white European they claim is Jesus should also come down.
They are a form of white supremacy.
Always have been.
In the Bible, when the family of Jesus wanted to hide, and blend in, guess where they went?
EGYPT!
Not Denmark.
Tear them down.
Yes.
All murals and stained glass windows of white Jesus, and his European mother, and their white friends should also come down.
They are a gross form white supremacy.
Created as tools of oppression.
Racist propaganda.They should all come down.
Trzeba też mieć dość konspiracyjny umysł, aby dojść do wniosku, że „biała supremacja” była najważniejszym punktem programu dla takich osób jak Da Vinci i Raphael. Czy nie mogliby być po prostu artystami malującymi i rzeźbiącymi swoje interpretacje tego, jak wyglądał Chrystus? Czy wyobrażenia o nim jako bardziej Europejczyka mogą nie wynikać tylko z tego, że są ludźmi, z którymi się kręcili?
Chodzi mi o to, że jeśli zajmiemy się tym chwastami, prawdopodobnie mało prawdopodobne jest, aby historyczny Jezus miał falującą sześciopak i ścięgna bicepsów, jak to często bywa. Czy sztuki można nie tylko docenić jako sztukę bez motywacji artysty za cztery, pięć czy sześć wieków po fakcie? Biorąc pod uwagę, że transatlantycki handel niewolnikami rozpoczął się dopiero w XVII wieku, wydaje się, że zaskakujące jest burzenie dzieł sztuki sprzed wieków.
Rodzi to także pytanie, jak dokładnie można odtąd przedstawiać Jezusa? Biorąc pod uwagę, że był palestyńskim Żydem, wydaje się równie mało prawdopodobne, aby wyglądał jak Afrykańczyk, którego przedstawiano w filmie Madonna's Like a Prayer , ponieważ wyglądałby jak brudna blondynka z Europejką w Ostatniej wieczerzy Da Vinci . (Boże, bolesne jest porównywanie tych dwóch bardzo różnych elementów kultury w tym samym zdaniu).
Może to wydawać się marginalnym problemem, który nigdy się nie wydarzy, i można go łatwo odrzucić jako wędrówki kogoś po skrajnej lewej stronie. „Nikt poważnie nie argumentowałby, że Pietę lub Ostatnią Wieczerzę należy zburzyć lub pomalować”, można by powiedzieć. „Król Shaun jest po prostu niedorzeczny i prowokujący, a pisanie artykułu o jego szalonych roszczeniach jest po prostu ich uzasadnieniem” - dodają.
To może być prawda, ale zadaj sobie pytanie - ile pieniędzy wydałbyś na posągi Waszyngtonu i Jeffersona zburzonych w Ameryce? Jakie są szanse, że bukmacherzy posągu Churchilla będą musieli wejść na pokład w Londynie? Nie sądzę, żebyś nawet postawił na to żart.
Musi nadejść moment, w którym cywilizacja po prostu powie „wystarczy, przestań”, w przeciwnym razie ruchy te nabierają siły. Kilka stanów amerykańskich okazało się niezdolnych do obrony ojców-założycieli. Jak chrześcijaństwo maleje z roku na rok na Zachodzie, jak długo będziemy w stanie bronić się przed tymi bezcennymi dziełami sztuki, jeśli również one uznają, że są sprzeczne z panującą obecnie ideologią?
Brzydkie cywilizacje podpalają swoją historię, inne uczą się od nich. Nie stańmy się tym pierwszym, tylko dlatego, że druga strona krzyczy głośniej niż my.
___
https://www.rt.com/op-ed/492738-white-jesus-shaun-king-statues-blm/
https://www.youtube.com/watch?v=_CXPQCD6t4A
video z internetu
zrodlo:miziaforum.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz