AUTOR: TYLER DURDEN
Evergreen Marine, właściciel ogromnego kontenerowca Ever Forward, który utknął w zatoce Chesapeake, ogłosił "General Average" po wielu nieudanych próbach ponownego wypłynięcia, zgodnie z portalem wiadomości morskich gCaptain
Ostatnia próba ponownego wypłynięcia miała miejsce w ubiegłą środę i nie powiodła się, mimo że pływy w zatoce Chesapeake, na obrzeżach Baltimore, były o około stopę wyższe niż średnia.
"Evergreen Line dokłada wszelkich starań, aby ponownie wypłynąć na opuszczony statek w imieniu wspólnych interesów właścicieli ładunków i bezpieczeństwa wszystkich zaangażowanych" - powiedział Evergreen Marine w oświadczeniu w czwartek.
W świetle rosnących kosztów wynikających z ciągłych prób ponownego wypłynięcia statku, Evergreen ogłosił dziś generalną średnią".
Deklaracje średniej ogólnej wymagają od wszystkich stron, w tym armatora i właścicieli ładunków, poniesienia pewnej odpowiedzialności w procesie ponownego wyładunku. Jeśli czytelnicy pamiętają, Evergreen ogłosił również general average około rok temu, kiedy inny z jego statków, Ever Given, osiadł na mieliźnie w Kanale Sueskim.
Ever Forward osiadł na mieliźnie 13 marca po tym, jak zboczył z kursu kanału żeglugowego poza portem w Baltimore i zatrzymał się na około 25 stopach wody. Zanurzenie statku wynosi 42,6 stopy, co wskazuje, że statek jest poważnie zablokowany.
Nie jest jasne, jakie kolejne kroki podejmie Evergreen po tym, jak dwie próby ponownego wyrzucenia nie powiodły się. Mogą wystąpić działania mające na celu usunięcie paliwa i ładunku, ale nic nie zostało publicznie omówione.
Obawy dotyczą montażu statku, zakopanego w 20 stopach błota, mogą doświadczać stresu na kadłubie z powodu ciężaru pojemników i mogą prowadzić do katastrofy wycieku paliwa.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.zerohedge.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz