AUTOR: TYLER DURDEN
Autor: Mike Shedlock przez MishTalk.com,
UE jest beznadziejnie za USA i Chinami w kwestii technologii, która będzie przewodzić przyszłości. Tak już zostanie...
Zdjęcie główne z programu "Horyzont Europa".
Lunatykowanie w zapomnienie
Eurointelligence ma ciekawy artykuł o tym, jak Niemcy lunatykują w zapomnienie.
Obecne debaty polityczne słusznie koncentrują się na konsekwencjach globalnego rozwidlenia. Ale być może jeszcze większym zagrożeniem dla UE jest to, że nie dotrzymuje ona kroku USA i Chinom w zakresie zaawansowanych technologii. Jest to obszar, który nie znajduje się na ekranach radarów decydentów i mediów. Zwróciliśmy uwagę na komentarz w Niemczech przedstawiający przerażający scenariusz, w którym Niemcy stracą pozycję lidera w światowym przemyśle motoryzacyjnym. Dziennikarz doszedł do wniosku, że jest to możliwe, ale mało prawdopodobne. Dla nas jest to scenariusz bazowy.
Tak wygląda Federico Fubini, który zagłębił się w rynek baterii elektrycznych w Corriere della Sera. Fubini zauważa, że europejska nadwyżka handlowa samochodami pochodzi wyłącznie z kurczącego się segmentu samochodów napędzanych paliwem. Są beznadziejni w szybko rozwijającym się biznesie samochodów elektrycznych. Do niedawna Chińczycy nie sprzedawali Europejczykom prawie nic, ale teraz stali się konkurencyjni w e-samochodach (pomimo protekcjonistycznej unijnej taryfy samochodowej). Fubini zauważa, że UE ma deficyt handlowy w tym sektorze. Spośród dziesięciu największych producentów baterii elektrycznych, które są jednym z podstawowych elementów o wartości dodanej samochodów elektrycznych, sześciu to Chińczycy, trzy to Koreańczycy z Korei Południowej, a jeden to Japończycy.
Upadek europejskiego przemysłu samochodowego jest przestrogą. To nie tylko e-samochody, ale cała gama technologii 21 wieku. Europa nie ma już swojego przedstawiciela w pierwszej dziesiątce firm cyfrowych na świecie. SAP zajmuje teraz 11 miejsce, a potem niewiele jest. Sztuczna inteligencja to w dużej mierze duopol między USA i Chinami. Jedynym krajem europejskim, który ma stopę w tym sektorze, jest Brexit-Wielka Brytania. Rząd Wielkiej Brytanii uznał sztuczną inteligencję za najlepszy sposób na rozbieżności regulacyjne z UE, która jest utrudniona przez przepisy o ochronie danych, z jednostronnym naciskiem na konsumentów.
Nie ma większego znaczenia, gdzie produkowane są baterie elektryczne, ale kto jest ich właścicielem. Europejski przemysł samochodowy umiera, podczas gdy UE wciąż gratuluje sobie sukcesów swojego programu naukowo-badawczego "Horyzont Europa".
Fala przyszłości
Pojazdy elektryczne to fala przyszłości, czy to się komuś podoba, czy nie. Ostatecznie technologia baterii będzie wystarczająco dobra, a koszty spadną wystarczająco, aby można je było powszechnie przyjąć.
Jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, Microsoft zainwestował dziesiątki miliardów dolarów, a Google chce nadroboc zaleglosci
Tymczasem UE chce zniszczyć Google i Microsoft, i nie jest zainteresowana sztuczną inteligencją poza chęcią uregulowania jej na śmierć.
Stany Zjednoczone przodują w technologii, ponieważ UE zniszczyłaby każdą firmę, zanim stanie się wystarczająco duża, aby przewodzić czemuś.
Proponowana pauza AI
W Stanach Zjednoczonych Elon Musk, WSJ i grupa sygnatariuszy dążą do 6-miesięcznej przerwy w rozwoju sztucznej inteligencji.
1 kwietnia skomentowałem proponowaną 6-miesięczną pauzę AI? Dlaczego nie 23? Zawsze? Jeszcze lepiej, nie ma go wcale
Ale przerwa nie nastąpi i nie powinna. Technologia nie zatrzyma się, ponieważ niektórzy ludzie obawiają się, że zabije wszystkich.
UE jest w tyle, nie mając zamiaru nawet konkurować. Niemcy nadal chcą chronić olej napędowy.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.blogger.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz