(Natural News) Don Helms, właściciel North Idaho RV Rentals, zrobił furorę w mediach społecznościowych, kiedy obwinił zmiany w prawie pracy i surowe przepisy dotyczące ochrony środowiska w Kalifornii za spowodowanie nieszczęść w łańcuchu dostaw.
W swoim poście na Facebooku Helms powiedział, że liberalne media obwiniają branżę transportu ciężarowego za kryzys w łańcuchu dostaw, ale prawdziwym winowajcą są liberalne przepisy dotyczące transportu ciężarowego w Kalifornii.
Raporty mówią, że sytuacja w porcie w Kalifornii jest spowodowana brakiem kierowców. Ale nie wspominają o kalifornijskim zakazie dla ciężarówek, który zezwala na operowanie w portach tylko modelami ciężarówek z 2011 roku lub nowszymi. Inne prawo, zwane Assembly Bill 5 (AB5), zakazuje operatorom będącym właścicielami obsługi portów w stanie.
Kierowcy ciężarówek w Kalifornii nie inwestują obecnie w nowe ciężarówki, ponieważ Kalifornia również uchwaliła prawo, które sprawi, że będą one nielegalne w 2035 roku. „Wymaganiem jest kupowanie ciężarówek elektrycznych, które nie istnieją” – napisał Helms.
Helms zasadniczo mówi, że Kalifornia stworzyła własne problemy z tymi przepisami.
Gubernator Kalifornii zawiesza limity wagowe dla ciężarówek
Gubernator Gavin Newsom niedawno podpisał dekret, który zawiesił limity wagowe ciężarówek obsługujących porty Kalifornii. W komunikacie prasowym władza wykonawcza sformalizowała partnerstwo agencji państwowych z administracją Bidena i ich wysiłki na rzecz sprostania wyzwaniom łańcucha dostaw. Newsom polecił również agencjom państwowym opracowanie długoterminowych propozycji wspierających operacje portowe i przepływ towarów. (Powiązane: Koszty wysyłki do USA gwałtownie rosną, ponieważ kryzys w łańcuchu dostaw nadal przyspiesza.)
Zamówienie opiera się na wysiłkach Gubernatora ds. Biznesu i Rozwoju Gospodarczego (GO-Biz) mających na celu złagodzenie problemów związanych z łańcuchem dostaw poprzez zaangażowanie się w zróżnicowaną sieć interesariuszy w całym łańcuchu dostaw w celu omówienia wyzwań i rozwiązań.
„Porty Kalifornii mają kluczowe znaczenie dla naszej lokalnej, stanowej i krajowej gospodarki, a państwo podejmuje działania wspierające przepływ towarów w obliczu globalnych zakłóceń. Moja administracja będzie nadal współpracować z partnerami federalnymi, stanowymi, pracowniczymi i branżowymi nad innowacyjnymi rozwiązaniami, aby sprostać bezpośrednim wyzwaniom, jednocześnie wprowadzając nasze procesy dystrybucji w XXI wiek” – powiedział Newsom.
Rozkaz pojawia się po tym, jak setki statków towarowych utknęły u wybrzeży Kalifornii. Aż 200 000 kontenerów wciąż stoi na morzu.
Zarządzenie Newsom nakazuje państwu zidentyfikowanie obiektów państwowych i niepaństwowych, które mogą być dostępne w celu zaspokojenia krótkoterminowych potrzeb w zakresie przechowywania. Może również tymczasowo znieść ograniczenia dotyczące ilości przewożonych samochodów ciężarowych, co może mieć podobny efekt, jak umożliwienie większej liczbie ciężarówek obsługi portów w stanie. Co więcej, może „zidentyfikować priorytetowe trasy towarowe, które należy wziąć pod uwagę w celu tymczasowego zwolnienia z obecnych limitów masy całkowitej pojazdu”.
Jeśli Newsom trwale anuluje wszystkie ograniczenia i przepisy dotyczące miejsca pracy w Kalifornii, może to wpłynąć na ciężarówki obsługujące główne porty. Chociaż niektóre przepisy nie zostały jeszcze zastosowane, perspektywa większej biurokracji i wyższych kosztów wystarczyłaby, aby wywieźć dużą liczbę kierowców ciężarówek z Kalifornii.
Eksperci twierdzą, że trudno jest określić jeden konkretny powód problemów z ogólnokrajowym łańcuchem dostaw. Uważają jednak, że epidemie koronawirusa z Wuhan (COVID-19) w zakładach produkcyjnych, rosnące koszty pracy i logistyki oraz niedobory zaopatrzenia i personelu przyczyniają się do problemu.
„Ogólnie rzecz biorąc, amerykańskie łańcuchy dostaw są obecnie bardzo zestresowane. Z mojego doświadczenia wynika, że pytanie o pierwotne przyczyny awarii łańcucha dostaw w czasach pandemii jest trochę jak test Rorschacha” – powiedział David Correll, współdyrektor FreightLab w Massachusetts Institute of Technology.
Przeczytaj więcej o trwającym kryzysie łańcucha dostaw na Collapse.news.
Przetlumaczyla GR przez translator Google
zrodlo:https://www.naturalnews.com/2021-10-27-california-laws-blamed-for-supply-chain-crisis.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz