Analitycy IDC stworzyli raport dotyczący popularności smartfonów w Polsce w okresie od października do grudnia 2020 roku. Naturalnie w grę wchodzą udziały ilościowe, czyli informacje dotyczące tego, ile sztuk trafiło na krajowe półki sklepowe. Dane te nie są może idealne, ale w pewien sposób obrazują sytuację segmentu. Z opublikowanego materiału wynika, iż prym w Polsce wiedzie Xiaomi, które zagarnęło dla siebie aż 32% rynku. W pierwszej piątce znalazły się także Samsung, Huawei, Apple oraz Lenovo. OPPO trafiło na szóste miejsce, natomiast trzeba zaznaczyć, że sytuacja ta może ulec wkrótce zmianie. Jeszcze w tym miesiącu poznamy bowiem nowe smartfony serii Reno 5 zapowiadające się niezwykle interesująco.
Xiaomi królem polskiego rynku smartfonów. Dane IDC pokazują, że Polscy rozkochali się w marce z Państwa Środka. Apple przegrywa zarówno z Samsungiem, jak i z Huawei.
Xiaomi Mi 11 – Test flagowego smartfona z układem Qualcomm Snapdragon 888 i najlepszym obiektywem do zdjęć makro
Dane z końcówki roku 2020 nie oddają w stu procentach sytuacji rynkowej, bowiem dopiero teraz jesteśmy świadkami istnego wysypu urządzeń mobilnych. Część istotniejszych smartfonów została już zaprezentowana, natomiast na pozostałą część musimy poczekać kilka dni, a w niektórych przypadkach – tygodni. Dlatego też potencjalny raport odnoszący się do pierwszych miesięcy 2021 roku może kształtować się nieco inaczej. Zapewne jeszcze do tego wrócimy, teraz skupmy się na okresie od października do grudnia 2020.
Test smartfona Samsung Galaxy S21 Ultra 5G – Bezkompromisowy flagowiec z Exynosem 2100 wyprzedza konkurencję
Według IDC Xiaomi odpowiada za 32% polskiego rynku smartfonów. Samsung może pochwalić się wynikiem 21,8%, Huawei jedynie 16,5%. Apple trafiło na czwarte miejsce z wynikiem 10,4%, Lenovo uzyskało 7,6%. OPPO to aż 6%. Pozostałe marki stanowią 5,7% rynku. Sukces Xiaomi nie powinien zaskakiwać – to rozsądnie wycenione urządzenia, które często oferują więcej niż bezpośrednia konkurencja. Samsung jest u nas wręcz ikoną, natomiast zaskoczyło mnie Huawei. Producent borykający się z problemami dotyczącymi współpracy z Google trafił na trzecie miejsce. To świetny wynik, choć niekoniecznie zrozumiały.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz